Tātad, kā jau iepriekš teicu, tika konstatēts, ka aizmugurējo arku iekšējo arku, grīdas un sliekšņa galu satikšanās vietas abās pusēs bija nopuvušas. Tā, kā lai šīs vietas sametinātu, jāņem nost tilts, iepriekš meistari vienā pusē bija caurumus likvidējuši ar špakteli, bet otrā pusē ar vienu šuvi un torčījošām drātīm piedirsta skārda plāksnīte.
(te jau ar noņemtu tiltu un pabakstītu rūsu riņķī, kad labi redzama)
Tā kā servisā varam darboties tikai nedēļas nogalēs, turklāt spēkā bija sankcijas ar nosakumu mājsēde, nācam klajā ar plānu – piektdienas vakarā servisa, kurā darbojamies, mehāniķi norauj tiltu, pa nedēļas nogali novāram, kas jāvāra un pirmdien tiltu liek atpakaļ un stumj ārā.
Domāts, darīts – tilts nost, sestdienā 9os no rīta sākam vārīt, beidzam svētdienas vakarā.
Kamēr GG metina, ar drāšu birsti nodrāzu krāsu, kas plēksnēm lobijas nost no virsbūves aizmugurējās daļas grīdas (kā jau teicu, sākot ar sliekšņu galiem uz aizmuguri mersim grīda nāk bez jebkāda grubuļa), cik varēju pakasīju surface rust un nomaucu visu ar rūsas pārveidotāju. Tāpat tika apdrāzti un ar pārveidotāju apstrādāti tie vecie metinājumi, kurus nepārtaisijām.
Vietās, kas likās skečīgas, kasīju nost grubuli. Interesanti, ka vairākās vietās, kur grubulis bija knapi pacēlies un no ārpuses izskatijās tīri ok, patīrot apakšā atklājās normāls siers
Daudz kur GG sanāca normāli pačakarēties, piemēram, iepriekš pieminētajos arku/sliekšņu stūros, kur kopā saiet vairāki gabali kas jāuztaisa no rokas (izmantojot ford transit remontarku, ko atradām servisa stūrī
)
Līdz ar to, pēc cīņas vairāku sestdienu garumā vārot no rīta līdz vēlam vakaram (vai līdz komandatstundai) grīdas metināšana bija pabeigta
Tika sametināti visi coberi, visas skečīgās vietas, kā arī pārtaisīti vairāki vecie metinājumi. Daudzi vecie metinājumi palika un izskatās ne visai glīti, bet nu metāls tur ir stingrs, nav sapuvis un ielāps funkciju pilda. Katrā gadījumā jāpatur prāta, ka šis pilnīgi noteikti nav restaurācijas projekts. Nav man ne tāds budžets, ne tādas ambīcijas.
Paralēli metināšanai samainīts šis tas hadenē, savilktas jaunas degvielas trubas pie ugunssienas.
Tāpat tika uzstādīti priekšā bremžu aizsargi, kurus sazīmēju rrr.lt, jo iepriekš tādu nebija vispār. Nomaucu ar drāšu birsti, rūsas pārveidotāju un uzmaucu svaigu krāsas kārtu pa virsu.
Tad nopirku jaunu degvielas sūkņa releju (epopeja ap to aprakstīta iepriekš topikā). Vienīgais, ko izdevās sazīmēt pa šo laiku bija jauns, VEMO ražojuma. Cena kapeikas tāpēc likās, ka būs mēsls, kas nestrādā, bet šobrīd it kā liekas, ka viss funkcionē normāli. Paralēli turpināšu meklēt lietotu OEM. VEMO relejam viens pins lieks un manā gadījumā neizmantots.
Nomainīju logu pacēlāju pogas, jo no četrām darbojās tikai divas un tās pašas bija sticky.
