Šobrīd ir 16 Nov 2018, 02:07

Visi laiki ir UTC + 2 stundas [ Vasaras Laiks ]




Izveidot jaunu tēmu Atbildēt tēmā  [ 17 ziņas ] 
Autors Ziņojums
 Publicēt tēmu: Jeep Grand Cherokee 4.0-ZJ
AtbildētIerakstīts: 17 Apr 2018, 15:49 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 12 Aug 2006, 21:23
Atbildes: 2849
Atrašanās vieta: Rīga
Nu jau kādu laiku, kopš 2017 gada jūnija, esmu JEEP īpašnieks, pagaidām apmierināts un ceru, ka šajā jomā nekas nemainīsies.
Turpināšu ar nelielu aprakstu kā nonācu līdz jeepam un uzreiz varu brīdināt tos, kuriem nepatīk daudz bilžu un gari apraksti iemest sirds drapi jo būs daudz bilžu un apraksti :)

Trīs gadus nobraucu ar audi, bet tā kā tas bija sedans un ar vien vairāk bija vajadzība pēc ietilpīgāka/universālāka auto, lai var vest būvmateriālus, dažādus auto agregātus kā motorus, kārbas un citas daļas savām vajadzībām kā arī pietiktu vietas ģimenei ar visām paunām un velo braucot uz laukiem vai atpūsties tad sedans galīgi nederēja.

Meklēju alternatīvas, vienā brīdī izskatīju kā variantu arī Ņivu vismaz uz kādu laiku un nebūtu tik žēl dzīt pa dubļiem, zinu tās plusus un mīnusus.
Biju daudzas apskatīt, bet nu galu galā negribēju maksāt jeep cenu par ņivu! Cenas bija kosmiskas manuprāt 2k-4k, tādi graustiņi līdz 2k kuriem baseins sliekšņos un remonts ar kniedētiem ielāpiem no ceļa zīmēm un makrofleksu.

Kādā brīdī sāku interesēties par USA džipiem, pētīju ss.lv fordus, Chevrolet, Dodge, Jeep arī par Opel Fronteru arī Pajero. Pec iegūtā info no abiem "flangiem" kas liela un kas nodirš un pieliekot klāt savas zināšanas opeli, Pajero atmetu. Džips kā tāds īpašumā nav bijis tad vairāk gribējās ko amerikānisku.

Sāku skatīties vairāk jeepus, kādā brīdī parādījās arī šis jeeps pārdošanā pie perekupiem cik sapratu. auto tirgojās ilgi un cena nokrita:
Attēls
Attēls

Šķita dīvaini, ka tik ilgi tirgojās un tā arī atmetu domu par konkrēto auto, Biju samierinājies, ka sliktākā gadījumā ziemu braukšu ar kādu no esošiem auto un materiālu vešanai turpināšu noīrēt busu vai piekabi aizņemšos. Bet BET tomēr palikt ar aizmugures piedziņu ziemā īsti negribēju jo pieradis ziemā ar quattro iebraukt praktiski visur. Braucot uz darbnīcu, kur ziemā sniegs parasti uz ielas nav tīrīts un pagalms pieputināts bez rakšanās ar rwd neizbraucams (pat ar labām svaigām radžu riepām kā tas bija pagājušajā ziemā). Tirgū maz kas bija, iepriekš redzamais sludinājums bija jau pazudis tātad auto pārdots.

Un te nu jāsaka paldies čomam par atbalstu, informācīju, par braukšanu līdz skatīties un vešanu! arī jeep īpašnieks.

Sludinājumos atkal parādījās šis jeeps:
Attēls
Attēls
Vizuāli viņš man ļoti patika tikai aplīmētās lampas nepatika, bet tā kā bija aizdomīgi ilgā iepriekšējā tirgošana un jaunā saimnieka tirgošana uzreiz nebraucām skatīties.

Sludinājumā parādījās viens ZJ, bet kā izrādījās tas bija retais RWD variants, sludinājumā minēts nebija. Saimnieks dievojās, ka daudz esot ieguldīts, bet pēc auto to nevarēja pateikt un galu galā RWD, no šāda "džipa" jēga kā no priekšpiedziņas drifta auto.

Pēc laika sludinājumos parādījās viens WJ brūnas krāsas, sludinājumā izskatījās sliktāk kā dzīvē, vizuāli gan bija piesmērēts, pielabots tā kā uz pārdošanu gatavots. Bremzes apkoptas, 242 sadales kārba, bet braukuši visu laiku awd režimā, salons normāls (īpašniece sieviete, kura vadāja bērnus). Bet liels BET, braucot un uzspiežot nebija "drop down" kārbai, bija problemātiskā motora galva un vēl visādi sīkumi. Bet atkal BET, izdomājām aizbraukt uz Rēzekni apskatīt vienu sarkanu ZJ, brauciens bija pa tukšo, sliekšņi jau bija ar caurumiem, salonā zem roku balsta "pepeļņica" stūre lipīga kā ar medu nosmērēta (netīra), bagāžniekā starp vāku un virsbūvi džemperis, lai negrab. Šķita ka silst motors pārāk daudz un kad gribējām skatīties vai uz eļļas korķa nav "krējums" saimnieks piebilda, ka nesot tātad bija notīrījis, varēja redzēt, ka bija gatavojies. Negribēja, ka braucām uz mājām, uz satikšanās vietu (benzīntanks) vajagot 5min. ko atbraukt, bet brauca pusstundu ja ne vairāk. Tehniski auto nu tā un bez gāzes. Nepirku, negribēju tādu, kurš uzreiz jāmetina, vēl gāze jāliek, piekare jāpārlasa un iespējams problēmas ar motoru.

