Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Visi kas iepirkuši sev jaunu auto un vēlas palielīties tad lielās šajā sadaļā. Nu tad lai labi ripo :)

Moderators: Juzix, Bastard

Edmunds
Sliktdibenis
Posts: 7346
Joined: 08 Sep 2010, 11:22
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Edmunds »

Žigam normāla prakse ir "profilaksei" pārvilkt motoram galvu? :reeka: Uz katriem 10k.. :emo: :emo: :emo:
User avatar
howitzer
M30
Posts: 28578
Joined: 18 Aug 2010, 15:02
Location: мясо, матюки, убийство и голые сиськи
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by howitzer »

Vecīt, tajos laikos arī nevarēja jaunu Žiku ņemt un uzreiz dot mizā, bija motors jāpiebrauc, uttt. :aiwa:
Btw, atceros kaut kādu raidījumu pa TV, kurā stāstīja par RAF busiem. Viens opaps stāstīja, ka nullīti varēja vest pa taisno mājās un jau kaut ko remontēt. :] :psrs_tehnika_musu_zelta_berniba:
"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"-Unknown

Image
モンク島の戦士 / Monku-jima no senshi
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Edmunds wrote:Žigam normāla prakse ir "profilaksei" pārvilkt motoram galvu? :reeka: Uz katriem 10k.. :emo: :emo: :emo:
Nēsi apmaldījies? te nav spams :emo:

Saliekot motoru pēc kapitālā vai jaunam auto šī procedūra ir obligāta, tikai retais to zin un ievēro, tāpēc daudzi brīnās, ka motors pēc kapitalkas un blīve tek :emo: protams ir reizes, ka pie vainas nekvalitatīvās blīves! Bet metalpaketei šāda procedūra nav vajadzīga.

Padomju auto ir padomju auto, svākšanas kvalitāte bija atkarīga no maiņas un izdzertā alkohola daudzuma :grudaks: un nemaz nevajag padomju laikus, arī šodien nopērkot jaunu ņivu ja gribi, lai neizjūk pirmajā mēnesī visu vajag paskrūvēt :emo:
nakurilijs
Spam addicted
Posts: 5322
Joined: 03 Apr 2015, 13:53
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by nakurilijs »

Palasīju topiku pretējā virzienā līdz pirmajam motora swapam. Skaisti! Un vēlreiz, skaisti! :)

PS. Par kādiem cipariem iet runa VAZ pasaulē jaudīgs un ekanomisks?
:dj:
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Jauda un ekonomija ir nosacīti, izmaksas uz darbiem kantoros kā virsmu slīpēšanas, vārstu sēžu atjaunošana ir tādas pašas kā jebkuram citam auto, daļas protams ir lētākas.
Vairs precīzi neatceros summas, bet dzinēja būve izmaksāja 400Ls + laikam, visi darbi ir paša darīti kas saistīts ar salikšanu un regulēšanu, izņemot augstāk minētie slīpēšanas utt.
nakurilijs
Spam addicted
Posts: 5322
Joined: 03 Apr 2015, 13:53
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by nakurilijs »

Biju dpmājis zs/nm un l/100km.
:dj:
Tilts
Posts: 222
Joined: 02 Aug 2010, 15:11
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Tilts »

Micuk, vari, līdz pavasarim, savest kārtībā VAZ-2108 karbiņu? 3x esmu mainījis blīves, manžetes, dīzes...tik pludiņam līmeni nemāku pareizi noregulēt. Tā nu vienalga nestrādā īsti kā vajag....brīvgaita peld, brīžam noslāpst, noraustās... Sadalītājs, vāciņš, vadi, sveces viss jauns, mainīts.
Vnk gribu lai viss ir pilnīgā kārtībā.
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Šitādus jautājumus privāti jāprasa!
Ar laiku švaki, ar saviem darbiem netieku galā, bet vari laicīgi iegādāt pilno rem. komplektu!
Pēc pārlasīšanas tāpat jāregulē uz auto.
User avatar
Artis12
Posts: 630
Joined: 14 Oct 2006, 20:55
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Artis12 »

Micuks wrote:
Edmunds wrote:Žigam normāla prakse ir "profilaksei" pārvilkt motoram galvu? :reeka: Uz katriem 10k.. :emo: :emo: :emo:
Nēsi apmaldījies? te nav spams :emo:

Saliekot motoru pēc kapitālā vai jaunam auto šī procedūra ir obligāta, tikai retais to zin un ievēro, tāpēc daudzi brīnās, ka motors pēc kapitalkas un blīve tek :emo: protams ir reizes, ka pie vainas nekvalitatīvās blīves! Bet metalpaketei šāda procedūra nav vajadzīga.

