Šobrīd ir 25 Sep 2018, 12:37

Visi laiki ir UTC + 2 stundas [ Vasaras Laiks ]




Izveidot jaunu tēmu Atbildēt tēmā  [ 176 ziņas ]  Pāriet uz lapu 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nākošais
Autors Ziņojums
 Publicēt tēmu: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:09 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Sveiki!

Jau ilgu laiku cilvēki man ir jautājuši vai kaut kur ir topiks manam projektam, uz ko parasti atbildēju "kad būs kas paša rokām izdarīts tad arī radīsies topiks.." Visu skruvēju pats, bet šobrīd varētu uzskatīt ka ir kaut kas izdarīt par ko būtu vērts atrakstīties plašākai publikai.

Tātad, auto ir Opel Ascona B 1980. gada ražojums, OEM izpildījumā bija 2.0E ar automātisko kārbu. Iz vēstures, kad auto bija brāļa īpašumā, tam tika iestādīts c20xe (2.0 16v) dzinējs, kārba no Rekord 1.8s (sauksim par pareizo kārbu, getrag 240 (ja nejaucu modeli, iespējams 265), kurai bija 5 ātrumi, kas tolaik bija nedaudz retums, šobrīd jau deficīts). Tā brālis vizinājās pāris gadus līdz dabuja 3 apskatē par neatļautu pārbūvi, bija irmscher powercup uzlikts lai būtu ērtāk padot gaisu, salīdzinot ar OEM gaisa kasti + no automāta uz manuālo pārtaisot, sanāca no donora tuneli uzmetināt, kaut kā sasumējās tas viss un izsvilpa.. tas bija ap 2004 gadu. Īrijā strādājot maksāja labi un sanāca tā ka tika nolemts ka tiks braukts rallijā, tā arī sākās sagatavošānās darbi. Nokasīta visa mastika, sametināts, pārmetinātas visas šuves, pārkrāsots. Tika iemetināts drošības karkass un pielabota piekare nedaudz, Latvijas Amatniekā tika pasūtīts pašsprūstošais aizmugurējais diffs.

Doma bija cēla un skaista, bet kaut kur šajā visā procesā, kas gāja pāris gadus, teiksim tā, brālim interese nepazuda, bet dzīves prioritātes mainījās un nācās to visu atstāt malā, līdz rallijam netikām. Diemžēl nekādas bildes no šī laika posma manos krājumos nav. Tad ap 2010 gadu pieslēdzos es, cita sporta disciplīna - drifts, un lēnām sāku taisnot rokas, gan braucot, gan skrūvējot. Parcik auto tika izmantots vizinoties pa vietējo dīķi, tas tika barots ar tolaik vēl labo castrol 10w60, regulārāk visam čekots līdzi kā jau tas pieklājas ja auto tiek spīdzināts uz ledus ar zāģiem..

Ap 2012 gada ziemu, tika pieņemts lēmums par jauna dzinēja būvi, ar esošo sāka palikt par maz jaudas un ir nepieciešams apgreids!

Tika iegādāts tāds pats c20xe dzinējs no Opel-blitz lietotāja emis, atveda dzinēju iekš subaru kupejas tieši uz pirmo IRC posmu Liepājā. Amizanti bet fakts, dzinēju nācās viņam ielikt blakussēdētāja vietā, jo bagāžniekā nelīda iekšā :D
Tā nu lēnā garā vācu detaļas, lasīt citu cilvēku projektus, smēlos idejas no visiem. Bet laikam viss nozīmīgāko risinājumu iegumu no Tore Hotvedthttps://www.facebook.com/hotvedt1/photos. No šī cilvēka sanāca iegūt informāciju par izplūdes kolektoru, parcik tika izvēlēta KKK24 turbīna no Audi S4, tad šāds novietojums un pozīcija kā tāda man ļoti iepatikās. Tore pats ir sabūvējis Ascona B kupeju un viņa facebook lapā var apskatīt daudz interesantu bilžu.