Braucot atpakaļceļā pazvanīju brūnā WJ saimniecei, sarunājam, ka pērku un varu pat rokas naudu ievest no kā viņa atteicās, sarunājam uz nākamo dienu 9:00 sazvanīties un braukt uz CSDD. Braucot tuvāk Rīgai zvans no brūnā WJ saimnieces, ka esot pārdots! viņai kāds esot atbraucis iedevis prasīto summu bez auto skatīšanās un uzreiz braukuši pārrakstīt. Sašutums bija, atzvanīju un pārjautāju vai tā ir cenas "uzsišana"? nē tiešām pārdots! būtu piemetis un ievedis rokas naudu, bet kā bija tā bija, uzskatu, ka nesmuki no saimnieces puses, bet nu arī labi. WJ man patīk tāpēc, ka propāna balonu var iemontēt zapaskas vietā, bet vizuāli un konstruktīvi labāk patīk ZJ.

Tā nu izlēmām apskatīties tomēr arī šo ZJ, aizbraucām uz Jelgavu un tieši sākās lietus, riktīgs gāziens dažas minūtes pirms, uz tikšanos vietu pie savas mājas ieradās auto pārdevējs. Sākotnēji bija skaidrs, ka sludinājumā norādītā cena ir pamatīgi pārspīlēta un likta ar domu ja nu kāds paķer :D
Pirms braukt skatīties telefona sarunā ar īpašnieku pajautāju kas ir mainījies kopš iepriekšējā saimnieka, ka cena ir tā uzkāpusi, atbilde bija, ka priekšējais tilts mainīts un vēl tur kas ko aizmirsu. Uz vietas esot kad čoms pajautāja par tiltu tad jau "bija" aizmugurējais tilts mainīts :D nezināja arī to kāpēc aizmugurējām kreisajām durvīm nestrādā logs un centralka, bet pats jau tur vien bija pieholhozojis vadu uz skandu S90 kura bagāžniekā dzīvoja. Arī priekšējās durvīs caur dirsu bija skaļruņi salikti, kurus pats droši arī bija licis. Pajautāju par antikoroziju vai tik nav uz rūsas sapūsta, lai neredz kas tur "dzīvo" nē nesot jo pats esot pūtis........ tā kā labāk nebūtu teicis neko ne kā melojis.

Ne visu uz vietas var pārbaudīt un protams saprotu to, ka auto ir 20gadi, muzejā turēts tas nav un cik var saprast tad dubļos ir bijis. Pēc tam jau atklājās, ka daudz kas nestrādā, tilts mainīts nav, antikorozija ir uz rūsas uzpūsta un vietām lobās nost, pārējie defekti būs turpinājumā redzami. Vienkārši visi tie defekti ietekmē cenu un parāda iepriekšējo īpašnieku būtību. Šis tas noteikti bija jau pie perekupiem samuhļīts. Protams, ka man bija variants auto nepirkt, patika neskatoties uz visiem tobrīd redzamajiem defektiem un patīk joprojām. Pie pirkšanas pieteicu numura salīdzināšanu ja nu kas. Kamēr stāvēja ar darbojošu motoru čoms ievēroja, ka benzīna pribors rāda tukšu, pārjautāju saimniekam kas vainas, esot tukšs, ok vismaz gāze "ir gandrīz pilns" pēc gaismas diožu indikatora. Parakstām, apdrošinu un braucam, čomas pa priekšu diezgan dinamiski, cenšos tikt līdz un kā iespiež akseleratoru gāzes sistēma sāk "taurēt, bļaustīties" un slēdzas nost, kā izrādījās balons vecais bez devēja un balons ir tukšsssss. Tā nu sapildīju pusbāku benzīna un pilnu propānu, sagāja 69l pirmās reizes, ar to nobraucu 400km, pēdējo karstā laikā pildīju un iegāja 66 ar kaut ko. Gāzes auto man iepriekš nav bijis tāpēc tas viss vēl ir jaunums. Nu jā un čoms vēl pieslēdzās gāzes kompim paskatījās kas "iekšā dzīvo" un uzlika pārslēgšanās temperatūru uz 25celsījiem kā arī paregulēja treknāku maisījumu jo bija liess, patēriņš nemainījās.

Būtībā ar auto esmu apmierināts, apzinos, ka ir pārmaksāts to jau sapratu pērkot, bet kā jau parasti pircēja sindroms,un ar čomu pārspriedām, ka variants tomēr ir labs un ir vērts ar to darboties. Reāli atbilstoša cena būtu ap 2300eiro. Bet tā kā ar šo auto plānoju braukt ilgi un dikti čuķ ne saules mūžu ja nekas nemainīsies un kādi nelabvēlīgi apstākļi neietekmēs. Darbi ir uzsākti un turpināsies.

Pienācis laiks nelielam aprakstam un vizuālajam materiālam :)
Tātad JEEPa pamatfunkcija ir ģimenisks ikdienas auto ar iespēju aizbraukt atpūsties jebkur, kur var iebraukt, izbraukt laukos tur, kur ar vieglo auto nevar izbraukt un protams ar čomiem iebraukt kādā dublī vai citā grūti izbraucamā reljefā :) slīcināt gan negribu, negribu noslīcināt tā, ka ūdens tiek salonā.

Par auto:
Marka:......................... Jeep
Modelis:....................... Grand Cherokee-ZJ
Dzimis:........................ 1997g.
Virsbūves tips:................ Džips
Durvju skaits:................. Četras + bagāžnieka nodalījuma durvis
Stūres novietojums:...........Bardačoks ir tur kur jābūt
Dzinējs:........................ 4.0l I-6 HO MFI (ERH) benzīns/gāze
Jauda:.......................... 190hp/4600rpm
Grieze Griezīte................ 305ņergas/3000rpm
Pārnesumu kārba:............. Četru pārnesumu tomāts (pagaidām)
Piedziņa:........................ Īstā /4x4/AWD/
Tilti.............................. Bloķējošais reduktors aizmugures tiltā.
Krāsa:........................... Melna
Iegādāts:....................... 20.06.17
Komplektācija: Elektriskie logi, ABS, SRS, Maģis/kasette playjer/FM tjūners, un citas ekstras :)

Bildes:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Pirmais darbs ko izdarīju, norāvu stūres ādas apšuvumu jo tas bija padilis un bija lipīgs:
Attēls
Tuvākā nākotnē pāršūšu.

