Turpinām atskaiti par padarīto.
Vispirms jūnija sākumā samainīts akumulators un izieta apskate. Šoreiz bez drāmas - ar pirmo un ar nullīti.
Bilde uz skates riteņiem:
Augusta beigās iestūrēju laulības ostā, un, protams, ka savās kāzās braucu ar savu tricāru
Attiecīgi nolēmu auto pienācīgi sapucēt un pierakstijos uz Boostshine Detailing. Dienā, kad bija paredzēts auto nodot pucēties, atbraucot mājās no darba, aizslēdzot auto un ejot iekšā mājā kā vienmēr atskatījos un pamanīju elegantu eļļas pleķi veidojamies zem auto.
Pieliecos, skatos pļek, pļek, pļek (šis jālasa ar ātrumu viens pļek divās sekundēs) tek no kartera. Kur es viņu atsitu man nav ne jausmas, bet nu ņemot vērā Rīgas ielu stāvokli, kāds tur brīnums. Sazvanīju Boostshine, sazvanīju Family Garage, izrāvu ščupu pārliecinoties, ka eļļa joprojām ir uz max un asap spolēju prom. Pa ceļam secināju, ka arī M50 karteru cenas ir pametušas zemes orbītu un jēdzīgāk būs salāpit esošo karteri.
Par kartera remontu parūpējās Family Garage. Īsti nezinu kas tā ir par tehnoloģiju, bet karteri salaboja kaut kāds čuvaks kas atbrauca un ar kaut kādu verķi aizlāpija plaisu pat nenoņemot karteri. Ja kāds zina precīzāk, pls let me know. Viss zajebis, izskatās smuki, pagājuši jau 2 mēneši, bet labojuma vieta nesulo. Pārpratuma pēc sanāca tā, ka tricāram iegāza Shell 5W30 eļļu, pie kuras atgriezīsimies drusku vēlāk.
Kad karteris bija salabots, auto tika pārbraukts uz turpat blakus esošo Boostshine detailing, kur ar auto tika veiktas sekojošās procedūras:
- Ķīmiskā tīrīšana salonam
- Padziļināta pulēšana (pēc krāsošanas tricārs nebija pulēts, tāpēc uz krāsotajiem sāniem bija viegls apelsīns, kas tika likvidēts)
- Virsbūves apstrāde ar keramiku
- Logi apstrādāti ar kkādu hidrofobisko pārklājumu
Par rezultātu biju ļoti happy. Viss smuki, spīd un laistās. Joprojām auto mazgāju pa 1eur noskalojot.
Kopumā kopš jūnija ar auto īsti nebija bijis laika ņemties, jo gatavojos iepriekš minētajam pasākumam:
Kad pasākums bija garām, varēja turpināt šīs sezonas misiju un tikt vaļā no visādiem kasjakiem, kas jau sen besīja.
Vispirms nomainīju aizsargu, labās puses aizmugurējā arkā, kas nosedz bākas ventilācijas trubas. Vecais bija pamatīgi nopuvis un sadalījies pulverī. Te bija izvēle ņemt jaunu OEM detaļu vai nopirkt tepat Latvijā izgatavotu stiklašķiedras versiju pa 2x mazāku cenu. Tā kā atsauksmes par otro variantu bija labas, nolēmu pamēģināt. Nācās gan bik pa*isties, jo gluži perfect fit nebija, bet nu viss cotka, funkciju pilda un vismaz nesapūs.
Kad rūpīgi ieskatās, redzamas paliekas no vecā
Tad salaboju gaismas slēdža apgaismojumu un nomainīju spidometra panelī degvielas lampiņu, jo nestrādāja ne viens, ne otrs.
Tad sekoja Burnouta izbroutsiens
Vispār, gan trasē, gan kopumā, liekas, ka Rainsport 3 bija galvas tiesu pārākas par Rainsport5.
Kopumā trasīte aizvadīta veiksmīgi, ar vienu piezīmi. Nobraucot no trases, noņemot ķiveri un ieklausoties motora skaņā pārņēma auksti šermuļi. Atskanēja iepriekšējās sezonās iepazītais kompensatora tikšķis. Sākuma mikropanika, tad pabraucot kādu minūti mierīgi tikšķis pazuda.
Aptuveni mēnesi pirms izbrauciena arī panēsājos pa rullīti, bija vēl karstāka diena, varēja braukt šķērsām, bet toreiz nekas netikšķēja.
Atšķirība? Izbraucienā bija Shell 5W30, pirmstam Motul 5W40.
Atbraucot mājās no izbrauciena uzreiz nomainīju jau ieprikto eļļu, ielēju atpakaļ Motul 5W40 8100 X-cess. Cik tagad gonkots, nekas netikšķ un viss cotka.
Pirms kkādiem 3 gadiem tepat Jelgavā biju krāsojis abus fartukus. No aizmugurējā fartuka pie riteņiem krāsa bija nonākusi kopā ar gumiju no izdedzēm, priekšā krāsu nomazgāju nost ar Karcheru cenšoties atbrīvoties no mušu un odu paliekām. Sapratu, ka fucc dat shit, uzjaucu pēc toņa baloniņu un turpat mājās nokrāsoju – viss cool, kā jau jelgavniekam, baloniņa skills laikam jau izkopts - toņi sapas, bez paķokiem utt.
Kad braukšu pie krāsotāja pārtaisīt priekšējiem spārniem apakšas (sanāca mazliet DDM dēļ metinātāja, ne dēļ Kretīna), tad nopūtīs kārtīgāk.
Iepirku čupiņu ar detaļām:
Vispirms nomainīju skečīgu izpūtēja gumiju un samainīju pagrieziena slēdzi. Vecais slēdzis, slēdzot pagriezienu pa kreisi, mēdza uzmidžināt ar tālajiem. Slēdzi atradu turpat savos krājumos, stingru, labā stāvoklī un pat samērā nesadilušu.
