Čau visiem auto entuziastiem!
Plāni par auto maiņu sākās 2019 gadā tā kā plānojās ģimenes pieaugums, meitas dzimšana. Ieliku ZJ jeepu uz pārdošanu, interese bija maza un tā pati no auto tūristiem, vairāk zināt gribētāji kā pārbūvēt no automātiskās kārbas uz mehānisko kārbu. Apnika tāpēc sludinājumus vairs neliku, meklēju piemērotāku auto ģimenei. Tika izskatīti vairāki auto, vairāk VW T4 un Chrysler Town & Country. Apskatot daudzus eksemplārus sapratu, ka nē. Auto pirkšana tika atlikta tā kā pa vasaru sieva ar bērniem dzīvojās pa laukiem pašam pietika ar žiguli un čoma jeepu, kuru viņš atstāja lietošanā kad devās tālbraucēja darbā.
Whatsapp jeep čatā kādu dienu WJ īpašnieks sūdzējās par dažādām kaitēm ar motoru, neregulāra dzeses šķidruma zušana, motora raustīšanās. Bija bijis vairākos servisos, bet īsti nav saprasts kas vainas. Diagnostika uzrādījusi dzirksteles zudumus astotajā cilindrā. Čata biedri tai skaitā arī es konsultējām ko un kā, bet cilvēkam nebija vietas kur pārbaudīt, tā nu sarunājam, ka piebrauks pie manis un pārbaudīsim. Domāts darīts, pārbaudījām cilindrā dzeses šķidruma nebija, dzirkstele laba, degviela arī bija. Abpusēju nočekojām jeepus un sākām runāt par maiņas iespējām, WJ saimnieks savā auto ne mazums naudas iegrūdis, bet problēmas tik un tā ir. Cik sapratu servisos ieteikt mainīt motoru, izmaksas par motoru un maiņu uz pusotrīti. Redzēju, ka WJ ir daudz vairāk vietas, propāna balons rezerves riteņa vietā, aizmugurē trīs pilnvērtīgas sēdvietas.
Maiņas dienā WJ atbrauca pats, bet ar pēdējiem spēkiem, cilindrā jau pumpējās dzeses šķidrums, vienojāmies par maiņas nosacījumiem, piemaksas summu un ka, sedz visus pārrakstīšanas izdevumus. Kamēr taisījām attālināto pārrakstīšanu cilindrā bija sakrājies tik daudz šķidruma, ka starteris vairs nespēja pagriezt. Izskrūvējām sveci un tā arī palika līdz septembrim, pārbrauks vajadzības gadījumā tika uz septiņiem cilindriem.
Tehnisko pasi pieteicu, lai sūta pa pastu, Latvijas pasts sastāda konkurenci Krievijas pastam, sūtījums laikam ar gliemežekipāžu līda veselu mēnesi, zvanīju uz csdd tie neko nezin, zvanīju un braucu uz pastu arī tie neko nezin. Galu galā 20km mēnesi KARL...
Speciāli pircis šādu auto nebūtu jo šie 4.7l motori ir bēdīgi slaveni, bieži pārkarst un dēļ tā krīt ārā vārstu sēžas. Remota procesā sapratu, ka motors nav tik slikts kā to "zīmē" sēžas krīt ja tiek pārkarsēts, savam šādu problēmu remonta procesā novērsu. Jā motors ir sarežģītāks, vairāk daļu kā 4.0 un vairāk kā vecajiem 5.9 jo šim 4.7 ir augšējās sadales vārpstas, attiecīgi ķēžu spriegotāji, mierinātāji. Galvu alumīnijs ir visai mīksts tāpēc arī pārkarsējot motoru izkrīt vārstu sēžas. Jāseko līdz eļļai,lai būtu līmenī un regulāri jāmaina. Tāpat arī dzeses sistēmai jāseko līdz ja to nedara tad arī pārkasrst kad plīst vecas caurules vai sabirst termostata korpuss vai citas neuzmanības kļūdas.
Risks mainīties bija visai liels, iespējams plaisa galvā, bet tas vēl nebūtu kritiski jo iepriekšējais saimnieks deva līdz kasti ar detaļām un divas galvas. Plaisa vai citi bojājumi blokā gan būtu ieberziens.
Auto ir daudz ko pieredzējis, iepriekšējais saimnieks bija izmantojis ikdienai un arī dubļos braucis. Priecē tas, ka auto ir arī kopts, piekarē jaunas bukses, kur lielāka slodze poliuretāns, trīs no četrām atsaitēm tilts-virsbūve oriģinālās 70€ gab., visi četri amortizatori KYB 60€ gab., kārbas bukse 60€, priekšējais kardāns 200€, stūres pastiprinātāja sūknis 100€, motora dzeses sūknis 60€ un vēl daudzas daļas liktas jaunas labas pavisam nesen, dažus mēnešus kalpojušas.
Par auto:
Marka:......................... Jeep
Modelis:....................... Grand Cherokee-WJ
Dzimis:........................ 2004g.
