Sveicināti, pienācis laiks arī man uzcept topiku par savu auto.
Par auto
1989.gada BMW 318i e30
m40b18
83 kW jeb 113 ZS
11 sec līdz 100 km/h
krāsa: 203 - Lachssilber metallic
No ekstrām nekā diži nav - lūka un stūres pastiprinātājs.
Nedaudz vēstures
Kopš bērnības patika e30, vispār ļoti patika un patīk 80/90-to gadu auto. Uz to brīdi netaisījos neko tādu sev iegādāties, jo, kā jau parasti, citas prioritātes dzīvē utt... taču, vienā brīdī pamanīju, ka ss.lv esošie divi smuki un oriģinālā stāvoklī esošie divdurvju un viens četrdurvju e30 par vēl adekvātām cenām pazuda un nekas jauns atbilstošs "sapņiem" neparādās, tēpēc nospriedu, ka ja nenopirkšu tagad, vēlāk varētu arī nesanākt iegādāties e30.
Sāku nopietni meklēt šādu E30:
- maksimāli oriģināls
- maunālā ātrumkārba
- divdurvju
- facelitf/preface (laika gaitā vēlmes mainījās)
- lai pēc iespējas mazāk, ko metināt
Pēc gada meklēšanas Bauskā parādījās facelift 318i aut., ko arī aizbraucu apskatīties. Kopumā auto bija diezgan labs, salona stāvoklis un elektriskie logi ļoti patika, bet kopumā kaut kas nebija. Nenožēloju, ka toreiz nenopirku. Pāris tā auto bildes no sludinājuma ieskatam:
Tad drauga paziņa priekš sevis no Vācijas atdzina lētu 318i, pēc laika tomēr izdomāja tirgot. Bija jāmetina, iespējams, nekas traks, bet galīgi neesmu eksperts šajā jautājumā, tāpēc izdomāju, ka labāk meklēšu tālāk.
Bija LT uz to brīdi ļoti interesants variants - balts 318i, bet nesaņēmos aizbraukt apskatīt. Cik uzzināju no pārdevēja, apakša bija apstrādāta ar pretkorozijas līdzekli. Iespējams, bija labs eksemplārs. Ir palikušas arī tā e30 bildes:
Vēl pēc pusgada Artc izdomāja tirgot savu melno 316i, ko pats nesen bija iegādājies LT un iesvapojis tajā m20b25. Uz to brīdi auto atradās autovietā, gaidīja uz kaut kādiem darbiem, uz turieni arī aizbraucu. Iespējams, ja būtu to skatījies kaut kur ārā Artc klātbūtnē un būtu izbraucis, tad nopirktu, bet toreiz auto nepatika - salons nepatika, short-shifter, bez lūkas, motora svaps. Šodien, skatoties uz bildi zemāk nedaudz nožēloju, bet nu uz to brīdi galīgi negāja pie sirds. Vēlāk jau tika tirgots ar IS taburetēm, kas diezgan patīk, bet biju jau iegādājies savu e30. Atļaušos ielikt bildi ieskatam:
Tai pašā laikā ss.lv parādījās divi četrdurvju facelift e30 - 320i un "manējais" 318i. Tā kā meklēju divdurvju versiju, īsti nedomāju par tiem, bet braucot skatīties augstāk pieminēto Artc e30, izdomāju, ka varētu aizbraukt apskatīties - tomēr pusotru gadu jau meklēju un nevarēju atrast. Pirmo apskatījos 318i un sapratu, ka četrdurvju versija laikam man arī der, ja atbilst pārējiem kritērijiem, bet 320i uz to brīdi jau pazuda no ss.lv. Un atkal bildes:
Tāpēc sāku "strādāt" pie 318i varianta - auto ļoti patika, tik tuvs oriģinālam, gan interjers, gan eksterjers, iepriekšējais īpašnieks to bija piečubinājis, sadarot visu nepieciešamo, lai varētu sēsties un braukt ar baudu - vismazākās salona plastmasas bija savā vietā, disku komplekts salasīts no rezerves riteņiem. Bet cena bija ārpus budžeta... Kādu laiku domāju un beigās izdomāju, ka pa 4k esmu gatavs ņemt - īpašnieks piekrita un vienā saulainā 2017.gada februāra dienā aizbraucām uz CSDD pārrakstīt auto + iziet tehnisko, kur TA darbinieks ar ļoti lielu nepatiku (vismaz tā izskatījās) pārbaudīja auto, bet beigās pateica, ka šim auto vieta ir muzejā, nevis ar sāli izkaisītajās februāra ielās. TA neizgāju dēļ vasaras riepām, viss pārējais bija OK. Bildes no sludinājuma:
Šodienai viss, turpinājums sekos.