Opel Kadett D
Posted: 23 Dec 2017, 04:51
labrīt, labdien, labvakar, arlabunakti.
tā kā man patīk atrādīt savu tehniku, lai iet arī šeit topiks.
tajā pašā ss.lv acīs iekrita oranžs brīnums, par sakarīgām naudām un ļoti neizrūsējis. aizbraucu apskatīties, viss ļoti solīdi, iemaksāju nelielu drošības naudu, sarunājām, ka saimnieks atradīs noskrūvēto aizdedzes spoli, un kad tā būs, došos pakaļ.
bilde no pirmās tikšanās
tā diena pienāca, sarunāts evakuators, un tā nu *precīzi* pirms gada, jeb 23.12.2016. savā īpašumā ieguvu skaistu Kadett D. 1981. gada izlaidums, 1,2ohv benzīns. pulkstenī 85 pakas. salons gandrīz ideāls. no ārpuses un vispārēji bez lieliem, acīs krītošiem defektiem. sliekšņi ideāli, durvju apakšas ideālas. pakaļējo arku stūri gan bija caurrūsējuši, tā bija lielākā sāpe. tad vēl cepumi abās pusēs pie glāzēm un nedaudz zemāk, aiz riteņa tuvāk slieksnim. bet visā visumā - nekas traģisks, un no tā gada opeļa varētu gaidīt ko daudz trakāku.
kas bija ļoti interesanti, pēdējā apskate bija ieta 1998. gadā, un no tā laika pa lielam tikai stāvējis. labi, ka uz grants, nevis ieaudzis zālē. cik no saimnieka sapratu, esot bijis kaut kas darīts ar bremzēm, jo tās esot bijušas ieķīlējušas, un pēdējoreiz rūcis pirms 3-4 gadiem. ja pareizi atceros, šis esot pirkts no kāda opja priekš detaļām projektam, bet projektu nepabeidzis pārdevis, un tad arī šo. pat pārrakstīts nebija, pārrakstīt vajadzēja no tā paša opja, kurš, starp citu, par kadetu varēja teikt tikai labus vārdus.
no sākuma gribēju dabūt pirmo dūmu, tāpēc samainīju tikai sveces, aizņēmos aķīti, un tiešām pārsteidzoši, auto pieleca pēc varbūt 4 sekundēm startera zāģēšanas. vēl nebija dzeses, tāpēc ar rūcināšanu neaizrāvos, bet viss pilnīgi stīgā, rūc smuki un kā vajag. kārba slēdzas, sajūgs strādā, karoč būs dzīvotājs.
tad palēnām sāku līst iekšā, skatīties, kas obligāti jāmaina, jāpietaisa, utt., un taisīju detaļu sarakstu. pirmais darbs bija dzese, trūka temperatūras sensors un gribēju profilaktiski pārjaukt un izskalot sistēmu. labi, ka to izdarīju, jo tāds SŪdens, kāds tur nāca ārā, nebiju domājis, ka spēj nākt no dzeses sistēmas, kā arī troiņiks, kas iet no izplešanās trauka, bija brutāli aizaudzis ar kaut kādiem pusmīkstiem kristāliem.
neizplūdīšu vēl garākās runās, kas un kā hronoloģiski notika un tika darīts, bet saraksta veidā, kas tika nopirkts/uzlikts/samainīts:
*ūdenssūknis ar blīvi un termostatu
*viena dzeses šļauka
*temperatūras sensors
*sūkņa/ģeneratora siksna
*strāvas regulators ģeneratoram (kadets bija apskrūvēts un viņa vienkārši tur nebija, un es vēl domāju, kāpēc nelādē)
*vārstu vāka blīve
*akumulators (Yuasa)
*eļļas filtrs
*eļļa (motul 6100)
*gaisa filtra elements
*taure (izpujusi un nešancēja)
*logu slotiņas
*radiators (pēc kāda laika sāka tecēt pa visādām vietām, sanāca atrast Vācijā jaunu, oriģinālu radiatoru par sviestmaizes cenu)
*pa lētuci diski ar riepām, ar ko iziet apskati, kadetam virsū nāca 4 dažādi
visu lēnu garu saspraudu pa vietām un briedu braukt uz apskati. kuriozs - vienā no testa braucieniem ap kvartālu gribēju pārbaudīt, ko spēj bremzes, spiežu kārtīgi, un hujakt, pedālis ieiet grīdā. labi, ka biju paspējis sabremzēties, citādi nebūtu beidzies labi. ar roceni kaut kā tiku līdz mājām, nokrustījos un noliku nost. sapratu, ka ar bremzēm pats labāk nekrāmēšos, un iedevu vienam bremžu servisam, kuru verdikts bija - pārrūsējusi bremžu maģistrāle. tās teicu samainīt pilnīgi visas, lai nebūtu nekādu problēmu vēlāk.
