krabiz braucamie

Visi kas iepirkuši sev jaunu auto un vēlas palielīties tad lielās šajā sadaļā. Nu tad lai labi ripo :)

Moderators: Juzix, Bastard

Post Reply
krabiz
Posts: 317
Joined: 05 Jun 2016, 22:52
Location: LV
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

krabiz braucamie

Post by krabiz »

Labrīt, labdien, labvakar!

Kādu laiku ar mainīgu regularitāti te apgrozos spamojot, fanojot un “izglītojoties” par pārsvarā veciem drapakiem, bet nu beidzot izlēmu ielikt te savas auto gaitas, lai kādam pakavētu laiku un piefiksētu lietas, ko var sanākt aizmirst pašam.

Pēc pāris mēnešiem bmwpower forumā, bieži bija sajūta, ka esmu nonācis publiskajā tualetē, kur pie pisuāriem ir džeki ar tirgus ///M keponiem un lielu zināšanu bāzi miskastnieku padarīšanās.

Tad 2016 es nonācu šeit un pasekojot līdzi spamam un dažiem aktīvajiem topikiem bija sajūta, ka stāvu pie garažas, kur džeki bazarējot pīpē un malko aliņu, aiz sienas kāds urinē, bet tikmēr kāds nabags garāžā stutē kopā savu lamatu, lai visi pēc tam dotos kurināt riepas. “It was amazing, I wanted to be like these guys one day!”

Uzreiz informēšu, ka lai arī cik kruts braucējs, skrūvētājs un biznesmenis es gribētu būt - es neesmu, jo pārsvarā šis būs stāsts par pieredzes pirkšanu, LLP, neveiksmēm un vienkārši sliktiem lēmumiem. Bet pa vidam arī lieliskas pieredzes un sajūta, ka dzīve ir izdevusies.

Būs gari, ļoti… tāpēc ver ciet vai ej pēc uzkodām.

Tad nu sāksim.
Ir 2014 un lai cik “forši” braukāt ar mammas opeli, arvien vairāk domāju par sava auto iegūšanu. Naudas nebija, nu tā, ka čista nebija, bet tas neliedza skatīties visādus Audi B5 1.8T un 2.8 quattro sludinājumus. Nezinu kāpēc tie auto man toreiz likās forši, bet kam negadās. Audi gan kopumā nepatīk gandrīz nemaz :reeka:
Jebkurā gadījumā 1600 EUR par vienu vai otru nebija reāli studentam bez darba, toties E36 vai E34 700 EUR robežās jau bija daudz cerīgāk un ssā izvēle bija diezgan plaša ar plikiem un sēriem nemotoriem. Drīz vien būdams pilnīga 0 tehniskās lietās, biju sācis strādāt auto darbnīcā, bet tur es radīju uzņēmumam ienākumus visos citos veidos, tikai ne skrūvējot, toties pats mācījos no pārējiem teju 24/7. Un mūžigs paldies viņiem, jo citādi es visticamāk joprojām brauktu ar jebko citu, bet ne pats savu auto. Palīdzība un atbalsts, ko esmu saņēmis un turpinu reizēm saņemt ir super.
Atgriežoties pie stāsta, vecas miskastes ikdienā rēgojās gar acīm un sapņos rādījās tiktāl, ka saņemot trešo algu dzīvē tika kāpts vilcienā un braukts uz Saulkrastiem pakaļ vislētākajam BMW ar skati, kas bija pieejams ssā tobrīd. Ar algu pietika tikai pašai mašīnai, nevis ceļa nodoklim, tāpēc auto tika noņemts no uzskaites ar iespēju mēnesi braukāties, kamēr samaksāšu toreiz nopietnos 160 eur nodoklī. To, ka OCTA arī neesmu nopircis es sapratu tikai pēc atbraukšanas mājas. :naac: Nākamajā dienā čoms atdeva parādu un lepni varēju apdrošināt vāģi uz 3 mēnešiem. :]