Virsbūves tips:................ Džips
Durvju skaits:................. Četras + bagāžnieka nodalījuma durvis
Stūres novietojums:..........Bardačoks ir tur kur jābūt
Dzinējs:....................... 4.7l Power Tech 287 V8 HO benzīns/gāze
Jauda:......................... 265hp/5200rpm
Grieze Griezīte............... 440ņergas/3500rpm
Pārnesumu kārba:............ Piecu pārnesumu tomāts
Piedziņa:...................... Īstā /4x4/AWD/
Tilti............................ Bloķējošais reduktors aizmugures tiltā.
Krāsa:......................... Melna
Iegūts īpašumā:.............. 29.04.20
Pilna masa (kg):..............2495
Pašmasa (kg):.................2069
Komplektācija: Elektriskie logi, ABS, SRS, multimediju centrs, lietus sensors, automātiskās tuvās gaismas, sēdekļu apsilde, spoguļu apsilde, ārējie atpakaļskata spoguļi ar elektro pievadu (nolokāmi), kondicionieris (klimats) un citas ekstras......
Tālāk vizuālais materiāls, bez spoileriem tā kā useriem ar iezvanpieeju iesaku apdomāt vai rullēt zemāk
Maiņas dienā auto izskatījās šādi:
Pienāca plānotā jaukšanas diena, čoms no pašas maiņas dienas pieteicās palīgā, bija tehniska interese izpētīt motoru un protams arī izbraukt
Ar šādu motoru strādāju pirmo reizi tā kā viss cītīgi jāizpēta un jāsaprot.
Izjaucām septiņu-astoņu stundu laikā ar visu skrūvju marķēšanu un pa maisiņiem un kastēm fasēšanu:
Un te arī problēma, pirms četriem gadiem motors bija jaukts, galvā ieskrāpēts, redzamas raksturīgas skrāpējumam anzacis:
Plaisa galvas blīvē atkārto skrāpējumu, tātad ar laiku dēļ skrāpējuma pārdegusi blīve:
Pie reizes ņēmām nost arī otru galvu, lai pašam mierīgāk un drošāk braukt:
Jaucu galvas, lai dotu uz slīpēšanu:
Vajadzēja novilcēju priekšējam skriemelim, samērā specifisks, vienu parasto salauzu, aizņemties pēc izmēra nebija no kā vai nu par lielu vai par mazu.
Izgatavoju pats, daļēji vienreizējs jo bez termoapstrādes, vēlāk kad būs kārtībā krāns norūdīšu. bet ceru, ka tuvākā laikā nevajadzēs:
Skriemelis nost:
Ķēžu pinekļi un emulsijas pilns motors:
Pareizi būtu mainīt vārstu vadīklas un stenda pārgriezt sēžu leņķus, bet nolēmu, ka galvas ir padzīvojušas un nav vērts, pieslīpēju vārstus. Būtu vairāk laika sūtītu jaunas galvas no štatiem:
Šajā stādīja pieļāvu vienu kļūdu, bet par to vēlāk:
Izplūdes kolektoriem uztaisīti uzgriežņu kustīgais plancis, lai vieglāk saskrūvēt ar biksēm:
Nopirktas lielākā daļa detaļu:
Gatavojamies likt kopā:
Vesela shēma, ka pa metkām jāizliek ķēdes:
Pie reizes mainu termostatu:
Un blīvslēgu:
Ar priekšējo blīvi bija švaki, vairs neražo blīves no viena gabala, paredzēti blīvju elementi un hermētiķis. Pasūtīju remonta komplektu, bet elementi kā īsti nesaskanēja pēc konfigurācijas kā var redzēt bildēs:
Ielikņa plastmasas daļa biezāka par metāla blīvi tā kā neder arī kā ieliktnis vecajā blīvē ne pēc biezuma, ne pēc konfigurācijas:
Tāpēc attīrīju veco blīvi no vairākām kārtām hermētiķa un oriģinālās gumijas un ieliku blīvgredzenus no remonta komplekta Ieliku blīvgredzenus un liku uz Viktora hermētiķi. Nepītāk tāda shēma, bet variantu nebija, turklāt blīves: biezumam ir nozīme.
Hermētiķi uz visām vajadzīgajām virsmām uzklāju ar tādu instrumentu:
Apmēram tā sanāk, tas lai veidotos vienāda biezuma kārta gluži kā celtniecībā
Apaug ar detaļām:
Gāzes plīts pajebeņa bik traucēja, bet noderīga pajebeņa
Vecā labā kapeik iepišana uz rullīti, ņemam veco rulli un jaunu gultni:
Ruļļa korpusu nokrāsojam un gulti nomainām:
Volā, 25€ vietā 2€
Izpūtēja biksēm skrūves uztaisīju no ņežas, vienkārši gatavas nebija nekādas pēc vajadzīgajiem parametriem:
Gatavoju motora dzeses šķidruma hidroventilātoru:
Nu jau sāk pēc auto izskatīties:
Kamēr galvas slīpējās savedu daudz maz vadus kārtībā, novērsu šādus puvekļus un pārvēru jaunās gofrās aptinot ar jaunu izoleni.
