Andrams | Frontera B
Re: Andrams | Frontera B
Nais, esmu bijis blakussēdētājs tādā fonterā, pa līdzīgiem izbraucieniem bija jautri līdz tas 2.2 dīzelis no front era pārtapa par ded era un sūknis pameta čatu esot dubļos līdz baham
nepelnu tik daudz, lai brauktu ar vecām mašīnām
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Krīt lapas, paliek aukstāks, mājās nevilšus biežāk gribas dzert siltu tēju, un es neapzināti apzināti sāku nodarboties ar kaut kādu tuftu (izrādās, ka šito biju sācis drukāt jau senāk)
Kruīzs. Lielais eposs par kruīza kontroles iedzīvināšanu mašīnā, kurā tas nekad mūžā nav bijis paredzēts, sekos kaut kad vēlāk, kad būs pilnvērtīgi strādājošs. Pagaidām - mēģinot piedzīvināt to pasākumu, noskaidrojām, ka Fronteras VSS signāls dod ārā apmēram precīzi 6x mazāku frekvenci nekā kruīza kontroles aktuators grib sevī saņemt. Čomiņš elektroniķis uzlodēja 6x frekvenču padaudzinātāju, un pirmais tests bija ļoti interesants: kruīzs motortelpā, prototipa pravodka caur logu salonā, kompis blakus, izbrauc, ātrums pie konstanta mašīnas ātruma peld par ~15km/h - dafuq. Izrādās, ka aļika LED spuldzes ar savu ventilatoru dod 12v sistēmā kaut kādu īpatnēju "troksni", kas veido pīķus pret-neko-neaizsargātajā frekvenču reizinātājā. Ok, meklēsim filtru un/vai traucējumu apēdēju.
Paralēli - biju sastresojies, kur lai izrauj tieši Fronteras stūres perdaļotu ar kruīza vadību, bet to samedīju tepat pie Saldus čaļa, no kā man nāca donors.
Un tad es iekritu kaut kādā geeku stuffā ar audio jautājumiem. Bobiks oriģināli ir dzimis ar VDO CDR500 radioaparātu bez displeja un vidēji pilno MID (Multi Info display), kas strādā kā borta kompis un radio displejs vienā personā. Kopā ar donoru dabūju Siemens NCDR1100 madžetafonu, kas Fronterai laikam sanāk top of the line (jo navi), kopā ar GID (Graphic info display) un philips CDC bagāžniekā. Displejs bija Saldū, pārējais pie manis. Palasot internetus, noskaidroju, ka NCDR1100, GID un CDC strādā tikai tad, kad viņi savstarpēji ir saprogrammēti kopā un dzīvo savā CAN (jā, amazing, viņš beidzot parādījās) tīklā. Vienu vakaru burtiski sasviedu visu kopā, noswapoju displeju un vuala, viss notiek.
Nākamā avantūra - vajag BT. Iekš CDR500 biju iemācījis aļika QCC3031 BT moduli, kas mācēja tikai mūziku, bez telefona funkcijām, un biju viņu uztupinājis uz CD decka analogajām audio signāla līnijām. Sounds simple. "Jaunā" NCDR lielajam audio procesora čipam iemācījām to pašu BT moduli, ko izlupināju no CDRa, uzlikām uz CD analogajām līnijām, bet te sanāca metiens - iekšējais CD decks spēlē pa digitālām stīgām, analogais inputs nāk no CDC, kurš īsti negrib strādāt = komunicēt ar NCDRu = palaist analogās skaņas līnijas. Pašlaik ir iepirkts CSR8675 BT modulis ar i2s izejām, ko atliek piekabināt iebūvētā decka digitālajiem signāliem.
Whatever. Kad es sāku drukāt šo postu melnrakstā, tad vēl nebija ziema un viss pārējais.
Sencis piedāvājās nokrāsot ziemas diskus ar kaut kādu krāsu, lai viņi neizskatās tik šausmīgi oksidējušies, prasīja, kādā krāsā. Es teicu, galvenais, lai nav melni. Viņš, mākslinieks būdams, sajauca visus savus krāsu atlikumus un ieguva toni, ko spilgtā Saules gaismā varētu raksturot kā "iepelēks", bet finālā ir diezgan "ieviolets". Nu… labi… pieņemsim.
Diskiem uzkrāmēju lietotas, bet finālā labas Nokian Nordman SUV7 riepas, 245/70 R16 izmērā. Vēl trūka vāciņi, līdzīgi kā ar vasaras riteņiem. Te jau recepte bija skaidra - reversā inženierija, 3D printeris un aiziet jūriņā, 2 jauni vāciņi saprintēti. Bagāžniekā virs aizmugurējā tilta iemitinājās arī betona apmale, papildus dzīvsvaram uz ceļa. Var just, cik grūti tam astmātiskajam nabagam ir cīnīties ar vēl vieniem +100kg uz dzenošās ass.
Pa vidam paspēju parādīties vēl trešajā "Vanillā" šogad, kas šoreiz atkal pierīgas pusē ar noslēgumu 333 bobiku parkā. Jeeebaķ, cik skečīgi tur pa tiem pampakiem mizot.
Jeeebaķ, cik skečīgi braukt augšā pa laipu uz konteinera un 'axle twist' taisīt.
Jeeeebaķ, kā tas bloķis pakaļtiltā *gandrīz* spēj kustināt mašīnu
Also, te bija baigi daudz dubļu priekš Vanillas
» Skatīties Youtube
» Skatīties Youtube
Uuun tad notika kaut kas, kam it kā biju gatavojies jau kopš sāku ar bobiku braukt (#justEcotecthings), bet īsti tas problēmas nesagādāja - līdz ar pirmo aukstumu sāka gļukot motora temperatūra. Gāzes reduktors brīžam neslēdz uz gāzi, jo reduktorā knapi 20 grādi tukšgaitā, panelis rāda 80. Ok, nav cirkulācijas, bet arī nevārās. Dažas dienas vēlāk nedaudz pastāvējis sāk izdvest čurājošas skaņas pečkas radiatorā. Hmmm. Paskatos augšējo radiatora cauruli no termostata - balons. Viņa jau ik pa laikam pūtās, bet tad kaut kad pārgāja. Long story short - galvas blīve. Apdarīs citus ne-mazāk-laika-ziņā-spiedošos darbus un likšu bobixu garāžā, lasīšu nost galvu. Pagaidām nebraucu, negribas to cauruli uzspridzināt pavisam
Kruīzs. Lielais eposs par kruīza kontroles iedzīvināšanu mašīnā, kurā tas nekad mūžā nav bijis paredzēts, sekos kaut kad vēlāk, kad būs pilnvērtīgi strādājošs. Pagaidām - mēģinot piedzīvināt to pasākumu, noskaidrojām, ka Fronteras VSS signāls dod ārā apmēram precīzi 6x mazāku frekvenci nekā kruīza kontroles aktuators grib sevī saņemt. Čomiņš elektroniķis uzlodēja 6x frekvenču padaudzinātāju, un pirmais tests bija ļoti interesants: kruīzs motortelpā, prototipa pravodka caur logu salonā, kompis blakus, izbrauc, ātrums pie konstanta mašīnas ātruma peld par ~15km/h - dafuq. Izrādās, ka aļika LED spuldzes ar savu ventilatoru dod 12v sistēmā kaut kādu īpatnēju "troksni", kas veido pīķus pret-neko-neaizsargātajā frekvenču reizinātājā. Ok, meklēsim filtru un/vai traucējumu apēdēju.
Paralēli - biju sastresojies, kur lai izrauj tieši Fronteras stūres perdaļotu ar kruīza vadību, bet to samedīju tepat pie Saldus čaļa, no kā man nāca donors.
