Kesis 320d ///M

Foruma dalībnieku tūninga projekti vai viņu īpašumā esošie tūnētie auto.

Moderator: Tūneru grupa

Post Reply
User avatar
UldisUldis
Posts: 1711
Joined: 22 Jan 2015, 16:58
Location: Smiltene, Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by UldisUldis » 15 Aug 2018, 14:23

Tikko manīts uz Mārupes ielas. Diezgan paskaļš, jā. Arī mierīgi braucot.

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 29 Aug 2018, 12:12

Kādu brīdi šeit klusums, bet viss notiek, jeb notiek kā viss tika paredzēts :mhihi:

Pagaidām viss iet diezgan gludi, stūres leņķa sensors bija aizmirsis kā dzīvot, savirze uztaisīta, degvielas problēmas - visi degvielas sistēmas sensori profilakses dēļ tika patetstēti citi, lai būtu skaidrs, ka tie dara un rāda visu kā vajag.

Vadoties pēc ražotāja rokasgrāmatas dzinējs ir piebraukts - 2000km. Skatoties pēc reālās situācijas gan nevarētu teikt, ka tā ir, jo auksts dzinējs dūmo. Labi gan ir tas, ka dūmainība pakāpeniski samazinās, bet tas štrunts, kaut kad piedils. Kopumā dzinējam jau ir trešo reizi lieta svaita eļļa - pirmā eļļa tika padarbināta aptuveni 30-60min, to nācās noliet, lai atrisinātu eļļas šķupa noplūdi, dažādu iemeslu dēļ tā nebija smuka un tika lieta iekšā svaiga. Pie 2000km atkal svaiga eļļa.

Tad nu par to daļu, kas paredzēts, dažādu spiedienu problēmas, jeb jautrības :alco:
Pirmos 1500km degvielas reilā spiediens gandrīz dubultā pārsniedza pieprasīto, tad vienā jaukā rītā auto pašsalabojās un spiediens atbilst pieprasītajam. Teorija, ka kaut kas degvielas sistēmā bija aizķepis no stāvēšanas.
Pašreizējās aktualitātes ir tādas, ka degvielas reilā netiek sasniegts pieprasītais spiediens, tas pie 1200bar ierubī DDE un balle beidzas. Protams, ka turbo arī pārpūš, bet tas pagaidām sīkums, jātiek galā ar degvielas reila spiedienu, tad regulēs turbo.

Tagad vismaz auto iet pietiekami, lai iekļautos satiksmē pat uz šosejas, pirmos 1500km reila pārspiediena dēļ auto bija tik gauss, ka bija neērti iekļauties satiksmē :faceoff:

Turpinājums sekos :emo:

Image
Image

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 30 Aug 2018, 19:10

Problēma atrisināta. Degvielas rampai regulators nepija pietiekami stingri pievilkts. Šobrīd jau auto iet labāk kā gāja ar iepriekšējo dzinēju, softs tas pats. Tagad jāpabraukā nedaudz, jāsaprot, ka viss patiešam ir ok un tad jādomā par regulēšanu. Pirmstam vēl jāuzliek boost gauge.

Jau tagad skaidrs, ka 4500 rpm limiteris ir smieklīgi :mhihi:

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 28 Sep 2018, 17:07

Neliels update.

Nobraukti aptuveni 3500km, izlīduši daži kāši:
-4bar MAPs nepareizi pielodēts(salabots)
-MAF-turbo trubu jāpārtaisa, pirmā versija ne līdz galam ok(detaļu sagāde ir procesā)
-Dzesēšanas radiators sāk izrādīt vājumu, nedaudz sācis smaidīt un zūd šķidrums(Nissens ir iepirkts)
-Būs upgrade uz stock garuma stabilizatora atsaitēm
-VDO eļļas spiediena rādītajs non-stop rāda 5+bar spiedienu, pagaidām izskatās, ka plauktā bijušais devējs nav pareizais(iepirkt pareizs, lai labotu šo situāciju)


Ilgstošu slodzi auto vēl nav redzējis, bet pāris 402m braucienus, atstiepienus un sānslīdes ir sanākušas, regulēt prasās kā ēst. 4bar MAPs ir piedzīvināts, jāsāk apgūt turbo sēnes regulācijas prasmes un tad jau manīs, kas būs sanācis.