Gāzes plītij arī atjaunoti vadi:
Kā arī gāzes plītij apkope uztaisīta un jauns līmeņa devējs, vecais salūzis bija:
Vienā brīdī salūza vadītāja stikla pacēlājs, bija plastmasas gabals nolūzis, kur aizāķējās troses gals, salaboju pārverot trosi un nostiprinot:
Durvīs kāds telekomunikāciju elektriķis bijis:
Darbinot motoru un atgaisojot dzeses sistēmu no izpūtēja vēl ilgi nāca migla tā ka viss pagalms pilns. Tā kā motorā bija daudz emulsijas pirmo eļļu un jaunu filtru nobraucu 20km testējot un tad uzreiz jaunu lētā gala eļļu ar jaunu labu eļļas filtru, motors tīrs ne emulsijas ne kondensāta.
Pirmais brauciens pēc motora remonta
Rūc un brauc, bet nav bez problēmām, pati nepatīkamā problēma ir tāda, ka grab hidrokompensātori. Škrobe jo tikko likti, apskatīju izkustināju, stingri nebija pamata mainīt un ja pēc tāda principa tad būtu lielākā daļa jauna motora jāsaliek. Labprāt tā darītu, bet nebija laika kapitālajam remontam.
Otra problēma ar kārbu, avārijas režīmā, pārslēdzot režīmus no "P" ir sitieni kā arī auto nebrauc tā kā vajadzētu, jūt, ka nav jaudas.
Trešā problēma ir tāda, ka dzeses sistēmas gumijas caurules ir pārāk cietas, pēc tehniskajiem datiem līdz 1.8bar bet pēc čujametra ir vairāk. Augšējā caurule uzpūtusies.
Sāku ar kārbu, būtībā dīvaini jo pirms motora remonta viss strādāja. Bija aizdomas, ka kas ar vadiem, norauts kāds vads vai nopuvis vai cita problēma. Pārbaudīju visus galvenos vadus, "zvanot" cauri kustināju, bet nekā barošana pienāk, devēju vadi veseli. Pie vadības bloka bija viens vads gaisā, savienojot nekas nemainījās, vēlāk noskaidroju, ka speciāli nokniebs- torque converter.
Uztaisīju diagnostiku, pēc kļūdas galvenais spiediena regulējošais solenoīds, diagnostiķis ieteica noņemt un izkustināt jo mēdzot nosprūst:
Nolaidu kārbas eļļu, noņēmu eļļas pannu, noņēmu hidrosmadzeņu bloku, samērīju pretestības sešiem pārnesumu solenoīdiem, viss kārtībā:
Atradu īstu it kā vainīgo solenoīdu, pretestībai jābūt 4.9Ω bet bija 3Ω:
Pēc sekcijas konstatēju, ka fiziski viņš nevar nosprūst. Protams pēc sekcijas solenoīdam kapi, danco melnādaini čaļi. Meklēju jaunu solenoīdu, AutoMetro veikalā nav, nevienā i-veikalā vai e-bejā nav, pēc bildes daži cerīgi tādi paši varianti, bet faktiski pavisam citi pēc konstrukcijs un jāgaida mēnesi. AutoMetro veikalā solenoīdu bloks jauns ar divu nedēļu gaidīšanu 600€.
Ieliku sludinājumu Jeep whatsapp grupā, atsaucās cilvēks kam ir viss hidrosmadzeņu bloks, aizbraucu pakaļ, parunājām, ieteica vadus pārbaudīt, viņam bijis līdzīgi, nomainījis hidrosmadzenes un nekas nav mainījies, nomainījis visu kārbu un arī nekas nav mainījies, kad nomainījis vadus viss aizgājis.
Hidrosmadzeņu bloku nopirku, uzliku, attīrīju nokrāsoju un uzliku eļļas panu, salēju eļļu:
Mēģinu, bet nekas nemainās....
Pārbaudīju vēl reiz visus vadus, ar tiem viss kārtībā, ideju vairs nav. Atliet noņemt, atskrūvēt un izpētīt kārbas vadības bloka saturu #kasLācītimVēderā noskrūvēju vadības bloku gatavojos skrūvēt vaļā un te defekts deguna priekšā....
Dēļ viena nolocīta pina paFisti 100€ dvacārs par diagnostika un 80€ hidrosmadzenes. Žēl, bet varēja būt sliktāk tāpēc vēnas nezāģēju:
Tā notika tāpēc, ka štekerim konstrukcija stulba, ar skrūvi uz pāris vijumiem uzķer tad vairs neredz kā štekeri "precas" skrūvējot skrūvi nejūt pretestību/spēku, štekeris kustās, pins aizķērās no nolocījās. Pins tieši tas, kurš atbild par solenoīdiem.
