Artis chasing a dream - Charger 1970

Foruma dalībnieku tūninga projekti vai viņu īpašumā esošie tūnētie auto.

Moderator: Tūneru grupa

User avatar
petka17
Posts: 5015
Joined: 30 Sep 2010, 00:18
Location: Zaļās želejas racing tiim

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by petka17 »

Artis12 wrote:
21 Mar 2020, 17:16
Šis bija diezgan detalizēts projekts. Par virsbūvi ir tikai lielos vilcienos ko stāstīt - "caurums ir un pēc dažām dienām caurums nav". Nezinu cik daudz iedziļināties postos, jo katru mazāko tematu var iztirzāt bezgalīgi. Cenšos just robežu, lai posti ir saturīgi, bet pietiekoši koncentrēti uz problēmu un risinājumu.
Varu iegrimt par to cik katra detaļa nederēja un kādi kompromisi tika pieņemti atsevisķās vietās. Kāpēc labāk ir pasūtīt dārgākas detaļas un ieekonomēt laiku čikājoties ar pārveidošanu. Kā detaļas tika sagatavotas metināšanai. Kāpēc virsbūve netika alvota. Ar ko metināja un kāpēc dažās vietās jādzen sudraba lode vai misiņa drāts. Kā tika spriegotas detaļas metinot. Kā tika metināti taisnie bleķi - stikā vai ar kāpi un punktiem. Ja ar punktiem, kā tika apstrādātas virsmas starp bleķiem, lai nerūsētu ilgtermiņā.....šo var turpināt ilgi. Cenšos šo visu nerakstīt jo ne visiem tas liekās saistoši. Bet ja ir kādi jautājumi, droši varat rakstīt. ;)

Dzinējs būs. Visu pēc kārtas.
FAK YES PLEASE!!!! MOAR. Moška gribi novadīt mazo lekciju šejienes dīvāna dīkdieņiem par to, kā sametināt savam hlamam arku?

Alu/šņabi/sulu, tēju or whatever 10000% nodrošināsim
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs

#IzdedzesVīrs2017

Ja tu esi lohs, tad tevi grūti izglābt. ©IzdedzesVīrs
#IzdedzesVīrs2019

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

Pēc profesijas neesmu bleķinieks vai krāsotājs un mani, noteikti, kāds var argumentēti oponēt, ko būtībā, bieži vien, cenšos panākt. Vienmēr esmu atbalstījis veselīgas diskusijas dzīvē un forumos. Noteikti negribētu, lai kāds mani liek pasniedzēja līmenī, jo apkārt, šeit pat forumā, ir ļoti daudz zinoši cilvēki, kuri ļoti daudz spētu pastāstīt. Dažreiz, kad iedvesma aizceļo un :weedman: nepalīdz tad daudz iedvesmu var atrast pētot citus topikus. Tāds, manuprāt, ir viens no galvenajiem uzdevumiem foruma būtībai. :susnaks:

Pobedas topikā jau biju pieskāries gan rūsas apkarošanai, gan alvošanas tēmai. Neko jaunu neuzrakstīšu. Pamatā vienīgais kas atšķirās - no cik tīras rūdas ir lietas detaļas, kas arī ir pats sākums kas ietekmē cik ļoti rūsēs auto. Ja ņem vērā ka otrais pasaules karš beidzās 45tajā gadā un visa kara tehnika tika lēnām un nekvalitatīvi pārkausēta, tad kas labs var būt padomju tehnikas autobuvē. Jo tīrāka metāla rūda, jo mazāk rūsē ( pēc būtības tīra rūda nerūsēs jo nav čuguna piejaukuma). Tad varam tikai minēt, cik daudz piejaukumi bija padomju auto industrijas rūpniecībā. :naac: Par charger tēmu, līdzīgs stāsts, vienīgais kas uzreiz likās interesanti, nostrūklojot detaļas un atstājot diennakti plauktā - USA detaļas ir spēcīgi aprūsējušas, kamēr padomju detaļas vizuāli nav mainījušās. Acīmredzot pieprasījums 60to beigās, bija tik liels, ka mauca klāt daudz visādus piejaukumus, lai spētu nodrošināt metāla paneļu pieprasījumu. Līdz ar to neapstrādātas detaļas ļoti ātri oksidējās. Mēs varam arī tikai minēt cik ilgi svaigi vēlmēta/izlieta ķīmiski neapstrādāta detaļa, ceļoja, kamēr viņu apstrādāja ar grunti vai ko līdzīgu. Noteikti, bija virsbūves pirms apstrāde, pirms klāja pirmo grunts kārtu virsū, bet industriālā vidē kur viena gada laikā saražoja apmēram 50k Chargerus, :hvz: kā ar kvalitātes kontroli.
Prakse rāda, ka ar antikoroziju priekš Mopar arī neaizrāvās. Tā bija papildus opcija rūpnīcā, ņemot vērā ka daudz mašīnas tika sūtītas uz siltajiem štatiem. Protams, mašīnām rūpnieciskais izpildījums arī bija draņķīgs ( ne tik draņķīgs kā eSeSeSeR mašīnām, bet tomēr), kas visu rūsēšanu paātrināja. Lielākā problēma chargeriem ir ar aizmugurējo daļu, dēļ debīlas aizmugurējā loga blīvēšanas. Logam nav, gumijas profila, logu gumija, bet gan bituma tipa "desa'', kas iet pa perimetru kantē ap logu. Logu liek iekšā un ar nerūsējošā tērauda līstēm nospriego visu pasākumu. Dzīvē blīvējums ir nekam nederīgs, līstes nespēj piespiest logu ar tādu spēku kā vajadzētu, jo logs vienkārši saplīstu. Ūdens tek garām logam uz bagāžnieku. Bagāžnieka grīda izrūsē pirmā, tad bagažniekam kabatas paralēli ar lonžeroniem - pasaka. :D
Par laimi USA nesēž mierā un taisa kvalitatīvu reprodukciju, salīdzinot ar citiem ( mazākais no ļaunumiem tā teikt ), visas detaļas var dabūt un nemaksā tik daudz. Parasti ja jāmaina viss panelis, tad lētāk ir nomainīt nekā lāpīt pa gabaliņam ( skatoties cik liels damage kopā ).

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

Nobeidzot virsbūves tēmu charger topikam - krāsošana.

Atbildīgākais posms detaļu mērīšanā. Lai arī metināšanas procesā tiek viss mērīts vairāk kā vienu reizi, noteikti kaut kas izmainās. Vai nu sākumā kāda jaunā detaļa nav atnākusi, līdz ar to ir jāmēra oriģinālā, varbūt kaut kur ir biezāka špahtele un detaļa nesēž vietā, hromēta detaļa mainījusi formu utt, viss jāmēra uz virsbūves pēc katras kustības. Krāsotājs pats nekad to nedarīs, jo tas aizņem pārāk daudz laika un uzliekot viņam nav interese, lai detaļa "sēdētu" perfekti pieguļot virsbūvei. Ar paneļiem ( spārniem, durvīm, vākiem ) es vēl piekrītu, lai pats to visu regulē un dzen klāt, bet mazās detaļas ir tikai un vienīgi pašam jāliek un jāmēra, lai sasniegtu rezultātu. Vidēji tas paņem vienu pilnu dienu, ja iepriekš visu esi sagatavojis pareizi. Neatceros pēdējo reizi, kad pasūtot jaunu detaļu, viņa perfekti derētu uz virsbūves, nerunājot par stiprinošo skrūvju caurumiem virsbūvē, tās 50% gadījumu der. Pēc būtības, pasūtot jaunu detaļu jebkurā mezglā, labāk ir rēķināties ka viņa nederēs un gatavoties sliktākajam scenārijam. Tas attiecās uz pārsvarā visām klasiskajām mašīnām līdz apmēram 70tajam gadam, kur jo tuvāk pasaules karam būvēta, jo trakāk.

Virsbūve sametināta - krāsošana.

Pirmā grunts un sākts jau špaktelēt.
Image

Pārsvarā tā arī process ritēja trīs mēnešu garumā - grunts/špaktele/grunts/špaktele, galīgi nekas īpašs.