Otrais darbs bija bagāžnieka vāka amortizatoru maiņa un paceļamā stikla amortizatoru maiņa:
Attēls

Trešais darbs, plēves noplēšana no lukturiem:
Attēls
Bija "jautri" plēšot plēvi izplēsu arī priekšējo lukturi daļēji jo bija pielīmēts stiprinājums :D

Nomainīju akumulatoru jo visu dienu auto bija ar atvērtām durvīm un aķis izlādējās...
Attēls
Attēls
Ķīnietis, bet it kā labs.

Un tālāk salona jaukšanas darbi jo gļukoja signalizācija, atradu papildus uzstādīto signalizācijas bloku un sāku pētīt kā tas pieslēgts un pamazām ravēt nost:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Cik izpētīju, kādu parasto signalizāciju uzlikt ir grūti, ļoti grūti jo sevišķi, lai saglabātu OEM centralkas/signalkas funkcijas. Sanāk, ka visa elektronika vadās caur vienu vadības bloku, durvīs un bagāžnieka vākā un citur ir vadības bloki un ir savstarpēja ciparu saziņa tā kā ja grib pieslēgt papildus signalizāciju pie centrālās atslēgas ir jāvelk vadi tieši pie slēdzenes vai jātaisa dekodera bloki kas ir nevajadzīgs darbs
Bez signalizācijas nepalika, ir papildus paštaisīti drošības elementi par, kuriem kad vēlāk uzrakstīšu un ielikšu shēmas, katrs pats varēs atkārtot un maskēt un pieslēgt pa savam. Vēlāk arī OEM signalku nedaudz pārveidošu saglabājot pamatfunkcijas.

Pārlodēju sliktos lodējumus VIC blokam:
Attēls

Atjaunināju stūres paneļa šo iedobi, ielīmēju īstu ādu:
Attēls

Savedu kārtībā aizmugurē salonā kreiso stūri kur vadi un bloks piekabes āķim:
Attēls
Attēls
Vadi savienoti caur dirsu un daudzi nopuvuši, gaismas piekabei nestrādātu.

Ķēros klāt priekšai, kā var redzēt no kārbas šķidruma dzesēšanas radiatora gumijas trubiņu līkumiem suloja šķidrum un ir sulojis ilgstoši:
Attēls
Attēls
Attēls

Radiatoru pārbaudīju un liku kopā:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Bez ļaunuma nav labums, būtu kondicionierim freons būtu jālaiž atmosfērā, bet bija tukšs, tagad varēs uzpildīt.

Stiprinājumi bampers, plasmasas karkas, virsbūve bija nopuvuši, taisu jaunus, parauga nebija un internetā neatradu, uztaisīju šablonu:
Attēls
Attēls
Attēls
Varbūt vajadzēja internātā meklēt vvz vai hvz....

Priekšu varēja salikt:
Attēls

Bagāžnieka vāka stikls nestrādāja, kā izrādījās slēdzenes slēdzis bija kidrikt, visu atjaunoju:
Attēls
Attēls
Vecajā korpusā labi ieņēma vietu padomju laika mikriks.

Gatavs:
Attēls
Attēls

Vadītāja puses durvju eņģes bija tā sadilušas, ka durvis slēdzenes pusē par ~10mm cilājās:
Attēls
Attēls
Jaucās viss cilvēcīgi :)

Eņģes īsti nav paredzētas jaukt, bet var izjaukt:
Attēls
Attēls
Attēls
Konstrukcija cilvēcīga :)

Atjaunoju:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Vadītāja durvju rokturim ķepiņa bija tā izdilusi, ka bija ar abām rokām jāiespiež, lai var atvērt durvis, ļoti kaitinoši:
Attēls
Attēls

Atjaunoju:
Attēls
Attēls
Attēls

Durvīm kur nāk iekšpusē rokturi durvju atvēršanai ir tādi ieliktņi kā no kādas vecas padomju maisa drēbes ar nedaudz uzlabotu, uztaisīju no dermantīna:
Attēls




Un tā kā vadītāja pusē laižot stiklu lejā tas ķērās gar skaļruni likvidēju arī šo caurdirsību:
Attēls
Pro darbs, makgaiverene + vēl zilā un profesionāli savienoti vadi:
Attēls

Ieliku labus SONY skaļruņus no televizora, bet toties ar patiesu jaudu, skan labi, neesmu Raimonds Pauls tā kā man profesionālu skaņas sistēmu nevajag:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Uztaisītas pārejas un saskarsmes vietā uzlīmēta gumija, lai nav rezonanses izraisītu kropļojumu un citu nevajadzīgu trokšņu.