Image

Tad nu 2015. gada janvārī tika iegūts 1992 E34 525tds Touring - zaļš, pliks, sapuvis un ar skati uz četriem mēnešiem. Jau nākamajā rītā auto knapi varēja pielaist, bet tas sīkums. Toties bija OEM maģis ar divām skanošām tumbām, masāžas kreļļu krēsla pārvalks, LSD un kautcik normālas ziemenes, kas drīz vien tika liktas lietā turpat piemājas stāvvietā un Rīgas ielās, jo nu… nu 20 gadīgs ansis pirmoreiz pie RWD auto stūres.
Auto smagi negāja, jo izrādās bija nomaukusies turbīnas spiediena vakuuma trubiņa un principā bija atmo motors, bet to nezinot es tā arī novizinājos 9 mēnešus un aptuveni 8000km. Skate tika izieta ar kolēģa ielāpiem uz sliekšņa, veselas motora ķīmijas pudeles izliešanu uz eļļas noplūdes, ķīnas spārnu un pievelkot stūres gliemezim lufti(kaut tur jau bija praktiski max pievilkts jau iepriekš :D), kas par spīti šai E34 standarta slimībai ir super rets 2 skatē. Vēl pa to laiku samainīju labo statni, ko es dabūju darbā par brīvu, toties mainīt beigto gultni vecajā statnē būtu 60 EUR un tas nebija budžetā. Vēl Alfas stāvvietā iztecēja dzese, jo radiatoram bija aplauzta trubas vieta, bet tas bija vienlaikus diezgan veiksmīgi, jo dzeses šķidrums atgādināja dubļus un varēja vietā ieliet svaigu krāna ūdeni. Divreiz nācās auto piepīpēt, jo kvēlsveces bija beigtākas par beigtu un sūknis, protams, arī bija top zustand. Siltu zāģējot varēja paspēt TopGear noskatīties.

Image

Visā visumā tajos mēnešus bija lērums emociju un jautru atmiņu, tāpēc izdomāju, ka vajag to auto mēģināt uzcelt. Un tāpēc, ka pat ar jaunu skati bija kauns to auto tirgot, jo efektu un defektu netrūka :D Pastiprinātājs gaudoja skaļāk par dīzeļa klaboņu, iebraucot dziļākā bedrē noraustījās strāva un aizslēgt varēja tikai ar pulti, pieturot durvju mirkoslēdzi. Principā lieliski. Apbruņojies ar otru darbu, sāku lēnām iepirkt un jaukt ārā, lai sanāktu baigi foršais E34, jo pats tak varu lēti un labi uztaisīt savu. :emo:
Piemēram, uzliku 17 collu lietos, kas par spīti perioda stilu neatbilstībai, tāpat likās bomba. Neizplūstot detaļās, tolaik tika stipri vairāk darīts nekā domāts(kaut visi kolēģi/čomi vairākas reizes teica, ka “bļ*, čali, nepis*es ar to miskasti”).

Image

Image

Mint Sportzitzes, koks, aizkari durvīm un mega retais aizmugures loga aizkars bija tikai daļa no labumiem, ko sameklēju + lērums jaunu tsk. OEM detaļu un virsbūves daļas bez rūsas.

Image

Image

Rezultātā divus gadus un daudz resursu vēlāk projekts tika nodots.

Image

Izjaucot auto bija skaidrs, ka jāmaina ir burtiski viss, kas ir ierasta vai par neierasta normāla nodiluma detaļa un virsbūve turās kopā tikai uz puikas sapņiem, nevis metāla. Diemžēl vairums bilžu no E34 laikiem ir zudušas, bet plauktā kā suvenīrs stāv aizmugurējais kreisais lukturis un ar filmiņu uzņemta bilde, ko rādīt nākamajām paaudzēm. Ja varētu iziet šim posmam vēlreiz es noteikti darītu citādi, bet toreiz es nezināju labāk, taču tas nemaina milzīgo iegūto pieredzi pirmoreiz skrūvējot, plānojot un mēģinot daudzmaz saviem spēkiem uzbūvēt vairāk par putnubūri vai skrituļdēli. Lai arī cik liela grabaža tā nebūtu bijusi, tolaik tas bija ne gluži kosmoss, bet tuvu tam un braucu ar prieku. Cringe, bet fakts. Laiks, kad bija šis auto sakrita ar daudziem neaizmirstamiem jaunības mirkļiem, kas noteikti ceļ sentimentu pret šo auto. Un es noteikti nenožēloju, ka man bija sērs E34, nevis ceturtais golfs. Pirmais auto, kas vecāks par pašu, turās kopā uz cerībām un liek tuviniekiem kratīt galvu. Priceless. Or worthless.

