Ch: 318i e30

Visi kas iepirkuši sev jaunu auto un vēlas palielīties tad lielās šajā sadaļā. Nu tad lai labi ripo :)

Moderators: Juzix, Bastard

User avatar
GG.
Posts: 14476
Joined: 30 Oct 2011, 23:05
Location: Slēgta tipa visurgājējs

Re: Ch: 318i e30

Post by GG. »

Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu Wa Za Banga
Image

Teorētiķis
Spam addicted
Posts: 1589
Joined: 13 Aug 2015, 23:55

Re: Ch: 318i e30

Post by Teorētiķis »

+1 big korpuss

User avatar
Abit e30
Posts: 1047
Joined: 13 Nov 2011, 13:06
Location: Madona, Rīga
Contact:

Re: Ch: 318i e30

Post by Abit e30 »

kā jau teicu, bombenieks :-D

User avatar
Ch.
Posts: 9618
Joined: 01 Jul 2006, 23:26

Re: Ch: 318i e30

Post by Ch. »

Turpinām atskaiti par padarīto.

Image

Vispirms jūnija sākumā samainīts akumulators un izieta apskate. Šoreiz bez drāmas - ar pirmo un ar nullīti. :shura: Bilde uz skates riteņiem:
Image

Augusta beigās iestūrēju laulības ostā, un, protams, ka savās kāzās braucu ar savu tricāru :shura:

Attiecīgi nolēmu auto pienācīgi sapucēt un pierakstijos uz Boostshine Detailing. Dienā, kad bija paredzēts auto nodot pucēties, atbraucot mājās no darba, aizslēdzot auto un ejot iekšā mājā kā vienmēr atskatījos un pamanīju elegantu eļļas pleķi veidojamies zem auto. :emo: Pieliecos, skatos pļek, pļek, pļek (šis jālasa ar ātrumu viens pļek divās sekundēs) tek no kartera. Kur es viņu atsitu man nav ne jausmas, bet nu ņemot vērā Rīgas ielu stāvokli, kāds tur brīnums. Sazvanīju Boostshine, sazvanīju Family Garage, izrāvu ščupu pārliecinoties, ka eļļa joprojām ir uz max un asap spolēju prom. Pa ceļam secināju, ka arī M50 karteru cenas ir pametušas zemes orbītu un jēdzīgāk būs salāpit esošo karteri.

Par kartera remontu parūpējās Family Garage. Īsti nezinu kas tā ir par tehnoloģiju, bet karteri salaboja kaut kāds čuvaks kas atbrauca un ar kaut kādu verķi aizlāpija plaisu pat nenoņemot karteri. Ja kāds zina precīzāk, pls let me know. Viss zajebis, izskatās smuki, pagājuši jau 2 mēneši, bet labojuma vieta nesulo. Pārpratuma pēc sanāca tā, ka tricāram iegāza Shell 5W30 eļļu, pie kuras atgriezīsimies drusku vēlāk.

Kad karteris bija salabots, auto tika pārbraukts uz turpat blakus esošo Boostshine detailing, kur ar auto tika veiktas sekojošās procedūras:
- Ķīmiskā tīrīšana salonam
- Padziļināta pulēšana (pēc krāsošanas tricārs nebija pulēts, tāpēc uz krāsotajiem sāniem bija viegls apelsīns, kas tika likvidēts)
- Virsbūves apstrāde ar keramiku
- Logi apstrādāti ar kkādu hidrofobisko pārklājumu

Image
Image
Image
Image

Par rezultātu biju ļoti happy. Viss smuki, spīd un laistās. Joprojām auto mazgāju pa 1eur noskalojot. :shura:

Kopumā kopš jūnija ar auto īsti nebija bijis laika ņemties, jo gatavojos iepriekš minētajam pasākumam:
Image
Image

Kad pasākums bija garām, varēja turpināt šīs sezonas misiju un tikt vaļā no visādiem kasjakiem, kas jau sen besīja.

Vispirms nomainīju aizsargu, labās puses aizmugurējā arkā, kas nosedz bākas ventilācijas trubas. Vecais bija pamatīgi nopuvis un sadalījies pulverī. Te bija izvēle ņemt jaunu OEM detaļu vai nopirkt tepat Latvijā izgatavotu stiklašķiedras versiju pa 2x mazāku cenu. Tā kā atsauksmes par otro variantu bija labas, nolēmu pamēģināt. Nācās gan bik pa*isties, jo gluži perfect fit nebija, bet nu viss cotka, funkciju pilda un vismaz nesapūs.