Aizmugurējā vāka plastmasa bija pabojāta tāpēc nedaudz modificēju, lai ir ērtāk aizvērt bagāžnieku:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Jaucot priekšu savedu kārtībā lukturu regulēšanas mehānismus:
Attēls
Attēls
Attēls

Aizmugurējā stikla logu tīrāmā motoriņš bija ierūsējis, konkrēti augšējā bukse, salabots:
Attēls
Attēls
Attēls

Spārnu pagriezienu lampiņas tādas nekādas, matētas un salauztas, viena krita ārā, protams varēja nopirkt jaunas, bet manuprāt kantainam auto šādas formas nepiestāv tāpēc ieliku savas kas bija krājumos no mitsubishi lancer 1992g.:
Attēls
Attēls

Pirms brauciena uz laukiem bija maz laika, ātri sagatavoju žiguļa jumta bagāžnieku un uzliku, lai var uzlikt velo:
Attēls
Attēls
Attēls
Vēlāk uzbūvēšu kārtīgu ekspedīciju tipa bagāžnieku :)

Kādā brīdī sanāca arī nedaudz pa mežu patestēt, izbraucu kopā ar čomiem:
Attēls
Attēls
Attēls

Dubļu un bezceļu tēma nav galīgi sveša, ar džipiem gan neesmu braucis, bet kādreiz laukos darba ietvaros ir diezgan padubļots, tā kā kāds pamats tomēr ir.

Šie visi bija tādi sīkie darbi, bet vajadzīgi, tie bija jāatrisina kamēr gaidīju detaļas,
beidzot saņēmu lielāko daļu detaļu:
Attēls

Aizdedzes sistēmu esmu apkopis, vāciņš, rotoriņš, sveču vadi uzlikti jaunie.
Tuvākais darbs būs ar kārbu jo pēc ~1000+km nobraukšanas parādījās daži nepatīkami simptomi un arī eļļa ir gaiši brūna ar burbulīšiem. Filtrs, blīve, eļļa ir nopirkti, nemainīšu visu tikai to kas eļļas karterī, tā teikt- pieliešu.

Paralēli visam sākšu vākt pārbūves komplektu uz manuāli. Ar tomātu braukt patīk, bet ar manuāli tomēr vairāk jaudas līdz riteņiem nonāk un drošāka ekspluatācija kopumā manuālis būs izdevīgās un uzticamāks.


Kārbai eļļu pieliju, pie reizes vēl korķi iemetināju:
Attēls
Kāds virpotais uzgrieznis no krājumiem un pats korķis no žiguļa galvenā bremžu cilindra gala vāks (korķis) :D
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls


Samainīta eļļa un eļļas filtrs motoram, filtra "bubļiku" nav tik viegli noskrūvēt, uzmetināju specatslēgu.
Hermētiķu karaļi darbojušies
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Tā kā gaudoja "labais aizmugurējais gultnis" (gaudoja tā, ka nevarēja testa braucienā saprast tieši kur) pēc iepriekšējā saimnieka teiktā jo tā esot "servisā konstatēts".

Ķēros klāt tilta apkopei:

Attēls

Atgaisojamais ventilis
Attēls

Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Pēc reduktora atvēršanas bija skaidrs, ka tilts ir hlamā nokauts, pateicoties bloķim auto brauc!

Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Dana 35 skaitās švaki tilti, negribās piekrist jo neskatoties uz to, ka reduktora gultņi ir hlamā izdiluši, arī pusasu gultņi padiluši un viss reduktors un tilts bija pilns ar metāla skaidām, samaltie satelītu zobratu gabali, tilts joprojām darbojās........

Sāku meklēt citu tiltu jo daļas jau bija sapirktas, bremžu diski, gultņi, blīvslēgi. Apzvanot sludinājumus vai nu pārdoti vai cena kosmoss, viens izcēlās ar 300e par tiltu, kura stāvoklis nav zināms. Kaspars no 4x4 kluba piedāvāja par 150eiro, bet tieši tāpat ar nezināmu stāvokli. Nolēmu, ka ja jau esošais ir braucis un viņam bija nu ļoti ļoti ļoti slikti tad ar jaunām daļām būs labi un brauks. Pagaidām jānobrauc 35ā dana un laicīgi jāiepērk ford 8.8 tiltu, kuram resurss ir ļoti liels.

Turpināju attīrīšanas un sagatavošanas darbus:
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

249 sadales kārbai visi blīvslēgi samainīti:
Attēls


vecos bremžu suportus iztīrīju saliku, jaunie kluči kā dīvai visai stingri uzvērās uz bremžu diskiem it sevišķi aizmugurē, šķita dīvaini, bet saliku. Pirmajā braucienā bremzes uzkarsa tā ka kūpēja, sīkumos neiedziļināšos, bet vaina izrādījās pārāk biezi bremžu kluči. Ar bremzēm kādu laiku cīnījos, pa starpām izgāju tehnisko apskati:

Attēls

Skatē bija tikai viens divnieks par rokas bremzi, jo biju par maz pievilcis. Pievilku un uz atkārtoto kur uzlīme logā. Jāpiebilst, ka pamatpārbaudes inspektors 4x4 bremzes nemācēja pārbaudīt, aizrādījums protams nepatika.

Tas moments kad žigulim jauni loki ir labāki, jo jeepa rocenes ferodo loki bija šādi kad atvēru pēc skates:
Attēls

Bremzes ik pa laikam paķīlēja, bet ļoti nenoteikti, nobrauc 100km nekas, nobrauc vēl 5 un sāk ķīlēt. Ne visi riteņi reizē, izlases kārtībā. Priekšējam ritenim kam vairāk ķīlēja nomainīju remkomplektu, keramiskā virzuļa vietā metāla, bet palika vēl sliktāk.