Un tad es iekritu kaut kādā geeku stuffā ar audio jautājumiem. Bobiks oriģināli ir dzimis ar VDO CDR500 radioaparātu bez displeja un vidēji pilno MID (Multi Info display), kas strādā kā borta kompis un radio displejs vienā personā. Kopā ar donoru dabūju Siemens NCDR1100 madžetafonu, kas Fronterai laikam sanāk top of the line (jo navi), kopā ar GID (Graphic info display) un philips CDC bagāžniekā. Displejs bija Saldū, pārējais pie manis. Palasot internetus, noskaidroju, ka NCDR1100, GID un CDC strādā tikai tad, kad viņi savstarpēji ir saprogrammēti kopā un dzīvo savā CAN (jā, amazing, viņš beidzot parādījās) tīklā. Vienu vakaru burtiski sasviedu visu kopā, noswapoju displeju un vuala, viss notiek.
Nākamā avantūra - vajag BT. Iekš CDR500 biju iemācījis aļika QCC3031 BT moduli, kas mācēja tikai mūziku, bez telefona funkcijām, un biju viņu uztupinājis uz CD decka analogajām audio signāla līnijām. Sounds simple. "Jaunā" NCDR lielajam audio procesora čipam iemācījām to pašu BT moduli, ko izlupināju no CDRa, uzlikām uz CD analogajām līnijām, bet te sanāca metiens - iekšējais CD decks spēlē pa digitālām stīgām, analogais inputs nāk no CDC, kurš īsti negrib strādāt = komunicēt ar NCDRu = palaist analogās skaņas līnijas. Pašlaik ir iepirkts CSR8675 BT modulis ar i2s izejām, ko atliek piekabināt iebūvētā decka digitālajiem signāliem.
Whatever. Kad es sāku drukāt šo postu melnrakstā, tad vēl nebija ziema un viss pārējais.
Sencis piedāvājās nokrāsot ziemas diskus ar kaut kādu krāsu, lai viņi neizskatās tik šausmīgi oksidējušies, prasīja, kādā krāsā. Es teicu, galvenais, lai nav melni. Viņš, mākslinieks būdams, sajauca visus savus krāsu atlikumus un ieguva toni, ko spilgtā Saules gaismā varētu raksturot kā "iepelēks", bet finālā ir diezgan "ieviolets". Nu… labi… pieņemsim.
Diskiem uzkrāmēju lietotas, bet finālā labas Nokian Nordman SUV7 riepas, 245/70 R16 izmērā. Vēl trūka vāciņi, līdzīgi kā ar vasaras riteņiem. Te jau recepte bija skaidra - reversā inženierija, 3D printeris un aiziet jūriņā, 2 jauni vāciņi saprintēti. Bagāžniekā virs aizmugurējā tilta iemitinājās arī betona apmale, papildus dzīvsvaram uz ceļa. Var just, cik grūti tam astmātiskajam nabagam ir cīnīties ar vēl vieniem +100kg uz dzenošās ass.
Pa vidam paspēju parādīties vēl trešajā "Vanillā" šogad, kas šoreiz atkal pierīgas pusē ar noslēgumu 333 bobiku parkā. Jeeebaķ, cik skečīgi tur pa tiem pampakiem mizot.
Jeeebaķ, cik skečīgi braukt augšā pa laipu uz konteinera un 'axle twist' taisīt.
Jeeeebaķ, kā tas bloķis pakaļtiltā *gandrīz* spēj kustināt mašīnu
Also, te bija baigi daudz dubļu priekš Vanillas
» Skatīties Youtube
» Skatīties Youtube
Uuun tad notika kaut kas, kam it kā biju gatavojies jau kopš sāku ar bobiku braukt (#justEcotecthings), bet īsti tas problēmas nesagādāja - līdz ar pirmo aukstumu sāka gļukot motora temperatūra. Gāzes reduktors brīžam neslēdz uz gāzi, jo reduktorā knapi 20 grādi tukšgaitā, panelis rāda 80. Ok, nav cirkulācijas, bet arī nevārās. Dažas dienas vēlāk nedaudz pastāvējis sāk izdvest čurājošas skaņas pečkas radiatorā. Hmmm. Paskatos augšējo radiatora cauruli no termostata - balons. Viņa jau ik pa laikam pūtās, bet tad kaut kad pārgāja. Long story short - galvas blīve. Apdarīs citus ne-mazāk-laika-ziņā-spiedošos darbus un likšu bobixu garāžā, lasīšu nost galvu. Pagaidām nebraucu, negribas to cauruli uzspridzināt pavisam
Last edited by andrams on 30 Nov 2022, 12:21, edited 4 times in total.
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Nu tur ir tā, ka piparu Porsche gāja nedaudz dūšīgāk, jo viņam bija dusmīgākas riepas un man vienmēr ir nedaudz žēl/bail maukt "yolo" režīmā, jo kaut kā vakarā gribas arī aizbraukt mājās tos 200km.
Bet vispār - tā nu, kā minēju iepriekšējā posta finālā, bija just japakimerejas biki pa motortelpu un jāiemāca motoram nepalaist savas gāzītes dzesēšanā. Un protams, ka tas bija jādara pašā ziemas "spelgonī", kad vienīgā opcija kaut ko izmazgāt ir miljons klīnera flakonu. "Nu štoš, lašara..." ©vasyarnd
Gribēju pārliecināties, ka eļļas patēriņš ir no motora izdiluma un, pirms jaucu ārā, izdomāju pamērīt kompresiju, jo, nu, ja nu jāmaina arī gredzeni pie reizes, tā teikt...? Bet tā kā visos 4 cilindros kompresijas rādījumi atdūrās kaut kur starp 16.5 un 17 bar, es sapratu, ka tur nu točna nav, ko kašķi meklēt. Vienā piektdienas vakarā izspārdīju pa garāžu ieplūdes pusi, noņēmu galvu, sestdien izārdīju pašu galvu. Secinājumi - blīvei nevienu tādu vietu, par ko varētu svinīgi rādīt ar pirkstu un teikt "vot, šite", neatradu, visiem vārstiem blīvslēgi mīksti, bet kādām 3 vai 4 vadīklām blīvslēgi nokrita paši... Gadās.
Izskatās, ka kaut kādi nesmukumi no 4.cilindra virzienā pa labi, taisnstūrainais dzeses kanāls. Un tur arī virzulis slapjš.
Klusā daba īsumā.
Te izskatījās aizdomīgi - 2 cilindriem apakšpusē (bloka pusē) cilindru gredzeni saplaisājuši... Dīvaini.
Protams, galvā daži kanāli pilni ar eļļainiem uzdegumiem. Iedevu noslīpēt galvu - onkulis teica, ka esot bijusi "smuki šķība". Arī dīvaini. Galvu savācu atpakaļ, pielīdzīnāju bloku, iztīrīju kanālus, degkameras, virzuļus, vārstus un ieplūdes kolektoru. Ar salstošiem pirkstiem uzmaucu jaunus 16 vārstu blīvslēgus, 22:30 vakarā ar skaļiem lamuvārdiem sapratu, ka šaibas zem vārstu atsperēm pāri blīvslēgiem nedabūšu un ka esmu veiksmīgi norakstījis jaunus 16 blīvslēgus
Bonusā, lai viss būtu jautrāk - bobixam dzeses sistēmā nāk plastmasas dzeses maģistrāle, kas no apakšas pieskrūvēta ieplūdes kolektoram.
Lasot drive2 čaļu problēmas ar galvas blīvēm, nevarēju ierubīties, kāpēc tā maģistrāle jātaisa kaut kāda jauna no kaut kāda metāla... tad, kad izvads uz eļļas filtra siltummaini (bildē kreisais pipsis uz augšu), saspiežot caurules atspersavilcēju, palika gumijas šļaukā, pat necenšoties, es sapratu, kāpēc viņi tā dara nu ok, ņems jaunu OEM detaļu, cik tad tā trompete var maksāt..? Mh, ap 160eur, skaidrs, ne šoreiz. Virpotājs uzvirpināja štucerīti ar M10 vītni, es novīlēju lieko no plastmasas caurules, iegriezu M10 vītni un uztupināju jauno štuceri uz vītņu līmes. Job done.