tā kā man patīk atrādīt savu tehniku, lai iet arī šeit topiks.
tajā pašā ss.lv acīs iekrita oranžs brīnums, par sakarīgām naudām un ļoti neizrūsējis. aizbraucu apskatīties, viss ļoti solīdi, iemaksāju nelielu drošības naudu, sarunājām, ka saimnieks atradīs noskrūvēto aizdedzes spoli, un kad tā būs, došos pakaļ.
bilde no pirmās tikšanās
tā diena pienāca, sarunāts evakuators, un tā nu *precīzi* pirms gada, jeb 23.12.2016. savā īpašumā ieguvu skaistu Kadett D. 1981. gada izlaidums, 1,2ohv benzīns. pulkstenī 85 pakas. salons gandrīz ideāls. no ārpuses un vispārēji bez lieliem, acīs krītošiem defektiem. sliekšņi ideāli, durvju apakšas ideālas. pakaļējo arku stūri gan bija caurrūsējuši, tā bija lielākā sāpe. tad vēl cepumi abās pusēs pie glāzēm un nedaudz zemāk, aiz riteņa tuvāk slieksnim. bet visā visumā - nekas traģisks, un no tā gada opeļa varētu gaidīt ko daudz trakāku.
kas bija ļoti interesanti, pēdējā apskate bija ieta 1998. gadā, un no tā laika pa lielam tikai stāvējis. labi, ka uz grants, nevis ieaudzis zālē. cik no saimnieka sapratu, esot bijis kaut kas darīts ar bremzēm, jo tās esot bijušas ieķīlējušas, un pēdējoreiz rūcis pirms 3-4 gadiem. ja pareizi atceros, šis esot pirkts no kāda opja priekš detaļām projektam, bet projektu nepabeidzis pārdevis, un tad arī šo. pat pārrakstīts nebija, pārrakstīt vajadzēja no tā paša opja, kurš, starp citu, par kadetu varēja teikt tikai labus vārdus.
no sākuma gribēju dabūt pirmo dūmu, tāpēc samainīju tikai sveces, aizņēmos aķīti, un tiešām pārsteidzoši, auto pieleca pēc varbūt 4 sekundēm startera zāģēšanas. vēl nebija dzeses, tāpēc ar rūcināšanu neaizrāvos, bet viss pilnīgi stīgā, rūc smuki un kā vajag. kārba slēdzas, sajūgs strādā, karoč būs dzīvotājs.
tad palēnām sāku līst iekšā, skatīties, kas obligāti jāmaina, jāpietaisa, utt., un taisīju detaļu sarakstu. pirmais darbs bija dzese, trūka temperatūras sensors un gribēju profilaktiski pārjaukt un izskalot sistēmu. labi, ka to izdarīju, jo tāds SŪdens, kāds tur nāca ārā, nebiju domājis, ka spēj nākt no dzeses sistēmas, kā arī troiņiks, kas iet no izplešanās trauka, bija brutāli aizaudzis ar kaut kādiem pusmīkstiem kristāliem.
neizplūdīšu vēl garākās runās, kas un kā hronoloģiski notika un tika darīts, bet saraksta veidā, kas tika nopirkts/uzlikts/samainīts:
*ūdenssūknis ar blīvi un termostatu
*viena dzeses šļauka
*temperatūras sensors
*sūkņa/ģeneratora siksna
*strāvas regulators ģeneratoram (kadets bija apskrūvēts un viņa vienkārši tur nebija, un es vēl domāju, kāpēc nelādē)
*vārstu vāka blīve
*akumulators (Yuasa)
*eļļas filtrs
*eļļa (motul 6100)
*gaisa filtra elements
*taure (izpujusi un nešancēja)
*logu slotiņas
*radiators (pēc kāda laika sāka tecēt pa visādām vietām, sanāca atrast Vācijā jaunu, oriģinālu radiatoru par sviestmaizes cenu)
*pa lētuci diski ar riepām, ar ko iziet apskati, kadetam virsū nāca 4 dažādi
visu lēnu garu saspraudu pa vietām un briedu braukt uz apskati. kuriozs - vienā no testa braucieniem ap kvartālu gribēju pārbaudīt, ko spēj bremzes, spiežu kārtīgi, un hujakt, pedālis ieiet grīdā. labi, ka biju paspējis sabremzēties, citādi nebūtu beidzies labi. ar roceni kaut kā tiku līdz mājām, nokrustījos un noliku nost. sapratu, ka ar bremzēm pats labāk nekrāmēšos, un iedevu vienam bremžu servisam, kuru verdikts bija - pārrūsējusi bremžu maģistrāle. tās teicu samainīt pilnīgi visas, lai nebūtu nekādu problēmu vēlāk.