bmw 320

Foruma dalībnieku tūninga projekti vai viņu īpašumā esošie tūnētie auto.

Moderator: Tūneru grupa

Post Reply
User avatar
petka17
Posts: 4416
Joined: 30 Sep 2010, 00:18
Location: Zaļās želejas racing tiim

Re: bmw 320

Post by petka17 » 08 Dec 2018, 01:37

hazaa wrote:nu ko, sodien no rita biku apnika ka ta kompresija nav tada ka gribetos, ka rezultata auto nestartejas tik
feini ka gribetos un nolemu to lietu risinat :) sazvaniju pazinas paprasiju vai pacelajs brivs, samejie teica ja
un es laidu ciemos :)

nonemu vaku un atkal bija daudz ellas :( tatad gazes nak tomer daudz augsa

Image

paris h un galva bija nost

Image

tad sapratu ka jaturpina rakaties dzilak

Image

motora bija labas iepludes un izpludes blives, vareja redzet ka pa auto ir kads rupejies :)
atravu karteri vala

Image

un visi 6 mazulisi tika iznemti ara

Image

un biju parsteigts ka vispar bija kompresija, jo pirma un 6 virzula gredzeni bija sada stavokli :D

Image

ne es vinus nesalauzu, vini jau bija dalas un brinumaina karta bloka nebija neviena skrapejuma, tas nomierinaja,
ella ari nepamaniju nekadas metala skaidinas vai gabalinus, ta ka viss chill

galvu aizsutiju lai parbauda un ja vajag lai nomaina visu ko vajag, lai viss butu ideali :)
iedevu ari virzulus ar ultru nomazgat un lai uzliek virsu jaunos gredzenus, ta ka ceru ka next week vidu jau bus
gatavs un varesu jau sakt visu likt kopa un skruvet un vizinaties :)
Negribēji uztaisīt pilnu kapitalku ar jauniem overbore virzuļiem un nostrādātu bloku?
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs

#IzdedzesVīrs2017

User avatar
hazaa
Posts: 1642
Joined: 07 Feb 2005, 10:15

Re: bmw 320

Post by hazaa » 08 Dec 2018, 13:35

Kad redzeju gredzenus tad bija tada doma, bet beigas paskatijos ka klokene bija perfekti visi kaklini ari, klaniem salem nebija nemazaka nodiluma pazimes, ka ari brinumaina karta blokam nebija neskrambinaslidz ar to pieaicinaju lai vel kads apskatas un tika nolemts ka reali nav jegas nemt ara bloku un honet vinu.

User avatar
howitzer
M30
Posts: 25090
Joined: 18 Aug 2010, 15:02
Location: мясо, матюки, убийство и голые сиськи

Re: bmw 320

Post by howitzer » 08 Dec 2018, 13:58

Tur tak nav ko kapitālēt, tam auto ir smieklīgs noskrējiens. Nav ko to bloku čakarēt, ja viss ir labi.
Kad es E28 galvu cēlu nost, tam auto pie kaut kādiem tur 250k arī bloks bija bomba. Honējums vietā, nekādu švīku, ne kantītes pie augšas, viss afigenna. M20 power. 8)
"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"-Unknown

ImageAll BMW drivers use indicators.It's just that the bulbs emit a light which the poor people can't see.

-AF-
Posts: 3775
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: bmw 320

Post by -AF- » 08 Dec 2018, 20:04

Gredzeni visdrizak bija pierusējuši un pie sakustēšanās tos salauza, Vai arī liekot iekšā pirms tam kāds salauza.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
hazaa
Posts: 1642
Joined: 07 Feb 2005, 10:15

Re: bmw 320

Post by hazaa » 09 Dec 2018, 00:25

jautajums ekspertiem, auto ar tik mazu nobraukumu varu likt tas pasas galvas skruves, vai labak sutit jaunas vieta?

User avatar
laurisko
Posts: 1069
Joined: 01 Oct 2007, 13:10

Re: bmw 320

Post by laurisko » 09 Dec 2018, 11:08

Tikai jaunas!
VAG grupas auto apkope, remonts, rezerves daļas!
https://www.facebook.com/StikluMeistarslv
AUTOSTIKLI

User avatar
ray112
Posts: 1731
Joined: 24 Jan 2015, 20:07

Re: bmw 320

Post by ray112 » 09 Dec 2018, 11:39

hazaa wrote:jautajums ekspertiem, auto ar tik mazu nobraukumu varu likt tas pasas galvas skruves, vai labak sutit jaunas vieta?
Domāju ka nobraukums nekādā veidā nav saistīts ar skrūves stiepi. Ja viņa ir novilkta, tātad ir bijusi slodzē, tālāk jau katra paša ziņā, maina vai nē. Es liktu jaunas.

zogs
Posts: 210
Joined: 24 Jan 2015, 14:47

Re: bmw 320

Post by zogs » 09 Dec 2018, 13:17

Uz aci un ar pirksta palīdzību ļoti relatīvi var noteikt motora dilumu, mikrometrs, un urbuma mērītājs to noteiks daudz precīzāk.