Ah, pareizi. Kamēr fiziski ir redzamība un var ieraudzīt starteri, kas ir iepakots starp ieplūdes kolektoru, priekšējo reduktoru, kārbas zvanu un ģeneratoru (un motora kronšteinu), vajadzēja uzmest arī lūriķi starterim, kāpēc silts starteris diezgan bieži izgriežas pa tukšo bez bendika. Nepatika, ka atslēgas pinam uz ierāvēja releja bija vaļā uzgrieznītis un startera reduktoram salūzis plastmasas korpuss. Kad 9os vakarā biju izjaucis starteri un sapratis, ka prasītos laikam jaunas detaļas un šovakar viņu nesalikšu, čomiņs iedeva papētīt, moška kaut kas labs no Volvo 2.4T startera noder. Beigās no diviem saliku vienu, ar svaigām oglītēm un nesalauztām detaļām, viss pa smuko un uz ātro.
Finālā - jauni 32 gab. VR vārstu blīvslēgi (16 neskaitās - RIP, 16 ar uzrakstiem SKF), jaunas VR kolektoru blīves, jauna VR galvas blīve, jaunas VR skrūves, jauna VR vārstu vāka blīve, jauns INA zobenes komplekts, jo "ka jau, ta jau" un viens rullītis bija palicis dzirdams, jauni VR sadaleņu blīvslēgi, starterim mīļvārdiņu kūre, ah, un jā, jaunas LPG sprauslas, jo... bija jau iepirktas
Bobixam izdomāju uzlikt tās pašas AC W031 sprauslas kā mersim, jo ar šīm sprauslām, manuprāt, ir visvieglāk dabūt max īsas un max vienādas caurulītes no sprauslas uz dīzi kolektorā, lai nav šādi...
Tā kā nebija pa rokai smukie vienreiz lietojamie savilcēji, tad pagaidām tur tāds nevājš žurku midzenis, bet gan jau kaut kad... drīzumā Stock dīzes 1.5mm, bet pa lielam jau paredzētas urbšanai pēc vajadzības, tā nu ar čomiņu pavilkām ar pirkstiem pa tabulu, domīgi pacēlām acis griestos un izdomājām, ka bez 2mm tur nav, ko darīt. Pagaidām tā arī saregulējās, un viss ir džiku.
Interesanti tas, kā paredzēts gaisot dzeses sistēmu - servisa manuālis saka, ka jādod miziņā 3k rpm pusstundu, un jāpapildina antifrīzs ik pa laikam. Man tik smuki, protams, jau otro reizi nesanāca, un kamēr izvanda ārā gaisu no sistēmas, tikmēr vēl pāris litri zaļās šņagas pa zemi, panelī jau šas 110 grādi, bet kaut kādā brīdī ar apgriezieniem jau saiet.
Rezultāts - bobiku var piešķilt arī siltu ar pirmo reizi un silst kā pēc grāmatas paredzēts. Gan motors, gan pečka, gan gāzes reduktors. Uz LPG pārslēdzas vispār nejūtami. Radiatora caurules ļenganas, ar spiedienu, kādu radiatora korķis parakstījis. Un joprojām ne sūda neiet.
Priecīgus Ziemassvētkus!
- J.K.jr.bad.
- Posts: 1240
- Joined: 09 Jul 2004, 21:22
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Andrams | Frontera B
Tas ir visnepatīkamākais, kad esi izdarījis milzu darbu, bet labāk auto nesāk braukt. Citreiz pat sliktāk.
J.K.jr.bad.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- petka17
- Posts: 6946
- Joined: 30 Sep 2010, 00:18
- Location: Zaļās želejas racing tiim
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Andrams | Frontera B
Labs rakstiņš, tik ko tu tur urbi LPG sprauslām?
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs#IzdedzesVīrs2017
KTM FANBOY
Subaru Leone
KTM 690 Enduro
Ex:
BMW F650 Funduro
S210 E430 kombi
Toyota Supra Mk3
E39 528i
Honda Civic EG D15B2
Toyota Celica GT4 2.0T 4x4
VW Golf Mk2
BMW E30 318
Opel Omega 3.0
BMW E36 2.8
Audi 80 B2 1.8
KTM FANBOY
Subaru Leone
KTM 690 Enduro
Ex:
BMW F650 Funduro
S210 E430 kombi
Toyota Supra Mk3
E39 528i
Honda Civic EG D15B2
Toyota Celica GT4 2.0T 4x4
VW Golf Mk2
BMW E30 318
Opel Omega 3.0
BMW E36 2.8
Audi 80 B2 1.8
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Mmm... urbumu
Šīs sprauslas tā arī ir paredzētas, ka sprauslas izejas štucerītis (bildē kreisējais augšējais) ir urbjams, tādējādi regulējot caurplūdi pēc motora... ķipa jaudas, lai cik greizi tas nebūtu. Tu izpako savu sprauslu kitiņu ar 1.5mm caurumu, un atkarībā no reduktora spiediena, milisekundēm, LPG sprauslu reizinātāja pieurb dīzes, lai viss iepriekšminētais būtu kaut kur tur, kur sprausla strādā adekvāti (nu, tik adekvāti, cik Polijas garāžā uz bluķīša iztēsts dzelzis viņu spēj vadīt )
Principā man ir vienalga, vai šobrīd tas kanāls ir 1.9 vai 2.1mm diametrā, galvenais iziet visām 4 cauri ar vienu un to pašu urbi. Later on, ja ir vajadzība, vienkārši iemāci nedaudz lielāku urbumu, un visi laimīgi.
Šīs sprauslas tā arī ir paredzētas, ka sprauslas izejas štucerītis (bildē kreisējais augšējais) ir urbjams, tādējādi regulējot caurplūdi pēc motora... ķipa jaudas, lai cik greizi tas nebūtu. Tu izpako savu sprauslu kitiņu ar 1.5mm caurumu, un atkarībā no reduktora spiediena, milisekundēm, LPG sprauslu reizinātāja pieurb dīzes, lai viss iepriekšminētais būtu kaut kur tur, kur sprausla strādā adekvāti (nu, tik adekvāti, cik Polijas garāžā uz bluķīša iztēsts dzelzis viņu spēj vadīt )
Principā man ir vienalga, vai šobrīd tas kanāls ir 1.9 vai 2.1mm diametrā, galvenais iziet visām 4 cauri ar vienu un to pašu urbi. Later on, ja ir vajadzība, vienkārši iemāci nedaudz lielāku urbumu, un visi laimīgi.
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Labvakar, dāmas un kungi!
Ilgu laiku galvā iztēlojos to, kā maucu kaut kādos sūdos/smiltīs/nekurienes vidū solo variantā, bez otras, trešās, n-tās mašīnas līdzi. Jo vairāk par to domāju, jo vairāk likās, ka operācija "Vinča" ir toč man kā radīta, līdz finālā parakstījos uz šādu modifikāciju. Tātad, reprezents, how to vinča, ep.1 (and only).
Viss (izņemot filosofing) sākās ar to, ka vienā jaukā dienā FB uz tirdziņu parādījās Frontera, ar oriģinālo gumijas ķenguru un ļoooti filigrāni iestrādātu vinču apakšā, zem numura. Fronterai gatavie metāla bamperi vizuāli besī, jātaisa pašam, nav laika un vēlmes, topic closed. Sadabūju rokās kungu Messengerā, uzjautāju viņam vairāk bildes, sapratu, ka, kad izaugšu liels, gribēšu tāpat, un tā arī tā ideja palika. Tad kaut kad janvārī atkal temats palika aktuāls pēc diskusijas ar kolēģi, nespēju pretoties, paņēmu Husar BST 10000 vinču ar sintētisko striķi. Gribēju ņemt lētāku ar trosi un ruļļu vadīklu un pielikt striķi ar plāno vadīklu pēc tam, bet tā kā tas finālā sanāca lielāks čakars, izdomāju, ka vienkāršāk būs vienkāršāk. Ok, vinča ir.