Ātrumkārba ir no Omega B 2.0 ecotec dzinēja R25-28 ar nujau hidraulisko izspiedējgultni (iepriekšējam getrāgam bija sajūga trose), galveno cilindru ieliku no bmw e36, kas ir metāla korpusā nevis plastmasas. Reduktora pāris ir 3.9:1.

OEM ieplūdes kolektors un droseles novietojums nepatika, tas tika nolikts uz galda un pārstrādāts man tīkamākā formā, šo to parēķināju un lieta darīta, divas nedēļas vēlāk jau gatavs ieplūdnieks. Šķiet tādu lietu kā ieplūdes kolektora sapārošanu ar galvu, un to ka portēta galva, un vadīklu maiņa no čuguna (oem) uz bronzas (bmw) ir pašsaprotama lieta un maz apspriežama..
Sprauslas Lucas ražojuma 400ccm@3bar. Degvielas sliede - pielāgota opel c20ne nerūsējošā, degvielas spiediena regulātors no Mallroy ignition. Drosele 60mm( iekšejais) no c20ne kopā ar visu potencometru.
Oil Catch tank tika arī izgatavots, viennozimigi iesaku likt virsū, pat slikta dizaina catchtanks spēj aizvākt lieko drazu no ieplūdes. ieplūdes kanāli (atmosfērai) bija aizkakājušies ar eļļu un pēc catchtanka instalācijas ieplūdes kanāli bija smuki izmazgājušies,paši no sevis. Iesaku!
Izplūde tika metināta no 304L nerūsējošā ar nerūsējošu drāti un maksimālu gāzes pārklājumu no visām pusēm. Materiālos aizgāja ap 10 90grādu līkumiem, metrs taisnas rores. Flančus pasūtīju arī nerūsējošus no kāda audi-style foruma biedra.
Interkūleris tika smuki noslēpts zem brilles, saglabājot stock izskatu Eļļas radiātors arī tika apgreidots no stock uz ko nedaudz lielāku, no mitsubishi pajero 3.0 v6 dzinēja.

Benzīna galvām noteikti interesantākā lieta varētu šķist virzuļi. Es joprojām uzskatu ka šis ir budžeta būvējums, tāpēc arī šāds risinājums.
OEM c20ne virzuļi un klaņi, tika iepirkti ar visu bloku, bet no tā visa lietojams bija vien virzuļu grupa.. Jau oem izpildījumā virzulī ir šķīvis, bet ja to tā atstātu tad kompresijas pakāpe būtu vien ~9.1-9.3 kas ir nedaudz par augstu un atgādina stock kompresijas pakāpi. Virzuļu grupa tika aizgādāta uz Ogri kur viens pedantisks sportists vārdā Modris šos virzuļus izfrēzēja ar vienādu bedri pēc rasējuma, un visu virzuļa klaņa grupu izsvaroja. Rezultātā ieguvu kompresijas pakāpi 7.97, dēļ tā ka galva bija saverpusies un nācās to slīpēt nonācu līdz 8.2, kas manā skatījumā joprojām ir diezgan labi un ar nelielu skatienu nākotnē. Tantes stāsta ka šie klaņi spēj turēt tikai 200zs, praksē pierādījās ka viss ir labi arī pie 250zs. Bet taisnību sakot, jāsāk bērt dolārs cūciņā priekš izkaltām detaļām lai varētu sākt runāt par nopietnāku jaudu.

Visu šo uzparikti vada VEMS v3.7 ko iegādājos no GintsK 2013. gada beigās, viņš arī novembrī pirmo reizi ieraudzīja un regulēja to Jelgavā. Liels paldies viņam!

