Sou, remontgrāmata begins:
Pirmajā vakarā pirmais uzdevums ir mīlēt eurocentus un atrast nitrosu. Pieslēdzamies 3 min laikā, gāzes temperatūra 127°C, skaidrs. Nomainu sensoru no citas gāzes iekārtas, rāda mazāk, gāze strādā. All cool. Dienu pabraucu, iemet check engine, par to, ka "too rich". Smaids sejā, viss, kā jābūt. Uzmetu aci kartei - tur pilnīgas auzas, gāze naturāli par treknu. Atrauju vaļā reduktoru, lai nomainītu filtru - dabūju meklēt putekļusūcēju, pilns ar metāliskiem sūdiem. Nomainu pirmo filtru, izmazgāju otro filtru, padzenu karti uz leju, pirmais vilnis garām.
Nedēļu novizinos, atkal trips uz Rīgu, viss ok, atpakaļceļā sāk izteikti zust spidometrs. Jau pazondēts pie fronteristiem, paneļiem izteikta kvalitātes problēma ar SMD komponentu lodējumiem uz plates, no rūpnīcas. Aukstie lodējumi un kas tik vēl ne. UK kantoris remontējot par 150GBP. Tad nu gan problēma, par ko maksāt naudu. Izņemu paneli, atveru vaļā, čoms ar smalko lodāmuru pārsilda platei pilnīgi visus lodējumus, problēmas pazūd.
Opeļa diagnostikas kabelis jau ir sen. Es priecīgs, varēs programmēt motoram kruīzu, nolasīt, kas kaiš ABSam utt. Atveru softu, paņemu fronteru, atveru "engine" sadaļu, tur tikai 2.2 dīzelis.

meklēju "chassis" sadaļu ABSam, tādas sadaļas nav. Oh well.

Motoru saprot ELM327 kabelis, ABS izrādās diagnosticējams caur peremičku OBD ligzdā un skaiti panelī, kā mirgo lampiņa. Caur diagnostikas režīmu var nodzēst arī kļūdas. Nolasu, nodzēšu, nolasu vēlreiz - paliek 1 kļūda, priekšējais kreisais ABS devējs. Pabāžu galvu zem mašīnas, tur pie devēja kaut kāda šuvju mastika uz vada, eirodiegi. Skaidrs. Būs slikti. Ventspilī pirmais sniegs, mēģinu noņemt riteni, apskatīties, kas tur ir. Vads no devēja paliek rokās, devējs pats, ārā ņemot, sadalās vismaz 2 daļās. Pameklēju, cik maksā jauns devējs. Normālās vietās nav. Jebājā 180eur. Aļikā zem brālēna (isuzu) ap 70eur. Apgāžu riņķī internetus - angļi isuzu forumā saka, ka uz troopera labi strādājot Mazda 323F aizmugurējais sensors. Zemāk komentāri, ka uz Fronteras arī irot labi. Pasūtīju. 15eur, jāsaņemas tikai salodēt.

Haoss, mācījos priekšējās stupicas uzbūvi.
RIP.
Tālāk. Piekabes āķim sānā ručka, ar ko viņu var atlaist un izņemt no aizmugures. Bija ručka. Viss nolauzts, iekšā rūsa. Sapūšu ar smērītēm, moš atmirks un kustēsies. Galu galā, it kā pirku mašīnu ar āķi. Izrādās, kustās arī. Viss ok, strādā.
Atgriežamies pie kulise = uzpūtenis. Reizēm met ārā no pirmā roba, kad neparādi viņam kārtīgi, līdz galam, kur ir pirmais.
Izjaucu kulisi, viss normāli - metāla lode ar tapām sānos, kas skraida pa plastmasas šarnīru. Vai vismaz būtu normāli, ja tundras viņu kāds arī sasmērētu. Smēre palikusi cieta, ābols sauss, un kaut kādu iemeslu dēļ dilst visas metāla daļas, nevis plastmasa.
Atrisināju pagaidu variantā, uzmetinot un apslīpējot. Vakar vakarā pie rokas nebija virpotājs, gan jau kaut kad izdomās, lai smukāk. Sajūtas - kā diena pret nakti. No pirmā roba gan met ārā tāpat. Laikam nāksies uzmest lūriķi kārbas iekšiņām kaut kad.