Nākamā lieta ko sakārtoju, bija salona apgaismojums. Tas dzīvoja savu dzīvi – kad gribēja tad ieslēdzās, kad nē, tad ne. Tur 3 problēmas:
1. Viegli korodējis slēdzis šofera durvju ailē. Slēdža konstrukcija primitīva – puļķis ar atsperīti, viens vads. Atverot durvis atspere izspiež puļķi uz āru un caur slēdža korpusu ķēdei tiek pieslēgta masa. Notīrīju koroziju, viss strādā kā pienākas.
2. Nepareizi pievienoti vadi pie pašam lampiņām. Pie lampiņām pienāk trīs vadi – pluss, pastāvīgā zeme un zeme no durvju slēdžiem. Tie bija saputroti vietām
3. Pašiem lampiņu korpusiem salauzti slēdzīši. Slēdzītim jābūt 3 pozīcijam – izslēgts, ieslēgts un atvērtas durvis. Man abām lampiņam bija tikai on/off.
Abas lampiņas nopirku jaunas, Hella ražojuma.
Sākumā bija plāns iekolhozīt melnajā saulessargu panelī (pie check kompja) salona apgaismojumu no kkāda cita auto, bet tagad ar jaunām lampiņām, salona apgaismojums ir super un gateris vairs nav nepieciešams.
(jā es zinu, ka jaunajai lampiņai kontakts otrādi, to sapratu pēc bildes uzņemšanas liekot virsū
)
Jaunās lampiņas acīmredzami ražotas mūsdienu rietumeiropā, jo uz šofera sēdekļa tagad projecē varavīksni.
Next – jauna podziņa/ručka gaismu slēdzim. Izrādās tur ir jābūt piktogrammai.
Viena no lietām, kas tracināja visvairāk, bija sabojātie bamperu moldingi. Priekšā stūrus biju jau samainijis, bet vidus bija nesmuks. Pasūtiju jaunu OEM vidējo moldingu zem numura, kā arī jaunus OEM priekšējos pagriezienus (jo pagrieziena korpuss veido moldingu).
Klipši ar kuriem stiprinās e30 bamperu moldingi ir kkāds sātana izgudrojums. Biezs, metāla klipsis ar pamatīgām atskabargām. Kkādam e36 viegli parauj moldingu un ir nost. Te nācās skrūvēt nost visu bamperi, lai piekļūtu klipšu atskabargām.
Tās arī atspiest nebija diez ko viegli. Ar tiem klipšiem manliekas beņķi pie grīdas ez varētu stiprināt, moldingam tāds drusku overkills.
Kāpēc rage par to? Kamēr pi*sos ar tiem klipšiem, nepamaniju, ka lupata pret kuru atbalstiju bamperi ir izslīdējusi un eleganti saskrāpēju samērā nesen mainītos sānu moldingus
Nācās sūtīt un samainīt arī tos.
Pasūtiju un uzliku arī trūkstošo plastmasiņu pasažiera puses slēdzenei:
Nākamajā vīkendā ķēros klāt aizmugurējam moldingam. To arī sūtiju jaunu OEM, atnāca iepakots rēcīgā 3m garā trubā. Tas pats stāsts – bamperis nost, sātana klipši. Ar aizmugurējo bamperi vēl lielāks sviests – uz visu to moldingu, ja nemaldos, 14 stiprinājumi.
Nomainīju bākas uzpildes trubas gumiju, vecā bija sākusi sadalīties
Pie viena pasūtīju un uzliku arī jaunu plastmasiņu drošības jostas skrūvei salonā. Tā kaut kur laika gaitā bija pazudusi
Kautkad pamanījos salauzt drošinātāju kastes vāciņu. Labi vien bija, jo vecais jau bija nomatējies un neglīts. Uzinstalēts jauns un fresh. Nopirkšu un samainīšu arī drošinātajus, lai visi vienādi. Ne pēc krāsas un nomināla, protams.
Beigu beigās visam augstāk minētajam rezultāts pašam liekas mega. It kā tas viss ir sūdi un sīkumi, bet kā zināms the devil is in the details.
Tagad plāns ir uzinstalēt pasūtītas blīvgumijas popout logiem, varbūt vēl kādu vīkendu pavizināties un likt tricāru ziemas guļā.
Pa ziemu arī būs ko darīt, reku mans to do lists:
1. Salabot plaisu panelī (tā kā paneli bez defektiem nespēju atrast, došos uz kantori kas piedāvā plaisu aizpildīt)
2. Samainīt šofera durvju kabatiņu (esošajai plaisa). Ja kādam ir laba, PM pleas.
3. Samainīt viduskonsoles daļu ap ručņiku (esošā delaminējusies un uzmetusi nesmuku burbuli). Ja kādam ir, PM.
4. Aizdzīt pie meistara iztaisnot pāris buktes uz kapota
5. Beidzot uzmetināt ņeržas galus izpūtējam
6. Salabot beņkus. Abiem priekšējiem krēsliem sliedes sarūsējušas (jau bija, kad ieliku tos krēslus), kā arī šofera beņķim jāpāršuj dibendaļas sānu maliņa (izdilis coberis).
7. Pie viena, izņemot beņķus, jāpaceļ tepiķis un jāpaskatās grīdas stāvoklis. Domāju, ka viss tur būs ok, bet nu labāk noķert laicīgi un salabot uzreiz, ja ir kas labojams.
Tad vēl gribētos jaunus priekšejos koilus, atrast smukus salona tepiķīšus, uzkolhozīt kkādu zirnekli, sakopt motorelpu un vēl šādus tādus sīkumus, bet nu to jau uz pavasari.