Attēls
Attēls

Negribēju čakarēties tāpēc nopirku jaunus suportus un jaunus klučus:
Priekša:
Attēls
Attēls

Protams sporta krāsā :D
Attēls

Aizmugure:
Attēls
Attēls

Ar bremzēm problēma atrisinājās :)

Sanāca iepirkt labus diskus ar riepām, sākumā plānoju pirkt dubļu riepas, bet tās kas bija uz diskiem bija pietiekami labas un braucu joprojām:
Attēls
Attēls

Pagaidām tikai braucu. Dažas problēmas ir bijušas.
Problēma kad auto pastāv un slikti pielec pilnībā nepazuda, ilgi jāgriež ar starteri kas samazina startera resursu.
Pēdējā laikā parādījās benzīna smaka, citreiz vairāk citreiz mazāk, varbūt tā bija jau no pirkšanas dienas. Sieva vismaz atceras, ka kas esot smirdējis, bet tā kā man problēmas ar degunu pēdējo gadu tad iespējams nesajutu.
Atradu, ka tek no bākas augšas, bāku nost ņemt negribēju jo pēc mēneša vai vairāk tik un tā būs jāceļ nost tāpēc uztaisīju tehnisko atveri, lai vienmēr būtu piekļuve. Kad ņems nost bāku uztaisīs kārtīgu vāku, no apakšas metāla rāmīti ar vītnēm, lai var kārtīgi pieskrūvēt.

Pēc visa spriežot kāds kādreiz ir ņēmis nost bāku un nav atvienojis benzīna maģistrāli, tā tad arī izlauzusi (ģeniālās konstrukcijas) degvielas spiediena regulatora/filtra izvadu jo tecēja gar savienojumu. Nomainīju spiediena regulatoru/filtru un benzīna sūkni. Pielec no pusapgrieziena :)

Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Vakardienas bilde ceļā uz Rīgu.
Attēls


Un nedaudz par plāniem :)
Kā minēju paralēli vācu detālas mehāniskas swapam:

Kārba AX-15 no Jēkabpils atvesta, gluži kā grafiti objekts :D tas cik sapratu, lai veco neatdod :lol: tipa garantijas "zīmogs" bet nu nāksies garantiju zaudēt jo tak tādu vizuāli miskasti virsū nelikšu. Tehniski šķiet ok, bet reāli redzēs kad uzliks.
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls

Un sadales kārba arī iepirkta 242
Attēls

Apskatījos vai sader ar sadales kārbu :D

Attēls
Attēls

Kārba ir sagatavota, tikai blīvslēgi jāiepresē:
Attēls


Jauns spararats, spararata skrūves, sajūga kurvis un kurvja skrūves, sajūga disks, izspiedēja gultnis, kloķenes gala gultnis.
Attēls
Attēls

Novirpota pāreja ar nelielu uzlabojumu kloķenei, kur sēž kārbas primārā ass. Vajag vienu, bet ar rezervi :)
Attēls

Tā kā tomātam un mehānikai kloķenes devēji atšķiras tad arī jauns devējs, blīvslēgi kloķenei, blīvslēgi kārbai, blīvslēgi 242 sadales kārbai.
Attēls

Plāni:
1. Pārmetināt un pastiprināt apakšu, sliekšņi lonžeroni.
2. Noswapot kārbu.
3. Uztaisīt spēka bamperus priekšā un aizmugurē.
4. Uztaisīt un uzstādīt aizsarg pannas apakšā motoram, tiltiem, sadales kārbai un bākai, idejas ir, par gaisa plūsmām zinu.
5. Uztaisīt kārtīgu viņču (ir darīts) jo variants izvēlēties starp labu vai sūdīgu ķīnieti vai kādu "kruto, brendīgo" viņču kura tāpat nav tā vērta, man īsti neapmierina.
6. Nopirkt un uzstādīt diožu prožektoru uz ekspedīciju tipa bagāžnieka kad tas būs.
7. Uztaisīt un uzstādīt gaisa kompresoru.
8. Nopirkt "Farm Jack" (vai kā tur sauca) domkratu.
9. Izdarīt vēl 101 sīkumu saistībā ar uzlabojumiem un remontiem.
10. Viss ko aizmirsu vai vēl nezinu.

P.S.
Droši interesēs patēriņš, benzīnu ielēju kad pirku uz 50eiro, nākamā pildīšanās bija pēc 7mēnešiem, benzīnu nebiju lējis 7 mēnešus! Vasarā jauktais cikls ar 68-69 litriem gāzes/400km, ziemā ~360km. kā brauc un kur brauc. Ar mehāniku un 242 sadales kārbu būs mazāks patēriņš.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 17 Apr 2018, 19:52 
Offline
Spam addicted
Lietotāja avatars

Pievienojies: 11 Nov 2013, 13:11
Atbildes: 12893
Atrašanās vieta: Underground
Hijack

_________________
EBOSH MOTORSPAM


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 17 Apr 2018, 20:54 
Offline

Pievienojies: 29 Apr 2014, 23:03
Atbildes: 1398
Atrašanās vieta: Rīga
itkā yuasa ir japānis un daudziem japāņu auto no rūpnīcas nāk..

bet visu cieņu par apņēmību :cool:

_________________
:latvija:


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 17 Apr 2018, 21:22 
Offline

Pievienojies: 17 Dec 2014, 23:39
Atbildes: 3564
Atrašanās vieta: Rīga
Wow, rokas tev tiešām no pareizās vietas. Patīkami palasīt tādus topikis.

Jautājums: kas tā par smēri ko izmantoji plastmasas detaļām, sarkana?