Uz doto brīdi situācija sekojoša, pagājušajā nedēļā veicu pirmo testa braucienu pēc stenda, uz stenda izpūta galvas blīvi dēļ virpotas galvas skrūves un virpotāja, kurš nebija uzdevumu augstumos, skrūve bija 3/10 par tievu (ko es nepārbaudīju jo uzticējos pirmo un pēdējo reizi virpotājiem) kā rezultātā pauris pacēlās un iepūta tosola kanālā visu ko varēja :)
Testa brauciena laikā atklājās pāris problēmas, kā rezultātā piektdienas vakarā/naktī motoru izcēlu arā un atjaucu vaļā, sestdien saliku kopā bet šodien jau iebraucu atpakaļ, vajag nopirkt pāris sīkumus un varu atkal pielaist un doties testēt.

Darīts ir daudz un dikti, darba stundas neskaitāmas ir ieguldīts, darīts pēc iespējas kārtīgāk lai pie konkrētajiem mezgliem nebūtu jāatgriežas otro reizi.
Lai runā bildes...


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:12 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Lai varētu izmantot Omegas kārbu ar vienmasas sparratu un vieglāko no to komplektācijas, tika uzražots šāds starpflancis. Meklēju internetā bet nevareju atrast, laikam slikti meklēju, jo pus gadu pēc pabeigšanas atradu tieši tēmu par šo flanci un visu citu kas tolaik būtu nenormāli palīdzējis :susnaks:


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:13 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Šādi tapa ieplūde


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:15 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Lai interkūleri paslēptu zem brilles tika aizlienēti alumīnija elektrodi un metināmais. Tas tamdēļ ka gali bija vajadzīgi vērsti uz motora pusi un nekādīgi nebija iespējams nofiksēt tā lai iedotu metinātājam to visu savārīt ar tigu kopā..


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:17 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Aptuveni šādi tapa izplūdes kolektors..


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:19 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Pirmajam mēģinājumam būs gana labs, pašam nepatīk kā sanāca salaiduma vieta, bet neko darīt, audi wastegate ir milzīgs un tas bija kaut kur jānovieto, paturot prātā plūsmas laidenumu un maksimālu efektivitāti.


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:20 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Bija arī brīdis kad mācījos kārbas uzbūvi un kā samainīt sinhronizātorus Getrag 240 (vai 265)


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:25 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Kardāns tika pasūtīts autocardan.lv, Kad to plānoju domāju ka būtu labāk atstāt pakargultni, par pamatu tika izmantots bmw e36 kardāns, bet tagad saprotu ka tā bija neliela kļūda un labāk būtu atstāt uz diviem krustiņiem bez pakarnieka. Problēma bija tajā ka vajadzēja kaut kur tiltam izstaigāt un bmw ir smukas šlices pie pakarnieka, neko darīt, patreiz būs jāsadzīvo ar šādu izpildījumu, nāks laiks, varbūt pasūtīšu pareizas konstrukcijas, un ko ir vieglāk montēt :)

Pie reizes tika arī pastiprināta aizmugures tiltam pieskrūvētā kardāna daļa, stienis kura diametrs ir 20mm, nu ieguvis apkārt trubu, kuras diametrs ir 35mm


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:29 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Šādi tapa eļļas savācēj trauks, tukšums virs starplāksnes tika aizpildīts ar katlu beržamo švammi nelielai filtrācijai, strādā teicami!


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:30 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Kad Jelgavā izpūta blīvi, šādas bija sekas ...


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:33 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Nācās pārtaisīt arī tosola flanci. Savādāk iznākošā truba pārāk daudz tiecas uz turbinas pusi, safleksēju šo un to, atzīmēju un atdevu metināt..


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:36 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Kaut kad 13gada septembrī atnāca paciņa no Ginta līdz ar tās saņemšanu sākās darbi pie vadu vilkšanas. Elektrība man nav sveša lieta, pāris reizes esmu pa pirkstiem dabujis, tāpēc šis nelikās nekas sarežģīts, galvenais visu censties saplānot un ja ir iespēja tad arī piemērīt..

Kompi nācās paraut vaļā lai pārliecinātos par kādu detaļu esamību, laikam bija saistīts ar indukcijas spoli, vairs īsti neatceros..


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:39 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Vēl vairākas modifikācijas...