Visas sagādātās detaļas, komplektācija un vēl sakarīgās mašīnas detaļas tika salīdzinoši veiksmīgi iztirgotas. Fun fact, daži sīkumi laikam pat nonāca uz leģendārā Riddler V12 swapotā E34 un iespējams, vienas īstas Alpinas.
Varēja jau paturēt labumus un sākt no jauna, bet līdzekļus vajadzēja lai 2018. gadā finansētu braucienu uz Jaunzēlandi. Gribēju izdarīt kautko traku savu dzīvē, tāpēc uzzinot par WorkingHoliday iespēju un tiekot 100 veiksmīgo kārtā, pēc 9 mēnešu simboliskas naudas kaudzes sakrāšānas, novembrī ar vienvirziena biļeti biju ceļā uz Kraistčērču. Tur uz īsu, bet arī neaizmirstamu laiku iegādājos savu otro auto.

Tā kā servisu darbs tur izmaksā astronomiskas summas, domāju, ka vecs un palielam zināms BMW, kā E36 vai E39 varētu būt labs variants, jo vismaz ar youtube palīdzību, draugu padomiem un loģiku varēšu sataisīt, ja kkas noies greizi. Tomēr BMW nometnē piedāvājums, kas būtu budžetā un sakarīgā stāvoklī bija diezgan nabadzīgs. Bija kāds nesmuks 318ti un pakota 323i kupeja, bet apceļot valsti tajos baigi nekārojās. Ko tad vēl tur var atrast? Nu principā visu, ko nevar pie mums un valsts specifikā stāvokļa dēļ visi 80to un 90to auto ir saglabājušies fenomenāli labi. Esat redzējuši Nissan Sunny kā no rūpnīcas? Es esmu. Un interesanti japāņu auto tur bija kaudzēm, bet es ar savu izvēli smagi liku vilties auto draugiem mājās, jo nenopirku ne R33 Skyline sedanu, ne Nissan Stagea, ne arī Subaru Legacy GTB, kas maksāju aptuveni 100-200 eur vairāk par šo.

Image
Image

1998 Subaru Legacy Lancaster, jeb vienkārši Outback kā to pazīst pārējā pasaule. JDM modelis ar patiesiem 200.000km, kas Jaunzēlandē skaitās daudz, jo ir kaudzēm 20 gadīgu auto ar nobraukumu zem 100k. Rūsas nav, visa komplektācija strādā, rūc un brauc stīgā. Strādājošs kondicionieris, puselektrisks šofera krēsls un stūre ar koka apdari - principā luksusauto. Maksāja 1260 eur + 6 eur par pārrakstīšanu, ko varēja veikt jebkurā pasta nodaļā. Auto nopirku 5min laikā no Subaru meha. Apgāju apkārt, paskatījos, ka dzese nav sajaukusies ar eļļu, paspaidīju pogas, izbraucu apļus viņa piemājas “cul de sac”, lai dzirdētu vai piedziņa nestreiko, piedāvāju savu cenu un paspiedu roku. Iespējams, pērkot auto otrā pasaules malā, bez pieredzes šajā markā un lielām tehniskām prasmēm, būtu bijis labāk veikt nopietnāku pārbaudi, bet toreiz bija liels besis no iepriekšējiem meklējumiem un kautkā vienkārši likās, ka ir labs, lai laistu dzīvē. Pirms pārcelšanās no Kraistčērčas uz Timarū, tika uztaisīta savirze un vēl kāds sīkums pie vietējiem Subaru speciem, bet tas izmaksāja ļoti samērīgas naudas. Iemācīties braukt pa otro pusi bija pārsteidzoši viegli, jo biju izgājis mini online kursu un tā kā satiksmes intensitāte bija neliela, tad divu dienu laikā jau tur braucu kā savējais.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