Kasjakus novērst plānots nākamās nedēļas laikā un tad regulēšana. Visu gribētos pagūt līdz Oktobrī plānotajiem sezonas noslēguma/izbraucienu pasākumiem. Pat iekrājušies pussliki un svilināmas riepas, kuras vajadzētu izlietot līdz sezonas beigām.

Citādi šogad īsti nav sanācis tā forši pavizināties :thumbsdown:

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 29 Sep 2018, 00:56

Tomēr nobraukti jau 4000km. Un tikko forši izslīpēts līkums beidzās ar sarkanu eļļas lampiņu un pilnu motortelpu ar eļļu. Turpinājums sekos.

User avatar
hazaa
Posts: 1620
Joined: 07 Feb 2005, 10:15

Re: Kesis 320d ///M

Post by hazaa » 29 Sep 2018, 13:29

shit happens

User avatar
Kaross
Posts: 1313
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kaross » 29 Sep 2018, 21:25

Apbrīnoju cilvēkus, kas, latviski sakot - pisās, ar to sēnes regulēšanu. Ir taču pāris vietās Latvijā plūsmas stendi uz kuriem atregulē turbīnu maksimāli efektīgākajos režīmos. Atliek tikai korekcijas vadības blokā un turbīna nav jāaiztiek. Gadus atpakaļ ar šitām stulbībām pavadīju daudz laika nevajadzīgi. Pārsvarā gadījumu būs tikai sliktāk vai aptuveni līdzīgi tam ko uzliek uz stenda.
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

-AF-
Posts: 3755
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by -AF- » 30 Sep 2018, 10:35

Jā jā kā tad, nevien viens cilvēks pēc tās regulācijas tāpat nelīda un nepisās pats.
Tam pašam turbosystems stends tik līdz 1.5bar spēj efektīvi noregulēt turbīnu.

Vispār esmu tikai pāris turbīnas redzējis kuras LV bijušas noregulēts un brīnumainā kārtā strādājušais.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 08 Oct 2018, 16:14

Lil update:
-Sarkanās eļļas lampas cēlojis bija elļas trubas fails. Novērsts defekts + eļļas maiņa.
-Jauns dzeses škidruma radiators. Vecais nedaudz uzpūtās un neturēja slodzi, mīkstais.

Šorīt pirmo reizi dzīvē nodarbojos ar turbo sēnes regulēšanu, nedaudz ir sava veida šamanisms, bet turbo spools manāmi labāks un reālais boosts sāk līdzināties pieprasītajam boostam. Kkad jāpieslēdz kompi, lai var precīzāk pasekot līdzi esošajam un pieprasītajam spiedienam.

-AF-
Posts: 3755
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by -AF- » 08 Oct 2018, 17:27

Tik ielej labu antirīzu nevis kkādu, paskaties kādu ražotājs - sastāvs iesaka. Tas arī stipri ietekmē komponentu dzīvi.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

zogs
Posts: 209
Joined: 24 Jan 2015, 14:47

Re: Kesis 320d ///M

Post by zogs » 08 Oct 2018, 19:46

Kā izpaužas turbīnas regulēšana?

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 08 Oct 2018, 22:17

zogs wrote:Kā izpaužas turbīnas regulēšana?
VNT sēnes kājas garuma regulēšana.

-AF-
Posts: 3755
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by -AF- » 09 Oct 2018, 18:39

Netikai kājas, atdures arī.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
Kaross
Posts: 1313
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kaross » 09 Oct 2018, 22:35

Mūsdienās tas notiek šādi. :D Gadā pie Turbomotora sataisu vismaz 30-40 turbīnas. Nekad nav bijušas problēmas. Brauc arī cilvēki pie manis ar tur taisītiem hibrīdiem. Viss ir labi.
» Skatīties Youtube

» Skatīties Youtube

Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

-AF-
Posts: 3755
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by -AF- » 10 Oct 2018, 09:06

Tas forši ka tev veicās.
Nesen forumietis 3.5d aizveda turbomotorsa uztaisīja hibridus , noregulēt kartīgi nevar, turbo motors pats rausta plecus, turbīnas pūš sūdīgāk par stock.