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:44 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
tika uzskaistināts arī siksnas aizsargvāks, ir arī aluminija svečvadu vāks, kurš tiks smuki uzkrāsots, nu pareizāk sakot jau gadu tiek krāsots..


kā arī zīloņa izmēra turbīnas eļļas atbratkas truba


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:48 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Lai novērstu degvielas badu sānslīdēs un nevajadzētu taisīt tā saucamo surge tanku, kas manuprāt tikai silda degvielu. tika rasts šāds risinājums.

iekšā ir 100mikronu metāla sieta filtrs kas atsijā lielos gružus pirms sūkņa, tilpums aptuveni litrs.


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 08 Mar 2015, 23:53 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Nedaudz klusās dabas, nedaudz sazāģējām ledu pāris gadus atpakaļ :) https://www.youtube.com/watch?v=0sxDreP9QyQ http://youtu.be/515wk5PEz0c


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 09 Mar 2015, 01:24 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 18 Apr 2014, 16:27
Atbildes: 973
Ļoti daudz darba ieguldīts. Iznākums patīkāms. Iespējams, kabūšu palaidis atbildi uz manis uzdoto jautājumu, bet vai projekta laikā nevienu reizi netika domāts par c20let ?


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 09 Mar 2015, 09:01 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
sākumā tika, bet to domu atmetu tik pat ātri cik tā ienāca prātā, dēļ pārskrūvētās let cenas.. kaķi maisā pirkt negribu, dzinējs nebkurā gadījumā ir jāpārjauc pirms šādas eksploartācijas, rezumē bija tāds ka šis sanāks nedaudz lētāk..
tobrīd c20let maksāja +/- 600ls, šo motoru dabuju pa 150ls un pārējo ieguldīju remontā..

vienīgais ieguvums no leta būtu bijis kaltie virzuļi, kuriem kompresijas pakāpe ir 9:1, klaņi tik pat mīksti kā man šobrīd, 300zs robeža ir abiem, uz to arī eju, jad ar to jaudu sāks palikt par maz, pasūtīšu kitu un swapošu virzuļa klaņa grupu

Parcik XE orģināli nāk priekšpiedziņā un dzinējs ir novietots nepareizi, tad ilgu laiku bija problēmas ar tosola trubām un n-tajiem savienojumiem, līdz vienudien radās ideja par tosola kolektoru, tad nu no parastām apkures trubām tika uzmetināts šāds te kolektors

savieno bloku, galvu, uzpildes trauku un radiātorus


Jums nav tiesību apskatīt pielikumus šajā tēmā.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 09 Mar 2015, 12:50 
Offline

Pievienojies: 01 Feb 2009, 12:26
Atbildes: 186
Beidzot! Tev bija Getrag 240 karba, Opeļu 265 nāca uz lielo 12V Cihu tikai, ohc motoriem tādi nebija.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
 Publicēt tēmu: Re: Opel Ascona B Turbo
AtbildētIerakstīts: 09 Mar 2015, 16:26 
Offline

Pievienojies: 23 Feb 2015, 22:39
Atbildes: 279
Bremžu setaps ir šāds

priekšā ventilējamie diski no opel rekord, tieši kura nepateikšu, suporti no omegas 2.5
aizmugurē bmw e36 2.5 suporti ar diskiem
hidrauliskā roķene

galvenais cilindrs no volvo v70 2.0t ar elektrisko vakumu


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
Attēlot ziņojumus sākot ar pirmspēdējo:  Atlasīt pēc  
Izveidot jaunu tēmu Atbildēt tēmā  [ 176 ziņas ]  Pāriet uz lapu 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nākošais

Visi laiki ir UTC + 2 stundas [ Vasaras Laiks ]


Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 4 viesi


Jūs nevarat izveidot jaunas tēmas šajā forumā
Jūs nevarat atbildēt uz tēmām šajā forumā
Jūs nevarat rediģēt savas ziņas šajā forumā
Jūs nevarat dzēst savas ziņas šaja forumā
Jūs nevarat pievienot failus šajā forumā

Pāriet uz:  
Darbojas ar phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.lv