Vajag, kur to stiprināt. Universālie plaukti sākot no 70-ish eur līdz speciālie plaukti pat 200-300eur+, protams, Opel/Vauxhall/Holden Frontera / Isuzu Amigo/Rodeo / Honda Passport plaukti gatavi rokās nedodas. Vienā svētdienas pēcpusdienā kaut kā netīšām iemetu googlē leģendāro frāzi, un izlēca kaut kāds interesants risinājums no Facebooka. Sāku zondēt tālāk - viens poļu kanēlis taisa 'winch plate welding puzzle', un, pie tam priekš B Fronteras.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/plyta ... -b-diy-ygb
Uzmetu ziņu polim FB, šis saka, ka joprojām viņus taisot, varu dabūt, pretī dodot nepilnus 400 Polijas valsts naudas zlotus. Papētīju bildes, kā viņš viņu ir uzdizainējis, aha, aha, šito mēs pārtaisīsim, te būs tā, mh, ok, saies. Visas detaļas 6mm metāls, vertikālās plāksnes, ar kurām skrūvējas pie rāmja - 8mm. Tā nu es no poļika pasūtīju plauktu un priecīgs gaidīju, kad dažas dienas vēlāk tas lego atnāca.
Noņēmu ķenguru, bamperi, sāku pielaikot, pētīt, mērīt, sapratu, ka jāpārtaisa 8mm vertikālās plāksnes, jo oriģinālajā versijā ar šo plauktu būtu jāzāģē bampera sija, ko es baigi negribēju. Pret oriģinālo novietojumu - uz leju un nedaudz uz aizmuguri.
Tad saķēru kopā, pacēlu fleksi pret bamperi un pielaikoju to visu padarīšanu, kā tas saies ar pašu vinču un bamperi. Bet ne abiem kopā
Tad atlika sametināt līdz galam un iedevu uz pulveri, lai viss tas pasākums pēc kaut kā izskatās vairāk par pusotru dienu. Kaut gan pusotru dienu, kamēr tā stalaža bija uz mašīnas nekrāsota, tā īsti rižais arī nekur neizmetās
Uuun tad jau atlika to visu samest kopā, saprast, cik viss ir sanācis toit un ka noņemt vinču, nenoņemot bamperi, nav iespējams. Oh well, iespējams, ka no apakšas ar visu plauktu saiet, pašlaik nav svarīgi…
Protams, ar fizisku pieskrūvēšanu vēl nekas nebeidzas. Pirmkārt, vēl jāuztaisa numura zīmei flip up versija, lai vinčojoties varētu pacelt vnz un redzēt, ko dara striķis. Otrkārt, varbūt beidzot normāli jānostiprina ķengurs. Treškārt, skaidrs, ka oriģinālajam vinčas 'control box' (500A relejs, bezvadu pults uztvērējs + slēdzītis) vietas nav tur, kur tam paredzēts būt, jo virs motora ir bamperis. Visi, kas ar šo operāciju saskaras, saka, ka kaste (vai šajā gadījumā saturs) jāliek motortelpā maksimāli augstu, lai nesanāk valgums relejā. Kaste izdalīta pa reizinātājiem, relejs pie ABS bloka kronšteina, nācās uztaisīt 50mm2 kabeļus lejā uz vinčas motoru no aķa/releja, tāpēc arī mainīt klemmes un patiesībā to visu es vēl neesmu pabeidzis, bet idejiski - pārējais viss jau slēpjas tajā, cik labi atradīs vietu komponentēm - bezvadu pults kaštelei, štekerim uz vadu pulti un noteikti, ka jāizdomā kaut kāds smuks slēdzis vadībai, lai tur viss nedzīvo zem pastāvīga sprieguma.
Kārtējais nestandarta risinājums problēmai, kas principā nemaz neeksistēja…
Ilgu laiku galvā iztēlojos to, kā maucu kaut kādos sūdos/smiltīs/nekurienes vidū solo variantā, bez otras, trešās, n-tās mašīnas līdzi. Jo vairāk par to domāju, jo vairāk likās, ka operācija "Vinča" ir toč man kā radīta, līdz finālā parakstījos uz šādu modifikāciju. Tātad, reprezents, how to vinča, ep.1 (and only).
Viss (izņemot filosofing) sākās ar to, ka vienā jaukā dienā FB uz tirdziņu parādījās Frontera, ar oriģinālo gumijas ķenguru un ļoooti filigrāni iestrādātu vinču apakšā, zem numura. Fronterai gatavie metāla bamperi vizuāli besī, jātaisa pašam, nav laika un vēlmes, topic closed. Sadabūju rokās kungu Messengerā, uzjautāju viņam vairāk bildes, sapratu, ka, kad izaugšu liels, gribēšu tāpat, un tā arī tā ideja palika. Tad kaut kad janvārī atkal temats palika aktuāls pēc diskusijas ar kolēģi, nespēju pretoties, paņēmu Husar BST 10000 vinču ar sintētisko striķi. Gribēju ņemt lētāku ar trosi un ruļļu vadīklu un pielikt striķi ar plāno vadīklu pēc tam, bet tā kā tas finālā sanāca lielāks čakars, izdomāju, ka vienkāršāk būs vienkāršāk. Ok, vinča ir.
Vajag, kur to stiprināt. Universālie plaukti sākot no 70-ish eur līdz speciālie plaukti pat 200-300eur+, protams, Opel/Vauxhall/Holden Frontera / Isuzu Amigo/Rodeo / Honda Passport plaukti gatavi rokās nedodas. Vienā svētdienas pēcpusdienā kaut kā netīšām iemetu googlē leģendāro frāzi, un izlēca kaut kāds interesants risinājums no Facebooka. Sāku zondēt tālāk - viens poļu kanēlis taisa 'winch plate welding puzzle', un, pie tam priekš B Fronteras.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/plyta ... -b-diy-ygb
Uzmetu ziņu polim FB, šis saka, ka joprojām viņus taisot, varu dabūt, pretī dodot nepilnus 400 Polijas valsts naudas zlotus. Papētīju bildes, kā viņš viņu ir uzdizainējis, aha, aha, šito mēs pārtaisīsim, te būs tā, mh, ok, saies. Visas detaļas 6mm metāls, vertikālās plāksnes, ar kurām skrūvējas pie rāmja - 8mm. Tā nu es no poļika pasūtīju plauktu un priecīgs gaidīju, kad dažas dienas vēlāk tas lego atnāca.
Noņēmu ķenguru, bamperi, sāku pielaikot, pētīt, mērīt, sapratu, ka jāpārtaisa 8mm vertikālās plāksnes, jo oriģinālajā versijā ar šo plauktu būtu jāzāģē bampera sija, ko es baigi negribēju. Pret oriģinālo novietojumu - uz leju un nedaudz uz aizmuguri.
Tad saķēru kopā, pacēlu fleksi pret bamperi un pielaikoju to visu padarīšanu, kā tas saies ar pašu vinču un bamperi. Bet ne abiem kopā
Tad atlika sametināt līdz galam un iedevu uz pulveri, lai viss tas pasākums pēc kaut kā izskatās vairāk par pusotru dienu. Kaut gan pusotru dienu, kamēr tā stalaža bija uz mašīnas nekrāsota, tā īsti rižais arī nekur neizmetās
Uuun tad jau atlika to visu samest kopā, saprast, cik viss ir sanācis toit un ka noņemt vinču, nenoņemot bamperi, nav iespējams. Oh well, iespējams, ka no apakšas ar visu plauktu saiet, pašlaik nav svarīgi…
Protams, ar fizisku pieskrūvēšanu vēl nekas nebeidzas. Pirmkārt, vēl jāuztaisa numura zīmei flip up versija, lai vinčojoties varētu pacelt vnz un redzēt, ko dara striķis. Otrkārt, varbūt beidzot normāli jānostiprina ķengurs. Treškārt, skaidrs, ka oriģinālajam vinčas 'control box' (500A relejs, bezvadu pults uztvērējs + slēdzītis) vietas nav tur, kur tam paredzēts būt, jo virs motora ir bamperis. Visi, kas ar šo operāciju saskaras, saka, ka kaste (vai šajā gadījumā saturs) jāliek motortelpā maksimāli augstu, lai nesanāk valgums relejā. Kaste izdalīta pa reizinātājiem, relejs pie ABS bloka kronšteina, nācās uztaisīt 50mm2 kabeļus lejā uz vinčas motoru no aķa/releja, tāpēc arī mainīt klemmes un patiesībā to visu es vēl neesmu pabeidzis, bet idejiski - pārējais viss jau slēpjas tajā, cik labi atradīs vietu komponentēm - bezvadu pults kaštelei, štekerim uz vadu pulti un noteikti, ka jāizdomā kaut kāds smuks slēdzis vadībai, lai tur viss nedzīvo zem pastāvīga sprieguma.