_________________
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 17 Apr 2018, 22:08 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 12 Aug 2006, 21:23
Atbildes: 2849
Atrašanās vieta: Rīga
Jā Japāņu, sajaucu.
Smēre ir gultņu, paredzēta lielām slodzēm, bet izmantoju dažādu mehānismu sasmērēšanai jo labi turas klāt virsmām.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 17 Apr 2018, 23:25 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 21 Sep 2008, 17:50
Atbildes: 6253
Atrašanās vieta: 200km uz Austrumiem
Tu tiltu pats saliki, visu sazobi etc un viss kārtībā, nav trolejbuss?
Visu cieņu par apņēmību :cool:

_________________
E36 touring 97' 318is/g
E36 compact 328i+ 96'
E39 523i/g 98'
Citāts:
Kada sedinasana? Tourings domats prieks R16.Ar normalu kliriensu. Pa grunteni pabraukt ari. Kartupelu maisu iekraut.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 18 Apr 2018, 08:54 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 12 Aug 2006, 21:23
Atbildes: 2849
Atrašanās vieta: Rīga
Saliku pats, pirms tam kauca no ~60km/h kas arī nav brīnums, jo reduktors bija kā metāla dzirnavas :emo: gaudoja braucot uz priekšu un atmetoties. Pēc pārlasīšanas līdz 140km/h negaudo, ātrāk neesmu braucis, uz mazu ātrumu ~50km/h atmetoties neliela skaņa īsā diapazonā ir palikusi, bet tas ir dēļ galvenā pāra bojātiem zobiem, sazobē stāv precīzi.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 18 Apr 2018, 09:46 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 29 Okt 2005, 20:23
Atbildes: 619
Atrašanās vieta: tava iztēle
A kas skaitās kārtīga vinča? :/

_________________
Dell/Lenovo/HP portatīvie datori par labām cenām


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 18 Apr 2018, 10:03 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 12 Aug 2006, 21:23
Atbildes: 2849
Atrašanās vieta: Rīga
Tāda, kur mehānismi tai skaitā zobratu ir izturīgi un kalpo "saules mūžu", korpuss no kārtīga metāla un elektromotors ar resursu.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 18 Apr 2018, 10:30 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 14 Sep 2008, 19:06
Atbildes: 4074
Atrašanās vieta: Riga
Oho, labs darbs kas padariits!

_________________
Subaru Impreza WRX GC8 JDM
VW Golf Mk7 1.4 TSI
Jeep Grand Cherokee


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 19 Apr 2018, 13:30 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 09 Jūl 2004, 21:22
Atbildes: 997
Man jau šie tehniski ilustratīvie DIY topiki vismīļākie. ;)

:cool:

_________________
J.K.jr.bad.
http://www.adparts.lv
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:offtopic:


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 27 Okt 2018, 09:44 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 12 Aug 2006, 21:23
Atbildes: 2849
Atrašanās vieta: Rīga
Beidzot lielākie darbi ir izdarīti :)
Lielākais un svarīgākais darbs bija virsbūves remonts, auto apakšējās daļas atjaunošana. Lonžeronu un sliekšņu maiņa, procesā daļēji tika iemetināta arī jauna grīda.

Otrs lielākais darbs bija kārbas maiņa no automāta uz mehānisko kārbu. Maiņa nebija akūti nepieciešama jo automāts strādāja, vajadzība vairāk bija ar skatu uz nākotni. Automāts tik un tā nebūtu mūžīgs un diezgan tuvā nākotnē būtu jātaisa apkopes. Kārba jāņem nost jāmaina blīvslēgi jo tie tecēja, jāmaina blīves, jāmaina eļļas maģistrāles uz radiatoru. Bet lai automāts būtu uzticams un ar resursu uz ilgāku laiku tam būtu jātaisa kapitālais remonts. Parēķināju, ka izmaksas ir ap 2k/€ bet ņemot vērā, ka pat oriģinālās rezerves daļas vairs nav tik izturīgas kā pirms 20 gadiem, kad auto noripoja no konveijera, resurs jebkurā gadījumā būs mazāks .

Tā kā man Jeeps ir kā ikdienas auto ar iespēju iebraukt mežā automāts protams ir ērtāks. Protams arī mežā ir vieglāk, ar mehāniku tomēr ir jāmāk, lai nenokurinātu sajūgu. Man svarīgāks ir kārbas resurs un galvenais drošība, mehāniskā kārba ir vienkārša izturīga un uzticama.

Ziemā bieži sanāca vest būvmateriālus, pārsvarā cementa maisus, vedu pa bišķim 20,40kg no pieciem līdz astoņiem maisiem. Kādā brīdī parādījās papildus skaņas "klick klick" "plakš plākš" no auto aizmugures, tās gan nebija regulāras. Brīžos kad nostrādāja bloķis pievienojās vēl citas dīvainas skaņas "krjakt krajkt", bet citādi auto bija diezgan kluss. Tā kā skaņas nebija regulārs bija diezgan grūti saprast izcelsmi, nelienot zem auto izpētīju, ka nopuvis lonžerona gabals ar stabilizatora atsaites stiprinājumu un vainu novēlu uz to.

Radās brīvs brīdis un pie čoma uz bedres apsekojām apakšu un atradām problēmu, precīzāk sakot Briesmas ar lielo burtu :D


Attēls

Attēls

Attēls

Aizlīmētās vietas sāka sadalīties.....

Standarta cilvēks šajā momentā pēc paklāja pacelšanas būtu sapratis, ka "jauda ir par mazu" un ar nelieliem uzlabojumiem auto tiktu laists uz pārdošanu :)
Bet es neredzēju jēgu pārdot un meklēt vietā citu cerot, ka būs labāk jo iespējams un visdrīzāk ir tā, ka tas pārdevējs ir pieredzējis to pašu :D
Tas bija viens no iemesliem kāpēc pieņēmu lēmumu salabot šo pašu auto.

Metināšanas darbi bija atlikti uz pavasari tad nekas cits neatlika, kā pagaidu variantā salāpīt, lai nekrīt tilts nost un neplīst tālāk grīda.

Attēls

Attēls

Tā arī braucu līdz pavasarim, liekās skaņas vairs nebija un pašam bija mierīgāk ap dūšu :)

Februāra beigās sāka sadalīties labais slieksnis, nepatīkami, bet ar tādu arī nobraucu līdz metināšanai neko nelāpot.