Flow bench u.t.t tas viss ir labi, un nepastrīdu to ka to nevajadzētu, bet nez kapēc dzīvē pagaidām ir skaudrāka situācija.
Līdzīgi bija man ar Nering turbīnām, viena no 3 bija perfekti noegulētas, pārējās nācās pašam grozīt.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
Kaross
Posts: 1313
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kaross » 10 Oct 2018, 22:37

AF, bet Tu jau pats nosauci atslēgas vārdus - Nerings. Tikai un vienīgi sūdīga pieredze ar viņiem. :emo:
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

-AF-
Posts: 3755
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by -AF- » 11 Oct 2018, 00:30

Nu redz, tev tāda, citiem cita, man cita, citiem citur savādāk...
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 15 Oct 2018, 14:34

Sestdien bija burnout.lv izbrauciens, tad nu tika līdzi ņemtas svilināmas riepas un mega haips :hourra:

Viss forši, aizmaucam uz Pabažu placi, noklausāmies instrukcijas, uzlieku kurināmos ratus, ķivere galvā, dzinējs rūc, sāku stāties rindā, lai tiktu pavizinātie placītī. Izdomāju, ka vajag uzgāzēt līdz 4000rpm un zem motora pārsega nāk migla/dūmi/kkas nesaprotams :haha:

Atveru haubi, tur dīzelis zem spiediena špricē visu motortelpu :faceoff:
Otrajam cilindram augstspiediena metāla truba sagurusi un skvirto miklo visapkārt :aiwa:
Image

Diezgan operatīvi tika sazīmētas citas(tā teikt ar rezervi) augspiediena trubas, Juglā, tad nu TDR tēvs Lamberts bija tas labvēlis, kurš aizvizināja pakaļ trubām un rezultātā vēl palīdzēja tās samainīt, lai ātrāk.
AFs aizdeva instrumentus un turpat uz plača ieplūdes kolektoru nost, augstspidiena trubas samainītas un var dot čībā.
Kā pēdējais tiku uz placīša, lai vismaz kkādu prieciņu pabaudītu. Kopumā šis tāds pirmais piegajiens ar jauno dzinēju, kad tika paslīpēts pa sausu asfaltu un šķita, ka pat diezgan ok iegriežas mazais 4cyl triceklis.
Image

Turpinājumā sekoja pusdienas Siguldā(lieki piebilst, ka visi LV iedzīvotāji rudeni atrod tikai Siguldā) un tad saldais ēdiens ''Maršruts vedīs pa gleznainajiem Augšlīgatne-Nītaure-Zaube-Ķeipene-Suntaži ceļiem, kurus Waldmenz nodēvēja par mazo Nirburgringu.''. Ceļi patiešām baudāmi, līkumoti, ātri, kā pasakā. Līdz perfektumam prasītos, ka tas ceļš būtu slēgts un būtu bijuši pussliki, bet tie jau ir kkādi slapjie sapņi :aiwa:

Foto no rudens:
Image

Šonedēļ šķiet, ka softs varētu tikt pakoriģēts, plānā MAF off un 4bar MAP, tad jau uz 3er.lv noslēgumu iespējams, ka būs nedaudz žiperīgāks :super:

User avatar
Black_smoke
Posts: 61
Joined: 13 Sep 2014, 15:37
Location: Smiltene

Re: Kesis 320d ///M

Post by Black_smoke » 26 Nov 2018, 17:30

Ļoti interesanta lasāmviela,kas vēlreiz pierāda,ka jauda neceļās tik viegli kā gribētos.
Gaidīšu dyno ciparus,lai redzētu,ko esi ieguvis pēc visa paveiktā.
Dīzelis kūp,lai Dievs zinātu,kad nabagi trako :naac:

User avatar
Kesisss
Posts: 98
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 07 Dec 2018, 21:38

Tā, atkal ir pagājis kāds laiks un ir nedaudz sakrājies, ko šeit pierakstīt. Centīšos puslīdz hronoloģiskā secībā.
Image

Oktobra beigās un novembra sākumā, divas svētdienas parādijos Rullīša svētdienas izpriecās. Long story short - jauda priekš manis ir pietiekama, smags hidro rokas bremzes trūkums un prasās atsvaidzināt un pastiprināt LSD spējas. Neesmu sānslīdes specs, attiecīgi tas nav primāri, bet tas viss ļoti uzlabotu braukšanu.
Par hidro ir tā, ka nepatīk tā daļa, ka TA neatbalsta tādas darbības, attiecīgi liekas problēmas, kā arī tas, ka E46 salonā nav smuka vieta, lai to uzliktu tā, lai neizskatās pēc gatera.
Manuprāt labākais novietojums, pietam kautcik ok izskatās, bet vai man to vajag, diezvai.
Image

Jau kuro reizi biju safanojies, ka vajag tikt pie BMW Z3 Torsena tipa bloķi, jo tam ir interesantākas darbības spējas, bet aprunājos ar zinošiem cilvēkiem un atkal tika nonākst pie slēdziena, ka Torsenam nepatiks griezes moments un kopējais pielietojums.

Tad vēl līdz novembra beigām bija jāveic tāds jautrs pasākums kā ikgadējā TA. Tas nozīmēja, ka bija jāsaliek līdz tam nesaliktās aizsargpannas un nedaudz jāpaķimerējas. Rezultāts apmierinošs, TA izieta bez aizrādijumiem. Paveicās un trāpijās ļoti sakarīgs inspektors, nebija jāklausās dīvainas piezīmes un jāmēģina pierādīt, ka viss ir čotka. Kratija un skatijās visu pēc kārtas, bet viss ok.
Image

Vēl pienāca laiks pieķerties pie neatrisinātas problēmas - spiediens dzesēšanas sistēmā. Meklēju sūces, ņēmu laukā termostatu, meklēju visādas mistiskās kaites, tad nu atlika pēdējais variants, kas kopumā bija viens no pirmajiem variantiem - stock galvas skrūves ir sūc un tās netur slodzi, jeb stiepjas. Vēl gan neesmu tās samainijis, bet nākamreiz auto plānots lietot, kad Gulbenes/Alūksnes pusē ledus būs pietiekami biezs, lai varētu sākt to zāģēt.
Image
Stock 10.9 vs 12.9 skrūves.

Image
Lielas cerības liktas uz šīm skrūvēm, jo vienkārši nav citu opciju. Aftermarket performance skrūves šiem dzinējiem nepiedāvā. Ok, atradu pāris ārzemju kantorus, kuri var uztaisīt tās, tobish no 12.9 materiāla skrūvēm uztaisīt opciju, kas der manam dzinējam, bet par neadekvātiem cipariem. Tad nu devos uz skrūvju veikalu, nopirku M12 skrūves ar nepieciešamo cietību - 12.9. Tālāk devos pie virpotāja, lai saīsina skrūves garumu līdz man nepieciešamajam, uztaisa pareizo vītni un pielāgo skrūvju paplāksnes/šaibas.
Viedokļi par galvas skrūvēm daudzi un dažādi, tādēļ dariju kā parasti - uzklausīju viedokļus, pačekoju kura viedoklis darbojas pie slodzes un izdariju secinājumus. Interesanta un man nezināma lieta. Kādēļ stock skrūvēm ir tik nenormāli gara vītne? Ja nu kāds var pastāstīt, tad labprāt to uzzinātu. Realitātē vītne tiek lietota aptuveni 30mm. Jaunajām skrūvēm vītne ir uztaisīta 50mm. Pēc teorijas vajadzētu maksimāli samazināt liekās vītnes garumu, bet nav man ne jausmas kā izdarīt, lai to tik precīzi izdarītu. Pēc teorijas jaunajām skrūvēm tāpat vajadzētu būt stipri spējīgākām.
Realitāti gan varēšu pateikt tikai tad, kad samainīšu skrūves, pagaidām ar nepacietību gaidu, kad būs laiks to izdarīt, lai būtu ar ko salīdzināt un pārliecināties, ka tas atrisinās problēmu. Will see.