Padomju auto ir padomju auto, svākšanas kvalitāte bija atkarīga no maiņas un izdzertā alkohola daudzuma :grudaks: un nemaz nevajag padomju laikus, arī šodien nopērkot jaunu ņivu ja gribi, lai neizjūk pirmajā mēnesī visu vajag paskrūvēt :emo:
Visai padomju tehnikai ir drausmīga kvalitāte. Piebraukšana beidzās pēc 100k km, kas izpaužās visu mezglu pārbūvēšana un galvas pārvilkšana ik pēc 10k km kas nav tas trakākais.
Šajos dzinējos ieguldīt naudu ir bezcerīgi. Sakopt standartu un braukt pa ielu ir maksimums ko var darīt tā kluča labā.
nakurilijs
Spam addicted
Posts: 5322
Joined: 03 Apr 2015, 13:53
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by nakurilijs »

Vecfāterim bija 6. Žiks un brauca neko nepārvelkot...
:dj:
User avatar
Artis12
Posts: 630
Joined: 14 Oct 2006, 20:55
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Artis12 »

kurš pārvilka, kurš nē. :naac:
nakurilijs
Spam addicted
Posts: 5322
Joined: 03 Apr 2015, 13:53
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by nakurilijs »

Bet tur viss gāja zašebis. Tik vienreiz drošības josta nokrita aizmugurē, bet pārējais bija ok. Vnk nelauza auto pa grantenēm šķērē. :D
:dj:
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Artis12 wrote:Visai padomju tehnikai ir drausmīga kvalitāte. Piebraukšana beidzās pēc 100k km, kas izpaužās visu mezglu pārbūvēšana un galvas pārvilkšana ik pēc 10k km kas nav tas trakākais.
Šajos dzinējos ieguldīt naudu ir bezcerīgi. Sakopt standartu un braukt pa ielu ir maksimums ko var darīt tā kluča labā.
Visai nē, daļēji gan, bet būtībā tas ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, situācija valstī, taupības periodos materiālu kvalitāte pasliktinājās, dažādu rīkojumu rezultātā kad vajadzēja saražot normas darba kvalitāte mainījās, mainījās arī no darbiniekiem, daudzi darīja nevis kā paredzēts, bet kā pašiem iegribas, kā vieglāk. Ar kara tehniku gan bija citādi, tur joki mazi :emo:

Mūsdienās tiem motoriem vienkārši pielaides jāpamaina jo tās ir noteiktas uz to laiku kad bija sliktas eļļas, vienkāršākais piemērs šāles,piemēram klasikas kloķeni slīpējot ņem pielaides no fwd vaziem, kloķenes pamatā vienādas, līdz ar to dzinējs kalpos ilgāk un darbosies stabilāk.

Runājot par tā laika mehiem, tie kas skrūvēja caur dirsu arī brauca caur dirsu vairāk remontēdamies, tie kas rubija fišķu un uzreiz visu uzbūvēja kā vajag brauca bēdu nezinot. Izpratne par kapitālo remontu arī šodien ir dažāda, veinam tas ir pieslīpēt vārstus ar urbjmašīnu un nomainīt blīvslēgus, citam iepist kaut kādus gredzenus un pieņemt to pa kapitalku, bet ir cilvēki kas tam pieiet citādi un brauc bez problēmām.
Un kā iepriekš minēju te ir nianse, jāpārvelk ir ar vecā tipa galvas blīvi ar jaunā tipa, kuras liek 1.7l un ar metālpaketi nav jāpārvelk. Tas ir tas viens darbiņš kas jādara, lai motors strādā stabili un ilgstoši.
Jebkurš motors būs sūds, ja īpašniekam aug rokas no dirsas ;) cilvēki ļoti daudz elementārus darbus dara caur dirsu, lai būtu lētāk un ātrāk un tad brīnās, ka kas jūk un bieži jāremontē.