Attēls

Attēls

Uz virsbūves remontu jeeps tika Jūlija beigās kad čomam bija laiks tik lielai metināšanai, to kad auto ir papuvis un būs jāmetina daudz bija skaidrs sākumā, bet, ka tik daudz to varēja saprast tikai sākot griezt ārā puvekli.


Operācija "Ruslans" var sākties :D

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

[img]Slēpes nopuvusī puse turējās uz kādas līmes un nenosakāmas matērijas :o

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Sākas kreisās puses atjaunošana:
Lonžeroni no 100x100mm kvadrāt caurules, sliekšņi no 100x100mm +50mm kvadrāt caurules uzlika, sanāk dubultie sliekšņi.
Sliekšņi un lonžeroni no iekšas izpūsti ar vasku, no āras sliekšņi un daļa grīdas nopūsti ar "Raptor" pārklājumu.

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

[img]Piemetināti kāpšļu stiprinājumi, paši kāpšļi vēl jātaisa:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Viss sametināts un jeeps salikts, salikts arī salons.

Ķērāmies klāt kārbas swapam, vecie agregāti demontēti:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Tā kā kārba nost tad būtu grēks nesamainīt kloķenes gala blīvslēgu. Jeepam ir savdabīga konstrukcija, blīvslēgu var samainīt nenoņemot kārbu, bet nevar samainīt nenoņemot motora eļļas karteri un gala šāles korpusu:

Attēls

Attēls

Šaurajā spraugā (pirmā no spararata puses) augšējais blīvslēga pusloks ir "jāieloka" veco izdabūt ārā bez stresa, bet jauno dabūt iekšā bik strjomīgi:

Attēls

Attēls

Attēls

Motoram jauna eļļas kartera blīve, eļļa un eļļas filtrs:

Attēls

Laicīgi tika pasūtīta virpotājam pāreja kloķenes galā kārbas primārās ass centrēšanai, šaubīgs pasākums jo izmēri ņemti no interneta, zināms bija tikai biezums un iekšējais diametrs, bet viss sagāja :)

Attēls


Eļļas karteris virsū, pāreja iepresēta:

Attēls

Liekam virsū jauns daļas:

Attēls

Attēls

Attēls

Kārbas grafīti notīrīts, notīrīta defektēta, nokrāsota un apkopta:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Sāku strādāt ar 242 sadales kārbu, notīrīju, izjaucu un pavērās šāds skats:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Ķēdei posmi izlūzuši, pilns ar metāla skaidām, būtu tādu nejaucot uzlicis varbūt pārsimts metrus awd režīmā nobrauktu.

Izejošās ass korpuss bijis lūzis un metināts, bet varēja redzēt, ka caur plaisām eļļa sulojusi. Bija uz daļām vēl viena salauzta 242 sadalene, bet arī tai vāks bojāts ar izlauztu gultņa sēžu. Nopirkt citu neizdevās.

Attēls

Attēls

Attēls

Biju paņēmis rezerves daļām jeep cherokee XJ no kura galu galā daudzas daļas noderēja, tai skaitā 231 sadales kārba:

Attēls

Un palika rezervē vēl viens 4.0l motors un viena AX-15 mehāniskā kārba :)
Starp citu, samērīju attiecības AX-15 no dīzeļa un AX-15 no benzīnieka ir pilnīgi vienādas!

Attēls

Sāku darbu ar 231 sadales kārbu:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Protams arī eļļas sūknim samainīju blīvslēgu:

Attēls

Arī sadales kārba attīrīta, nokrāsota un nolakota, lai tik ātri neapsurbē, salikta un sagatavota uzstādīšanai:
Starp citu, braucot spidometrs ātrumu rādīja vairāk kā patiesībā jo bija mazais oem 231 sadalenes zobrats, uzliku lielo no 242 jo 249 biju pārdevis, tai droši vien ir tāds pats lielais.

Attēls

Kronšteins (Arvīds Kronšteins) no donora, atjaunošana :

Attēls

Oriģinālo veco padušku neliku un jaunu nepirku, vajadzēja atrast līdzvērtīgu un veikalos viegli pieejamu variantu. Izmantoju Ņivas motora paduškas, plāksnē iegriezta vītne un tās tur ir ieskrūvētas :

Attēls

Arī sajūga pievadam vajadzēja atrast alternatīvu, oriģinālo plastmasas tehnoloģu negribēju un bija tikai lietotas daļas, jauna manuprāt maksā neadekvāti. Domāts darīts, pieejamākie cilindri no vaz klasikas sajūga galvenais un darba cilindri. Šie gan Vācijā ražoti.
Sajūgs gan diezgan smagi spiežas, bet tam arī būs risinājums.

Attēls

Attēls

Top jauna tehnisko atvere :D

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Top jauna pedāļu grupa, kreisā korpusa daļa no XJ donora un labā no mana jeepa, ar starpliku sametināju kopā. Daudzas daļals tika izmantotas no citiem auto, vaz klasika, mitshubishi lacer, neon plymouth.

Attēls

Attēls

Lai pedāļi nav viens otram par tuvu pārmetināju pēdu, ņēmu no neon plymouth, tāda pati tikai īsāka

Attēls

Attēls

Viss saskrūvēts, pedāļu grupa bija uztaisīta un uzlikta pirms lielajiem darbiem, kādu brīdi braucu ar automātu un trim pedāļiem :D

Attēls

Sāku izgatavot sajūga darba cilindra pāreju:

Attēls

Attēls

Attēls

Gatavs:
Attēls

Liekam kopā:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Uzliekot mehānisko kārbu un 231 sadales kārbu kardāni vairs nederēja, priekšējais no tomāta un 249 sadalenes bija par garu, bet aizmugurējais par īsu. Priekšējo uzliku no XJ donora, sanāca uzlabojums jo pārgāju uz krustu (ĀMEN), aizmugurējo uztaisījām no diviem vienu, daļa no vecā un otra daļa no XJ. Sapresējām uz precīzas caurules un sametinājām. Viss ir taisni un nekas nevibrē.

