Kesis 320d ///M

Foruma dalībnieku tūninga projekti vai viņu īpašumā esošie tūnētie auto.

Moderator: Tūneru grupa

Post Reply
User avatar
Kaross
Posts: 1319
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kaross » 16 Jul 2018, 14:14

10kg atsperes nebūs tā kā par traku priekš tāda svara auto?
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

User avatar
kars
Posts: 2321
Joined: 10 Jan 2010, 00:24

Re: Kesis 320d ///M

Post by kars » 16 Jul 2018, 14:22

Stab. atsaites kas stiprinās uz coilovera ir :cool: Pats stabilizātors arī uzreiz efektīvāk strādās
10kg atsperes nebūs tā kā par traku priekš tāda svara auto?
10kg nav daudz, vismaz aizmugurē noteikti nē :hvz: Chelsea Denofa labi izskaidro par aizm. atsperu cietību e36/e46
https://www.youtube.com/watch?v=IFoAmtkc8I0&t=4m10s

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... understeer
Šito iesaku palasīt atiecās arī uz e46

'll just say this. Every E36 and E30 racecar I know of has the biggest front bar possible to reduce front camber change in roll as much as possible. Driver preference plays a role in this, but generally speaking, get the biggest sway bar possible for an E36 and E30 on the front.

Typical E36 sizes are 27-30mm front solid bar, 20-24mm rear.

Spoiler
Show
The above quote makes sense. I don't have much knowledge about E36 kinematics so I'm going to bank on it.

The reason why the above makes sense is the possibility that the compromise was made toward better camber gain than camber recovery. By designing more toward better camber gain the tire patch is better under straight line braking. Since the E36 is primarily a street car, I'm guessing BMW aired on the safe side for better braking.

Camber gain is how much camber changes with zero chassis roll. This can be measured with the car on jack stands. You would remove the spring/damper and let the outboard articulate through its arc. The amount of change in camber from ride height would be your camber gain.

Camber recovery is the percentage of camber compensated relative to the chassis in roll. This is a bit harder to measure and usually done with kinematic modeling software, or even just SolidWorks.

Trying to change either gain or recovery is almost impossible to do without changing suspension members/pick-up-points, therefore changing kinematics. So what is done are changes in static camber relative to the ground and to the springs to keep the suspension travel within a certain range.

I apologize if the above seems too fundamental or obvious by stating definitions. I hope it clears some confusion or sparks more food for thought.
Edit: atcerējos, šitais labs kanāls par e46 budged track day build :cool: Čalis uzlika regulējamos stabus un izmēģināja visādus setupu un arī atzina ka max cieta priekša ir way to go :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=Me1YxHdhPV8&t=7m8s
https://www.youtube.com/watch?v=Kf05s5CKxvc

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 16 Jul 2018, 14:51

Līdzšim ar tām atsperēm nobraucu sezonu un par traku nešķita. Tagad priekšā papildus nāk M3 stabilizators, iespējams, ka tagad varētu būt par traku, bet jāskatās.

Ņemot vērā, ka auto sver 1580kg, kas nav maz, tad 10kg nav par traku.

Aizmugurē gan prasītos stingrākas atsperes, pagaidām ir 8kg, bet neesmu atradis, kur tiks pie niknākām, teiksim 10 vai 12kg.
Tikko gan intereses pēc apskatijos, ka HSD piedāva 12kg atsperes, tikai kur tādas dabūt? Kāds var piedāvāt?

User avatar
kars
Posts: 2321
Joined: 10 Jan 2010, 00:24

Re: Kesis 320d ///M

Post by kars » 16 Jul 2018, 14:56

Driftworks lapā var atsvišķi pasūtīt aizm. HSD atsperes = pāris 75 poundi
https://www.driftworks.com/hsd-coilover ... mm-id.html
Es arī plānoju uzlikt cietākas, man patreiz aizmugurē ir 8kg (auto svars zem 1200kg) un esmu vīlies, nav tik cietas kā gribēju :(
Piemēram manuprāt Biķerniekos braucot ātros līkumus viss setups šķiet par mīkstu
Tāds pats novērojums, kas uz ielas lieks ok, Biķerniekos ir mīksts galerts :(

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 16 Jul 2018, 15:04

kars wrote:Driftworks lapā var atsvišķi pasūtīt aizm. HSD atsperes = pāris 75 poundi
https://www.driftworks.com/hsd-coilover ... mm-id.html
Es arī plānoju uzlikt cietākas, man patreiz aizmugurē ir 8kg (auto svars zem 1200kg) un esmu vīlies, nav tik cietas kā gribēju :(
Piemēram manuprāt Biķerniekos braucot ātros līkumus viss setups šķiet par mīkstu
Tāds pats novērojums, kas uz ielas lieks ok, Biķerniekos ir mīksts galerts :(
Prieks dzirdēt kādu, kurš mani saprot.

Wot 1200kg mašīnai tas jau ir nopietni. Tad man ar savu 1580kg auto nav jābrīnās par galertu.