Visas skrūves kam ir NM + grādi ir 1x lietojamas, pieskrūvējot to mazliet pastiepj, un tā sēž savā "ideālajā" stiepumā, kur tā ir izturīga un elestīga(aluminijam izplešoties, skrūve iet līdzi), līdz ar to tur skrūves vecumam nav baigā nozīme + jaunas neko nemaksā.Tas attiecas arī uz klaņa skrūvēm, kurām plīstot būs daudz lielāki sūdi nekā galvas skrūvēm.
Bet praksē, protams, cilvēki liek vecās un brauc bēdu nezinādami.

-AF-
Posts: 3775
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: bmw 320

Post by -AF- » 09 Dec 2018, 14:47

laurisko wrote:Tikai jaunas!
Nē, mēri izstiepumu, ja vajag maini.
Un kad velc lietotas skrūves nevis velc pa grādiem, bet pa soļiem līdz noteiktiem Nm
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
Klobsters
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2014, 14:32

Re: bmw 320

Post by Klobsters » 09 Dec 2018, 15:19

Pilnīgs DDM mērīt nostiepumu 38 gadus vecām skrūvēm, kuras jaunas OEM maksā 1-2 eiro gabalā. Vai arī te tagad sāksies diskusija par to, ka 80ajā gadā taču ražoja labākas kvalitātes skrūves?

EDIT: Es, protams, ticu, ka AF ļoti labi saprot, ko dara utt, bet nafig? :hvz:

-AF-
Posts: 3775
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: bmw 320

Post by -AF- » 09 Dec 2018, 16:00

Es tak neuzspiežu, ka jāizmanto vecās, es oponēju tam viedoklim, ka tikai jaunas un punkts, tā gluži nav.
Pietam es zinu, ka Elmārs jau pasūtīja jaunas elring skrūves kuru cena ir 16€ un es šajā situācijā arī visdrīzāk nomainītu skrūves, jo spriežot pēc bildēm, motors bija jaukts pirms tam, un galva celta nost, un arī gredzeni paši par sevi nesalūza. Tad arī liela iespēja ka rukožops skrūves savilka nepareizi.
Bet ieteiktu tomēr vecās skrūves samērīt un papētīt vai skrūves vītnes ir normālas - attiecīgi vai bloka vītnes nav sapistas.
Kad liku savu m50 man rokās bija bloks no viena amatieru rallija e36, kura motoru lika kkāds tipo spicais mehāniķis :yo: , tas motors izskatījās kā naktī likts no tā ko zem kājām atraduši, un nerunājot par to, ka ar blīvēm un hermētiķi bija aizdirsta ellas vācele, vienā ellas sprauslā bija hermētika gabals, tad nejauši rokās mīcot galvas skrūves pamanīju, ka vienai ir sagrauzta vītne, protams blokā arī bija sagrauzta vītne (laikam ļoti netīrīgs bija mehāniķis), bloku izmetu.

Vēl ir variants, ka virzuļi nav no esošā motora un tiem ir sadilušas rievas kur sēž gredzeni, tapēc tos arī salauza.

Vēl iesaku klaņu nummurus salīdzināt, tiem jābūt vienādiem no vienas partijas, jo bmw visus klaņus sasver pēc līdzīga svara un attiecigi tad salasa komplektu, lai klaņu svars neatškirtos vairāk par 2 gramiem. Līdzīgi ir ar virzuļiem.
Last edited by -AF- on 09 Dec 2018, 16:12, edited 1 time in total.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

User avatar
ray112
Posts: 1731
Joined: 24 Jan 2015, 20:07

Re: bmw 320

Post by ray112 » 09 Dec 2018, 16:00

-AF- wrote:
laurisko wrote:Tikai jaunas!
Nē, mēri izstiepumu, ja vajag maini.
Un kad velc lietotas skrūves nevis velc pa grādiem, bet pa soļiem līdz noteiktiem Nm
Pag pag, ja piemēram paredzēts ir 40nm-60nm-90°-90°, tad otrā reizē, ja izmanto tās pašas skrūves, nevilkt to 2x 90°? Čota par švaku tas viss liekas ka varētu būt tik ar 60nm. Agrāk esmu lietojis atkārtoti skrūves, esmu arī novērpis dažas, un sapratu, ka to pārdesmit eiro dēļ nav vērts. Vieglāk ir paņemt jaunas un vilkt pēc paredzētās specifikācijas, nemīžot ka novērps vai blīvi uzpūtīs dēļ pārāk švaki novilktām skrūvēm.