Pinu atjaunoju un viss strādā
Vairākas nedēļas pabraukāju ar klabošu kompensatoru, kad atnāca jaunie ķērāmies klāt mainīt:
Lai nebūtu jājauc nost visa priekša, radiatori, skriemelis jāvelk nost motora priekša, lai noņemtu ķēdes un noņemtu sadales vārpstu uztaisīju spectooli.
Kā var redzēt septītais un astotais cilindri atrodas ellē ratā. Toolis aizāķējas aiz sadales vārpstas un ar stienīti (žika vārts) nospiež vārstu atsperes trauciņu un sprostiņus, vārsts noiet lejā tad var izņemt rokerīti un hidrokompensātoru:
Sākumā šāds, varēja nomainīt kompensātorus pirmajiem diviem cilindriem:
Tad nedaudz modificēju:
Sestajam septītajam un galvenais astotajam cilindram šāda tooļa modifikācija:
Pēc maiņas klaboņa pazuda, motors strādā ļoti klusi
Trešā problēma bija visai nervus bojājoša, bet galu galā izrādījās vienkārša, pārāk stipra radiatora korķa atspere. Iepriekšējais saimnieks bija licis jaunu korķi un to uzliku uz jaunā radiatora. Pagaidu variantā uzliku korķi no donora Jeep cherokee XJ. Šobrīd ir nopirkts jauns korķis un jauna augšējā oriģinālā tipa caurule no motora uz radiatoru, jo nav pēc konfigurācijas un garuma un, lai aizstātu zilo silikona tūningu. Neesmu vēl nomainījis, nākamnedēļ.
Auto ir darba kārtībā, tiek lietots ikdienā
[imghttps://content33-foto.inbox.lv/albums/m/micuksgls/Jeep-Grand-Cherokee-WJ-4-7-HO/101.sized.jpg?1605452433][/img]
Plāni:
1. Nopirkt un uzstādīt videoreģistrātoru spoguli līdzīgu kā bija vecajā jeepā tikai vienkāršāku.
2. Savest kārtībā pārējos vadus.
3. Kārtīgi un pareizā leņķī nostiprināt propāna sprauslas.
4. Samainīt atpakaļ normālas apgaismojuma spuldzes ķīnas vietā centrālās konsules apgaismojumā.
5. Uztaisīt releju shēmu, salodēt vadus priekšējiem papildus lukturiem, bija čupakabra, norāvu nost.
6. Nākamajā pavasarī, salabot sliekšņus, kā dažās bildēs varēja redzēt ir kas lāpīts dažviet, tāpēc kamēr nav kūdra jāiemetina visā garumā kārtīgi sliekšņi, jāpiepūš ar vasku.
7. Sakopt, pārkrāsot diskus.
8. Visu ko aizmirsu un nezinu.
Turpinājums varbūt sekos
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7L HO
Re: Jeep Grand Cherokee WJ 4.7L HO
Tilti negaudo? Chomam bija šitāds dīzelis, ar motoru laikam nekādas baigās problēmas nebija, bet tiltus viņš ilgi meklēja, līdz atrada kas negaudo kā tramvajs.
Lai labi ripo, un iemet vēl kādu update, kad ir kas jauns
Lai labi ripo, un iemet vēl kādu update, kad ir kas jauns
- Micuks
- Posts: 2876
- Joined: 12 Aug 2006, 21:23
- Location: Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Contact:
Re: Jeep Grand Cherokee WJ 4.7L HO
Negaudo, auto kopumā ir kluss. Eļļas vēl mainišu tiltos, sadales kārbā.
- J.K.jr.bad.
- Posts: 1209
- Joined: 09 Jul 2004, 21:22
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Jeep Grand Cherokee WJ 4.7L HO
Baudāmi, kā jau vienmēr!
J.K.jr.bad.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Micuks
- Posts: 2876
- Joined: 12 Aug 2006, 21:23
- Location: Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Contact:
Re: Jeep Grand Cherokee WJ 4.7L HO
Jaunajā gadā jāiztīra zirnekļu tīkli no topika
Pēc visa iepriekš darītā kādu laiku braucu bez problēmām līdz 2020 gada decembrī, aptuveni nepilnu mēnesi pēc topika izveidošanas sākās problēmas ar motora iedarbināšanu. Problēmas tieši ar startēšanu, auto nakti nostāv, starteris griež it kā būtu akumulators tukšs, pilnībā uzlādē, sāk griezt jestrāk, strāvas noplūdes avotu neatradu. Akumulators, it kā jauns, bet ņemot vērā to, ka vecais saimnieks mocīja startējot kad cilindrā bija dzeses šķidrums , vainu novēlu uz akumulatoru. Kamēr meklēju jaunu akumulatoru parādījās vēl citi simptomi. Arī ar svaigi uzliedētu aķīti reizēm grieza jestri, bet reizēm klakšķ ievilcējs tā ka akumulators tukšs, bija arī tā ka tiešām uzlādēts akumulators izlādējās īsā brīdī un bija tā, ka klakšķ ievilcējs un pēc brīža startējot griež jestri. Bija nopirkts jauns akumulators, bet mainīt nesteidzos jo pēc pieredzes ar veco jeep sapratu, kur meklēt pīles dīgstošās kājas. Zīmīgs simptoms, ka brīdī kad beidz startēt motors pielec, vēl ik pa brīdim parādījās gāzes smaka kad auto ilgāk pastāvējis. Auto izmantoju ikdienā, bija vairākas epizodes aizbraucot ārpus Rīgas startējot sāk klakšķēt ievilcējs, piepīpēju ar rezerves akumulatoru (ne jauno), kuru vadāju līdz, tā līdz vienam rītam kad nokavēju darbu jo nosēdās arī rezerves aķis "piepīpējot".
