DeeCee wrote:kas man vienmeer intereseejis - kur taa jauda uzrodas un kaapeec auto razotaaji jau by default neliek taadu reguleejumu
kkaada "droshiibas zona" atstaata ?
- Viena lieta ir resurss, jo īpaši itāļu, franču autiņiem, tomēr tai pat laikā ir dzinēji ar daudz, daudz lielāku resursu nekā jauda spēj izmantot
- Otra lieta ir atbilstība konkrētu valstu degvielas kvalitātēm. Vadības programmās iekšā ir ļoti lielas pielaides, lai auto līdzīgi darbotos gan ar degvielu Z.Amerikā, gan Korejā (ļoti slikta degviela), gan Indijā, gan Vācijā utt.
- Trešā lieta ir bizness, piemēram vecais labais 1.9 tdi dzinējs, pilnīgi vienādi dzinēji nāca 75, 90ZS un 110ZS, pēdēja dzinējam citas sprauslas, turbīna (starp citu tikai braukšanas komfortam, nevis lai noturētu jaudu) un, protams, visiem atšķirīgas programmas vadības blokā. Lieki teikt, ka no rūpnīcas lētākais dzinējs bija mazjaudīgākais. Pie tam, konstruktīvi līdzīgs nākamās paaudzes 150ZS PD dzinējs jau standartā iztur daudz lielākus pīķa spiedienus cilindros. Šiem dzinējiem rūpnīcas garantija uz nobraukumu ir vienāda
- Ceturtā lieta ir nodokļu sistēma. Tas kas mums ir ieviests tikai pēdējos gados un ar samērā nelielām izmaksām, Eiropā un citur pasaulē pastāv jau sen - nodokļi pēc auto jaudas, svara, izmešiem un dzinēja tilpuma. Lai atrastu zelta vidusceļu, piemērotos visām šīm vajadzībām, jauda tiek samazināta
- Piektā lieta - rūpnīcas tunings. Lielākajai daļai auto ražotāju tiek piedāvāti gan vizuālie, gan jaudas uzlabojumi jau no rūpnīcas, pie tam, par atbilstošu samaksu
- Sestā lieta ir ekoloģija. Lai izlaistu auto no rūpnīcas, dzinējam ir jāatbilst aizvien augstākām ekoloģijas prasībām, vadības bloks ir ieprogrammēts tā, lai maksimāli samazinātos slāpekļa oksīda emisijas, izveidoti pat ļoti agresīvi EGR darbības cikli, par nesadegušo degvielu parūpējas vairāki katalizatori un sīko daļiņu filtri, tas viss ļoti noēd jaudu, arī resursu un jo īpaši degvielas patēriņu. Kas ir pats interesantākais - neviens šo ekoloģiju prasības pēc tam vairs nepārbauda, jo tā neuzrādās ne CO, ne dīzeļu dūmainības testos
Es personīgi ļoti sekoju līdzi klientu dzinēju stāvoklim. Gan pirms, gan pēc čipošanas veicu diagnostiku, kas neaprobežojas tikai ar kļūdu nolasīšanu, kā arī pašu čipu regulēju tieši priekš konkrētā auto, nevis kopēju kāda darbu. Ir bijuši vairāki gadījumi, ka klients atbrauc pie manis ar tiešām nobrauktu dzinēju, tādu es nečipoju, kamēr defekti nav novērsti, jo tā būs vējā izmesta nauda.