Man gan iepriekšējais, gan šis dzinējs ir ne tikai sakopts, bet arī forsēts, salīdzinoši būtiski slīpēta galva un bloks, palielināti kanāli un citi darbi, kurus var redzēt šajā topikā, dzinējs ir atsaucīgs uz akseleratoru un pietiekoši dinamiskas ar to minimumu darbu ko veicu, ja dara visu ko var izdarīt, dzinējs ir pat ļoti ok. Līdzvērtīgiem ārzemju auto ar līdzīgu tilpumu un pat dažiem ar lielāku labi tiek līdz. Žika dzinējs konstruktīvi man patīk, un visumā ir līdzīgs golfa dzinējam....
User avatar
Artis12
Posts: 630
Joined: 14 Oct 2006, 20:55
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Artis12 »

Vienkārši pielaides jāpamaina. :emo:
Tas būtu vēl sīkums ka pirmajam un ceturtajam klanim atšķirība svarā vidēji 15 grami, tie *beep pēc garuma atšķirās pat uz aci skatoties. Šī arī varētu būt problēma kāpēc ņivas dzinējam kompresija vienā katlā bija mazāka.
Aizdedzes apsteidzes leņķim pielaide vidēji uz 12 grādiem :emo: .
Diez vai izslīpējot tikai kloķeni dzinēja vienmērība būs jūtama, tur ir garš ceļš ejams, lai tas dzinējs būtu tuvu kādai "importa" mašīnai. Padomju tehnika ir laba, lai skrūvētu un mācītos, jo detaļas lētas un info brīvi pieejama, bet ne visiem pietiek apņēmības novest līdz galam to visu.
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Artis12 wrote:Vienkārši pielaides jāpamaina. :emo:
Tas būtu vēl sīkums ka pirmajam un ceturtajam klanim atšķirība svarā vidēji 15 grami, tie *beep pēc garuma atšķirās pat uz aci skatoties. Šī arī varētu būt problēma kāpēc ņivas dzinējam kompresija vienā katlā bija mazāka.
Aizdedzes apsteidzes leņķim pielaide vidēji uz 12 grādiem :emo: .
Diez vai izslīpējot tikai kloķeni dzinēja vienmērība būs jūtama, tur ir garš ceļš ejams, lai tas dzinējs būtu tuvu kādai "importa" mašīnai. Padomju tehnika ir laba, lai skrūvētu un mācītos, jo detaļas lētas un info brīvi pieejama, bet ne visiem pietiek apņēmības novest līdz galam to visu.
Kā minēju, tajā laikā kad dzinēji tika projektēti, bija citas eļļas, ar citām īpašībām, termoatstarpes bija lielākas, lai biezāka eļļas plēvīte starp berzes vismām! Jaunākiem modeļiem jau bija cita bilde, citas eļļas, citas pielaides, viss vienkārši nekas smieklīgs. Krieviem eļļas vēl ilgi nebija labas un arī šodien droši vien nav, bet tajā laikā citur pasaulē ar citiem ražotājiem bija kas līdzīgs tikai tur tas viss attīstījās ātrāk.
Atšķirība svarā ir un ne tikai žiguļiem tajā laikā, arī citiem ražotājiem, neviens dzinējs nav perfekts ;)

Brāķi protams gadās, bet tā nav masveida problēma!
Ceļu man vari nestāstīt, esmu ne vienu vien dzinēju salicis/uzbūvējis, atkarībā pēc klienta iespējām un velmēm :) un ceļs nemaz tik garš nav kas attiecas uz žiguļa dzinēju, ar vecajiem GAZ ir cits stāsts.
Un tā starp citu, stāsts par koķenes slīpēšanu bija piemērs ja veic remontu, bet es citādi pieturos pie principa maiņa uz jaunu ja runa ir par palielinātām slodzēm, sevišķi sportam!
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Pēc ilgākas pauzes ir jaunumi :) "Driften Dranduļeten" atgriežas apritē :)
Visumā no vienas puses šogad taisīt žiguli bija diezgan bezjēdzīgi jo nākamgad tas tik un tā ir jāizjauc un jāliek uz "grila" zem smilšu strūklas, jāiemetina oriģinālās arkas un iespējams būs jāmaina sliekšņi jo sliekšņos ir korozijas pēdas, tas viss pie viena. Kāpēc to nedarīju šogad, jo nebija laika un nav visu detaļu, bet darbs ar žiguli patīk un bija kā atpūta no ikdienas. Tās jaunās detaļas, kuras ir uzstādītas ir vairākos eksemplāros tāpēc uz nākamo pārtapšanu daudzas daļas atkal būs pilnīgi jaunas.

