Turpinam ciešanu hronikas.
Iepriekš jau rakstīju, ka iepriekš meistars Jura konstatēja, ka nestrādā gaisa mēritaja potenciometrs – mērītajam bija saliektas kājiņas, kā rezultātā nācās likt jaunu (vecu, protams) gaisa mērītāju. No Liepājas Leonīda paņēmu mērītāju no V8 dzinēja (vienīgais, kam LV bija uz vietas no V8, kam nāk potenciometrs). Prasīju vai kods ir būtisks, šis teica nene, ka tik no V8 un tāds pats diametrs. Aizvedu Juram, šis uzlika, kaut ko noregulēja un auto brauca (šis viss notika aptuveni pirms mēneša, vēl pirms sprauslu maiņas un pēc momenta, kad parādījās aizrīšanās). Likās dīvaini, ka lāpstas brīvkustība pirms tā sāk spiest uz plunžeri sanāca baigi liela (kkādi 5mm), bet pēc manuāļa jābūt 1.9mm. Uzregulējot uz 1.9 mašīna masīvi pārlejās un nevar pielaist. Tad GG ienāca prāta paskatīties, kas tā vispār ir par lāpstu, izrādās no R129 V8 ar dohc dzinēju.
Noraujam nost jaunu lāpstu, samēram – bleg, jaunā par 5mm diametrā mazāka kā vecā.
Nelaime izvākta no auto:
GG ar saviem juveliera pirkstiem akurāti iztaisnoja kājiņās vecajai lāpstai, uzlikām atpakaļ to, kā arī nokalibrējām potenciometru (potenciometrs regulējās uz augšu un uz leju, tas jāiestata tā lai pie iedarbināta auto starp 1 un 2 pinu būtu 0.7V). Tagad potenciometrs tipa strādā kā vajag – verot vaļā lāpstu pretestība puslīdz vienmērīgi pieaug līdz aptuveni 70% atvērumam un tad sāk kristies, viss kā jābūt pēc grāmatas.
Ņemoties ar lāpstu pamanīju, ka nestrādā throttle position switch kā nākas. Tukšgaitas pozīcija tiek reģistrēta, atvērta drosele tiek reģistrēta, bet pie pilnībā nospiestas gāzes sensors nestrādā. Vēl bik paregulējām throttle linkage, tagad viss čotka, sensors spējīgs noteikt gan tukšgaitu, gan full throttle.
Noregulējām lāpstas brīvgaitu uz 1.9mm kā jābūt pēc grāmatas. Auto iedarbojas, strādā normāli.
Hydroscandā uztaisijām smuku manometru ar štuceriem, ko ieskrūvēt šprices galvā un aukstā starta sprauslas izejas vietā un krāniņu, lai pārslēgtu mērāmo spiedienu.
Nomēram, darba spiediens 6.1bar, augšējais spiediens 5.6bar. Starpība 0.5, pēc manuāļa siltam motoram jābūt 0.4. Pagrozīju EHA skrūvi un pēc pāris mēģinājumiem dabūju 0.4, viss ka jābūt no rūpnīcas.
Izbraucām test draivu – protams viss pa vecam. Dod ručkā, auto aizrijas, sāk šaut izplūdē, apgriezieni neceļās.
Tad, gan ozolnieku vecis gan Jura uz jautājumu cik svarīga ir lambdas esamība viennozīmīgi atbildēja “da ņe poh, neko nemain tikai varbut paterin”. Turpinot lasīt pa KE-jetu es arvien vairāk un vairāk sapratu, ka lambda tur ir key component un bez tās KE-jets nespēj normāli strādāt. Lambda nav iemesls tam, ka auto aizrijās, bet lai elektroniskā daļa normāli spētu funkcionēt lambda ir must. Līdz ar ko vakar aizdzinu auto uz Family Garage, kur iemetinās izplūdē vietu lambdai un uzliks pašu lamdu. Pie viena aŗī ar svaigu aci papisīsies ar manu neiešanas problēmu,mosh šiem izdosies kaut ko atrast. Vakar parunājot ar meistariem šiem radās pāris idejas, ko arī pārbaudīs (tostarp aizdedzes modulis/komutators, kas ir vieniga lieta aizdedzes sistema ko neesmu mainijis).
Galvenais, ka mierīgi braucot auto strādā perfekti normāli. Liekas pat ka pēc visām manipulācijām pie zemiem apgriezieniem parādījusies daudz vairāk grieze. Pašos primsākumos ar auto īsti nevarēja uztīt. Tagad pat relatīvi mierīgi startējot ar 2 robu mašīna uz smiltīm izspolē un nenopampst kad smiltis beidzās
Ko darīt tālāk hvz. Ja Family Garage neko neatradīs, mēģināsim apiet mašīnas degvielas trubas, maybe tur kaut kas ne tā.
Otra lieta kas mulsina ir troksnis no degvielas sūkņiem. Es uz tā auto esmu nomainījis jau 5 jaunus BOSCH sūkņus, visi skan pilnīgi vienādi. Varbūt ir kaut kas dēļ kā viņi kaujas nost, bet hvz kas tur var būt. Strauji dodot gāzi, darba spiediens uz pussekundi nokrīt līdz kādiem 4.5bar. Spiediena regulators, atkal sūkņi vai trubas