Kārtējais nestandarta risinājums problēmai, kas principā nemaz neeksistēja…
Last edited by andrams on 11 Mar 2023, 17:01, edited 2 times in total.
- AtmoBenzin
- Posts: 11996
- Joined: 01 Nov 2012, 16:10
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Svejki!
Finalizējot vinčas jautājumu - uzsūtīju no Alīša slēdzi, kas principā paredzēts Toyotām, bet nu es izdomāju, ka viņš derēs arī iekš Isuzu
Balstoties uz kopējām salona apgaismojuma noskaņām, paņēmu zaļu, bet tur sanāca tā, ka apgaismojums ir zaļš, un slēdža indikācija arī ir... zaļa Samainījām LEDu uz oranžu, sataisīju interesantus "izkliedētājus" iekšā slēdzītī, vienā vakarā saņēmos savilkt vadus slēdzim un uz motortelpu, uuun tad slēdzītis pārstāja fiksēties. Tad es izārdījos, izjaucu slēdzi, pakāsu atsperīti, izārdījos vēlreiz, pasūtīju slēdzītim iekšas no Lemonas, atradu atsperīti, saliku kopā, ķipa strādāja un tad viņš atkal sāka nepareizi fiksēties, un tad es atkal paliku dusmīgs #cheap_chinesium bet nu beigās pārlodēju arī no Lemonas atnākušo slēdzīti, un pagaidām liekas, ka viss strādā pareizi, izņemot faktu, ka, iespējams, nāksies uzlikt releju, lai slēdzīša kontakti nepaģērbjas pie vinčas darbības.
Pie vienām sāpēm ar vadu vilkšanu noliku kaut kādā sevis izdomātā perfektākajā vietā arī štekeri vadu pultij, lai nebūtu jāver vaļā kapots, kamēr vinčojas un sakārtoju rajonu ap pašu vinčas releju.
Citās ziņās, kas neattiecas uz interesantu lietu iebakstīšanu mašīnā, kur tās nav paredzētas -
Kaut kad vienu svētdienu, tīrot mašīnu, netīšām iespēru pa izpūtēju un sapratu, ka aizmugurējo daļu pie mašīnas vēl tur tikai 2 gumijas, aiz bunduļa flancis ir atdalījies. Tur bija baigā skābene, izlamājos un salāpīju.
Pēc galvas blīves maiņas pamanīju, ka ar laiku atkal cēlās spiediens radiatora trubā, kamēr vienā jaukā dienā ar aci varēja redzēt izmaiņas balona izmēros pusdienlaikā un pēc darba, kad sapratu, ka ir jāmaina. Vispār biju plānojis no rockauto uzsūtīt jaunu, bet kaut kā ir piemirsies, uzliku apgraizītu trubu no donora. Biju jau sastresojies, ka galvai tomēr ir kapzec, bet izrādās, tikai caurule.
Mainot riteņus, pamanīju, ka viens stūres pirksts ir padevies, diezgan pašvaki jūtas arī suportu vadīklas un priekšas reduktors ir palaidis puņķīti. Uzmainīju stūres pirkstu, nevarēja dabūt normālu, nācās likt RTS. Uzsūtīju arī OEM Isuzu pusass blīvslēgu un gultni, kas nāk uz pusass - kaut kad jāsaņemas paārdīties, tikai nav ne jausmas, kā tas viss jaucas
Ūn tad, atgriežoties pie nejēdzīgām lietām, kas nav nepieciešamas - tā kā šonedēļ atklāju, kas ir un kā strādā audio pastūzim high-level inputi, izdomāju, ka man personīgi trūkstošo basu visvieglāk ir atrast, ieliekot subi izdalīju pa detaļām kasti, kas pirms miljons gadiem bija Kadettā un noliku tur, kur vispār Isuzu oriģināli nāk rūpnīcas subis (tikai mans ir 3x lielāks)
Pagaidām iezāģēju bagāžnieka plastmasā testam, bet pa lielam izskatās, ka šis tāpat vairs nebūs nekāds tests, bet uz palikšanu. Noliku pastūzi zem blakussēdētāja krēsla, un tagad, kā vienmēr, atliek "tikai savilkt vadus" (tm)
Finalizējot vinčas jautājumu - uzsūtīju no Alīša slēdzi, kas principā paredzēts Toyotām, bet nu es izdomāju, ka viņš derēs arī iekš Isuzu
Balstoties uz kopējām salona apgaismojuma noskaņām, paņēmu zaļu, bet tur sanāca tā, ka apgaismojums ir zaļš, un slēdža indikācija arī ir... zaļa Samainījām LEDu uz oranžu, sataisīju interesantus "izkliedētājus" iekšā slēdzītī, vienā vakarā saņēmos savilkt vadus slēdzim un uz motortelpu, uuun tad slēdzītis pārstāja fiksēties. Tad es izārdījos, izjaucu slēdzi, pakāsu atsperīti, izārdījos vēlreiz, pasūtīju slēdzītim iekšas no Lemonas, atradu atsperīti, saliku kopā, ķipa strādāja un tad viņš atkal sāka nepareizi fiksēties, un tad es atkal paliku dusmīgs #cheap_chinesium bet nu beigās pārlodēju arī no Lemonas atnākušo slēdzīti, un pagaidām liekas, ka viss strādā pareizi, izņemot faktu, ka, iespējams, nāksies uzlikt releju, lai slēdzīša kontakti nepaģērbjas pie vinčas darbības.
Pie vienām sāpēm ar vadu vilkšanu noliku kaut kādā sevis izdomātā perfektākajā vietā arī štekeri vadu pultij, lai nebūtu jāver vaļā kapots, kamēr vinčojas un sakārtoju rajonu ap pašu vinčas releju.
Citās ziņās, kas neattiecas uz interesantu lietu iebakstīšanu mašīnā, kur tās nav paredzētas -
Kaut kad vienu svētdienu, tīrot mašīnu, netīšām iespēru pa izpūtēju un sapratu, ka aizmugurējo daļu pie mašīnas vēl tur tikai 2 gumijas, aiz bunduļa flancis ir atdalījies. Tur bija baigā skābene, izlamājos un salāpīju.
Pēc galvas blīves maiņas pamanīju, ka ar laiku atkal cēlās spiediens radiatora trubā, kamēr vienā jaukā dienā ar aci varēja redzēt izmaiņas balona izmēros pusdienlaikā un pēc darba, kad sapratu, ka ir jāmaina. Vispār biju plānojis no rockauto uzsūtīt jaunu, bet kaut kā ir piemirsies, uzliku apgraizītu trubu no donora. Biju jau sastresojies, ka galvai tomēr ir kapzec, bet izrādās, tikai caurule.
Mainot riteņus, pamanīju, ka viens stūres pirksts ir padevies, diezgan pašvaki jūtas arī suportu vadīklas un priekšas reduktors ir palaidis puņķīti. Uzmainīju stūres pirkstu, nevarēja dabūt normālu, nācās likt RTS. Uzsūtīju arī OEM Isuzu pusass blīvslēgu un gultni, kas nāk uz pusass - kaut kad jāsaņemas paārdīties, tikai nav ne jausmas, kā tas viss jaucas
Ūn tad, atgriežoties pie nejēdzīgām lietām, kas nav nepieciešamas - tā kā šonedēļ atklāju, kas ir un kā strādā audio pastūzim high-level inputi, izdomāju, ka man personīgi trūkstošo basu visvieglāk ir atrast, ieliekot subi izdalīju pa detaļām kasti, kas pirms miljons gadiem bija Kadettā un noliku tur, kur vispār Isuzu oriģināli nāk rūpnīcas subis (tikai mans ir 3x lielāks)
Pagaidām iezāģēju bagāžnieka plastmasā testam, bet pa lielam izskatās, ka šis tāpat vairs nebūs nekāds tests, bet uz palikšanu. Noliku pastūzi zem blakussēdētāja krēsla, un tagad, kā vienmēr, atliek "tikai savilkt vadus" (tm)
Re: Andrams | Frontera B
RTS starp citu ir viens no top kvalitātes šarnīru ražotājiem. Kalpo ilgāk par lemforderu , pārbaudīts
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Ale!