3 mēnešos kopā tika nobraukti aptuveni 7000km un auto nelika vilties, līdz šim paliekot manam otram mīļākajam auto aiz pelēkā, kas sekos tālākajā stāsta turpinājumā. Tika izbraukāti kalni un lejas, gan dubļu grēdas un okeāna piekraste, meža takas un pat strautam cauri izbraukts. Tur gan laikam tapa vienīgais īstais defekts, pazaudējot vienu miglas aizsargresti... Pirms došanās prom no dienvidu salas bija arī laiks samainīt eļļu, ko izdarīju uz zemes, jo klīrenss to atļāva. Mājas saimnieks no kura īrēju istabu iedeva instrumentus un vajadzīgās detaļas viegli varēja nopirkt Amerikas Autozone ļoti līdzīgā auto preču lielveikalā, kur pēc tam varēja arī nodot veco eļļu. Sanāca vēl dažus sīkumiņus sakārtot, tā kā arī šis auto tika paša rokām padarīts labāks. Neskatoties uz gauso un rijīgo 2.5 motoru, es varu tikai uzslavēt auto praktiskumu un labāku variantu tajā budžetā nevaru iedomāties, jo arī pagulēt tur varēja tīri labi. 2 dienas pirms lidojuma mājās veiksmīgi pārdevu auto studentam no Šveices, kurš nesen bija uzsācis savas gaitas Jaunzēlandē.
Kopš tā laika joprojām gribu vēlvienu Outback, gan iepriekšējo, gan nākamo paaudzi, bet vēl tie ceļi mums ar īsto eksemplāru kautkā nekrustojas. Tad jau redzēs.

Image
Last edited by krabiz on 11 Nov 2022, 15:31, edited 3 times in total.
These users thanked the author krabiz for the post:
Juzix (08 Nov 2022, 20:59)
Rating: 25%
"316iA kompakts man ir brīvdienu izbraucieniem"
krabiz
Posts: 317
Joined: 05 Jun 2016, 22:52
Location: LV
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: krabiz braucamie

Post by krabiz »

Atgriežoties Latvijā un uzsākot jaunas darba gaitas gribēju nopirkt kautko, kas nebūtu E34 veida sērais stāsts un priecētu ar normāla auto sajūtu kā nesen izdzīvotais Subaru. Izdomāju, ka E46 universālis atķeksē visas manas vēlmes, ir praktisks, stilīgs, ērts un var labi kalpot nesalaužot banku(insert clown face emoji here). Tā kā neesmu nekāds gonščiks, bet vairāk roadtrip fans, tad ekonomija likās loģiska izvēle un metos skatīt vairākus 320d FL modeļus ar paciņu un max mazu rūsu. Bet rūsa bija. Arī 330d sadaļai. Klusībā jau sapņoju par 325i vai 330i, bet labs eksemplārs manās domās budžetā neietilpa + ssā bija vakuums tajā sadaļā. FB gan saņēmu piedāvājumu no lietotāja Ch, bet viņa 330i nebija lūkas, tāpēc arī atšuvu. :naac: Vīlies sapuvušos pēdējo gadu dīzeļos ar apšaubāmu uzturēšanas vēsturi es pēkšņi pamanīju lētu PFL, ko tirgoja Latvijas auto aprindās nosacīti zināms cilvēks. Aizbraucu apskatīties un virsbūves stāvoklis bija tiešām labs, izņemot 3 mazus pleķus, kas bija sīkums salīdzinājumā ar to, ko biju paspējis redzēt teju 2x dārgākos variantos. Nesen no Vācijas, jauna skate, sakarīga komplektācija un daži defektiņi, kurus es tobrīd nepietiekami izpētīju, jo personāžs taču uzticams. Kā izrādījās vēlāk, tad ar godaprātu tur bija ļoti švaki, jo arī citu viņa tirgoto auto stāvoklis neatbilda aprakstiem, bet ok, atkal svarīgs pieredzes pirkums turpmākajai dzīvei.

Image

Tātad, trešais stāsta varonis aka pelēkais - 2000 E46 330iA Touring. Stahlgrau metālika, visi 330i nieciņi, krēslu apsilde, monitors, hifi, el.logi, klimats(kondicionieris gan vēl šobaltdien nav sataisīts), lūka, koks, PDC, riepu spiediena kontrole(likvidēta), el. nolokāmie spoguļi(nestrādā kopš pirmās dienas), čeindžeris, ksenons un tas laikam viss. Priekšā H&R atsperes, aizmugurē kkādas dzeltenas. Sporta versija tā teikt.

