Jāatsvaidzina tēma
Pagājušogad rudenī uztaisīju apkopi pirms tehniskās apskates, kura beidzās decembra sākumā. Uzliku atpakaļ jaunas standarta atsperes jo sēdinātās bija vēl pašas sasēdušās un deva tikai kopējo auto izskatu patīkamāku. Jēga maza turēt auto ja ar to brauc maz, gribās braukt vairāk, bet braukšana ar cietu un zemu piekari ikdienas režīmā ir šerpa. Komforts ir svarīgāks par vizuālo izskatu tāpēc upurēju izskatu.
Pateicoties aizmugurējā tilta stabilizatoram auto līkumos sasveras mazāk un ritenim, kurš paceļas saķere ir labāka.
Apskati tā arī negāju, ieziemoju līdz pavasarim.
Rudenī mainot atsperes pamanīju, ka priekšējo plauktu sailentbloki bija ar plaisām, nemainīju jo tie tikai dažus tūkstošus nobraukti. Uz skati aizbraucu šī gada marta beigās. Uz skates kratekļa no sailentblokiem jau gumijas gabali karājās........... Inspektors bija sakarīgs un tā kā tas bija vienīgais defekts skati izlaida
Sailentblokus samainīju, liku poliuretāna ar domu, lai kalpo ilgāk, bet tā kā tas Krievijas kantoru ražojums šaubos par labu kvalitāti, bet labākai par oem jābūt
Otrs "zāģis" bija reduktors, 4.44 ir par īsu, 100km/h 4000rpm, bloķī parādījās brīvkustība kas izpaudās kā klakšķis uzsākot braukt, straujāk "štepselējot" pārnesumus un arī bloķēšanas spēja palikusi vāja.
Uzliku standarta reduktoru 3.9 (garākais no standarta galvenajiem pāriem) pagaidām bez bloķa, iespējams atpakaļ nemaz nelikšu, izmantošu citam auto, bet varbūt savedīšu kārtībā un likšu atpakaļ komplektā ar 3.9 pāri.
Par šiem deviņiem gadiem kamēr man ir žiks ir bijuši šādi reduktori 4.3 (vaz 2101) 4.1 (vaz 2103) 4.44 (vaz 2102) un šobrīd 3.9 (vaz 2106).
Visi vaz klasikas standarta galvenie pāri ir izmēģināti, vienīgi 4.1 bija ar 1.3l veco motoru, 4.1 ar 1.5l nedaudz forsēto motoru un 4.44 un 3.9 ar 1.6l nedaudz vairāk forsēto motoru.
Secinājums ir tāds, ka auto ar 3.9 galveno pāri dinamiku un jaudu nezaudēja, braukt ir patīkamāk, ātrāk uzņem ātrumu un pie 100km/h ir 3200rpm. Braukt ar 4.44 galveno pāri bija kā braukt ar džipu ar pazemināto režīmu
Tuvākā laikā ar žiku pabraukāšu ikdienā, ir plānoti vēl dažādi darbi un kaut kad jāsaved vizuālais kārtībā to gan bez metināšanas darbiem neizdarīt laiks un ziemas šļura dara savu. Žigulis ir jau arī nedaudz apnicis tāpēc drīzumā sāksies viena cita auto atdzimšana var teikt no pīšļiem.