Tad nu vēl sanāca par pieņemamu cenu tikt pie Mitsubishi Evolution V Recaro SP-J sēdekļiem. Ideālā gadijumā gan gribēju Evo Recaro beņķus ar augstajiem bortiem, bet ir sanācis pasēdēt šādos un šie arī ar zemajiem bortiem(kas ir daudz saturīgāki kā E46 Sportsitze beņķu) ir ļoti saturīgi un ērti. Pietam beņķu krāsas toņi ir diezgan līdzīgi maniem pusādas Sportsitzes toņiem.
Image

Tad nu mērķis ir sadarīt visu kā vajag, lai beņķi novietu maksimāli zem, lai vairs nebūtu ar ķiveri jābaksta griestus.
Sēdekļi ir no Japāņu Evo. Vadītāja sēdeklim ir manāms dilums, bet tas nav izsēdēts un zamšāda nav izstaipīta. Blakussēdētāja beņķis ir bez diluma pazīmēm. Labums šiem beņķiem ir tāds, ka tos var likt kurā pusē grib, bet parcik Japāņu versijā stūre ir labajā pusē, tad nedaudz dilušais beņķis savu dzīvi turpinās labajā pusē.
Diemžēl sēdekļi ir manuāli un bez dupša sildes, bet toties ir aizdoma, ka šie būs vieglāki par Sportsitzēm. Beņķis svar nepilnus 15kg.
Image
Neliels dizaina upgrade, jeb sarkanie diedziņi.

Dilemma, kas moka ir par ikdienā lietojamajiem diskiem, jeb ir nedaudz apnicis braukt ar 205/40 R18 zema profila riepām, uz guļošajiem skrāpēt izpūtēju un uz bedrēm cerēt, ka viss ir kārtībā. BBS RK ir diski, kas man ļoti patīk, ideālā gadijumā ir plāns kā sazīmēt dažādplatumu RK disku komplektu, bet tas atrisinātu tikai to, ka paceļot auto augstāk varētu priekšā uzlikt 215/40 un aizmugurē 225/40, bet joprojām riepām būtu strech, tas gan man būtu pietiekami, bet sazīmēt dažādplatuma RK nav ne viegli, ne lēti.

Saķeres meklējumu izmisuma dēļ ikdienā varētu vizināties ar Style 90 225/45 R17 pusslikiem, auto skats gan vairs nebūtu gluži kā gribētos. Puslīdz zelta vidusceļš ir doma par to, ka jāpērk dažādplatuma Style 66, kuri izskatās pietiekami ok un ar manu piekares setupu varu uzlikt 225/45 priekšā un 245/40 aizmugurē, kas jau izklausās pietiekami nopietni gan priekš saķeres, gan tā, lai būtu pietiekami bieza gumija.

Ja nu kāds vēlas un var atļauties vienādplatuma BBS RK 002, tad var PM rakstīt piedāvājumus. Maiņa var tikt apsvērta pret naudu, dažādplatuma RK vai Style 66 ar piemaksu man.

Nākamsezon jāsāk spiest sulu, jeb sezonas sākumā vajadzētu apmeklēt Dyno, lai saprastu, kas ar raksturlielumiem notiek šobrīd un tad jādomā cik vēl var spiest. Skaidrs, ka degvielas un gaisa rezerves nav izsmeltas, tad jau redzēs, kas realizēsies.

Lielākā problēma, jeb auto svars arī plānots, ka tiks precizēts nākamās sezonas sākumā, lai būtu kāds reāls atskaites punkts.

Baigais palags sanāca un bildes atkal sagāzušās :evil:
Last edited by Kesisss on 08 Dec 2018, 14:08, edited 1 time in total.

Post Reply