Tas bija tas brīdis kad sapratu, ka tomēr vajag rezerves auto, pasūtīju jaunu starteri jeepam un sekoju sludinājumiem rezerves auto meklējumos. Meklēju kādu vag grupas auto, vairāk izskatīju B4 passeratti, ar domu kad savedīs kārtībā jeep tad vai nu notirgos vai atdos tolmetam. Atradu īsā laikā no FB sludinājumiem, ar čomu aizbraucām pakaļ. Nu jau ir pagājis gads, bet passeratti joprojām ir aktīvajā dienestā, daudz kas ir sadarīts, varbūt uztaisīšu topiku.
Starteri nomainīju, te var redzēt problēmu, brīnos, ka viņš vispār strādāja, protams arī bukses izdilušas.
Šitā "trolejbusa štanga" arī laida uz masu španungu. Tāpēc arī bija neizprotami simptomi, cik un kā nosēdās aķis, kā griezās starteris atkarīgs, kur startera rotors apstājās.
Pēc startera maiņas testiņš pa mežu
Dažas dienas problēmu nebija, līdz "zvans pie durvīm" "здрасьте я ваша бабушка" parādījās problēma, ka ļoti ilgi ar daudziem piegājieniem ir jākurbulē līdz pielec. Radās aizdomas par nepareizu degmaisījumu, sarunāju pieslēgt diagnostiku un paralēli pieķēros nomainīt temperatūras devēju, kurš dod informāciju vadības blokam.
Meklēju gāzes noplūdi jo joprojām ik pa laikam bija smaka. Pārrunājot simptomus ar čomu viņš ieteica pārbaudīt gāzes iekārtas elektromagnētiskos vārstus, kuri noslēdz gāzes padevi kad atslēdz gāzi, gāzes sistēmas kļūdas gadījumā un kad aizdedze ir izslēgta. Pie balona šāda vārsta nav un tā ir liela kļūda
Otrs vārsts ir reduktorā un tas izrādījās iepriekš minētā бабушка.
Sanāca tā, ka jo auto ilgāk stāv jo vairāk gāze caur sprauslām tiek ieplūdes kolektorā un cilindros, apjoms ir liels, degmaisījums ir tik bagāts, ka nespēj aizdegties līdz griežot motoru viss izpumpējās ārā. Diagnostiku tā arī netaisīju un labi vien bija tāpat neko nekonstatētu. Sanāk ka problēma ar starteri un gāzi bija vienlaikus, tāpēc simptomi jaucās kopā, sanāca kā pretrunas.
Gāzinieks ieteica pirkt tikai jaunu elektromagnētiskā vārstsa serdeni, protams samērīju pretestību spolītei pirms tam sameklējot tehniskos datus. Samainīju serdeni un kādu laiku braucu bez problēmām līdz sāka mest kļūdu gāzes iekārta atslēdzoties.
Pieslēdzām kompi, izrādījās gāzes iekārtas MAP sensors pametis čatu
Tādus vairs neražo ir tik jaunāki modeļi tāpēc nopirku to un nedaudz pielāgojot nomainīju
Kādā brīdī iedegās čekijs čans, kļūda par otrās lambda zondes apsildes ķēdes pārrāvumu, problēma acīm redzama.
Savienoju kārtīgi un čats palika drošībā, neviens neizgāja
Pasūtīju vēl vairākas detaļas kuras prasījās nomainīt, augšējo motora dzeses radiatora cauruli, aizdedzes sveces, aizmugurējā stikla amortizatorus, PVC vārstu, samainīju motora eļļu un filtru.
Vecajā eļļa meklēju vai nav šāles vai klaņi
Jaunu lubrikantu iekšā
Spogulim stikliņu jo apsildes elements nestrādāja, spogulis atnāca ar savādāku pamatni, citi varianti arī nebija, pārlīmēju pamatni un viss strādā. Vienīgi oem spogulis ir nedaudz sfērisks un tumšāks, jaunie aftermarketi plakani. Jebkurā gadījumā labāk, ka ir vesels un ar strādājošu apsildi.
