Jau ilgu laiku cilvēki man ir jautājuši vai kaut kur ir topiks manam projektam, uz ko parasti atbildēju "kad būs kas paša rokām izdarīts tad arī radīsies topiks.." Visu skruvēju pats, bet šobrīd varētu uzskatīt ka ir kaut kas izdarīt par ko būtu vērts atrakstīties plašākai publikai.
Tātad, auto ir Opel Ascona B 1980. gada ražojums, OEM izpildījumā bija 2.0E ar automātisko kārbu. Iz vēstures, kad auto bija brāļa īpašumā, tam tika iestādīts c20xe (2.0 16v) dzinējs, kārba no Rekord 1.8s (sauksim par pareizo kārbu, getrag 240 (ja nejaucu modeli, iespējams 265), kurai bija 5 ātrumi, kas tolaik bija nedaudz retums, šobrīd jau deficīts). Tā brālis vizinājās pāris gadus līdz dabuja 3 apskatē par neatļautu pārbūvi, bija irmscher powercup uzlikts lai būtu ērtāk padot gaisu, salīdzinot ar OEM gaisa kasti + no automāta uz manuālo pārtaisot, sanāca no donora tuneli uzmetināt, kaut kā sasumējās tas viss un izsvilpa.. tas bija ap 2004 gadu. Īrijā strādājot maksāja labi un sanāca tā ka tika nolemts ka tiks braukts rallijā, tā arī sākās sagatavošānās darbi. Nokasīta visa mastika, sametināts, pārmetinātas visas šuves, pārkrāsots. Tika iemetināts drošības karkass un pielabota piekare nedaudz, Latvijas Amatniekā tika pasūtīts pašsprūstošais aizmugurējais diffs.
Doma bija cēla un skaista, bet kaut kur šajā visā procesā, kas gāja pāris gadus, teiksim tā, brālim interese nepazuda, bet dzīves prioritātes mainījās un nācās to visu atstāt malā, līdz rallijam netikām. Diemžēl nekādas bildes no šī laika posma manos krājumos nav. Tad ap 2010 gadu pieslēdzos es, cita sporta disciplīna - drifts, un lēnām sāku taisnot rokas, gan braucot, gan skrūvējot. Parcik auto tika izmantots vizinoties pa vietējo dīķi, tas tika barots ar tolaik vēl labo castrol 10w60, regulārāk visam čekots līdzi kā jau tas pieklājas ja auto tiek spīdzināts uz ledus ar zāģiem..
Ap 2012 gada ziemu, tika pieņemts lēmums par jauna dzinēja būvi, ar esošo sāka palikt par maz jaudas un ir nepieciešams apgreids!
Tika iegādāts tāds pats c20xe dzinējs no Opel-blitz lietotāja emis, atveda dzinēju iekš subaru kupejas tieši uz pirmo IRC posmu Liepājā. Amizanti bet fakts, dzinēju nācās viņam ielikt blakussēdētāja vietā, jo bagāžniekā nelīda iekšā

Tā nu lēnā garā vācu detaļas, lasīt citu cilvēku projektus, smēlos idejas no visiem. Bet laikam viss nozīmīgāko risinājumu iegumu no Tore Hotved[url]thttps://www.facebook.com/hotvedt1/photos[/url]. No šī cilvēka sanāca iegūt informāciju par izplūdes kolektoru, parcik tika izvēlēta KKK24 turbīna no Audi S4, tad šāds novietojums un pozīcija kā tāda man ļoti iepatikās. Tore pats ir sabūvējis Ascona B kupeju un viņa facebook lapā var apskatīt daudz interesantu bilžu.
Ātrumkārba ir no Omega B 2.0 ecotec dzinēja R25-28 ar nujau hidraulisko izspiedējgultni (iepriekšējam getrāgam bija sajūga trose), galveno cilindru ieliku no bmw e36, kas ir metāla korpusā nevis plastmasas. Reduktora pāris ir 3.9:1.