Nu un tā kā šogad tehnikai laika bija maz process ievilkās visu vasaru, sākumā domāju sagatavot žiguli uz sezonas atklāšanas pasākumu, bet nepaspēju pat tā nopietni iesākt, vēlāk plānoju uz vasaras braucienu. Doma bija samainīt kas maināms, bremzēs, kādas caurules, piekarē bukses, lodbalstus, šarnīrus un uz skati prom. Bet kad sāku jaukt pavērās ļoti bēdīgs skats, iepriekš bija nobraukti vairāki gadi pa ziemu un tad vienā brīdī auto nolikts garāžā, kas par labu nenāca, tieši otrādi "ruslanam" bija daudz laika vairoties. Vienkārša sakopšana skatei beidzās ar visas piekares nomaiņu, daudz laika prasīja ķīmiskā apstrāde rūsas noņemšanai no grīdas un detaļām kuras netika liktas jaunas. Strādāt braucu brīvdienās un arī ne katrās tiku, kā arī paralēli bija ļoti daudz citu darbu. Tas visu ievilka, sāku aprīlī un beidzu ar pirmo novembri.
Bet nenožēloju, uzskatīšu šo visu par tādu lielu ģenerālmēģinājumu, pēc nākamā etapa virsbūves "gailēšanas" iespējams un visdrīzāk ziemas vairs ar šo auto nebraukšu tā kā šī iespējams būs pēdējā ziema, kurā varēs arī pilnvērtīgi izmantot un izbaudīt bloķi.


Sākšu ar vēsturi, kā bija rakstīts tēmas sākumā auto tika ņemts skrūvēšanas un sportiskām aktivitātēm, kā pirmajās bildēs redzams auto nebija sterils, bija pajaukts patūnēts un arī jaunieši bija tikuši pie sportošanas. Pērkot auto bija mērķis būvēt tādu kā "korču" uz kura var realizēt dažādas tehniskās idejas.

Žigulis manā īpašumā ir vairāk kā sešus gadus, par šo laiku daudz ko esmu sapratis, ir mainījušās domas par žiguļa pielietojumu, ir satikti daudz ar žiguļiem saistīti cilvēki tai skaitā vīri, kuri tos tūnēja padomju laikos un zin visādas noderīgus tehniskus risinājumus, lai auto būtu baudāms arī sportiskās aktivitātēs un uzticamāks ekspluatācijā.

Mans sākotnējais mērķis par roku taisnojamo drifta mācīšanos ar žiguli nebija aplams, jā standarta žigulis ne street driftam, ne profesionālam driftam neder, arī variants ar nelielām modifikācijām nebūs konkurētspējīgs, bet kā variants pamatiemaņu apguvei būs labu labais. Krievijā pēdējos gadus žiguļi ziemas driftam mācību vajadzībām ir kļuvuši populāri un tos iesaka pro drifta braucēji. Dažs arī savos youtube blogos pastāsta kas būtu jāmodificē, lai iegūtu labi "noskaņotu" žiguli treniņiem. Protams ir varianti ar pro driftam sagatavotiem žiguļiem, no oriģināla gan tur jau maz palicis.