Image

Nevar teikt, ka pirkums bija visnotaļ slikts, bet darīt tur bija pietiekami turpmākajiem 2 gadiem. Un pirmajā vakarā saplīsa lūka, kas arī bija jautri, bet es ļoti gribēju lūku un arī dabūju. Bet par spīti tam es atkal biju emociju virsotnē, jo man bija foršs auto un varēju vizināties, kur tīk. Ā, un vispār es pirms tam nebiju baigais stances fans, bet kratīties un ik pa brīdim kautkur noberzt apakšu likās diegan rēcīgi. 8cm no zemes Latvijas ceļiem ir ok. Pārbaudīts.

Sākotnējā defektācija atklāja cauru dzeses bačoku, saplaisājušu vārstu vāku, cauru izplūdes kolektoru, beigtus aizm. atbalstus, dzinēja spilvenus un vēl kaudzīti sīkumu. Ar cauro bačoku gan 3 mēnešus novizinājos līdz sakasīju pilnam dzeses kitam, kas ap šo laiku ir piemeklējis teju katru sevis cienīgu E46. Tā kā izlaiduma gads atļauj dzīvot bez katalizatoriem, tad cauro kolektoru ātri nomainīja žanra klasika no Schmiedmann.

Image

Auto tika lietots ikdienā un arī nobraukāja švakāko ziemu pēdējo hvz cik gadu vēsturē, kad sniegs bija vien 2 dienas, bet tas netraucēja atvērtā diffa testam, lai ieslīdētu kupenā un Ziemassvētkos braucot no Valmieras beigtos ģenerators. Drīz vien tika sakārtots arī vārstu vāks, tiekot pie jauna FL tipa komplektā ar spolēm un svecēm. Tālāk gan sekoja neliela pauze, jo vienā jaukā ziemas vakarā pēc straujas apstāšanās un atpakaļgaitas ieslēgšanas bija kārtīgs būkšķis no kārbas un R pameta čatu. Tas gan neatturēja vēl divas dienas smalki lavierējot izbraukāt Rīgu darīšanās, tai skaitā pēc citas kārbas. 3.0 kārba atšķiroties no 2.8 un pārējiem 6cyl, daži prasīja pat 300 eur par netestējamu. Es nopirku par 60 eur tādu, kas apklāta ar plēvi stāvēja zālē. 10k vēlāk joprojām nevar sūdzēties. Jā, varēja tak swapot uz manuāli, bet tas nebija īstais laiks. Pie šī atgriezīsimies vēlāk. Kopumā pirmie 2 gadi tika pavadīti teju katru mēnesi ieguldot 100-300 eur auto remontam, uzturēšanai vai uzlabošanai. “Pērc vecu BMW viņi teica, ir zbis, nemīz.”

Ziemai beidzoties bija laiks sakārtot disku jautājumu, jo melnie Style32 ar šaurām ziemenēm pie sirds negāja, kaut trūcībā ar tiem nobraukāju visu pirmo gadu. Lai arī savus Style90 no E34 sen pārdevu, zināju, ka tie ir nice diski un šeit arī izskatīsies pareizi. Protams, fucking protams, ka tas sakrita ar laiku, kad Vlasovs izlika video par šiem diskiem un pēkšņi tos vajadzēja visiem un cenas strauji progresēja. Bet sanāca vēl par normālu cenu dabūt komplektu un lai atšķirtos no pelēkās masas(insert pun here) nokrāsoju centrus auto krāsā. Vēl lielāks prieks bija pirmoreiz dzīvē nopirkt JAUNAS riepas. JAUNAS, Karl. Ķīnas, protams, bet tāpat jutos kā karalis.

Image

Tovasar(2020) auto sekoja līdzi Cherry Missiles komandai un pabija teju visās Latvijas trasēs, arī Biķerniekos iepozēja.
Pamanījās arī kalpot par atbalsta auto gan ziedojot degvielas sūkni, gan vedot “kurināmo” uz Daugavpils posmu. Atpakaļceļā benzīntankā nobeidzās aizdotais sūknis un pēc tam tēlojot drifteri gandrīz novākoju uz grantenes, bet tas nemainīja faktu, ka bija izcili laba nogale.

