Šobrīd ir 18 Jūn 2018, 20:16

Visi laiki ir UTC + 2 stundas [ Vasaras Laiks ]




Izveidot jaunu tēmu Atbildēt tēmā  [ 17 ziņas ] 
Autors Ziņojums
 Publicēt tēmu: Atsperes - how to coilover!
AtbildētIerakstīts: 09 Mar 2018, 23:01 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 20 Feb 2008, 17:07
Atbildes: 1212
Izveidošu topiku, jo nekur latviski tādas lietas nav aprakstītas. Šoreiz ne par atsperu zāģēšanu, bet veiktspēju.
Gribu izvēlēties savam track day auto pareizās atsperes, lai iegūtu max performanci. Iespējams kāds šeit tai lietai ir piegājis nedaudz zinātniskāk un var padalīties ar info.
Ir custom made coiloveri, kuriem vajag izvēlēties pareizo atsperi.
https://adparts.eu/lv/auto/suspension/coilover-springs
Izvēle liela. Ieteikumi kā?
Pieņemsim auto svars ir 1400kg. Priekša 420kg - 420kg. Aizmugure 280kg - 280kg uz katru riteni. Amortizatora gājiens ~160mm.

_________________
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Attēls


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 09 Mar 2018, 23:04 
Offline

Pievienojies: 17 Dec 2014, 23:39
Atbildes: 3051
Atrašanās vieta: Rīga
Uz kura auto arī jāpiemin, jo jāsaprot, kur novietots motors, pirms ass vai aiz ass.

_________________
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 18 Mar 2018, 08:49 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
Kaross, izklausās pēc trick question... :D
personigi es saaktu ar kautko banaalu, tipa
http://www.optimumg.com/docs/Springs%26 ... _Tip_1.pdf

piekares geometrija ir zinaama? lai tiktu pie motion ratio.
160mm ammo gājiens izklausās kosmiski daudz (ja nemaldos, tad Tev nav neviena džipa).

par zinatnisko pieeju man patiik shis raksts:
https://failiem.lv/u/34649a6e

veel interesants jautaajums par izsvarojumu - neticu tik rozhainiem cipariem. vai realitaatee ir domats "corner balancing" dariit?

p.s. ir doma arii kautkaa zinaatniskaak fikseet rezultaatus?

-AF-, polaaro inerces momentu njemt veeraa, protams, IR cool... tikai kaa? :D

p.s. cerams, ka shii teema nenomirs... pagaidaam gan baigais klusums :(


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 19 Mar 2018, 00:08 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 20 Feb 2008, 17:07
Atbildes: 1212
Super materiāls. Paldies.
http://www.optimumg.com/technical/technical-papers/ te pat veseli 6 PDF.
Džipu man nav, mērīju to cik amortizators spējīgs "nostaigāt". Iespējams ko ne līdz galam saprotu. Pilnīgs iesācējs esmu.

Attēls

Piekares ģeometrija nav zināma. Kas ir domāts ar "Corner balancing"?
Ja iedosi kādu hintu kā to visu fiksēt zinātniskāk, tad mēģināšu to īstenot. Pašlaik primārais ko vēlos izdarīt ir nosvērt auto, lai tiešām saprastu izsvarojumu uz katru riteni.

Pašlaik tā tīri aprēķinam izmantošu iedomātos 420 un 280kg un formulu no pirmā PDF.
Izmantošu 2Hz priekšai un +10% aizmugurei - 2.2Hz. no PDF 1.5 - 2.0 Hz for sedan racecars and moderate downforce formula cars
Priekša K = (2pi * 2Hz)^2 * 480 = 66323 N/m = ~6.7kg/mm (pārvērtu uz vienībām, kas pieminātas ADparts katalogā)
Aizmugure K = (2pi * 2,2Hz)^2 * 280 = 53501 N/m = 5.45 kg/mm

_________________
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Attēls


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 19 Mar 2018, 00:56 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 20 Feb 2008, 17:07
Atbildes: 1212
Vēl viena lieta. Kā saprast cik garu atsperi vajag?