Gada vidus atskaite, tā teikt
Pavasarī kaut kad saliku otru porciju ar kategorijām, tad bija jābrauc kolēģim palīgā aizvizināt traktora piekabes
Šī bija trešā un lielākā (+smagākā). Otrajā reizē pie aptuveni 82km/h piekabe sāka mēģināt apdzīt bobiku - daļēji dēļ ātruma, daļēji dēļ biš nepareiza svara novietojuma uz piekabes. Bikses pilnas, bet nu sagāja. Šajā reizē (bildē) biju pirmo reizi ieskrējies līdz atļautajam ātrumam pēc aptuveni 4km, un, ieliekot piektajā robā, nabags ātrumu noturēt nevarēja - bija visu ceļu ar 4to jāvelk
Detaļa, kas parastai mašīnai nav aktuāla un nebūs - virsbūves/rāmja spilveni. Kamēr braucu pa +/- līdzenu ceļu, tikmēr viss ok. Kā nolien nost no ceļa, pabrauc pa pampakiem, kad tilti dabū vairāk pa-artikulēties, tad zem blakussēdētāja krēsla (spilvenu 3.rinda) kaut kas klaudz. Kad uznāca pirmie mīnusi ar nevāju mitrumu, tad tas sūds klabēja jau pa pilsētu braucot.
Ilgi domāju, kā izskatās risinājums. Ja Opel Frontera ir Isuzu platforma, tad, zinot autobūves tendences, visas platformas pēc modeļa ražošanas tiek notirgotas kādai ķīniešu kompānijai, kas ar nelielu ārēju faceliftu to ražo tālāk. Un tā, rāmja spilveni no Great Wall Hover/Haval H3/H5 #aliexpress kaut kad būs jāizdomā, kā apmainīt, nenolaužot skrūves. Donora bobiku nocēlu no rāmja, tur viena skrūve virsbūvē ielūza.
Tad nenovēršami tuvojās TA datums, uzliku skates komplektu ar prožektoriem (ar pareiziem kontrolskaitļiem) un braucu atrādīties.
TA "palūdza" nomainīt vienam augšējam plauktam buksi un vienu bremžu cauruļvadu aizmugurē. Biju domājis plauktu jaukt nost garāžā, bet tā kā tur jau bija vieta aizņemta, tad skrūvēju mājās sētā vienu sestdienas pēcpusdienu.
Izņemot to, ka, lai dabūtu ārā augšējo plauktu, jāatlaiž bremžu caurule uz labo riteni un vēl plaukts jāceļ pāri rāmim, vispār idejiski uzdizainēts tīri labi priekš skrūvēšanas. Idejiski. Plaukta 'fulcrum pin' pie rāmja tur M14 skrūves ar smalko vītni, no otras puses plāksne ar iepresētiem uzgriežņiem. Laižot vaļā skrūves, skrūve ar vītnes aprūsējušo daļu tika līdz uzgrieznim, plāksne nedaudz parūsējusi plānāka, pastiepās, uzgrieznis pa riņķi dziļākajā motortelpas kaktā, viss slikti bonusā - sitot virsū augšējam šarnīram konusa izspiedēju, āmurs nospruka un uzrāvu sev pa īkšķi. <--- ļoti labi reprezentējošs emoji
Papildus buksēm samainīju arī augšējo šarnīru, jo tas arī tāds ļumīgs bija palicis.
Bremžu caurule - nu, jā, komentārus neprasa:
Visi atgaisotāji izkustējās, viss sagāja. Izdomāju pie reizes nomainīt suportiem vadīklas, kad sapratu, ka aizmugures bremzēs viss skābenē, un tas ir nākamais darāmo darbu sarakstā.
Atgriežoties pie kondicioniera (pašsaprotamu apsvērumu dēļ) - pārbaudījām ar slāpekli, noplūžu nav. Palaižam uzpildi ar aparātu, vakuumu tur, viss kuul. Sapildām - saldē, viss smuki. Klusībā ceru, ka pagājušosezon noplūde no kaut kā tik elementāra kā ventīlis. Pabraucu 2 dienas -
Jekpot. Vakar samainīja ventīli, vēl kaut kad jāuzsūta kaut kāds platuma grādos pieejams sausinātājs. Runā, ka no S60 derot. Saliku atpakaļ braukšanas lampu komplektu uz nepilnu gadu un - brīvos brīžos jāturpina būvēt.
Gada vidus atskaite, tā teikt
Pavasarī kaut kad saliku otru porciju ar kategorijām, tad bija jābrauc kolēģim palīgā aizvizināt traktora piekabes
Šī bija trešā un lielākā (+smagākā). Otrajā reizē pie aptuveni 82km/h piekabe sāka mēģināt apdzīt bobiku - daļēji dēļ ātruma, daļēji dēļ biš nepareiza svara novietojuma uz piekabes. Bikses pilnas, bet nu sagāja. Šajā reizē (bildē) biju pirmo reizi ieskrējies līdz atļautajam ātrumam pēc aptuveni 4km, un, ieliekot piektajā robā, nabags ātrumu noturēt nevarēja - bija visu ceļu ar 4to jāvelk
Detaļa, kas parastai mašīnai nav aktuāla un nebūs - virsbūves/rāmja spilveni. Kamēr braucu pa +/- līdzenu ceļu, tikmēr viss ok. Kā nolien nost no ceļa, pabrauc pa pampakiem, kad tilti dabū vairāk pa-artikulēties, tad zem blakussēdētāja krēsla (spilvenu 3.rinda) kaut kas klaudz. Kad uznāca pirmie mīnusi ar nevāju mitrumu, tad tas sūds klabēja jau pa pilsētu braucot.
Ilgi domāju, kā izskatās risinājums. Ja Opel Frontera ir Isuzu platforma, tad, zinot autobūves tendences, visas platformas pēc modeļa ražošanas tiek notirgotas kādai ķīniešu kompānijai, kas ar nelielu ārēju faceliftu to ražo tālāk. Un tā, rāmja spilveni no Great Wall Hover/Haval H3/H5 #aliexpress kaut kad būs jāizdomā, kā apmainīt, nenolaužot skrūves. Donora bobiku nocēlu no rāmja, tur viena skrūve virsbūvē ielūza.
Tad nenovēršami tuvojās TA datums, uzliku skates komplektu ar prožektoriem (ar pareiziem kontrolskaitļiem) un braucu atrādīties.
TA "palūdza" nomainīt vienam augšējam plauktam buksi un vienu bremžu cauruļvadu aizmugurē. Biju domājis plauktu jaukt nost garāžā, bet tā kā tur jau bija vieta aizņemta, tad skrūvēju mājās sētā vienu sestdienas pēcpusdienu.
Izņemot to, ka, lai dabūtu ārā augšējo plauktu, jāatlaiž bremžu caurule uz labo riteni un vēl plaukts jāceļ pāri rāmim, vispār idejiski uzdizainēts tīri labi priekš skrūvēšanas. Idejiski. Plaukta 'fulcrum pin' pie rāmja tur M14 skrūves ar smalko vītni, no otras puses plāksne ar iepresētiem uzgriežņiem. Laižot vaļā skrūves, skrūve ar vītnes aprūsējušo daļu tika līdz uzgrieznim, plāksne nedaudz parūsējusi plānāka, pastiepās, uzgrieznis pa riņķi dziļākajā motortelpas kaktā, viss slikti bonusā - sitot virsū augšējam šarnīram konusa izspiedēju, āmurs nospruka un uzrāvu sev pa īkšķi. <--- ļoti labi reprezentējošs emoji
Papildus buksēm samainīju arī augšējo šarnīru, jo tas arī tāds ļumīgs bija palicis.
Bremžu caurule - nu, jā, komentārus neprasa:
Visi atgaisotāji izkustējās, viss sagāja. Izdomāju pie reizes nomainīt suportiem vadīklas, kad sapratu, ka aizmugures bremzēs viss skābenē, un tas ir nākamais darāmo darbu sarakstā.