Kad rūpīgi ieskatās, redzamas paliekas no vecā :shura:
Image
Image

Tad salaboju gaismas slēdža apgaismojumu un nomainīju spidometra panelī degvielas lampiņu, jo nestrādāja ne viens, ne otrs.

Tad sekoja Burnouta izbroutsiens :yo: Vispār, gan trasē, gan kopumā, liekas, ka Rainsport 3 bija galvas tiesu pārākas par Rainsport5.
Image
Image
Image
Image
Image

Kopumā trasīte aizvadīta veiksmīgi, ar vienu piezīmi. Nobraucot no trases, noņemot ķiveri un ieklausoties motora skaņā pārņēma auksti šermuļi. Atskanēja iepriekšējās sezonās iepazītais kompensatora tikšķis. Sākuma mikropanika, tad pabraucot kādu minūti mierīgi tikšķis pazuda.
Aptuveni mēnesi pirms izbrauciena arī panēsājos pa rullīti, bija vēl karstāka diena, varēja braukt šķērsām, bet toreiz nekas netikšķēja.
Atšķirība? Izbraucienā bija Shell 5W30, pirmstam Motul 5W40.
Atbraucot mājās no izbrauciena uzreiz nomainīju jau ieprikto eļļu, ielēju atpakaļ Motul 5W40 8100 X-cess. Cik tagad gonkots, nekas netikšķ un viss cotka.

Pirms kkādiem 3 gadiem tepat Jelgavā biju krāsojis abus fartukus. No aizmugurējā fartuka pie riteņiem krāsa bija nonākusi kopā ar gumiju no izdedzēm, priekšā krāsu nomazgāju nost ar Karcheru cenšoties atbrīvoties no mušu un odu paliekām. Sapratu, ka fucc dat shit, uzjaucu pēc toņa baloniņu un turpat mājās nokrāsoju – viss cool, kā jau jelgavniekam, baloniņa skills laikam jau izkopts - toņi sapas, bez paķokiem utt. :shura: Kad braukšu pie krāsotāja pārtaisīt priekšējiem spārniem apakšas (sanāca mazliet DDM dēļ metinātāja, ne dēļ Kretīna), tad nopūtīs kārtīgāk.

Iepirku čupiņu ar detaļām:
Image
Image

Vispirms nomainīju skečīgu izpūtēja gumiju un samainīju pagrieziena slēdzi. Vecais slēdzis, slēdzot pagriezienu pa kreisi, mēdza uzmidžināt ar tālajiem. Slēdzi atradu turpat savos krājumos, stingru, labā stāvoklī un pat samērā nesadilušu.

Nākamā lieta ko sakārtoju, bija salona apgaismojums. Tas dzīvoja savu dzīvi – kad gribēja tad ieslēdzās, kad nē, tad ne. Tur 3 problēmas:
1. Viegli korodējis slēdzis šofera durvju ailē. Slēdža konstrukcija primitīva – puļķis ar atsperīti, viens vads. Atverot durvis atspere izspiež puļķi uz āru un caur slēdža korpusu ķēdei tiek pieslēgta masa. Notīrīju koroziju, viss strādā kā pienākas.
2. Nepareizi pievienoti vadi pie pašam lampiņām. Pie lampiņām pienāk trīs vadi – pluss, pastāvīgā zeme un zeme no durvju slēdžiem. Tie bija saputroti vietām
3. Pašiem lampiņu korpusiem salauzti slēdzīši. Slēdzītim jābūt 3 pozīcijam – izslēgts, ieslēgts un atvērtas durvis. Man abām lampiņam bija tikai on/off.

Abas lampiņas nopirku jaunas, Hella ražojuma.

Sākumā bija plāns iekolhozīt melnajā saulessargu panelī (pie check kompja) salona apgaismojumu no kkāda cita auto, bet tagad ar jaunām lampiņām, salona apgaismojums ir super un gateris vairs nav nepieciešams.

Image
(jā es zinu, ka jaunajai lampiņai kontakts otrādi, to sapratu pēc bildes uzņemšanas liekot virsū :shura: )
Image
Jaunās lampiņas acīmredzami ražotas mūsdienu rietumeiropā, jo uz šofera sēdekļa tagad projecē varavīksni. :aiwa:

Image

Next – jauna podziņa/ručka gaismu slēdzim. Izrādās tur ir jābūt piktogrammai. :shura:
Image
Image
Image

Viena no lietām, kas tracināja visvairāk, bija sabojātie bamperu moldingi. Priekšā stūrus biju jau samainijis, bet vidus bija nesmuks. Pasūtiju jaunu OEM vidējo moldingu zem numura, kā arī jaunus OEM priekšējos pagriezienus (jo pagrieziena korpuss veido moldingu).
Image
Image
Image