Atspere max lejā

Attēls

Atspere max augšā

Attēls

_________________
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Attēls


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 19 Mar 2018, 08:34 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
1) piekares geometriju vajadzees. gan priekshu, gan aizmuguri.
taapeec, ka, banaali, izreekjinaatais smuki "aizpeldees".
kaa piemeeru - vecs raksts, kur cilveeks sameeriija e30
http://zeeasylum.com/albums/bimmerforum ... ge%202.pdf

prieksha (mcpherson) ir 0,88 un aizmugure (trailing arm) ir 0,48. tas, protams, nav konkreetais auto, bet, tiiri ilustracijai - derees.
taatad - ieliekot shos skaitljus formulaa - redzeesim, ka prieksha kljuust par 5,14kg/mm un aizmugure 12,3kg/mm.

ja auto ir audi 100, tad
priekshas piekare ir apmeeram shaada - http://www.realoem.me/Audi/RDW/A10Q/199 ... /411/40000 ?
aizmugures piekare ir apmeeram shaada - http://www.realoem.me/Audi/RDW/A10Q/199 ... /513/48000 - ja?

ar pirkstu debesiis bakstot, tad es teiktu, ka tur motion ratio buus abiem ap to 0,9. realitaatee, noteikti, ka abi buus dazhaadi un skaitliskaa veertiiba arii cita.
tad prieksha uz 5,3kg/mm un aizmugure 4,3kg/mm.

2) ja pareizi redzu, tad shiem diy coiloveriem nav iespeejas reguleet augstumu nemainot ammo un atsperes savstarpeejo staavokli, ja?

3) corner balancing - aatrumaa neatrodu rakstu, kas man ljoti patika, bet, divos vaardos: censhas vienaadot kreisopriekshejo+laboaizmugurejo svaru ar labopriekshejo+kreisoaizmugurejo. ja shie "starpsvari" stipri atshkjiras, tad auto uzvedas kreisajaa liikumaa vienaadi un labajaa citaadi.
http://www.nsxprime.com/FAQ/Performance ... alance.htm - shis tiiri neko shkjiet.

btw, dieviigs komentaars par sho teemu traapiijaas "the reason I won't corner balance is because I want there to be less wheel gap in front and more in the rear. I also want the wheel gap to be the same on the passenger side as the drivers side." :DDD

4) atsperes garums ir labs jautajums. zinot motion ratio un stuura svaru - vari sareekjinaat cik saspiediis katraa stuurii atsperi(rupsh apreekins, protams). un tad skaties - aptuveni cik augstu gribi auto un, attieciigi, cik garu, miera staavoklii, uz auto, vajadzees rezultaataa atsperi.

5) zinatniski petnieciski - vajadzeetu loggeri ar gps, katrai piekarei augstuma meritajus uc, kas ienaak praataa. un tad, ja ir dati ar citu piekari - var skatiities un saliidzinaat.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 19 Mar 2018, 10:18 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 30 Sep 2010, 00:18
Atbildes: 3231
Atrašanās vieta: Zaļās želejas racing tiim
Ļoti labs topix! beidzot varēs vēl kkur spamot!

kkad atpakaļ palasījos par piekarēm un beigās nonācu pie secinājuma, ka nav tādas mega konkrētās atbildes par to, ko izvēlēties pie konkrētā setupa. Galā sanāca, ka mēģini vairākus variantus, kamēr atrodi sev tīkamo.

Tur galvenais bija izvēlēties max regulējamu sistēmu lai vari faintūnot to visu...

Edit: šeit ar kko var atrast:
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... Tires.aspx

_________________
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs

#IzdedzesVīrs2017


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 19 Mar 2018, 11:04 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
motoiq ultimate guide ir forshs overview par piekari, per se.
bet sheit ir "nedaudz" konkreetaaks jautaajums.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 20 Mar 2018, 01:22 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 20 Feb 2008, 17:07
Atbildes: 1212
Neesmu ticis joprojām nosvērt auto, tad varēšu saprast ko vairāk. Ar piekari esi trāpījis pareizi.
Diemžēl nav iespējams regulēt augstumu nemainot amja un atsperes savstarpējo stāvokli. Tas jau būtu pārāk sarežģīti jau tā problemātiskajai piekarei. Nevarēja Audi kā pie normāliem cilvēkiem stūres mehānismu nolaist lejā. Bija jāatstāj kaut kur pa vidu gaisā.
Ja sāk pētīt visu piekari, tad var smagi apjukt, bet pašlaik es gribu "uzbūvēt" lietojamu koilu ar labām/pareizēm komponentēm. Amortizators ir izvēlēts Bilstein B6. No pieejamām atsperēm pašlaik esmu atradis tikai BC racing, kas liekas gana labas.
Data logging idejas pāris ir uz ātro papētot netu. Gatavi risinājumi ir mega dārgi svētdienas braucējam, bet ir DIY varianti izmantojot parastu lineāru potenciometru, kas kaut kādā veidā piestirpināts piekarei. Informācijas apstrādei varētu derēt kāds Arduino projekts. Ir te kādi programmētāji forumā? :D