PVC vārsts:
Šļaukens arī samainīts
Sveču maiņa nav tā grūtākā, bet roku vēlams salauzt vairākās vietās
Paralēli pārējam uz brīdi no čata sānsoli uztaisīja maģītis, vados gateris ar holhozu, un pašā aparātā vairāki "aukstie lodējumi" pārlodēju, salodēju vadus un viss OkkkEiii.
Pienāca tehniskā apskate, ieskrāpēja vairākus divniekus, protokolā var redzēt:
Lodbalstus samainīju abus augšā un apakšā, gribēju arī otrā pusē pie reizes, bet tā arī to neizdarīju.
Šķērssiju uz kuras dzīvo kārba sameklēju citu veselu, notīrīju rūsu, nogruntēju nopūtu ar vasku un nomainīju.
Sliekšņos bija fiziski bojājumi, uzsistas vietas, kur arī caurrūsējis, aizmetināju konkrētās vietas, pirms tam paskatījos ar endaskopu, ka apakšējā daļa gandrīz visā garumā ir ar nelielu ruslanu, kamēr nav uznācis augstāk vajadzētu mainīt visā garumā, varbūt šovasar.
Pusass putekļu sargu samainīju.
[imghttps://content1-foto.inbox.lv/albums/m/micuksgls/Jeep-Grand-Cherokee-WJ-4-7-HO/170.sized.jpg?1641475289][/img]
Braucu uz atkārtotu skati.
Kopš tā laika nobraucu aptuveni desmit tūkstošus bez problēmām, būtībā problēmu laiks bija īss daļa 2020 gada decembra un daļa 2021 gada janvāra.
Kopš sāku braukt ar jeepu pamanīju, ka priekšējā labā riepa ir vairāk nodilusi, taupīt tur nebija ko, braucu līdz augusta beigām, aizbraucu pēc ģimenes uz laukiem, turp braucu visai dinamiski, atgriežoties Rīgā no riepas tirinājās diegi. Pārkāpu uz passeratti tā kā vajadzēja vadāt materiālus, motorus un citus agregātus.
Atkārtotā skatē inspektors ieteica samainīt kreiso ārējo stūres šarnīru jo esot jau gals, būtībā divnieks, bet nu nelikšot dēļ viena šarnīra. Pārbaudīju, kas un kā un tobrīd bija visi četri hlamā, pasūtīju no amerikas auto komplektu.
Jeepu noliku zem ābeles un braucu ar passeratti , pēc vairākām nedēļām atnāca stūres šarnīri un vēl pēc laika negaidīti pienāca oktobra mēneša beigas tik pat negaidīti kā pirmais sniegs Latvijā un bedres pēc atkušņa. Sāku jeepu gatavot ziemas sezonai.
Samainīju šarnīrus un sāku meklēt jaunas vai labas lietotas riepas, ieliku sludinājums FB, WP.
Paralēli samainīju lampiņas sēdekļu apsildes pogās, no gaismas diodēm, kur viena nedega uz kvēlspuldzēm.
Nomainīju durvju slēdzi ar spoguļu nolocīšanās pogu, funkcija tāda bija, bet iepriekšējs saimnieks bija ielicis parasto slēdzi kad oem izgāja no čata.
Reliņiem samainīju plastmasas galus jo iepriekšējs saimnieks bija izgriezis gabalus liekot lustru.
Samainīju motora eļļu un filtru.
Riepas nopirku jaunas jo negribēju pirkt 8-10 gadīgas riepas par cenu, kura salīdzinoši maz atšķīrās no jauna komplekta cenas. Sarunāju kad var braukt pakaļ riepām un arī samontēt riepas un savirzi regulēt turpat netālu, saskaņoju un devos uz Jelgavu. Uz aci saliktā savirze lika par sevi manīt, braucu ķerot auto, bet nekas traģisks. Samontēja, saregulēja un atpakaļ braucu ar prieku.
Kopš tā laika ir nobraukti vairāk kā tūkstošs kilometri bez problēmām un braucu joprojām izbaudot auto jo sevišķi ziemas laikā.
Šogad pirmais lielais darbs ir jāsamaina jauni bremžu diski, jāuztaisa bremžu suportu profilakse vai remonts, jāieliek gāzes balons ar elektromagnētisko vārstu, jāpārmetina sliekšņi un paliek vēl iepriekš neizdarītie mazie darbi. Bet kopumā auto nav sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, arī salons ir labā stāvoklī, braukt ir patīkami un komfortabli.
