Sveiki, kanareiki.
Saulīte spīd, putniņi dzied, kaķi pisās un laiks kaut ko padarīt vecajam hlamam.
Uzzvanīju savam regulārajam čommeham galvas blīves maiņas jautājumā, taču viņam bija aizņemts bokss mēnesi uz priekšu. Te pēkšņi ūzeris GG teica, ka viņa radiniekam esot bokss, kurš vīkendos esot brīvs. GG arī bija diezgan optimistiski noskaņots šī pasākuma ietvaros (nabaga cilvēks - nesaprata, uz ko parakstās
) un es nopirku apdrošināšanu, pielādēju aķīti, uzskrūvēju riteņus, izskrūvēju sveces, uztaisīju dekompresijas startu (ja nu gadījumā tosols kādā podā satecējis, lai nenorauj šito ten tā saucamo gidrotriecien
) Un spēru dūmā. Nelaidiet dzērušus draugus garāžā.
Savā gaitā aizripinājos līdz moikai noskalot uzzīmētos pimpīšus un tad līdz boksam,kur rāvām nost pauri. Pa ziemu visus galvas remontam vajadzīgos loriņus jau biju saganījis, tā kā atlika tikai noraut pauri, aizvest uz Gaujas ielu un saprast, vai vajadzīgs TDI motora swaps, vai arī var likt kopā veco.
Piemērījām arī dīzeļa swapu, bet negribējās, lai feisbukā pēkšņi sāk aicināt visādi cilvēki, kuriem dzīvesvietā norādīts Kazruņģis vai Stensteda.
Apmēram pēc nedēļas (lai gan solīja pēc 3 darbadienām
) iezvanījās telefons un skrējām uz Gaujas ielu. Meistars teica, ka galva ir izcili labā stāvoklī, nekādu plaisu neesot. Tika minimāli noslīpēta un pēc meistara rekomendācijas nopirkām standartizmēra galvas blīvi. Arī dzinēja bloks bija ļoti labā stāvoklī, tā kā tas maķenīt iepriecināja un joprojām varu pieturēties pie sava sakāmā, ka šim motoram šajā mašīnā būs būt.
Atskrienot atpakaļ uz boksu, pieslīpējām vārstus, samainījām blīvītes un sīkumus, sākām likt kopā galvu, taču viss pasākums līkrocības un zināšanu dēļ diezgan ievilkās, kā rezultātā tika nolemts Behu šņorē aizvilkt 30km līdz GG personīgajai garāžai un gateri turpināt tur.
Veiksmīgi izšņorējāmies cauri visai pilsētai un sākām likt virsū galvu, vilkt klāt skrūves un spraust atpakaļ visus štekerus un šļaukas.
Te, principā, arī tika saprasts, cik liels tomēr ir ieberziens un cik dārgi tomēr izmaksā uzturēt vecu auto normāli, nevis ķep, ļep.
Visas dzesēšanas caurules ir jāmaina, termostata korpuss, radiators, visas vakuuma caurules (lai gan daļa jau tika mainītas), būtu jāpārvelk pilnīgi visa dzinēja vadība un vēl simts un viena lieta. Ja šļauka ir 30 gadus sēdējusi vienā pozīcijā, minding her own business, tad viss arī kādu laiku ir kārtībā, taču, kolīdz tas viss tiek bakstīts, locīts, čakarēts un skrūvēts, detaļas sāk parādīt savu vecumu.
Visu kaut kā nebūt salikuši, spērām auto dūmā. Sākumā pielaist neizdevās, nosprāga aķis (gudrinieki, protams, aķi lādēties uzlikuši nebija), taču, aizbraucot šodien, ar pielādētu aķi, auto piešķīlās.
Pirmais - nav tukšgaitas, slāpst visu laiku. Atvienojām tukšgaitas regulatora vakuuma šļauku, lai fiziski varētu pabraukt, taču tukšgaita ir ap 2000apgriezieniem. Otrais, termomuftai ir pipec un auto stāvot krustojumos karst nežēlīgi. Knapi tiku līdz mājām. Trešais - kaut kur jauda pazudusi. Auto neiet vispār, ātrāk par 80 pabraukt nevar. Noteikti, ka kāda vakuumcaurule ir pieteikusi galu un atņirgusies, vai arī kādi vadi kaut kur pārspiesti. Iet visi podi, auto paātrinās normāli un neraustās, taču tam tagad ir kādi 20 zirgspēki.
To do lists - nomainīt muftu, pirmām kārtām.
Otrām kārtām, pārlasīt visu dzesēšanas sistēmu, varbūt, ka jāuzliek arī pie reizes lielāks radiators no lielmotoriem.
Treškārt, saprast, kāpēc tā naglu kaste fiziski vispār nebrauc uz priekšu un, ceturtkārt, jāpāriet uz Motronic vadību no pēdējo gadu M20 dzinējiem, lai tiktu vaļā no nolādētajām vakuumšļaukām, taču saglabātu kaut kapeiku oriģinalitātes motortelpā, jo M50 vadība un spoles, vai kaut kādas aftermarket vadības šim nebūs.
Paldies par uzmanību.
p.s. - izbraucienā nebūšu, nepaspēšu salikt.
p.p.s. - GG, megapaldies Tev! Dirsā, bet salikām.