Par turbo plāniem, kāpēc nav realizēti?
Vēsture ir tāda, ka 1.6l motoru, kurš šobrīd dzīvo žigulī sākotnēji pirkām čoma žigulim un sākām to būvēt kā atmosfērisko, tātad vajadzēja iegūt lielāku kompresijas pakāpi. Bloks tika noslīpēts par vairākiem milimetriem, lai virzuļi būtu līdz ar bloka malu. Čoma žigulis cieta negadījumā un nebija vairs remontējams. Tā kā čomam žiguļi vairs nebija prātā sarunājam, ka motoru atpirkšu un turpināšu iesākto.
Image
Bloks bija jau "pod" atmosfēru, galvu ņēmu no krājumiem labāko, ar mazāko virsmas slīpējumu jo turbo prātā joprojām vandījās, tika iemetinātas vietas priekš iešprices kolektora, palielināti kanāli. Kanālu palielināšana netika veikta uz dullo, bet sazāģēta galva, lai saprastu kur un cik var izfrēzēt.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Bet ar visu to galvas īpatnību dēļ, tieši kanālos esošo gaisa burbuļu dēļ, viens no tādiem lielākiem burbuļiem atvērās un izplūdes kanāls savienojās ar dzeses sistēmas kanāliem. Burtiski ar strūklu lija izplūdes kanālā dzesēšanas šķidrums. Galva vairākas reizes tika vesta metināt un slīpēt, bet diemžēl problēma neatrisinājās un vairāk kā 100Ls kas tika ielikti sagatavošanā "kaķim zem astes".
Image
Image
Image
Image
Image

Tā kā termiņš spieda jo vajadzēja žiguli dabūt braucamu jo uzsāku darbu inspekcija un vajadzēja steidzami ar ko braukt. Tad nu ņēmu nākamo labāko galvu, tai bija diezgan daudz noslīpēts un visdrīzāk pārvietošanas glabāšanas procesā virma bija pabojāta. izmērot sapratu, ka līdz "trepītes" pamatam nepaliek pat 0.5mm un slīpēju līdz "trepītes" izzušanai, tādā veidā degkameras tilpums samazinājās līdz 20ml. Protams kā jau tēmā redzams galva tika sagatavota, palielināti kanāli, pulēti, piegrieztas vārstu sēžas. Šī galva joprojām ir uz motora. Kompresijas pakāpe ir 13,11 standartā 8,5. Izmērot kompresiju konstatēju, ka kompresija ir 16kg.cm2, standartā ir 10,5-11 kg.cm2.
Tātad ar visu programmējamo vadības bloku pūst vairāk par 0.5 būtu ļoti riskanti un būvēt turbo pasākumu, lai iepūstu 0.5 ir diezgan bezjēdzīgi, tikai, lai To Do listā ieliktu ķeksīti.
Tā kā esmu piedalījies vairāku turbo projektu realizācijā tad attiecīgi nav vairs tā azarta. Bet tas nenozīmē, ka šajā jomā nekas netiks darīts. Šī foruma tiem toļļiem, kuriem šis jautājums par manu plānu realizāciju ir ļoti aktuāls, būs vēl viena barība, gribētu realizēt nedaudz citādāku turbo plānu, kurš gan nebūs iekalts ne akmenī ne zvērēts pie kādas reliģijas svētajiem rakstiem. Doma ir par turbo ar karburatoru, pamatu šajā jomā zinu. Vai nu būvēšu citu galvu neslīpētu esošajam 1.6L motoram vai vai būvēšu uz 1.7l motora pamata. Un lai pasākums būtu pēc iespējas veiksmīgāks tuvākās dienās tiks pasūtīts "Innovate LM-2: Digital Air/Fuel Ratio Meter", kuru jau varēs izmantot arī tagad regulējot Solexu. Tieši tāpēc vēl nelieku Solex karburatoru.

Turpināšu ar žiguļa turpmāko eksistences vīziju :) Sev esmu sapratis, ka žigulis ir lielāka vērtība oriģinālajā izpildījumā! Ja man šodien būtu izvēle likt šķiedras arkas vai nelikt tad izvēlētos nelikt, neesmu gan no tiem, kam ir apzināti jākļūdās, lai saprastu, ka tā ir kļūda, bet šoreiz tā ir sanācis. protams arī šādā izpildījumā auto var sakārtot vizuāli baudāmu, bet tā kā man domas un vērtības ir kardināli mainījušās tad atteikšos no esošā izskata.