-AF-
Posts: 3775
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: bmw 320

Post by -AF- » 09 Dec 2018, 16:29

ray112 wrote:
-AF- wrote:
laurisko wrote:Tikai jaunas!
Nē, mēri izstiepumu, ja vajag maini.
Un kad velc lietotas skrūves nevis velc pa grādiem, bet pa soļiem līdz noteiktiem Nm
Pag pag, ja piemēram paredzēts ir 40nm-60nm-90°-90°, tad otrā reizē, ja izmanto tās pašas skrūves, nevilkt to 2x 90°? Čota par švaku tas viss liekas ka varētu būt tik ar 60nm. Agrāk esmu lietojis atkārtoti skrūves, esmu arī novērpis dažas, un sapratu, ka to pārdesmit eiro dēļ nav vērts. Vieglāk ir paņemt jaunas un vilkt pēc paredzētās specifikācijas, nemīžot ka novērps vai blīvi uzpūtīs dēļ pārāk švaki novilktām skrūvēm.
Nu tak dariet kā gribat vai kā mākat, protams labāk pēc grāmatas.
Un m10 skrūves velk uz 80-90nm , nevis 60.

No “sliktā” piemēra, esmu vienam turbo m50 vecās skrūves savilcis uz 110 motors brauca, un viss bija labi, vēlreiz verot motoru pārbaudot skrūves tām izstiepums nebija novērots, kaut arī teorijā uz 100+ skrūvēm būtu jāstiepjās nenormāli.

Eksperimenta variantā esmu savilcis oem vecās skrūves uz 120nm , akurāti, pēdējos piegājienus veicot pa 10nm ar pauzi, lai metāls nepārkarstu. Nekas nepadevās, skrūves visas savilkās vienlīdzīgi, atskrūvējot izstiepums bija gan bija uz robežas.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

zogs
Posts: 210
Joined: 24 Jan 2015, 14:47

Re: bmw 320

Post by zogs » 09 Dec 2018, 20:55

Af, ko dos, ja veco skrūvi izmerīsi un iegūsi piemēram 50.xx mm, ar ko to salīdzināt? bmw nedod pielaides tam, kā arī to nevarētu kontrolēt, jo katra skrūve ir sava garuma.

-AF-
Posts: 3775
Joined: 17 Dec 2014, 23:39
Location: Rīga

Re: bmw 320

Post by -AF- » 09 Dec 2018, 22:25

Nu es salīdzināju vītnes garumus, un bez vītnes garumus, salīdzināju tos ar jaunu skrūvju garumiem.
Pietam tās skrūves kuras bija manāmi izstieptas , bija redzama lokāla krāsas izmaiņa.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."

zogs
Posts: 210
Joined: 24 Jan 2015, 14:47

Re: bmw 320

Post by zogs » 10 Dec 2018, 00:54

Nu to takā vispār nevarētu pieņemt par nekādu atskaites punktu.
Skrūvei būtu jaizmēra nomināl izmērs, jasaskrūvē ar pareizajiem spēkiem, ja skrūve ara un jāveic atkārtots mērījums, kurš 100% radītu lielāku skaitli, bet diemžēl tas pilnīgi neko nedotu, jo tad priekšā ir jābūt kaut kādai pielaižu lapai vai skruves spēkā grafikam

Kaut kad nesen biju ieracies šajā tēmā, kas notiek ar šāda tipa skrūvēm pēc pievilkšanas, konkrētāk klaņa skrūvēm. Mērķis noskaidrot cik daudz izstiepjas un cik lielas izmaiņas būs atkārtoti pieskrūvējot

1. solis vienkāršs, izmērīt nomināl izmēru, pieskrūvēt, skrūvēt ārā, mērīt. vidēji pirmās 5 reizes pa stiepās par 0.01mm, pēc tam izsti nestiepās, skruvei tika ieurbti centri, lai viņu smuki var ielikt vienā pozīcijā. Nomērīju tikai vienai skruvei, līdz ar to konkrētus secinājums nevaru spriest.
Image

2. Solis, tensile tests, pa latviski nezinu. Tad nu ar šaubām par iespējamību to izdarīt dēļ īsās skruves garuma, gāju uz vienu no RTU labarotorijam, kur ir šāda iekarta, bet diemžēl to nevarēja izdarīt dēļ isā skrūves garuma.