Pēc visa iepriekš darītā kādu laiku braucu bez problēmām līdz 2020 gada decembrī, aptuveni nepilnu mēnesi pēc topika izveidošanas sākās problēmas ar motora iedarbināšanu. Problēmas tieši ar startēšanu, auto nakti nostāv, starteris griež it kā būtu akumulators tukšs, pilnībā uzlādē, sāk griezt jestrāk, strāvas noplūdes avotu neatradu. Akumulators, it kā jauns, bet ņemot vērā to, ka vecais saimnieks mocīja startējot kad cilindrā bija dzeses šķidrums , vainu novēlu uz akumulatoru. Kamēr meklēju jaunu akumulatoru parādījās vēl citi simptomi. Arī ar svaigi uzliedētu aķīti reizēm grieza jestri, bet reizēm klakšķ ievilcējs tā ka akumulators tukšs, bija arī tā ka tiešām uzlādēts akumulators izlādējās īsā brīdī un bija tā, ka klakšķ ievilcējs un pēc brīža startējot griež jestri. Bija nopirkts jauns akumulators, bet mainīt nesteidzos jo pēc pieredzes ar veco jeep sapratu, kur meklēt pīles dīgstošās kājas. Zīmīgs simptoms, ka brīdī kad beidz startēt motors pielec, vēl ik pa brīdim parādījās gāzes smaka kad auto ilgāk pastāvējis. Auto izmantoju ikdienā, bija vairākas epizodes aizbraucot ārpus Rīgas startējot sāk klakšķēt ievilcējs, piepīpēju ar rezerves akumulatoru (ne jauno), kuru vadāju līdz, tā līdz vienam rītam kad nokavēju darbu jo nosēdās arī rezerves aķis "piepīpējot".
Tas bija tas brīdis kad sapratu, ka tomēr vajag rezerves auto, pasūtīju jaunu starteri jeepam un sekoju sludinājumiem rezerves auto meklējumos. Meklēju kādu vag grupas auto, vairāk izskatīju B4 passeratti, ar domu kad savedīs kārtībā jeep tad vai nu notirgos vai atdos tolmetam. Atradu īsā laikā no FB sludinājumiem, ar čomu aizbraucām pakaļ. Nu jau ir pagājis gads, bet passeratti joprojām ir aktīvajā dienestā, daudz kas ir sadarīts, varbūt uztaisīšu topiku.
Starteri nomainīju, te var redzēt problēmu, brīnos, ka viņš vispār strādāja, protams arī bukses izdilušas.
Šitā "trolejbusa štanga" arī laida uz masu španungu. Tāpēc arī bija neizprotami simptomi, cik un kā nosēdās aķis, kā griezās starteris atkarīgs, kur startera rotors apstājās.
Pēc startera maiņas testiņš pa mežu
Dažas dienas problēmu nebija, līdz "zvans pie durvīm" "здрасьте я ваша бабушка" parādījās problēma, ka ļoti ilgi ar daudziem piegājieniem ir jākurbulē līdz pielec. Radās aizdomas par nepareizu degmaisījumu, sarunāju pieslēgt diagnostiku un paralēli pieķēros nomainīt temperatūras devēju, kurš dod informāciju vadības blokam.
Meklēju gāzes noplūdi jo joprojām ik pa laikam bija smaka. Pārrunājot simptomus ar čomu viņš ieteica pārbaudīt gāzes iekārtas elektromagnētiskos vārstus, kuri noslēdz gāzes padevi kad atslēdz gāzi, gāzes sistēmas kļūdas gadījumā un kad aizdedze ir izslēgta. Pie balona šāda vārsta nav un tā ir liela kļūda
Otrs vārsts ir reduktorā un tas izrādījās iepriekš minētā бабушка.
Sanāca tā, ka jo auto ilgāk stāv jo vairāk gāze caur sprauslām tiek ieplūdes kolektorā un cilindros, apjoms ir liels, degmaisījums ir tik bagāts, ka nespēj aizdegties līdz griežot motoru viss izpumpējās ārā. Diagnostiku tā arī netaisīju un labi vien bija tāpat neko nekonstatētu. Sanāk ka problēma ar starteri un gāzi bija vienlaikus, tāpēc simptomi jaucās kopā, sanāca kā pretrunas.
Gāzinieks ieteica pirkt tikai jaunu elektromagnētiskā vārstsa serdeni, protams samērīju pretestību spolītei pirms tam sameklējot tehniskos datus. Samainīju serdeni un kādu laiku braucu bez problēmām līdz sāka mest kļūdu gāzes iekārta atslēdzoties.
Pieslēdzām kompi, izrādījās gāzes iekārtas MAP sensors pametis čatu
Tādus vairs neražo ir tik jaunāki modeļi tāpēc nopirku to un nedaudz pielāgojot nomainīju
Kādā brīdī iedegās čekijs čans, kļūda par otrās lambda zondes apsildes ķēdes pārrāvumu, problēma acīm redzama.
Savienoju kārtīgi un čats palika drošībā, neviens neizgāja
Pasūtīju vēl vairākas detaļas kuras prasījās nomainīt, augšējo motora dzeses radiatora cauruli, aizdedzes sveces, aizmugurējā stikla amortizatorus, PVC vārstu, samainīju motora eļļu un filtru.
Vecajā eļļa meklēju vai nav šāles vai klaņi
Jaunu lubrikantu iekšā
Spogulim stikliņu jo apsildes elements nestrādāja, spogulis atnāca ar savādāku pamatni, citi varianti arī nebija, pārlīmēju pamatni un viss strādā. Vienīgi oem spogulis ir nedaudz sfērisks un tumšāks, jaunie aftermarketi plakani. Jebkurā gadījumā labāk, ka ir vesels un ar strādājošu apsildi.
