Nu čau. Šo sestdien izdomāju aizdzīt auto uz tehnisko apskati. Braucot uz apskati jau zināju ka neiziešu, bet sakrāmēja nedaudz vairāk divniekus nekā biju domājis:
Pa lielam jātiek galā ar bremzēm, braucot sen jau jutu ka kaut kas nav. Vairums no tiem divniekiem ir radies tīri no tā ka māšina tik ilgi ir stāvējusi nekustināta, bet ir pāris kuriem tiešām jāpievērš uzmanība un jāsalabo. Nu nekas, lapa ar darāmo ir rokās, tagad jāskrūvē tikai tālāk.
Jāsāk ar vienkāršiem sīkumiem kuri jau sen sēdēja nervos, pirmais - jānomaina haubes un bagāžnieka hidrauliskie amīši. Gan haubei gan bagūzim amīši bija uz pēdējiem spēkiem.
Tālāk, nomainam salona radiatoru, jo vecais bija caurs un visu laiku laida salonā iekšā antifrīzu, kā rezultātā regulāri vējstikla iekšpuse svīda ciet un apsmērēja logu ar antifrīzu.
Nākamais, un ilgi gaidītais LC2 Wideband! Pati instalācija ir tīri vienkārša, tik vien cik pašam izdomāt kur un kā savilkt vadus lai izskatās kaut cik OEM.
Vadu midzenis - dievs pasargi to nākamo cilvēku kuram šitam būs jāiet cauri. Foto no brīža kad biju sācis visu vienot klāt un testēt vai viss slēdzās iekšā un ārā kā vajadzētu. Protams viss pēc tam smuki salien ECU kastītē, aizskrūvējās ciet un neko tur vairs neredz.
Laba ideja būtu uz katra vada uzlikt šilti ar to kas un priekš kā tas ir, bet to vēlāk.
Turpinam testēt! Salīdzinam to ko rāda wideband datčiks ar to ko saņem MS vadība. Pats wideband kontrolieris ir programējams un pie viņa pieslēdzoties ar kompi ir iespēja uzstādīt nepieciešamos voltus pie 7.0 AFR un 22.0 AFR. Šajā gadijumā MS atbalsta 0-5v un to pašu atbalsta arī wideband kontrolieris, tātad 0v = 7.0AFR un 5v = 22AFR taisnā līnijā. Pirms lietošanas gan ir jāveic O2 sensora kalibrācija, kura ir pavisam vienkārša, bet tas nav būtiski šim topikam. Viss ir pamācībā.
Testa brauciens un regulēšana:
Protams ideālā variantā būtu aizdzīt mašīnu uz dyno, bet man tav nav ne laika, ne naudas, ne gribēšanas. Bišķiņ trial & error, pabrauc, apstājies, paregulē, pabrauc, apstājies, paregulē un tā tālāk. Pašlaik ir salīdzinoši droši noregulēts līdz pat redlainam man apmierinošā līmenī. Iekļaujos 12-16 AFR visā rev range. Auto liekās jaudīgāks un gludāks, uzreiz arī ekonomiskāks protams un tukšgaitā arī labāk sēž. Viena no tādām baigi foršajām TunerStudio fīčam oficiālajā versīja ir VE Analyze, kas principā nozīmē to ka tu viņu ieslēdz, brauc, un visu regulēšanu tālāk veic pats TunerStudio. Vēl neesmu sadūšojies atmest tam 50 EUR, tāpēc pagaidām regulēju paša spēkiem. Ir citas lietas kam pašreiz pievērsties.
Nākamajā dienā tā diezgan spontāni ar draudzeni izdomājam iebraukt audumu veikalā. Speciāli meklēju staipīgu, salīdzinoši mīkstu, pietiekami biezu un protams melnu audumu. Atradās kaut kas kas labi iekrita acīs. Punktiņi man diezgan labi iecepija. Tad nu lūk, audums ir iegādāts:
Griesti un stoiku apdares man jau bija izņemtas kopš vadu pārvilkšanas, tad nu sākam visu dīrāt nost:
Griesi ir pretīga padarīšana. Ķepīgs darbs. Visi griesti ir pārklāti ar lipīgu putainu materiālu kurš grūti tīrās nost no pašiem griestiem, gan no rokām.
Stoikām viss īzī - tik plēs nost veco audumu:
Ilgi un dikti domājām par pareizo līmi, un beigās nonācām līdz šim. Varbūt nav tas ideālais variants, bet nostrādāja ļoti labi:
Pēc kāda laika griesti arī ir kārtīgi notīrīti:
Tad nu sākam līmēt. Jāsāk ar mazākajām detaļām, ja nu kaut ko sačakarē, būs vieglāk pārtaisīt. Sekojot instrukcijai no sākuma nopūšam abas virsmas, pagaidam 15 minūtes un tad liekam kopā:
Un te jau pirmās aplīmētās detaļas. Vēl tikai jāizgriež caurumi kur tiem ir paredzēts būt:
Tad ķeramies pie paša grūtākā un paša svarīgākā - griesti. Sākam tā kā iepriekš. Nopūšam abas virsmas, pagaidam un liekam virsū:
Griestiem ir daudzi strauji izliekumi, kas ir iemesls kāpēc bija izvēlēts staipīgs materiāls. Rokturu un saulessargu vietas ir pašas sarežģītākās. Un te jau gala rezultāts:
Kopējās izmaksas 15 EUR un 4 cilvēkstundas, neņemot vērā pašu detaļu demontēšanu un montēšanu. Super.
Tā lūk. Tagad gaidam nākamo nedēļas nogali lai var ķerties pie bremžēm, aizmugurējā gultņa un salona ielikšanas atpakaļ vietā.