Tātad, stāstu vēlējos turpināt ar pievēršanos iepriekš pieminētajam zilonim istabā. Tā neesmu ne totalitāra režīma diktators nedz arī manās asinīs neplūst kaukāzs, vēlējos likvidēt zeltītos elementus. Lai arī šķiet, ka pilnai laimei pietrūka tikai karogu kātiņi un zeltīts ģerbonis uz kapota, jāatzīst, ka man tomēr nepietiek dvēseles tādām lietam un vēlējos atgriezt stock izskatu.
To, ka mersim nevarēs kā e30 pa 100eur uzmest citu, labu bamperi un spolēt tālāk zināju, bet zeltīto elementu likvidēšana izvērtās par diezgan jaudīgu epopeju.
Pirms meklēt lietotus mēslus, nolēmu paskatīties, cik tādas lietas maksā “nečakarējies un paņem gatavu” variantā. Ātri vien šo domu atmetu brīdi, kad sapratu, ka par hroma komplektiņa ebaya cenu var nopirkt lielisku ford sierra.
Vispirms ar krāsas noņēmēju pamēģināju patīrīt to zelta krāsu nost un aptriprinājās aizdomas, ka zem zelta krāsas esošais oriģinālais hroms ir samatēts, attiecīgi notīrīt hromu vairs nav opcija. Iečekoju variantus, kkādām hromētām plēvēm. Sapratu, ka dārgi un izskatās pēc atejas.
Apsvēru variantus zelta trimu pārkrāsot melnu. Lai arī pilnā tonera variants man patiktu, tas arī būtu diezgan jebļīgi, jo prasītos tad arī bamperus un sānu moldingus krāsot virsbūves krāsā un līmēt arī hromētās detaļas ap logiem..
Beigās secināju, ka lētak un vienkāršāk tomēr būs meklēt lietotu oriģinālo hromu.
Sāku ar to, ka Renoksā iegādājos rižos pagriezienus un jaunu priekšejo resti. Pagriezieni der lieliski, izskatas tīri glīti un pat relatīvi normalas kvalitātes, ar visām blīvgumijām utt. Resti uzliekot gan sapratām, ka izskatās pēc pilnīga mēsla.
Kaut kāda viļņaina, spīd dīvaina tonī un izskatās ka aplīmēta ar folliju. Par resti turpinājums velāk.
Priekšējam bamperim ir 5 hromētas detaļas (abas malas, vidus un “zamoki”), aizmugurējam 5, durvju moldingiem katrā pusē pa 4.
Vispirms braucu ciemos pie Familiy Garage, dabūju nepilnu komplektu ar priekšējā bampera viduci, vienu malu, aizmugurējā bampera sānu līstēm, priekšejā bampera zamokiem un līstīti virs numura:
Pie viena iegādāta oriģinālā ādas stūre lieliskā stāvoklī:
Trūkstošos hroma elementus – aizmugurējos zamokus un priekšas sānu sazīmējām no GG ieteiktā Liepājas spekulanta. Aizmugurējā bampera viduci “pagaidu variantā” GG ziedoja savu veco, ar defektiem.
Laimīgs nopriecājos, ka esmu beidzot dabūjis pilnu komplektu, norauju priekšējo bamperi un saprotu 2 lietas:
1. Zelta krāsā nokrāsotais hroms pirms krāsošanas ir bijis perfektā stāvoklī.
Visiem augstāk minētajiem hromiem no iekšpuses viss ir diezgan papuvis, bet uz mašīnas esošie ir praktiski perfekti, bez rūsas…
Kāds ir eleganti sa*isis perfektu hromu.
2. Manis iepriekš dabūtais priekšejā bampera hroms ir no prefacelifta, kuram tā hromēta daļa ir krietni šauraka, attiecīgi nekas neder
Domāju nu huj s ņim, salikšu aizmuguri. Skatos uz tiem “aizmugurējā bampera” zamokiem un saprotu BLAD, tie ir priekšējie.
Nopsihojos, aizmetu visu pa gaisu un metu mieru.
Veiksmīga kārtā gan Liepājas spekulants, gan Family Garage paņēma atpakaļ to, kas man nederēja (aizmugrējā bampera sāni palika pie manis), par to respekt
Atgriežoties pie rasējamā dēļa, nolēmu iečekot kas notiek ss.lv. Uz daļām vesela kaudze ar prefiem un viens sudrabots feislifts. Sazvanījos, onkulis pa telefonu saka, ka hromu atsevišķi netirgos, bet varu iegādāties priekšējo bamperi pa 150, aizmugurējo pa 200. Nodomāju, ka cipars diezgan naiss un maucu pakaļ.
Aizbraucot tur iepriecināja, ka detaļas tirgo nevis spekulants, bet onkulis, kas pats restaurē W126 un tirgo uz daļām mašīnu, ko dabūjis kā donoru. Biku pafilosofējām, secinājām, ka abi bamperi tomēr ir jau lāpīti ar kniedēm un plāksnītēm un, ka pats hroms ir gana parūsējis un vienojāmies par 200eur par abiem bamperiem. Šajā momentā lai piešķirtu tam kaut kādu mērogu varu piebilst, ka standarta cena par aizmugurēja bampera viduci vienu pašu ir ap 300eur.
Beigās no onkuļa pa 40 dabūju oriģinālo resti labā stāvoklī ar salauztu viduci un hromētās līstes, kas iet gar sānu moldingiem pa 90.