Tad, pagājušajā vīkendā, kad grīdas metināšana beidzot bija galā un spīdēja saulīte, rūpīgi nomazgājām auto apakšu:
Kā arī pirmo reizi nomazgāju auto virsbūvi:
Kamēr auto žūst, ņemamies ar atlikušajiem sīkumiem:
Aizdedzes atslēgas cilindrītis bija maksimāli izjāts un atslēga krita ārā pie iedarbināta dzinēja. Tagad auto vairs nevar iedarbināt ar tējkaroti
Priekšplānā Audi atslēga, kas līdz šim tika izmantota auto iedarbināšanai.
Tad tika uztaisīta apkope kārbai – samainīta eļļa un filtrs, kā arī, protams, kārbas kartera blīve, kas iepriekš normāli tecēja.
Tad samainīts radiators. Old vs New
Kad apakša nožuvusi un viss rūpīgi izpūsts ar gaisu, auto ir gatavs svinīgajai un ilgi gaidītajai ŠRODEKA* UZNEŠANAI.
(* - redakt.piez.: uz visādām mastikas bundžām poliski rakstīts kkas tipa no serijas SRODEK OHRONY KAROSERY. Iemetot guugle translate vardu SRODEK, tas latviski tiek tulkots kā “šrodeks”.)
Vispirms visos dobumos, sliekšnus un lonžeronos tika sočna sapūsts Dinitrol ML. Kad tas bija apžuvis, uz grīdas un iekšējām arkām sulīgā slānī uzklāts Dinitrol 4941.
Beigās sanāk tā, ka ielāpi no iekšpuses apstrādāti ar cinka weld-trough grunti un Dinitrol ML vaska slāni, no ārpuses ar rūsas pārveidotāju, šuvju mastiku un Dinitrol 4941.
Skaists moments bija, kad GG tikko bija beidzis pūst pēdejo Dinitrola balonu. Boksam vārti vaļā, viss putekļos, baigais saulriets, līdz ar to viss izskatās tā kā caur kkādu sepijas filtru. Un tieši pa radio sāk skanēt šī dziesma
Likās, ka manai dzīvei ir soundtracks. Tipa šrodeks sočna uznests, episkas beigas un titri.
» Skatīties Youtube
Līdz ar to, grīdas apstrāde pabeigta un varēja kraut kopā salonu.
Salons līdz pusei iztīrīts, vēl jātīra panelis, durvju apšuvumi, konsole, griesti, kā arī vēlreiz japāriet pāri tepiķim ar slapjo putkeļusūcēju. Stūrīte būs cita un žiguļa paklājiņi tur atrodas tikai pagaidām, lai nepieķēzītu iztīrīto tepiķi.
Paldies Juzix par Zimbaves vimpelīti
Bija maksimāli kaifīgi apsēsties krēslā pie stūres un sajust, ka šis process, kurš vienubrīd likās, ka nekad nebeigsies ir aizgājis savā finiša taisnē un jau pēc pāris nedēļām uz asfalta atstājot vienu naidīgi melnu strīpu varēs doties uz tehaču.
Tagad palika pa lielam:
1. Pielikt atpakaļ sliekšņu uzlikas
2. Samainīt stūri
3. Samainīt stūres pastūža šķidrumu un filtriņu
4. Ielikt kkādu maģīti lai nav coberis panelī
5. Uzlikt pasūtītās lukturu slotiņas un značoku uz bagažnieka
6. Pabeigt tīrīt salonu
7. Uzinstalēt antenu
+ vēl šādi tādi sīkumi
Saistībā ar šo visu, shoutouts GG. Nabags sākumā pieteicās metināt, kad likās, ka būs 2-3 mazi coberīši.
Bet kā jau teicu, esmu super priecīgs par to kā viss notiek – lai arī GG ne tuvu nav profesionālis kas ar to nodarbojas ikdienā, bet viss tika darīts maksimāli rūpīgi un pedantiski. Kā arī šim pienākas masīvs credits par to, ka ir mans auxiliary brain.
Vēlreiz paldies!