Atgriežoties pie kondicioniera (pašsaprotamu apsvērumu dēļ) - pārbaudījām ar slāpekli, noplūžu nav. Palaižam uzpildi ar aparātu, vakuumu tur, viss kuul. Sapildām - saldē, viss smuki. Klusībā ceru, ka pagājušosezon noplūde no kaut kā tik elementāra kā ventīlis. Pabraucu 2 dienas -
Jekpot. Vakar samainīja ventīli, vēl kaut kad jāuzsūta kaut kāds platuma grādos pieejams sausinātājs. Runā, ka no S60 derot. Saliku atpakaļ braukšanas lampu komplektu uz nepilnu gadu un - brīvos brīžos jāturpina būvēt.
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Dear diary,
Ar kondicionieri tomēr viss izrādījās ne tik rožaini - nomainot ventīli, spiediens turējās apmēram 3 nedēļas, kamēr atkal sāk šņākt salona izplešanās vārsts, un sistēmā freons ir beidzies. Spiediens ir, bet aukstuma vairs nav Pēc tālākas izpētes un eļļainas caurules no kompresora uz radiatoru liekas, ka tā būs padevusies.
Jāpameklē alternatīvas dzeltenām H3 LED spuldzēm ar 2 vadiem - esošās "C6" mainu katru aptuveni reizi 3 mēnešos, kaut kā tie LED čipi netur vibrācijas/mitrumu/abus iepriekšminētos un reizi pa reizei spuldzei pazūd kāda daļa. Vai nu viena puse nav vai abas spīd puskvēlē - pēc zināma laika spuldzes sāk dzīvot savu dzīvi (skatīt bildē). It kā jau varētu iztikt bez miglām, bet nu jau ir diezgan pierasts.
Uz pavasari jutu, ka aizmugurējās slotiņas motors sācis palikt dikti lēns, līdz vienā dienā, mēģinot to noņemt, padevās alu korpuss ar vītni. Domāju, ka jāsamērcē un ar pacietību jānoņem donoram motors, lai var apkopt un noswapot, bet tieši tur, tieši tāpat ar nedaudz par maz pacietības salūza arī otrs. Nu neko. Vai nu izdomās, kā nostiprināt nedaudz advancētāk vai arī rockauto - otrpus dīķim var pat jaunu vēl dabūt, a rrr.lt visi ir tādi paši, salūzuši. Skaidrs, vienreizējs pasākums.
Beidzot, ar visiem DzSv un saistīti aizņemto pavasari, sanāca nobraukt vienu ilgi gaidītu Vanillu, šoreiz Jaunmārupes-Olaines pusē. Pats gandrīz neko stulbu neizdarīju, tikai vienā vietā likās, ka pārāk labi gāja, izdomāju paprovēt iet pa šķidrāku pēdu un tad jau arī… redzēsiet nereāli laba diena, ar labu kompāniju, bobiki uberalles! Pirmā radiatora bruņa/panna tikai dabūja svinīgu bukti, bet nu, tam jau viņa ir paredzēta
Saldajam ēdienam pašam priekš sevis - biju paņēmis no čuomiņa GoPro, tīri tā, paskraidīt ar kameru, pašaut interesantus kadrus, kolēģis/līdzbraucējs/vinčotājs pa to laiku šaudīja mani un jā…
» Skatīties Youtube
Ar kondicionieri tomēr viss izrādījās ne tik rožaini - nomainot ventīli, spiediens turējās apmēram 3 nedēļas, kamēr atkal sāk šņākt salona izplešanās vārsts, un sistēmā freons ir beidzies. Spiediens ir, bet aukstuma vairs nav Pēc tālākas izpētes un eļļainas caurules no kompresora uz radiatoru liekas, ka tā būs padevusies.
Jāpameklē alternatīvas dzeltenām H3 LED spuldzēm ar 2 vadiem - esošās "C6" mainu katru aptuveni reizi 3 mēnešos, kaut kā tie LED čipi netur vibrācijas/mitrumu/abus iepriekšminētos un reizi pa reizei spuldzei pazūd kāda daļa. Vai nu viena puse nav vai abas spīd puskvēlē - pēc zināma laika spuldzes sāk dzīvot savu dzīvi (skatīt bildē). It kā jau varētu iztikt bez miglām, bet nu jau ir diezgan pierasts.
Uz pavasari jutu, ka aizmugurējās slotiņas motors sācis palikt dikti lēns, līdz vienā dienā, mēģinot to noņemt, padevās alu korpuss ar vītni. Domāju, ka jāsamērcē un ar pacietību jānoņem donoram motors, lai var apkopt un noswapot, bet tieši tur, tieši tāpat ar nedaudz par maz pacietības salūza arī otrs. Nu neko. Vai nu izdomās, kā nostiprināt nedaudz advancētāk vai arī rockauto - otrpus dīķim var pat jaunu vēl dabūt, a rrr.lt visi ir tādi paši, salūzuši. Skaidrs, vienreizējs pasākums.
Beidzot, ar visiem DzSv un saistīti aizņemto pavasari, sanāca nobraukt vienu ilgi gaidītu Vanillu, šoreiz Jaunmārupes-Olaines pusē. Pats gandrīz neko stulbu neizdarīju, tikai vienā vietā likās, ka pārāk labi gāja, izdomāju paprovēt iet pa šķidrāku pēdu un tad jau arī… redzēsiet nereāli laba diena, ar labu kompāniju, bobiki uberalles! Pirmā radiatora bruņa/panna tikai dabūja svinīgu bukti, bet nu, tam jau viņa ir paredzēta
Saldajam ēdienam pašam priekš sevis - biju paņēmis no čuomiņa GoPro, tīri tā, paskraidīt ar kameru, pašaut interesantus kadrus, kolēģis/līdzbraucējs/vinčotājs pa to laiku šaudīja mani un jā…
…vinča notestēta -
» Skatīties Youtube
- andrams
- Posts: 417
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Andrams | Frontera B
Nu tā. Ka visi, ta visi.
Lielos vilcienos jāsaka kā biedrs minēja, bet pārfrāzējot: "Opelis" ar 270k nobraukumu? Poh, BROUTS. Kaut kādi tehniski kāši, kam vispār nav laika un kas īsti braukšanu nemaitā? Poh, BROUTS.
Augustā kādu no visām reizēm biju aizvizinājies uz Rīgu, reizi pa reizei mācu brālēnu braukt, šis Teikā paņēma guļošo policistu uz masu tā, ka iekikoja lowriders. Nu labi, ātrums nekāds nebija, viņš nebija vainīgs - rāmja šķērssija, kurā nostiprināts torsiona gals, bija nedaudz papuvusi. It kā zināju, bet negaidīju, ka uz guļošā var vienā jaukā dienā izraut visu torsiona skrūves pusmēnesi viņai cauri. Pirmā doma pēc sajūtām, ka pārlūza torsions, bet neee, nedaudz interesantāk. Pagaidu risinājums sevī ietver pareiza diametra biezsienu caurules gabalu, kas tagad pilda to pašu funkciju.
Tā kā bobiks ir nedaudz augstāks nekā standarta Frontera, tad sāka prasīties vizuāli viņu dabūt arī nedaudz platāku, attiecīgi, vai nu diski vai arī flanči. Biju uzlaikot arī vienus parūsējušus, bet fitmentā naisīgus diskus ar 31" R15 riepām. Pašlaik pēc ameriko standartiem manas mizas ir kkas ap 30.5", tā kā kopumā viss bija dikti skaisti… izņemot to, ka par aprūsējušiem un nezināma taisnuma diskiem ar 2008.gada riepām kosmonauts gribēja neadekvātu naudas summu.
Kaut kādā brīdī, paķemmējot alīšu ekspresi, atradu arī yingaling LEDbaru, ko vislabākajās bobiku tradīcijās uznagloju uz jumta. Ja nostājas taisni pretī, ir sajūta, ka var ieraudzīt nākotni.