OEM ieplūdes kolektors un droseles novietojums nepatika, tas tika nolikts uz galda un pārstrādāts man tīkamākā formā, šo to parēķināju un lieta darīta, divas nedēļas vēlāk jau gatavs ieplūdnieks. Šķiet tādu lietu kā ieplūdes kolektora sapārošanu ar galvu, un to ka portēta galva, un vadīklu maiņa no čuguna (oem) uz bronzas (bmw) ir pašsaprotama lieta un maz apspriežama..
Sprauslas Lucas ražojuma 400ccm@3bar. Degvielas sliede - pielāgota opel c20ne nerūsējošā, degvielas spiediena regulātors no Mallroy ignition. Drosele 60mm( iekšejais) no c20ne kopā ar visu potencometru.
Oil Catch tank tika arī izgatavots, viennozimigi iesaku likt virsū, pat slikta dizaina catchtanks spēj aizvākt lieko drazu no ieplūdes. ieplūdes kanāli (atmosfērai) bija aizkakājušies ar eļļu un pēc catchtanka instalācijas ieplūdes kanāli bija smuki izmazgājušies,paši no sevis. Iesaku!
Izplūde tika metināta no 304L nerūsējošā ar nerūsējošu drāti un maksimālu gāzes pārklājumu no visām pusēm. Materiālos aizgāja ap 10 90grādu līkumiem, metrs taisnas rores. Flančus pasūtīju arī nerūsējošus no kāda audi-style foruma biedra.
Interkūleris tika smuki noslēpts zem brilles, saglabājot stock izskatu Eļļas radiātors arī tika apgreidots no stock uz ko nedaudz lielāku, no mitsubishi pajero 3.0 v6 dzinēja.
Benzīna galvām noteikti interesantākā lieta varētu šķist virzuļi. Es joprojām uzskatu ka šis ir budžeta būvējums, tāpēc arī šāds risinājums.
OEM c20ne virzuļi un klaņi, tika iepirkti ar visu bloku, bet no tā visa lietojams bija vien virzuļu grupa.. Jau oem izpildījumā virzulī ir šķīvis, bet ja to tā atstātu tad kompresijas pakāpe būtu vien ~9.1-9.3 kas ir nedaudz par augstu un atgādina stock kompresijas pakāpi. Virzuļu grupa tika aizgādāta uz Ogri kur viens pedantisks sportists vārdā Modris šos virzuļus izfrēzēja ar vienādu bedri pēc rasējuma, un visu virzuļa klaņa grupu izsvaroja. Rezultātā ieguvu kompresijas pakāpi 7.97, dēļ tā ka galva bija saverpusies un nācās to slīpēt nonācu līdz 8.2, kas manā skatījumā joprojām ir diezgan labi un ar nelielu skatienu nākotnē. Tantes stāsta ka šie klaņi spēj turēt tikai 200zs, praksē pierādījās ka viss ir labi arī pie 250zs. Bet taisnību sakot, jāsāk bērt dolārs cūciņā priekš izkaltām detaļām lai varētu sākt runāt par nopietnāku jaudu.
Visu šo uzparikti vada VEMS v3.7 ko iegādājos no GintsK 2013. gada beigās, viņš arī novembrī pirmo reizi ieraudzīja un regulēja to Jelgavā. Liels paldies viņam!
Uz doto brīdi situācija sekojoša, pagājušajā nedēļā veicu pirmo testa braucienu pēc stenda, uz stenda izpūta galvas blīvi dēļ virpotas galvas skrūves un virpotāja, kurš nebija uzdevumu augstumos, skrūve bija 3/10 par tievu (ko es nepārbaudīju jo uzticējos pirmo un pēdējo reizi virpotājiem) kā rezultātā pauris pacēlās un iepūta tosola kanālā visu ko varēja

Testa brauciena laikā atklājās pāris problēmas, kā rezultātā piektdienas vakarā/naktī motoru izcēlu arā un atjaucu vaļā, sestdien saliku kopā bet šodien jau iebraucu atpakaļ, vajag nopirkt pāris sīkumus un varu atkal pielaist un doties testēt.
Darīts ir daudz un dikti, darba stundas neskaitāmas ir ieguldīts, darīts pēc iespējas kārtīgāk lai pie konkrētajiem mezgliem nebūtu jāatgriežas otro reizi.
Lai runā bildes...