Klipši ar kuriem stiprinās e30 bamperu moldingi ir kkāds sātana izgudrojums. Biezs, metāla klipsis ar pamatīgām atskabargām. Kkādam e36 viegli parauj moldingu un ir nost. Te nācās skrūvēt nost visu bamperi, lai piekļūtu klipšu atskabargām. :emo: Tās arī atspiest nebija diez ko viegli. Ar tiem klipšiem manliekas beņķi pie grīdas ez varētu stiprināt, moldingam tāds drusku overkills.
Image
Kāpēc rage par to? Kamēr pi*sos ar tiem klipšiem, nepamaniju, ka lupata pret kuru atbalstiju bamperi ir izslīdējusi un eleganti saskrāpēju samērā nesen mainītos sānu moldingus :emo: :shura: Nācās sūtīt un samainīt arī tos.

Pasūtiju un uzliku arī trūkstošo plastmasiņu pasažiera puses slēdzenei:
Image
Image

Nākamajā vīkendā ķēros klāt aizmugurējam moldingam. To arī sūtiju jaunu OEM, atnāca iepakots rēcīgā 3m garā trubā. Tas pats stāsts – bamperis nost, sātana klipši. Ar aizmugurējo bamperi vēl lielāks sviests – uz visu to moldingu, ja nemaldos, 14 stiprinājumi. :emo:
Image

Nomainīju bākas uzpildes trubas gumiju, vecā bija sākusi sadalīties
Image

Pie viena pasūtīju un uzliku arī jaunu plastmasiņu drošības jostas skrūvei salonā. Tā kaut kur laika gaitā bija pazudusi
Image
Image

Kautkad pamanījos salauzt drošinātāju kastes vāciņu. Labi vien bija, jo vecais jau bija nomatējies un neglīts. Uzinstalēts jauns un fresh. Nopirkšu un samainīšu arī drošinātajus, lai visi vienādi. Ne pēc krāsas un nomināla, protams. :shura:
Image
Image

Beigu beigās visam augstāk minētajam rezultāts pašam liekas mega. It kā tas viss ir sūdi un sīkumi, bet kā zināms the devil is in the details. :naac:

Tagad plāns ir uzinstalēt pasūtītas blīvgumijas popout logiem, varbūt vēl kādu vīkendu pavizināties un likt tricāru ziemas guļā.

Pa ziemu arī būs ko darīt, reku mans to do lists:
1. Salabot plaisu panelī (tā kā paneli bez defektiem nespēju atrast, došos uz kantori kas piedāvā plaisu aizpildīt)
2. Samainīt šofera durvju kabatiņu (esošajai plaisa). Ja kādam ir laba, PM pleas.
3. Samainīt viduskonsoles daļu ap ručņiku (esošā delaminējusies un uzmetusi nesmuku burbuli). Ja kādam ir, PM.
4. Aizdzīt pie meistara iztaisnot pāris buktes uz kapota
5. Beidzot uzmetināt ņeržas galus izpūtējam
6. Salabot beņkus. Abiem priekšējiem krēsliem sliedes sarūsējušas (jau bija, kad ieliku tos krēslus), kā arī šofera beņķim jāpāršuj dibendaļas sānu maliņa (izdilis coberis).
7. Pie viena, izņemot beņķus, jāpaceļ tepiķis un jāpaskatās grīdas stāvoklis. Domāju, ka viss tur būs ok, bet nu labāk noķert laicīgi un salabot uzreiz, ja ir kas labojams. :shura:

Tad vēl gribētos jaunus priekšejos koilus, atrast smukus salona tepiķīšus, uzkolhozīt kkādu zirnekli, sakopt motorelpu un vēl šādus tādus sīkumus, bet nu to jau uz pavasari.

:naac:
Sodit mazlitrazhas uz dambreta

User avatar
UldisUldis
Posts: 2883
Joined: 22 Jan 2015, 16:58
Location: Smiltene, Rīga

Re: Ch: 318i e30

Post by UldisUldis »

Nav jēgas labot beņķus, tāpat drīz nospārdīs.