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls
Attēls

Slēdzenes trosi parking sistēmai nagrenizēju:

Attēls

Šajā štekerī slēpjas vads, kurš ļauj iedarināt auto (Vidū) abi malējie atpakaļgaitas slēdzis, štekeri nokniebu pielodēju jaunus vadus, atpakaļgaitas slēdzim štekeri paņēmu no donora un sanāca pa smuko kā oriģināli. Radās problēma ar jauno holla devēju, pārlodējām štekerus, viss strādā.

Attēls

Paņēmu ko vajadzēja, tomāta ručka aizgāja detaļās:

Attēls

Sagatavoti jaunie vadības orgāni:

Attēls

Attēls

Lieku kopā:

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Sadales kārbas pārslēdzēja mehānisms salasīts no trijiem mehānismiem no donora XJ, no ZJ mana, no ZJ kam bijusi 242 sadalene:

Attēls

Attēls

Attēls

Pie reizes arī tilta apkope, tilts dzīvs, reduktors vesels un labā stāvoklī, jauna eļļa iekšā un sportiski nokrāsots vāks:

Attēls

Attēls

Eļļas, kārbai, sadales kārbai, reduktoram:

Attēls

Diagnosticēju stūres mehānismu un bojātos šarnīrus samainīju:

Attēls

Droši vien ņemot nost, pārtaisot izpūtēju sabojājās lambda zode, arī to samainīju, auto atdzīvojās, palika asāks un dinamiskāks:

Attēls

Pienāca diena braukt uz ikgadējo tehnisko apskati, Ielika vienīgo divnieku:

Attēls

Pataustīju, sadilis tiešām bija, mainīt gan negribēju jo ir cits tilts ar krustiem (ĀMEN), kurš tiks pārlasīts. Apjautājos inspektoram vai tādu sīkumu nevar piedot? aizgāja vēl reiz taustīt un noteica, ka redzot, ka tur viss esot labi uztaisīts, bet nu nevarot, kustoties par daudz........

Attēls

Uztaisīju spectooli un samainīju:

Attēls

Attēls

Braucu uz atkārtoto skati:

Attēls

Attēls

Viens no plāniem, kurš nebija minēts sarakstā jo aktualizējas tad kad atklāju aizmugurēja tilta kondīciju, bija Ford 8.8 aizmugurējā tilta iegāde un instalācija. Daļēji ir realizēts, tiltu iegādājos :)

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Suporti un bremžu diski der no dana 35 viens pret viens, riteņu skrūvju attālums viens pret viens :) vajag kardānā pāreju un apkopes materiālus, galvenokārt bloķa priekš spriegojuma atspere ir pārlauzta. Vēl būtu vajadzīga dana 35 balka no kuras ņemt mērus, jātaisa stendi abiem tiltiem, lai var stiprinājumus sametināt vajadzīgajās vietās. Varbūt kādam ir ko pārdot?


Tuvākais lielākais darbs:
1. Jumta bagāžnieka būvē, materiāls ir nopirkt tikai jātaisa.
2. Kāpšļi jātaisa.
3. Jāvāc daļas ford 8.8 tiltam un jāpārlasa.

» Skatīties Youtube



Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 27 Okt 2018, 11:28 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 09 Jūl 2004, 21:22
Atbildes: 997
Monstrs!

Vienmēr patīkami tavus apskatus lasīt. Un pilnīgi vienalga par kuru auto tas ir. ;)

_________________
J.K.jr.bad.
http://www.adparts.lv
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:offtopic:


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 27 Okt 2018, 11:29 
Offline
M30
Lietotāja avatars

Pievienojies: 18 Aug 2010, 15:02
Atbildes: 23760
Atrašanās vieta: мясо, матюки, убийство и голые сиськи
Bļiiiiiin, cik bundža skumīga... :emo:
Forši, nebiju domājis, ka kādam varētu interesēt tādu auto uzcelt. :cool:

_________________
"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"-Unknown

AttēlsAll BMW drivers use indicators.It's just that the bulbs emit a light which the poor people can't see.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 27 Okt 2018, 21:43 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 30 Sep 2010, 00:18
Atbildes: 3883
Atrašanās vieta: Zaļās želejas racing tiim
Fak, un es domāju, ka mana žurka ir daudz metināta

_________________
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs

#IzdedzesVīrs2017


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 29 Okt 2018, 21:47 
Offline
Moderators
Lietotāja avatars

Pievienojies: 11 Jūn 2004, 11:17
Atbildes: 5695
Atrašanās vieta: Ādaži, Rīga
:shock:

_________________
www.unfoto.lv
a kam tagad viegli...
Man garšo Čili.. jūtoz ugunīgaiz Mačo
No īsta čili pat lieli vīri raud(c)


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 01 Nov 2018, 16:14 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 27 Mar 2012, 11:56
Atbildes: 742
Atrašanās vieta: RipoDL
:shock:


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
Attēlot ziņojumus sākot ar pirmspēdējo:  Atlasīt pēc  
Izveidot jaunu tēmu Atbildēt tēmā  [ 17 ziņas ] 

Visi laiki ir UTC + 2 stundas [ Vasaras Laiks ]


Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 5 viesi


Jūs nevarat izveidot jaunas tēmas šajā forumā
Jūs nevarat atbildēt uz tēmām šajā forumā
Jūs nevarat rediģēt savas ziņas šajā forumā
Jūs nevarat dzēst savas ziņas šaja forumā
Jūs nevarat pievienot failus šajā forumā

Meklēt:
Pāriet uz:  
Darbojas ar phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.lv