_________________
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Attēls


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 20 Mar 2018, 09:49 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
visu piekari nevajag peetiit(camber curves n shit :D ).
drusku ar meerlenti pameeriit - kas un kaa sanaak, lai, vismaz aptuveni, dabuutu motion ratio un sagatavoties tam, ka ar pirmo piegaajienu taas atsperes nebuus pareizaas.

pie data logginga, manupraat, prasiitos veel riepu temperatuuras reaalaa laikaa pamonitoreet, lai saprastu, kas ar ritenju lenkjiem.

pie arduino teemas, labpraat, padarbotos. tad tik jaaizdomaa/jaaredz kaa tur kautkokautkur pielikt :D


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 20 Mar 2018, 11:35 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 20 Feb 2008, 17:07
Atbildes: 1212
Vari izstāstī ko mērīt? :D Atradu bildi ar pilnu aizmugures piekari.

Attēls

_________________
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Attēls


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 20 Mar 2018, 17:14 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
tikshu maajaas, ielieshu lielo teejas kruuzi... :rofl:


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 21 Mar 2018, 06:56 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
taatad:
0) pienjemu, ka statne D ir praktiski vertikaala, ja skataas no auto saana (atrodas plaknee, ko veido bukses C atrashanaas vieta, stupica E un statnes D ) un taapeec ignoreeju sviru, kas ir ar bukseem B un C taas galos. ja statne D, skatoties no auto saana, ir sliipa, tad veel vajadzees bukses B atrashanaas vietu, kas nedaudz sarezhgjiis ziimeeshanu un aprekjinus, bet... ne daudz :D

1) telpaa jaanomeera/jaanoskaidro chetri punkti:
1.1) bukses C atrashanaas vieta
1.2) stupicas E centrs
1.3) statnes D augšējais atbalsta punkts
1.4) statnes D apakshejais atbalsta punkts (bukse H).

2) izejot no shiis info - uzziimeet/aprekjinaat piekari divos punktos un izreekinaat motion ratio.


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 22 Mar 2018, 00:25 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 20 Feb 2008, 17:07
Atbildes: 1212
Audi ar vadītāju

Attēls

Audi pašmasa

Attēls

_________________
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Attēls


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 22 Mar 2018, 00:42 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 17 Jūl 2009, 14:07
Atbildes: 15233
Nu vismaz ar vadītāju no front 60 procentiem nokrīt kripata :D

_________________
Zems kā pisiens


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 22 Mar 2018, 00:54 
Offline
Lietotāja avatars

Pievienojies: 10 Jan 2010, 00:24
Atbildes: 1819
Fretka rakstīja:
Nu vismaz ar vadītāju no front 60 procentiem nokrīt kripata :D

Toč :D

Kur svēries?


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
AtbildētIerakstīts: 06 Mai 2018, 10:03 
Offline

Pievienojies: 03 Feb 2005, 17:21
Atbildes: 410
ir kādas izmaiņas vai nolikts malā šobrīd?


Uz augšu
 Profils  
Atbildēt citējot  
Attēlot ziņojumus sākot ar pirmspēdējo:  Atlasīt pēc  
Izveidot jaunu tēmu Atbildēt tēmā  [ 17 ziņas ] 

Visi laiki ir UTC + 2 stundas [ Vasaras Laiks ]


Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 2 viesi


Jūs nevarat izveidot jaunas tēmas šajā forumā
Jūs nevarat atbildēt uz tēmām šajā forumā
Jūs nevarat rediģēt savas ziņas šajā forumā
Jūs nevarat dzēst savas ziņas šaja forumā
Jūs nevarat pievienot failus šajā forumā

Meklēt:
Pāriet uz:  
Darbojas ar phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.lv