Žigulis taps atpakaļ kāds bijis no rūpnīcas, ar standarta arkām, ar visiem hromiem, bet gluži bez pārbūvēm iztikt nevaru, tāpēc tiks veidots tāds padomju laika tūninga variants ar standarta izskatu, bet modificētu piekari, uzlabotu salonu, salons paliks žiguļa vienīgi sēdekļi būs no 2107 pāršūti 2103 sēdekļu dizainā ar ādas malām un drēbes sēdvietām, melna āda un rūtaina drēbe, salons ir iepirkts, jāsameklē drēbe un pie šuvēja prom. Torpēda būs ar papildus daļu kā tas ir šobrīd tikai cita izskata ar slēdžiem kā oriģināli ir uz instrumenta paneļa, voltmetrs no 2105 lai saglabātu autentiskāku laikmeta izskatu. Paklājs melns, durvju kartes melnas, tas pats flokotais priekšējais panelis, aizmugurējais plaukts ar melnu ādu vai dermantīnu, skaļruņu aizsargi būs jāpiemēro no tā laika skaņas tehnikas kā kādas "S" sērijas skandām. Nebūtu iepriekšējie saimnieki izgriezuši caurumus plaukta tad būtu citādi.

Tad nu žiks tika izvilkts no "marinādes" un lēnam sākti darbi:
Image

Sākumā tika nomainīts priekšējais stikls, vecais bija ar švīkām no logu tīrītāja birstēm un skrāpējumiem no skates uzlīmes nokasīšanas:
Image

Tālāk ķēros klāt piekarei, daudzas daļas bija mainītas jaunas, bet jaukšanas brīdī izskatījās kā no otrā pasaules kara tur bijušas :D laicīgi visas skrūvējamās skrūves tika sapūstas ar WD-40 un AB-80, bet daļai skrūvju un uzgriežņu maz tas palīdzēja:
Image
Image

Lodbalsti bija ierūsējuši tā ka knapi izkustināt ar palīgierīcēm, tas bija iemesls kāpēc auto pēdējā laikā stūrējās ļoti slikti :(
Image

Daudzviet bez flekša neiztikt:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nolēmu, ka balka arī ir jāmaina, bet skrūvējot vaļā uzgriežņus no četriem tikai divi skrūvējās, otriem diviem aprāvās skrūvju galvas fiksatori, kuri atrodas lonžeronā, risinājums šāds:
Image
Image

Galva iemetināta, tehniskā atvere pēc tam aiztaisīta ar korķi:
Image

Vecā bikse, kāds kooperatīva ražojums, visai paviršs:
Image
Image

Par laimi vairāk no rūsas cietušas piekares daļas, bet virsbūve minimāli:
Image

VFTS astīte zem sevis krāj miskasti, tāpēc un ne tikai tāpēc tā atpakaļ likta netiks:
Image

Pēc auto izjaukšanas sākās patīkamākā daļa, tika vāktas un pirktas nepieciešamās detaļas:
Image

Šī bikse jau labāka ar pakojumu 2-1 savienojuma vietā, bet kā redzams savienojums pie izplūdes kolektora arī paviršs, tas protams tika izfrēzēts:
Image
Image
Image
Pie nākamā apdeita būs zirneklis.

Jauna balka un citas piekares detaļas:
Image
Image
Image

Diezgan neticami, ka iekšā ir tas kas rakstīts virsū :D
Image

Bremžu diski jauni, bet nogruntēti un nokrāsoti, lai mazāk rūsē un ilgāk saglabājas pēc iespējas vizuāli labāki :)
Image
Image

Stupicas apvirpotas, plakne, lai taisnāk pieguļ disks un centrs, lai var uzlikt konkrētos lietos diskus un citus ar mazāku centru :)
Image

Sakrāsotas, nomainīti blīvslēgi un iesmērēts jauns smērs:
Image

Te arī aizmugurējās piekares daļas:
Image

Bremžu un benzīna caurules pirku OEM ar domu, ka plug and play, par benzīna cauruli pārdevējs brīdināja, ka varot būt par 5mm īsāka, bet ar to viss bija kārtībā. Ar bremžu caurulē gan bija pipec, locījumi pilnīgi spoguļskatā, liku pie vecās un pārlocīju un tad arī nostājās vietā:
Image

Ar tilta bremžu caurulēm nebija labāk, tieši trakāk, bija pamatīgi par garu, nācās mest cilpas. Arī tās, kuras nāk pie bremžu spēka regulatora bija nepariezi izlocītas, viena bija pirkta rezervei pirms pāris gadiem, bet izskatās, ka neprecizitātes tendence turpinās arī šodien pirktajās:
Image

Protams, ka ielikts bloķis:
Image

Paldies Arnim!