User avatar
Kaross
Posts: 1319
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kaross » 16 Jul 2018, 18:11

Praktiski jebkādas cietības atsperes var nopirkt ADparts.
Tad laikam arī man būs jāņem cietākas. Cik izpētīju uz saviem 1380kg vajag 8kg un 7kg, bet ja pat ar 10kg liekas dažiem par mīkstu, tad jāņem cietākas.
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

User avatar
Fretka
Posts: 16172
Joined: 17 Jul 2009, 14:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Fretka » 17 Jul 2018, 08:46

Jā - AdParts var dabūt jebkādas cietības BC Racing atsperes.

Offtopic - 1400kg ķieģelim ar 4cyl motoru priekšā 6kg bija par mīkstu un uzliekot 10kg sajūta, ka tieši laikā
Zems kā pisiens
"Kad būs izbrauciens?" Racing team

User avatar
J.K.jr.bad.
Posts: 1037
Joined: 09 Jul 2004, 21:22

Re: Kesis 320d ///M

Post by J.K.jr.bad. » 18 Jul 2018, 12:24

Vispār prasās parēķināt nepieciešamo atsperu cietību.

Teiksim man, sportiniekam, ir tāda situācija, ka asākos līkumos iekšējais rats visu laiku izspolē, kaut gan ir bloķis. Quaife. Sarakstījos ar ražotāju, un teica, lai paskatoties vai gadījumā stabilizatori un atsperes nav pa cietu un tādā veidā iekšējais rats netiek pietiekami piespiests pie zemes. Man priekšā ir 10kg un aizmugurē 9kg atsperes. Tas viss pie 1100kg masas.
J.K.jr.bad.
http://www.adparts.lv" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:offtopic:

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 18 Jul 2018, 13:32

Atkārtošos par spoilera tēmu, kamēr nav citas lietas, kuras rādīt.

Uz auto plānots uzlikt sestdien, tad jau zinās kāds būs rezultāts. Pagaidām ir tā, ka ātri braucot kasjakus neredzēs :D
Bet pagaidām uz to nav iesprindziens, sāks braukt, tad skatīsies vai tas brīnums no vibrācijām nesāks plaisāt. Kad būs redzējis dzīvi un būs iedvesma, tad domāšu tālāk.
Pagaidām šķiet, ka ir izdevies uztaisīt spoileri, kurš nav parāk agresīvs, bet ir tieši laikā kā vizuāls elements.
Image

Elļas spiediena, temperatūras un izplūdes gāzu temperatūras rādītājiem vadi ir savilkti, atliek tik sakrāsot korpusu, kurā liksies iekšā pulksteņi un gaidīt, kad tie sāks lietoties. Vēl procesā ir dzeses ventilatora reanimēšana un uztaisīšana uz slēdzi, lai to varētu ieslēgt, kad vien nepieciešams.
Papildus elektro darbiem tika samainīti spraulsu, kloķvārpstas devēja un degvielas reikas spiediena sensora vadi, kuriem izolācija bija savu nokalpojusi.

User avatar
ray112
Posts: 1733
Joined: 24 Jan 2015, 20:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by ray112 » 19 Jul 2018, 11:08

Nevar to ventilatoru uztaisīt uz slēdzi un arī uz dachiku radiatorā, ja nu kādreiz piemirstas uzmest aci temperatūrai, un ieslēgt slēdzi, vismaz būs kas to izdara. Bija savulaik tikai slēdzis iekš e30. Nu kad ar kādu aizpļāpājies, ir easy palaist garām ka kaut kas sāk parkarst.

User avatar
howitzer
M30
Posts: 25103
Joined: 18 Aug 2010, 15:02
Location: мясо, матюки, убийство и голые сиськи

Re: Kesis 320d ///M

Post by howitzer » 19 Jul 2018, 11:12

ray112 wrote:Nevar to ventilatoru uztaisīt uz slēdzi un arī uz dachiku radiatorā, ja nu kādreiz piemirstas uzmest aci temperatūrai, un ieslēgt slēdzi, vismaz būs kas to izdara. Bija savulaik tikai slēdzis iekš e30. Nu kad ar kādu aizpļāpājies, ir easy palaist garām ka kaut kas sāk parkarst.
+
"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"-Unknown

ImageAll BMW drivers use indicators.It's just that the bulbs emit a light which the poor people can't see.

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 19 Jul 2018, 12:44

howitzer wrote:
ray112 wrote:Nevar to ventilatoru uztaisīt uz slēdzi un arī uz dachiku radiatorā, ja nu kādreiz piemirstas uzmest aci temperatūrai, un ieslēgt slēdzi, vismaz būs kas to izdara. Bija savulaik tikai slēdzis iekš e30. Nu kad ar kādu aizpļāpājies, ir easy palaist garām ka kaut kas sāk parkarst.
+
Nekorekti pirmīt izteicos par ventilatoru. Doma ir tieši tāda, ka tas saglabās standarta funkcionalitāti, tobish automātisko ieslēgšanos un papildus tiek pieliks slēdzis, kurš ļaus to ieslēgt priekšlaicīgi.

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 27 Jul 2018, 17:36

Dzeses ventilators sataisīts un nu ir papildus ieslēdzams ar slēdzi.
Ieplūdes trubas gatavas.

