Labdien.
Tad nu bija nedaudz izpūtējs palicis caurs, ko sametināju, un guvu nepārāk dārgu mācību. Metinot noslinkoju un neatvienoju klemmi un nobeidzu vienu spoli.
Jau kādu laiku gribējās braukt kādā roadtrip un beidzot šajā atvaļinājumā beidzot tika pieņemts lēmums divatā ar dāmu kaut kur braukt ar auto. Sākumā mētājos izvēlēs starp Norvēģiju un Balkāniem, bet beigās nolēmu ka jāsāk prātīgāk par labu Polijas Tatriem, kas nobraucamajos kilometros pieticīgāka.
Tā kā nebiju tā braucis pa kaimiņvalstīm ar zemu auto, izlēmu nedaudz pacelt auto un uzlikt OEM riteņu izmēru, lai vairotu komfortu braucot uz baloniem un samazinātu iespēju pārsist karteri kādā tizlā vietā. Izraku R14 bottlecaps un 185/65/R14 riepas un nopirku random sēdinātas H&R atsperes ar kurām pacelt auto uz augšu. Vienu R14 gan nācās valcēt, bet nu tas sīkums.
Te var redzēt atšķirību atsperēm.
Te viss salikts virsū
Te gan nevar tā baigi labi redzēt, bet sanāca ka aizmugure ir nedaudz gaisā. Zemāk bildēs varēs labāk redzēt.
Savācu bagāžniekā čupu ar instrumentiem, eļļu, dzesēšanas šķidrumu, pārbaudīju rezerves riteni un lēnām taisījos ceļā.
Brauciena rītā protams jāsāk degvielas uzpildes stacijas apmeklējumu.
Maršruts pa lielam izskatījās aptuveni šādi.
Pirmajā dienā uz Gdaņsku. Startēju ap 10:00 no Jelgavas, pievakarē biju Gdaņska. Braucu izmantojot Waze kurš forši rāda ātrumu un citus paziņojumus, bet ļoti centās ievest Kaļiņingradā, lai pa taisno aizbrauktu.
Polijā drīz vien satikām draugus vestēs.
Ātrums gan nebija pie vainas. Laikam interesi izraisīja vecais numurs ar LV karodziņu. Paskatījās dokumentus, iedeva bukletu par gaismu lietošanu un meža zvēriem poļu valodā un novēlēja laimīgu ceļu.
Pirmo reizi pildoties Polijā apskrējās sirds, iepildot 41L degvielas par 224 naudām, labi ka Zloti ne Eiro.
Braucot uz Gdaņsku Waze veda caur maziem ceļiem, kas pārsvarā bija diezgan labā stāvoklī. Pluss tiem bija ļoti gleznainās vecās alejas gar tiem, mīnuss bija pēc izjūtām 500 ciemi kuriem bija cauri jāizbrauc. Starp citu tur ir ciems ar nosaukumu Solanka.
Gdaņska ir diezgan glīta pilsēta, rekomendēju apmeklēt. Arī kuģniecība tur plaukst un zeļ.
Pēc tam turpat uz Sopot, palikām kempingā ar telti.
Nākamajā rīta iečekojām rajonu ap to un braucām uz HEL pussalu, interesanta vieta ar militāru vēsturi. Un nākamais kempings. Es nez kā citiem, bet man pašam liekas rēcīgi blakus kemperu busiem piebraukt ar e30 un uzsliet telti. No rīta pirms prom braukšanas parunāju ar vācieti kurš priecājās par auto, restaurē detaļas veciem meršiem kā ikdienas darbu un taisa sev Opel Kadet C, kuram nesen salauzis kārbu testējot uz autobāņa.
No rīta sapakojāmies un tad no 630 km pārbrauciens Hel - Oswiecim. Turpceļs pa automaģistrāli sākumā interesants, bet pēc laiciņa apnīk, jo ceļš kā tāds nav diez ko interesants, ja salīdzina kā ir pa mazākiem ceļiem braukt. Bet toties var uz 140 zāģēt. Vai mazliet ātrāk.
Šoreiz galamērķis nedaudz depresīvāks.
Pēc tam uz Krakow, kur ieradāmies pievakarē un kafejnīcā noķērām kārtīgu negaisu.
» Skatīties Youtube
Pilsēta diezgan glīta, ar vienu dienu nepietika, lai kārtīgi apskatītos, bet rekomendēju apmeklēt.
Te gan mazliet fake news, bet dienā pēc Aušvices apmeklējuma redzējām kā tiek aizturēts bariņš cilvēku.
Iečekojām vēl cietoksni kalnā..
.. un tad jau uz Wieliczka sals raktuvēm. Ja brauc uz to pusi rekomendēju apmeklēt. Diezgan iespaidīgs pasākums. Katedrālē pazemē utt. Dzelži gan tur labi rūsē. Paldies GG par ieteikumu apmeklēt šo vietu.
Tur pat pilsētā vēl kāds zolīds atradums pagalmā.
Un jau novakarē pārbrauciens uz Zakopane. No rīta tik ievērojām ka mājas krietni savādākas palikušas.
Tad atrasts kempings, nomests auto un uz kalniem.
Pa trīs dienām augšā - lejā nostaigājam 44 km. Ļoti patīkama sajūta bija pēc katras reizes novilkt zābakus.
Un tad jau lēnu garu uz māju pusi.
» Skatīties Youtube
Vācām telti nost sāka pilināt lietus, braucām ārā no kempinga un tieši sākās kārtīgs lietus. Diezgan lieliski sanāca saplānot labo laiku kalnos. Atpakaļ ceļš gāja krietni raitāk kā ceļš uz Tatriem. Pēc Tatriem pēc dažu h pārbrauciena palikām Wieliczka pilsētā. Un tad 1023 km Wieliczka - Jelgava vienā piegājienā.
Braucot prom no Zakopane domāju ieliešu internetā saslavēto Shell Vpower, kas kā izrādījās ir 95 benzīns, ko diez vai vēl reiz darīšu no brīva prāta, jo diezgan jūtama atšķirība dzinēja atsaucībā.
Vēl ar GoPro čupa materiāla safilmēts, bet nu tur gan nedaudz jāpasēž un kaut kas sakarīgs jāsamontē.
Tad kopsavilkumā: 10 dienas, 2900 km, 224.35 L degvielas, 322.61 EUR. Kas attiecīgi ir 8.43 L un 11.12 EUR uz 100 km, kas man liekas diezgan zolīdi. Biju gaidījis mazliet mazāk, bet nebiju ierēķinājis, ka zāģējot pa automaģistrālēm patēriņš nebūs kā braukājot uz 90 - 100 km/h pa LV. Tehniski bez problēmām. Karteri gan būtu apskrāpējis vienā ceļu remonta vietā vai pie viena guļoša kuru nepamanīju, bet ja nezaudē modrību mierīgi būtu varējis braukt arī ar kārtīgi sēdinātu.