Ja sanāktu, iegūti kaut ko līdzīgu šādām grafikam, tad pēc kura tālāk varētu mēģināt provizoriski vadīties attiecībā pret izstiepuma garuma.
Image

User avatar
hazaa
Posts: 1642
Joined: 07 Feb 2005, 10:15

Re: bmw 320

Post by hazaa » 10 Dec 2018, 05:30

ka jau daudzam lietam dzive, jo dzilak rocies ieksa jo grutak viss tas klust un sarezgitak, bet ja piekritu, ka biezi uz sadam lietam
jaskatas ir price/performance ja skruves maskatu 150-200 eur ka ARP tad var domat un rekinat un skatities varbut tiesam vecas likt,
bet ja skruves maksa 20 eur komplekts tad labak nerisket un uzlikt jaunas un miers un dievs, jo galu gala auto jau netiks sporta
spidzinats ik pa laikam ar to tiks pavizinats un staves kolekcija ;)

jus te daudzi BMW guru varbut varat pateikt ka labak aizvilkt sis skruves un ar kadu speku pec specifikacijas?
zinu to ka jasak no vidus :)

User avatar
laurisko
Posts: 1069
Joined: 01 Oct 2007, 13:10

Re: bmw 320

Post by laurisko » 10 Dec 2018, 09:17

Kad tiksi pie jaunas galvas blīves, rur visa šī infa būs klāt!
VAG grupas auto apkope, remonts, rezerves daļas!
https://www.facebook.com/StikluMeistarslv
AUTOSTIKLI

User avatar
Kāsīts
Posts: 1004
Joined: 18 Apr 2014, 16:27

Re: bmw 320

Post by Kāsīts » 10 Dec 2018, 09:35

zogs wrote:2. Solis, tensile tests
Stiepes izturība. Materiāla izturība stiepē, atkarībā no pieliktās slodzes, kamēr deformācijas ir elastīgas, lai gan vairāki eksperimenti jau ir pierādījuši, ka materiāls neatgriežas savā sākotnējā stāvoklī, slogojot ar tuvu maksimālām slodzēm (jo dabā nav pieņemts visam būt perfektam).
Ja tiek novērota skrūves pagarinājums kaut par 0.01mm pēc slogošanas, tā ir notikusi pāri/tuvu maksimālajām slodzēm un tā jau ir zaudējisu savu noturību.
Atkārtota skrūves slogošana notiks plastiskajās deformācijās (jo atgriezt šajā situācijā skrūvi sākuma stāvoklī, kāda tā bija nopirkšanas brīdi nav vairāk iespējams) - veidosies tas saucamais "kakliņš", kura laikā slodzes pret deformācijā būs 1:1 (pieliktais spēks nepalielināsies, bet deformācijas palielināsies) un ponta no tālākās skrūvēšanas nebūs

zogs
Posts: 210
Joined: 24 Jan 2015, 14:47

Re: bmw 320

Post by zogs » 10 Dec 2018, 11:57

hazaa wrote:ka jau daudzam lietam dzive, jo dzilak rocies ieksa jo grutak viss tas klust un sarezgitak, bet ja piekritu, ka biezi uz sadam lietam
jaskatas ir price/performance ja skruves maskatu 150-200 eur ka ARP tad var domat un rekinat un skatities varbut tiesam vecas likt,
bet ja skruves maksa 20 eur komplekts tad labak nerisket un uzlikt jaunas un miers un dievs, jo galu gala auto jau netiks sporta
spidzinats ik pa laikam ar to tiks pavizinats un staves kolekcija ;)

jus te daudzi BMW guru varbut varat pateikt ka labak aizvilkt sis skruves un ar kadu speku pec specifikacijas?
zinu to ka jasak no vidus :)
cp carillo skruves varot skruvēt ciet/ vaļā 15-18x, pieļauju ka arp arī, līdz ar to šīm skrūvēm atkrīt ši problēma.
ar klaņa skrūvēm arī neriskē, oem maksā +-5e/gab

Post Reply