Majās izjaucu bamperus – tas atkal bija process kurā kliedzu un mētāju pa gaisu lietas. Katram bamperim hromi stiprinās uz kkādiem padsmit stiprinājumiem, kas oriģināli ir skrūvītes ar uzgriežņiem. Maniem iegādātajiem bamperiem šie stiprinājumi bija aizstādi ar mēbeļu skrūvēm ar uzgriezni un krustiņa galvu. Protams, ka viss pamatīgi sapuvis vienā klucī, iet pa riņķi, ar fleksi klāt netiek:
Pēc kkādu 4h ilgas lamāšanās un bamperu graizīšanas ar dārza šķērēm hromi bija nost. Par laimi maniem īstajiem bamperiem cilvēks, kurš licis to zelta trimu, visu bija salicis uz smukām skrūvītēm, kas bija sasmērētas ar kkādu vasku. Attiecīgi zelta trims nonāca nost perfekti un bez aizķeršanās.
Kad hromi bija noņemti, ar drāšu birsti cik varēju nodrāzu rūsu no iekšpuses un sasmērēju ar hammerite.
Atkal klāt kārtējais vīkends, lieku virsū.
Ar priekšu viss sanāca perfekti gludi:
Ķeros klāt aizmugurējam bamperim. Noņemu bamperi un skatos uz to hroma līsti un jūtu kā man dvēselē kaut kas saplīst.
Aizskrienu, paķeru nopirkto hromu, pielieku klāt zeltītajam un atkal sāku kliegt. Karoche izrādās, lai arī manis nopirktais aizmugurējais bamperis bija no feislifta, kāds tur bija piekolhozijis prefacelift trimu. Brīdī, kad jau taisījos pārfleksēt kakla artēriju lai izbeigtu šīs ciešanas iedomājos joka pēc uz savilcējiem pieķert tās jaunās līstes un piemest bamperi klāt. Uzliku, un secināju, ka viņas izskatās gana labi un vienīgā atšķirība ir tāda, ka starp bamperi un kuzavu tagad mazliet spīd cauri gaisma. Nolēmu, ka esmu veltījis tam gana daudz nervus un laiku, lai gribētu turpināt to epopeju, tāpēc pagaidu variantā lai paliek kā ir. Bet nu mēs visi zinām, ka nekas nav ilglaicīgāks par pagaidu risinājumu:
Tad ķēros klāt sānu trimam, tur gan viss gāja gludi, pļek pļek un gatavs. Vienīgais, kad biju jau salicis to trimu pamanīju, ka bagāžnieka stāv piecas no nepieciešamajām astoņām detaļām, attiecīgi varēju nepirkt pilnu komplektu.
Tāpat samainīju priekšējo resti. No renoksa redeles paņēmu viduci lai aizstādu OEM restes salauzto un pārējo izmetu āra. Ar oriģinālo redeli cits skats
Kaut kad visai hroma epopejai pa vidu uzsūtiju Eibach Pro-Kit sēdinātās atsperes, skaitās laikam 40/35 or something. Beidzot auto stāvēja taisni, iepriekš, kā jau kārtīgam 90to gadu alpha male pienākas, priekšā bija kkādas sēdinātās pederes, bet aizmugurē liftētas
Before:
After:
Lai attīrītu no bio hazarda un nenodedzinātu auto metinot, tika izravēts salons:
Un GG ķērās klāt pie metināšanas:
Tā kā pats nekad dzīvē neesmu metinājis un nevēlos mācīties uz Mersedesa, nolēmu sevi izklaidēt tikmēr nodarbojoties ar disku pucēšanu kārtīgā Jelgavas stilā.
Doma tam visam bija saprast vai meklēt oriģinālos W126 R15 “Gullideckel” diskus vai arī sakopt šos pašus BBS Mahle.
Noņēmu riepas, biski uzmatēju un nomaucu ar baloniņu. Jāatzīst, ka priekš baloniņa, rezultāts sanāca ļoti nice, manuprāt.
Attiecīgi secināju, ka pagaidām palikšu pie šiem pašiem diskiem, nākotnē tikai smuki jāsakopj.
Līdz ar to, zelta trims ir likvidēts pilnībā, var atkorķēt aliņu
Līdz ar šo mēs nonākam 2020. gada 10. decembrī:
Kas notiek šobrīd un kas notiks tālāk?
1. Šobrīd auto tiek metināts. Kā jau iepriekš minēju, grīdā ir 3 coberi, kas jālikvidē, par to pieteicās parūpēties GG. Prieks skatīties cik rūpīgi un pedantiski tas tiek darīts un, ka šis nav klasiskais stāsts, kad gaidi 6 mēnešus, kad Vasja beigs dzert un par kosmosu uztaisīs drāts ezīti.
2. Kad būs sametināts, iespēju robežās jāsakopj auto apakša, vecie metinājumi utt.
3. Meanwhile centīšos atrisināt kāpēc nedeg aizmugurē gabarīti un bremžu gaismas. Obvious lietas, jau ir pārbaudītas, bet W126 gaismas iet caur tādu gaismu kontroles moduli un diemžēl var redzēt, ka pie drošinātājiem un moduļa kāds jau ir līdis klāt.
4. Tāpat jāsalabo iepriekš pieminētais stūres pastūzis – uz vienu pusi strādā un otru nē.
5. Jāsaprot kāpēc dzinējs auksts diezgan švaki lec.
6. Jāizmazgā un jāsaliek salons, jānomaina stūre.
7. Gribētos kkādu dusmīgāku izplūdi, doma ir par magnaflow gala bunduli stock izplūdei.
Ko tālāk, tad jau manīs.
Atvainojos tiem, kas ir vīlušies šeit ieraugot ar baloniņu krāsotus diskus un hromu no šrota.
Šis noteikti nebūs concours restaurācijas projekts. Doma ir to auto dabūt braucamu un izbaudīt visu ko sniedz vecs mersedess. E30 joprojām saglabājas kā prioritāte, kam tiks veltīts visvairāk laika un līdzekļu.