Spoileris uzlikts. Noputējis un neskatoties no tuvuma šķiet ok. Bet kopumā ir daudz kāši. Sanācis līks, jo netika taisīts virsū uz bagažnieka un kniedējot kopā divas daļas tas sašķiebies. Pieskrūvējot pie bagažnieka jau parādijās pirmās špakteles plaisiņas. Kopumā nebēdājos, jo pirmo reizi kas tāds tika darīts un iespējas to salabot vēl būs. Ātri braucot tāpat neviens kasjakus nepamanīs :lol:
Image
Image

Bija jāatrisina pāris neskaidri jautajumi ap 4bar MAP sensoru, forši, ka ģimenē otram auto tāds sensors nāk stock. Tad nu arī foto uztapa.
Image
Image

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 03 Aug 2018, 08:15

Saslēgti pulksteņi. Līdz to pilnvērtīgam testam vēl nav tikts, bet pāris reizes pierūcinot atklājās, ka eļļas spiediena sensoram masa bija aizmirsusies(ieslēdzot aizdedzi uzreiz 5bar elļas spiediens, gluži kā elektro eļļas sūknis būtu :D). Bet tas sīkums.
Image

Pašveidotais spoileris saulītē un pieskrūvēts pareizajā formā sāk izrādīt vājuma, jeb veidotāju pieredzes trukuma pazīmes, plaisiņas un nelīdzenumi. Bet par to arī neuztraucos, vismaz bāze ir uztaisīta. Ar laiku to būs jāpielabo.

Vakar nedaudz papriecājos, pāris reizes pierūcijāju drapaku. M3 dzinēja spilveni rada manāmu vibrāciju tukšgaitā un rada pāris problēmas ar glāžu atsaiti un dzineja dekoratīvajām plastmasām, jo tie ir augstāki, bet visu var pielāgot, lai saietu kā plānots.

Chaina racing 044 sūknis ieslēdzot aizdedzi patikami dūc :evil:

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 07 Aug 2018, 14:35

Brīvdienās nedaudz tika padarbināts, bija plāns saliet dzeses šķidrumu, bet tālu netiku, jo pēc ielietiem 3L škidruma sāka tecēt eļļa. Eļļa sāka tecēt eļļas flanča rajonā. Rezumē - pārvilktas elļas trubas. Samainītas blīves, problēma atrisināta.

Izpūtējs gatavs. Diezgan taisna izplūde sanākusi :]
Image

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 12 Aug 2018, 23:29

Image

Piektdien auto devās mājup. Jeb nu tas ir braucams. Visādi sīkumi liedza to izdalīt pāris dienas ātrāk(neatverams kapots, neizlēdzamas gaismas).

Sestdien tika veikta salona salikšana un tīrīšana, tāpat kā virsbūves mazgāšana. Putekļi bija pārņēmuši visas iespējamās vietas.

Weekendā norullēti 200km, pagaidām viss ok, eļļas noplūdes nav, lieku trokšņu nav. Bremzes kautcik piedilušas, jauda nav :emo:

Kompis rāda kļūdas par MAP(pieļauju domu, ka neatpazīst 4bar MAP sensoru un tādēļ auto praktiski ir bez jaudas) un mistiskā veidā kaut kas nepatīk ar stūres leņķa devēju kaut iepriekš viss bija ok, nākamnedēļ atvaļinājums, lai var sakārtot šo to šim aparātam un pakrāt kilometrus, lai piebrauktu dzinēju.

Tuvākajās dienās jātiek uz savirzes stendu. Pagaidām veiktie piekares uzlabojumi šķiet, ka dara to, kam tie paredzēti, bet par to precīzāk būs zināms pēc kāda laika, kad dzinējs būs piebraukts, saregulēts un varēs to auto likt slodzē.

76mm izpūtējs ir mega skaļš, iespējams, ka būs jādomā papildināt izplūdi ar kādu bunduli, will see.

User avatar
Kaross
Posts: 1319
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kaross » 13 Aug 2018, 23:55

kļūdai par MAP nav jābūt. Kaut vai 5 bar MAP. Meklē vien problēmu sensorā vai vados.
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 14 Aug 2018, 21:59

Kaross wrote:kļūdai par MAP nav jābūt. Kaut vai 5 bar MAP. Meklē vien problēmu sensorā vai vados.
Viela pārdomām. Kļūda un dzīvie dati rāda arī, ka degvielas reikā ir lielāks spiediens kā vajag. Reikas regulatoru un sensoru šodien samainiju, nav izmaiņu. Rītdien nomainīšu augstspiediena sūkņa regulatoru.

-AF-
Posts: 3775
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: Kesis 320d ///M

Post by -AF- » 15 Aug 2018, 00:01

Tev ecu ir vecais vai cits?
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
Kesisss
Posts: 100
Joined: 01 Sep 2016, 10:28

Re: Kesis 320d ///M

Post by Kesisss » 15 Aug 2018, 09:18

-AF- wrote:Tev ecu ir vecais vai cits?
Vecais.

Post Reply