PVC vārsts:
Šļaukens arī samainīts
Sveču maiņa nav tā grūtākā, bet roku vēlams salauzt vairākās vietās
Paralēli pārējam uz brīdi no čata sānsoli uztaisīja maģītis, vados gateris ar holhozu, un pašā aparātā vairāki "aukstie lodējumi" pārlodēju, salodēju vadus un viss OkkkEiii.
Pienāca tehniskā apskate, ieskrāpēja vairākus divniekus, protokolā var redzēt:
Lodbalstus samainīju abus augšā un apakšā, gribēju arī otrā pusē pie reizes, bet tā arī to neizdarīju.
Šķērssiju uz kuras dzīvo kārba sameklēju citu veselu, notīrīju rūsu, nogruntēju nopūtu ar vasku un nomainīju.
Sliekšņos bija fiziski bojājumi, uzsistas vietas, kur arī caurrūsējis, aizmetināju konkrētās vietas, pirms tam paskatījos ar endaskopu, ka apakšējā daļa gandrīz visā garumā ir ar nelielu ruslanu, kamēr nav uznācis augstāk vajadzētu mainīt visā garumā, varbūt šovasar.
Pusass putekļu sargu samainīju.
[imghttps://content1-foto.inbox.lv/albums/m/micuksgls/Jeep-Grand-Cherokee-WJ-4-7-HO/170.sized.jpg?1641475289][/img]
Braucu uz atkārtotu skati.
Kopš tā laika nobraucu aptuveni desmit tūkstošus bez problēmām, būtībā problēmu laiks bija īss daļa 2020 gada decembra un daļa 2021 gada janvāra.
Kopš sāku braukt ar jeepu pamanīju, ka priekšējā labā riepa ir vairāk nodilusi, taupīt tur nebija ko, braucu līdz augusta beigām, aizbraucu pēc ģimenes uz laukiem, turp braucu visai dinamiski, atgriežoties Rīgā no riepas tirinājās diegi. Pārkāpu uz passeratti tā kā vajadzēja vadāt materiālus, motorus un citus agregātus.
Atkārtotā skatē inspektors ieteica samainīt kreiso ārējo stūres šarnīru jo esot jau gals, būtībā divnieks, bet nu nelikšot dēļ viena šarnīra. Pārbaudīju, kas un kā un tobrīd bija visi četri hlamā, pasūtīju no amerikas auto komplektu.
Jeepu noliku zem ābeles un braucu ar passeratti , pēc vairākām nedēļām atnāca stūres šarnīri un vēl pēc laika negaidīti pienāca oktobra mēneša beigas tik pat negaidīti kā pirmais sniegs Latvijā un bedres pēc atkušņa. Sāku jeepu gatavot ziemas sezonai.
Samainīju šarnīrus un sāku meklēt jaunas vai labas lietotas riepas, ieliku sludinājums FB, WP.
Paralēli samainīju lampiņas sēdekļu apsildes pogās, no gaismas diodēm, kur viena nedega uz kvēlspuldzēm.
Nomainīju durvju slēdzi ar spoguļu nolocīšanās pogu, funkcija tāda bija, bet iepriekšējs saimnieks bija ielicis parasto slēdzi kad oem izgāja no čata.
Reliņiem samainīju plastmasas galus jo iepriekšējs saimnieks bija izgriezis gabalus liekot lustru.
Samainīju motora eļļu un filtru.
Riepas nopirku jaunas jo negribēju pirkt 8-10 gadīgas riepas par cenu, kura salīdzinoši maz atšķīrās no jauna komplekta cenas. Sarunāju kad var braukt pakaļ riepām un arī samontēt riepas un savirzi regulēt turpat netālu, saskaņoju un devos uz Jelgavu. Uz aci saliktā savirze lika par sevi manīt, braucu ķerot auto, bet nekas traģisks. Samontēja, saregulēja un atpakaļ braucu ar prieku.
Kopš tā laika ir nobraukti vairāk kā tūkstošs kilometri bez problēmām un braucu joprojām izbaudot auto jo sevišķi ziemas laikā.
Šogad pirmais lielais darbs ir jāsamaina jauni bremžu diski, jāuztaisa bremžu suportu profilakse vai remonts, jāieliek gāzes balons ar elektromagnētisko vārstu, jāpārmetina sliekšņi un paliek vēl iepriekš neizdarītie mazie darbi. Bet kopumā auto nav sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, arī salons ir labā stāvoklī, braukt ir patīkami un komfortabli.
- Micuks
- Posts: 2876
- Joined: 12 Aug 2006, 21:23
- Location: Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Contact:
Re: Jeep Grand Cherokee WJ 4.7L HO
Tas ir variants, multivārsti arī ir, bet gribās lielāka tilpuma balonu.