Tad pienāca viena no pēdējām mērīšanām. Auto tiek salikts maksimāli. Pārsvarā neviens to negrib darīt, jo ar katru reizi ņemot nost un liekot virsū paneļus, draud kad kaut kas apskrāpēsies/atsitīsies un tāpat detaļas pēc tam būs jāņem nost jo krāsos visu atsevišķi. Bet nu esmu sāpes pakaļā daudziem. :D :D

Auto nogruntēts vienā krāsā un atstarpes sadzītas praktiski līdz maksimumam.
Image

Šīs ir svarīgākās atstarpes uz visu virsbūvi. Priekšējam spārnam jābūt vienādā atstatumā no durvīm/kapota un virsbūves. Durvīm neregulējās izvirzījums, viņas bīdās tikai tuvāk/tālāk no spārna, attiecīgi spārns jādzen klāt durvīm, bet nedrīkst pazaudēt kopējo plakni ar kapotu un virsbūvi, paralēli jāievēro, lai visur ir vienādas atstarpes un izskatītos estētiski. Ja metinātājs šo nav sakārtojis, tad arī ar pasaulē labāko krāsotāju, to nevarēs nomaskēt.
Image
Image

Kapots ( bez priekšējā bampera )
Image

Aizmugurējais stūris. Šīm virsbūvēm nāk tādi debīli bumerangi - pagarinājumi? (extensions), vēl viena atsevišķa detaļa, kura jādzen klāt virsbūvei un vākam, bet paldies Dievam, nekas sarežģīts, skrūvēšanas vaina.
Image

Kad paneļi ir saregulēti, tad var ķerties pie mazo detaļu mērīšanas. Šo posmu var saukt arī par matu skaldīšanu, jo līdz šim, neviens, ne metinātājs, ne krāsotājs nav redzējis jēgu un bijis priecīgs ka viņiem jāpazaudē vismaz viena diena dēļ manis.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pēc šīs mērīšanas, laikam nāca vēl viena pilnā mērīšana un tad gāja uz kameru.

User avatar
hazaa
Posts: 1912
Joined: 07 Feb 2005, 10:15

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by hazaa »

a jus to otru ko nemat ari sakat taisit augsa?

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

vēlāk ielikšu bildi, bet jā.

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

Bodywork, apmēram, pēc gada bija noslēdzies un varēju likt uz assembly line.
Image

Bildes kvalitāte gandrīz vidēja, bet kopā likšanas procesā būs no visiem leņķiem, ik pa brīdim.

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

Pirmais, laikam, kam ķēros klāt, pēc virsbūves bija salona apsildes sistēmas atjaunošana, jo likās ka tas būs viens no grūtākajiem etapiem.

Pēc daudziem "atlajst sajmu" momentiem priekšējais panelis bija ārā no mašīnas, lai varētu tikt klāt salona apsildes kastei.
Image
Image
Viss tīrc un skaisc paldies
Image
Image

Dēļ padebīlas vakuuma vadības sistēmas trubām nekur īsti nevarēja tikt klāt. Viss bija 48,4 gadus vecs un nekustināts. Kā arī ņemot nost, jāpatur prātā ka tas viss arī kādreiz būs jāatliek atpakaļ. :emo:
Kā jau lielākajai daļai amerikāņu visa vadība uz vakuuma sistēmas. Vakuuma sistēmu piedzen ar pogām, kuras pārslēdz vakuuma maģistrāles uz attiecīgājiem vakuuma vārstiem. Ļoti daudz vakuuma savienojumi kuriem jābūt hermētiskiem un gumijas trubām ideālā stāvoklī. Kā izrādās, tā bija tikai daļa no visām bēdām, jo nāca klāt vēl ļoti debīla konstrukcija.

Pacients uz galda. Pirms darba uzsmaidam trīs ikonām, pārmetam krustu un dodamies tālāk. :aleluja: :aleluja: :aleluja:
Image
Image
Image

"Cik labi ka pirms jaukšanas iedomājos nomazgāt heater box'u" :teica neviens un nekad.