Bet nu tricārs bomba 8-)

User avatar
Juzix
burnout.lv foto team
Posts: 15901
Joined: 11 Apr 2006, 19:52
Location: LV
Contact:

Re: Ch: 318i e30

Post by Juzix »

Bamperu moldingu stāsts zināms. Tie stiprinājumi nav domāti hļupikiem.
Image :latvija:
"Ja Tu esi lohs, tad tevi izglabt ir grūti" (c) Petka IV2
"Man principā ir P0HUJ" (c) GG IV2.5

User avatar
Alejandro
Posts: 65
Joined: 19 Jun 2014, 22:05
Location: Rīga

Re: Ch: 318i e30

Post by Alejandro »

Ch. wrote:
21 Oct 2020, 10:09
Beigu beigās visam augstāk minētajam rezultāts pašam liekas mega. It kā tas viss ir sūdi un sīkumi, bet kā zināms the devil is in the details. :naac:
Tieši tā, šie sīkumi padara auto pabeigtāku un daudz baudāmāku (it īpaši pedantiem). Parasti jau netiek līdz kaut kam tādam, jo daudz kā cita un svarīgāka ko darīt ap auto. Prieks, ka auto tehniskais stāvoklis ļauj nodarboties ar šādiem sīkumiem :cool:

Skates setups tāds "neparasts", īpaši, ņemot vērā, kas e30 zem kapota :D

Ar eļļu un tikšķiem interesants stāsts - labi, ka iedomājies, ka vaina varētu būt eļļā, cerams, tā arī ir!

Par Rainsportiem nesen kaut kur līdzīgas domas lasīju, ka 3. pēc sajūtām bija labāki par 5.

P.S. Būs arī jāpasūta drošinātāju kastes vāciņš, jo manējam arī stiprinājums salauzts (kaut arī pats izskatās kā jauns). Pirms tam nepirku, jo nebiju pārliecināts par izstrādājuma kvalitāti un izskatu, kā mēs visi zinām, jaunās veco auto OEM detaļas bieži vien nav gluži tas pats, kas tika ražots kaut kad sen - vai Tev ir gadījies nopirkt kādu OEM detaļu un beigās meklēt kādu citu variantu?

User avatar
Ch.
Posts: 9618
Joined: 01 Jul 2006, 23:26

Re: Ch: 318i e30

Post by Ch. »

Paldies :cool:

Vot jā, gan OEM drošinātāju kastes vāciņš likās kautkā bišķi ne pēc izmēra (nevis tā forši, viegli ieklikšķ vietā, bet roku jāuzspiež lai mēlīte nofiksētos), gan arī priekšā kautkāds jocīgs zazors starp pagrieziena rādītāju un moldingu, abas detaļas ir jaunas OEM, bet tā salaiduma vieta izskatās super dīvaini:

Image

otraa pusee viss ok
Sodit mazlitrazhas uz dambreta

User avatar
Alejandro
Posts: 65
Joined: 19 Jun 2014, 22:05
Location: Rīga

Re: Ch: 318i e30

Post by Alejandro »

Tiešām, dīvaini, nebiju pamanījis. Kaut kā iztaisnot, droši vien, īsti nevar?
Tā ir ar OEM, ka dod ražot kam pagadās :? bet cenas ir augstas, salīdzinot pret kvalitāti, nebūtu jau žēl, ja kvalitāte būtu attiecīga.
Ceru, ka kaut kad BMW sapratīs un uzlabosies situācija, kā Porsche vai MB Classic programmas. Kaut gan, te nesen bija stāsts, ka 911 (964) Porsche pasūtīja oriģinālos griestus pa kosmosu, atnāca tādas "kvalitātes" izstrādājums, ka to nemaz nelika uz auto, bet tomēr atjaunoja esošos griestus :roll: bet labas lietotas detaļas arvien grūtāk atrast...

Nauris_t16
Posts: 110
Joined: 30 Jul 2012, 20:15

Re: Ch: 318i e30

Post by Nauris_t16 »

Ar Porsche Classic un MB Classic nekas tiešām nav nemaz tik saldi, principā jāpiestrādā ir 90% detaļu un 10% ir vnk nelietojamas. Cenas - kā kuro reizi, gadās arī haļava, kad nav vērts pieskarties vecajai vai meklēt citu lietotu.

911F priekšējais panelis (~1k eur) - ir gadījies viss - pārāk īss, savērpts banānā, neder špiļkas pret virsbūvi, plaisa jau izņemot no iepakojuma, utt. Virsbūves paneļi vēl daudz maz salīdzinot ar replikām, bet tāpat nav no sērijas - izņem no kastes spārnu pa 1200eur un pieskrūvē.

Cik šogad tika sūtītas BMW OEM daļas priekš 2002 viss bija daudz maz ok, tik cik salīdzinoši maz kas bija pieejams. Bet kritiskās nepieciešamās daļas bija un ļoti bieži kā vienīgais variants - attiecīgi tas pats wallothnesch tirgo to pašu oem tikai ar savu uzcenojumu.

NOS FTW, nekas labāks nav.

Post Reply