Image

Kā var redzēt grīda ir pat ļoti laba, gan grīdu, gan citas detaļas, kuras tika liktas lietotas atrūsoju ar ķīmiju, kodinot ar rūsas noņēmējiem, arī tas prasīja daudz laika:
Image
Image

Arī iekša joprojām laba:
Image

Drošības siksnu skrūvju uzgriežņiem iztīrīju vītnes:
Image
Image

Pēc attīrīšanas grīda no apakšas nopūsta vairākās kārtās ar grubuli:
Image

Paralēli visam gatavojās arī citas daļas, kardāns pārlasīts, jauni krusti, tiem kas nezin krustu fiksācijas gredzeniem ir vairāki biezumi, lai precīzāk nocentrētu krustu un tas turētos ar vajadzīgi spriegojumu:
Image

Jaunie adatgultņi tika izjaukti iztīrīti no rūpnīcas smēra un iesmērēts mūsdienīgs smērs, kurš ir noteikti labāks:
Image
Image

Riteņiem špiļkas:
Image

Stabilizators:
Image

Priekšējā piekare liekas kopā, atsperes sēdinātas - 50 un nedaudz cietāks, salīdzinot ar standartu par 1mm stienis ir resnāks:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image

Lai nenāk mitrums iekšā:
Image

Palīginstruments bremžu spēka regulatora ieregulēšanai:
Image
Image

Un pagaidu vasaras diski:
Image

Visa apakša ir gandrīz jauna, kopskats:
Image
Image
Image
Image

Arī salonā neliela atsvaidzināšana:
Image

Logu apskalojamais arī uzlabots, pārtaisīju atpakaļ uz oriģinālajām vietām jo pirms tam bija sprauslas kapota restēs:
Image
Augšā pa labi oriģinālā sprausla, apakšā pa labi no japāņa (colt/lancer) oriģinālā sprausla, bet apakšā pa kreisi nedaudz piestrādātas sprauslas un pēc tam ievietotas (augšā pa kreisi) oriģinālajos žiguļa sprauslu fiksators, tagad smidzina katra sprausla divas strūklas, bet kopumā sistēma ir tuvu oriģinālai.

Durvju slēdzenes patīrītas, sasmērētas:
Image
Ir ideja kā panākt, lai durvis aiztaisās vieglāk ar standarta mehānismiem, bet to uz nākošo reizi.

Motoram jauna eļļa, bija doma kādu labāku zīmolu liet, bet paņēmu tomēr šo pašu, izmantos kā skalojamo un pēc kāda tūkstoša ieliec ko labāku:
Image

Arī aizdedzes sistēmu atsvaidzināju:
Image

Un arī optiku:
Image
Kā arī priekš Solex karburatora sviru komplekts.

Un te beidzot rezultāts:
Image

Pasākums, kas sākās ar Aprīli beidzās ar pirmo novembri, paņēmu vienas dienas atļauju un devos sākumā uz tuvāko savirzes stendu, tur atteicās žigulim regulēt savirzi. Tālāk devos uz AD-Parts servisu, bet diemžēl viņiem bija salūzis stends, arī optiku neizdevās noregulēt jo bija viss aizņemts. Tā nu devos uz skati, emocijas neaprakstāms tā kā trīs gadus nebija braukts, pirmais brauciens tāds "strjomīgs" bišķi jo viss svaigs, nezin cik kas aizmirsts pieskrūvēt kaut gan vairākas reizes pārbaudīts.

Līdz skatei aizbraucu labi, apmēram 15km vienā virzienā, kā ņēmu talonu tā pie kases, vienīgi pie boksa bija maza rinda, tā kā sākums veiksmīgs.
Inspektoram žigulis patika, bez fanātisma visu izpētīja, pētīja motoru ilgāk kā parasti viņi pēta, jautāju vai kas nav kārtībā uz ko atbildēja ka viss kārtībā vienkārši apskatot. Ievēroja, ka akumulators nav un jautāja vai ir pārlikts bagāžniekā, atbildēju kā jā un ar to arī viss. Darba bremzes labas, rocene vienā pusē gan švaki ņēma, starpība starp riteņiem bija liela, bet to piedeva un arī vienu nepieskrūvētu uzgriezi, tā kā skati izgāju ar pamatpārbaudi. uzgrieznis pieskrūvēts un kad vajadzēs roceni savest kārtībā, zinu kas par vainu, ne īstajā robiņā svira.
Tā nu skate logā un atpakaļ jau var braukt kā kings bez strjoma un stresa :D