Image
Image
Image
Image
Image

Tosola trubas pāreja, kura oksidējusies, jo hamuts no vecuma nav turējis spiedienu un tosols nedaudz sulojis. Kurš gan nav sapņojis par tosola vannu kājām, sēžot sastrēgumā. :kiss:
Image

Dažas random pics kurās mēģinu sazīmēt būtiskākās lietas blīvējumā un pakojumā, lai visu pēc tam autentiski varētu salikt atpakaļ, kā tas bija rūpnīcā.
Image
Image
Image
Image
Image

Kad izjaukts, tad vienkāršākais - pārbaudīt radiatorus, metāla detaļas un skrūves tīrīt/krāsot/cinkot.

Detaļas sagaidītas, kas jāpārbauda, to pārbaudījām - varam likt kopā.

Notīrīts, nokrāsots. Viena no kastes daļām.
Image
Te jau salīmēta izolācija vienai no kastes daļām.
Image

Raģiki pārbaudīti un notīrīti.
Image

Rūpnieciskās blīves un pakojums + nedaudz sacinkotās detaļas.
Image

Soli pa solim liekam kopā.
Image
Image
Image
Image

Pa vidam kaut kur arī ventilatora motoriņu atjaunoju, tur viss bija labi, pat pārtīt nevajadzēja.
Beigās sanāca kaut kā šādi

Ar factory correct gumijas vakuuma maģistrālēm pareizajās krāsās. Nācas nedaudz pasvīst, lai atrastu oriģinālo new old stock detaļu.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pareizs rūpnieciskais blīvējums skrūvei, kura iet cauri ugunssienai un pieskrūvējās no motortelpas puses. Es vēl vītnei uzliku vītņu blīvētāju ( nejaukt ar vītņu līmi ), lai būtu 100% garantija, ka netiks ūdens salonā. Tālāk atlika pievilkt ar pareizajiem NM, lai nepārspiestu blīves un nomarķēt skrūves kā rūpnīcā. :susnaks:
Image

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

Vadītāja pusē freš eir gaisa lūka.
Viss pēc tās pašas receptes.

Tikko noņemts
Image
Image

Tikko izjaukts
Image

Tikko nocinkots + atsvaidzināta plastmasa
Image

Tikko salikts
Image

Pogu arī atsvaidzināju.
Image

lesis
Posts: 199
Joined: 01 Feb 2009, 12:26

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by lesis »

Bauda lasīt un lasīt ar acīm!

User avatar
hazaa
Posts: 1912
Joined: 07 Feb 2005, 10:15

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by hazaa »

nice, kas tas pa vinu blivetaju???

User avatar
petka17
Posts: 5015
Joined: 30 Sep 2010, 00:18
Location: Zaļās želejas racing tiim

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by petka17 »

Seksīgi
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs

#IzdedzesVīrs2017

Ja tu esi lohs, tad tevi grūti izglābt. ©IzdedzesVīrs
#IzdedzesVīrs2019

User avatar
Artis12
Posts: 542
Joined: 14 Oct 2006, 20:55

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Artis12 »

hazaa wrote:
Today, 02:13
nice, kas tas pa vinu blivetaju???
Tur ir daudz veidi. Sākot ar putuplastu in beidzot ar stikla vatei līdzīgas konsistences veidijumu. Ne man vērtēt, ko rūpnīcā lika to atjaunoju. Galvenais, lai funkciju pilda.

User avatar
Janx
Posts: 1402
Joined: 12 Feb 2005, 13:37
Contact:

Re: Artis chasing a dream - Charger 1970

Post by Janx »

Artis12 wrote:
Today, 09:26
hazaa wrote:
Today, 02:13
nice, kas tas pa vinu blivetaju???
Tur ir daudz veidi. Sākot ar putuplastu in beidzot ar stikla vatei līdzīgas konsistences veidijumu. Ne man vērtēt, ko rūpnīcā lika to atjaunoju. Galvenais, lai funkciju pilda.
Izskatās pēc putu polietilēna starplikas.
Projekts nopietns, visu cieņu, patīkami palasīt. :cool:
Bez mašīnām mūsdienās nav iedomājams pilnīgi nekas... :D

Post Reply