Atgriežamies pie jautājuma par ziemas diskiem. Nobraucu iepriekšējo ziemu, nedaudz apnika tie kretīniski violetie diski. Risinājums nāca salda piedāvājuma veidā par lūžņu cenu savākt 3(+1) tādus pašus diskus, tikai daudz ierastākajā spaiņa krāsā, paldies Volfsburgam! Long story short - izlasīju labāko no saviem violetajiem, iedevu uz pulveri un finālā ir disku komplekts gandrīz vienā krāsā, bet šobrīd tas mani satrauc tieši tik maz, lai man būtu vienalga par ziemas diskiem. Svarīgāk viņus būtu iztaisnot, bet arī tas vēl šoziem sajies.
Kaut kā pulveris izrādījās zilāks. Nu i lai dzīvo, vismaz nav violeti.
Tā kā kolēģis pēc manas ilgstošas spēlēšanas pa nerviem arī pavilkās uz bobiku (WJ Grand Cherokee), mums sanāca dīls uz ""antikorozijas"" ""apstrādi"" jeb viņš sapūta savam bobikam apakšu un pie reizes sapūta arī manējo. Pirms tam pats palīdu apakšā, noņēmu pannas, sasniedzamos lielumus notīrīju pa rupjo ar drāšu birsti, sapūtu ar Brunoxu, pie reizes uzzināju daudz ko jaunu par "Poh, BROUTS" sadaļu
Šofera puses slieksnim pakaļgalā beidzot ir pienācis noriets, viens no gandrīz plikajiem klučiem aizmugurē ir palicis pilnībā pliks un rezultātā pliks paliek arī bremžu disks, aizmugurējā bampera sija pavasarī ar steigu ir jādakterē, kamēr tur vēl ir formas un kaut kur atkal motors palaidis puņķīti - pēc skata jau 2x nolādētā vārstu vāka blīve ak jā, rāmi, apakšu +/- sakopām, iespējams, ka pavasarī dabūs pacīnīties ar/par VIN numuru rāmī, tas tāds žēlīgs sāk palikt, bet nu, tad redzēs.
Mitrais laiks rāda, ka zonde sāk uzprasīties uz nomaiņu (sildelements sāk mest kļūdu), it kā diezgan reāli arī aizmugures bremzes prasās sakopties, bet tur laikam jāiemāca suportiem pulveris, lai var aizmirst jebļu ar norūsējušiem suportiem. Pirmajā sniegā pa ilgiem laikiem iedarbināju priekšējo tiltu, tas arī sāk dīvainas skaņas izdvest. Bet nu - nekas tāds izteikti kritiski pārsteidzošs priekš 20+ gadus vecas ikdienas lamatas.
Lielos vilcienos jāsaka kā biedrs minēja, bet pārfrāzējot: "Opelis" ar 270k nobraukumu? Poh, BROUTS. Kaut kādi tehniski kāši, kam vispār nav laika un kas īsti braukšanu nemaitā? Poh, BROUTS.
Augustā kādu no visām reizēm biju aizvizinājies uz Rīgu, reizi pa reizei mācu brālēnu braukt, šis Teikā paņēma guļošo policistu uz masu tā, ka iekikoja lowriders. Nu labi, ātrums nekāds nebija, viņš nebija vainīgs - rāmja šķērssija, kurā nostiprināts torsiona gals, bija nedaudz papuvusi. It kā zināju, bet negaidīju, ka uz guļošā var vienā jaukā dienā izraut visu torsiona skrūves pusmēnesi viņai cauri. Pirmā doma pēc sajūtām, ka pārlūza torsions, bet neee, nedaudz interesantāk. Pagaidu risinājums sevī ietver pareiza diametra biezsienu caurules gabalu, kas tagad pilda to pašu funkciju.
Tā kā bobiks ir nedaudz augstāks nekā standarta Frontera, tad sāka prasīties vizuāli viņu dabūt arī nedaudz platāku, attiecīgi, vai nu diski vai arī flanči. Biju uzlaikot arī vienus parūsējušus, bet fitmentā naisīgus diskus ar 31" R15 riepām. Pašlaik pēc ameriko standartiem manas mizas ir kkas ap 30.5", tā kā kopumā viss bija dikti skaisti… izņemot to, ka par aprūsējušiem un nezināma taisnuma diskiem ar 2008.gada riepām kosmonauts gribēja neadekvātu naudas summu.
Kaut kādā brīdī, paķemmējot alīšu ekspresi, atradu arī yingaling LEDbaru, ko vislabākajās bobiku tradīcijās uznagloju uz jumta. Ja nostājas taisni pretī, ir sajūta, ka var ieraudzīt nākotni.
Atgriežamies pie jautājuma par ziemas diskiem. Nobraucu iepriekšējo ziemu, nedaudz apnika tie kretīniski violetie diski. Risinājums nāca salda piedāvājuma veidā par lūžņu cenu savākt 3(+1) tādus pašus diskus, tikai daudz ierastākajā spaiņa krāsā, paldies Volfsburgam! Long story short - izlasīju labāko no saviem violetajiem, iedevu uz pulveri un finālā ir disku komplekts gandrīz vienā krāsā, bet šobrīd tas mani satrauc tieši tik maz, lai man būtu vienalga par ziemas diskiem. Svarīgāk viņus būtu iztaisnot, bet arī tas vēl šoziem sajies.
Kaut kā pulveris izrādījās zilāks. Nu i lai dzīvo, vismaz nav violeti.
Tā kā kolēģis pēc manas ilgstošas spēlēšanas pa nerviem arī pavilkās uz bobiku (WJ Grand Cherokee), mums sanāca dīls uz ""antikorozijas"" ""apstrādi"" jeb viņš sapūta savam bobikam apakšu un pie reizes sapūta arī manējo. Pirms tam pats palīdu apakšā, noņēmu pannas, sasniedzamos lielumus notīrīju pa rupjo ar drāšu birsti, sapūtu ar Brunoxu, pie reizes uzzināju daudz ko jaunu par "Poh, BROUTS" sadaļu
Šofera puses slieksnim pakaļgalā beidzot ir pienācis noriets, viens no gandrīz plikajiem klučiem aizmugurē ir palicis pilnībā pliks un rezultātā pliks paliek arī bremžu disks, aizmugurējā bampera sija pavasarī ar steigu ir jādakterē, kamēr tur vēl ir formas un kaut kur atkal motors palaidis puņķīti - pēc skata jau 2x nolādētā vārstu vāka blīve ak jā, rāmi, apakšu +/- sakopām, iespējams, ka pavasarī dabūs pacīnīties ar/par VIN numuru rāmī, tas tāds žēlīgs sāk palikt, bet nu, tad redzēs.
Mitrais laiks rāda, ka zonde sāk uzprasīties uz nomaiņu (sildelements sāk mest kļūdu), it kā diezgan reāli arī aizmugures bremzes prasās sakopties, bet tur laikam jāiemāca suportiem pulveris, lai var aizmirst jebļu ar norūsējušiem suportiem. Pirmajā sniegā pa ilgiem laikiem iedarbināju priekšējo tiltu, tas arī sāk dīvainas skaņas izdvest. Bet nu - nekas tāds izteikti kritiski pārsteidzošs priekš 20+ gadus vecas ikdienas lamatas.
Last edited by andrams on 25 Nov 2023, 00:06, edited 1 time in total.
- Juzix
- burnout.lv foto team
- Posts: 17227
- Joined: 11 Apr 2006, 19:52
- Location: LV
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 0
- Contact:
Re: Andrams | Frontera B
Par apgaismēm. Hiluxam uz jumta ar uzstukājām lēto ledbāru - gaismas no viņa daudz un visur. Bet iekolhozijām arī tuvo/tālo lukturos ĶTR led spuldzes. Es nezinu cik ļoti priecīgi ir pretī braucošie, bet pret sienu skatoties stars ir OK un neviens ar tālajiem man nav metis. Bet ceļu izgaismo vienkārši fantastiski. Ja ar to auto nebrauc ikdienā, tad tas ir to pārdesmit euro vērts kolhozings. Ja brauc ikdienā, tad ieleic tajos apaļajos papildniekos.
"Ja Tu esi lohs, tad tevi izglabt ir grūti" (c) Petka IV2
"Man principā ir P0HUJ" (c) GG IV2.5