Vizuālais ar arkām man vairs nepatīk, bet līdz nākamajām pārvērtībām kad tiks atjaunotas standarta arkas būs jāpiecieš. Aizmugurē uzliku atpakaļ hroma līstes, bet uz sāniem atpakaļ neliku jo durvis nav īsti taisnas, mērīt gan nemērīju, varbūt vēlāk piemērīšu un pielikšu. Uz sliekšņiem gan nelikšu jo arku dēļ nav vietas. ir viena pabojāta sliekšņa hroma līste, būtu otra tāda varētu piemērot un uzlikt, jaunās pataupīšu nākamajām pārvērtībām.

Un tagad bildes ar kopskatu no dažādām ģeogrāfiskām vietām:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Un te ar ziemas riteņiem:
Diski kādi opeļa ar ET49, pārliku centru nedaudz dziļāk un ar šiem braucās daudz labāk kā ar ATS jo še ir šaurāki:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Protams arī tagad viss nebeidzās, sīkumi un ne tik sīkumi vēl ir palikuši, sākot ar bagāžnieka emblēmas uzlikšanu, vidus konsoles pārbūvi un turpinot ar piekari. Bloķis strādā labi kā tam jāstrādā, mierīgi braucot strādā kā parasts reduktors, bet kā "dod virsū" sāk bloķēt. Auto ir pavisam nedaudz zemāks un cietāks un arī stabilāks kā bija, pāri šķēršļiem iet mīksti. Aizmugurē prasās cietākus amortizatorus jo uz asfalta strauji uzsākot sāk nedaudz lēkāt tilts, šie amji kas virsū ir mēsli tas bija skaidrs, bet lai saprastu kā piekare uzvedīsies ar sēdinātām atsperēm uzliku. Jāmeklē kādi cietāki amortizatori un jāuzstāda aizmugurējā tilta stabilizators, to neliku apzināti, lai saprastu kā uzvedas piekare ar konkrēto konfigurāciju.

Reduktors ir īsais 4:44 no VAZ-2102 un kārba joprojām tā pati pieciniece no VAZ-2107, pilsētā ir pat ļoti labi, auto ir dinamisks, sajūta, ka trešais pārnesums ir kā otrais tikai garāks, ar otro var mierīgi uzsākt braukt. Bet garus gabalus braukt ir baigais zāģis. Konkrētus apgriezienu un ātrumu tagad nepateikšu jo spidometrs spēcīgi melo. Kad ielikšu turētāju ar telefonu un ar GPS nomērīs pie kādiem ātrumiem kādi apgriezieni, bet skaidrs ir tas, ka jākomplektē ir R1 kārba.

Pagaidām būs viss :)
User avatar
Archuks
BMW
Posts: 12868
Joined: 13 Sep 2004, 20:30
Location: Centrs
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Archuks »

Darbs ieguldīts pamatīgs :cool: Noteikti patīkami, ka TA pa pirmo :D
EVO X SST / RACE CAR INCOMING
Image
User avatar
Black President
Spam addicted
Posts: 15200
Joined: 11 Nov 2013, 13:11
Location: Underground
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Black President »

Kapec ne 2/3 rindu?
ZX
User avatar
Micuks
Posts: 2876
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Micuks »

Nesapratu par kādām rindām jautā :hvz:
User avatar
Black President
Spam addicted
Posts: 15200
Joined: 11 Nov 2013, 13:11
Location: Underground
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mans "Driften Dranduļeten" jeb VAZ-21063 [Micuks]

Post by Black President »

Jopcik , Krievija zobratu komplektu ar savadakam attiecibam sauc "Rinda".

Klassikai ir no 1 lidz 5 (kur 1 gandriz stock,bet 5 kkads mad rally setaps), fwd tur viss sajaukts jo nummuri ir piemeram 7,11 utt
ZX
Post Reply