Image
Image
Image

Sūkni ieliku jauno VDO "sborā", lai miers bākā
Image

Vasaras beigās zemās un mīkstās aizmugures atsperes, kas izrādījās E36 sedana budžeta koilu atsperes tika samainītas pret īstajām H&R, kas jau sākotnēji bija priekšā. Tas gan pacēla aizmuguri un stila punkti samazinājās. Toties uzliekot priekšā jaunus amortizatarus, kas paredzēti sēdinātām atsperēm radīja sajūtu, ka no naglu kastes esmu limuzīnā iekāpis. Ap šo laiku motors strādāja labi, piekare bija vesela, savirze čotka un braukt tiešām bija prieks. Smukumam ielikts FL logu šķidruma bačoks.
Image
Image
Vēl bija atgadījums, kad viens steidzīgs satiksmes dalībnieks iesteidzās aizmugējā kreisajā arkā. OCTA naudu izmantoju, lai labotu nākamo stāsta auto. Arka bedrēs mazliet piestrīķē, bet labot baigi nedomāju, skatē iet cauri.
Un tā kā auto tikai izmantots un ikdienā un ceļošanā, tikai sakārtoti visādi estētiski sīkumi(kaut vizuālais ir tāds "smuks no 3m attāluma"): jaunas lampu gumijas, plastmasa pie vējstikla, salonā nesadiluši slēdži, mint 4:3 ekrāns, nesaplaisājis koks un ieliktas dažas trūkstošas vai bojātas plastmasas. Bilžu pirms un pēc diemžēl nav, jo likās sīkumi un, ka nekad tāpat topiku netaisīšu. :D

Image

Ņemot vērā, ka arī sausā ziema bija likusi esošajiem mazajiem rūsas pleķiem krietni izaugt, tad nākamās ziemas auto pavadīja zem jumta sausumā. Nu un tāpēc, ka negribēju pirkt jaunas ziemenes. Tas gan neatturēja retu reizi izbraukt ar vasarenēm. Tajā brīdī, kad decembrī blakus piestāja cits E46 ar vasarenēm, gan nācās aizdomāties vai ar BMW nebrauc tikai idioti. “I plead the 5th, Your Honor”

Image

Pelēkā stāsta turpinājums būs mazliet tālāk.

Ziemenes pirkt negribēju, bet ziemas miskasti gan. Darbā kā reiz bija prēmiju laiks un veco sēruļu sadaļa tika skatīta 10x dienā katru dienu. Jau biju notēmējis uz vienu pakotu kompaktu, bet 20min par vēlu un tā arī pēc tam neko sakarīgu neatradu. Ap šo laiku ziemsitēju trends bija tolmetam derīgo BMW cenas trīskāršojis. Maksāt par kapiniekiem negribēju un tā pavadīju 3 mēnešus ar e-talonu, līdz kādā skaistā februāra vakarā tepat forumā tika pamanīts lietotāja kars ieraksts. Pāris privātās ziņas vēlāk tika saskaņota vieta un laiks, sarunāti čomi, kas aizved un atlika vien tukšot bankomātu. Es par šiem auto zināju tik cik paspēju sagrābstīt youtube un kkādos google rakstos. Es arī tik dārgu(vīdējā latviešu jaunieša kontekstā), retu un jaudīgu auto nebiju iepriekš pircis vai apsvēris pirkt. Bet likās, ka šī ir iespēja, ko nevar laist garām. Un skate bija tikko izieta. JĀŅEM!

Image

Ceturtā nodaļa.
2001 Mercedes Benz C32 AMG spaiņa sudrabainā krāsā, kura atšķirās gandrīz uz visām detaļām, bet kā saka - tas ātrumu nemazina. Ātrumu un drošību mazināja ziemas riepas, kurām 4mm bija labajās dienās, bet noteikti ne tajās, kurās es braucu. Apvienojumā ar 245 sekciju aizmugure dzīvoja savu dzīvi, bet kautkā dzīvi aizbraucām ar čomu gan viņam Jettu lūkoties, gan uz kalnu, gan paslidināties. Un jāatzīst, ka bloķa imitācija strādāja izcili un auto bija negaidīti viegli vadāms imitējot džekus no Tokyo Drift. Protams, auto defektācija tika veikta atkal pēc nevis pirms iegādes, taču nekas traģisks neatklājās un daļu pat novērsu paša spēkiem, jo E46 laikos jau iepirku instrumentu komplektu un rokas arvien mazāk bijās kautko salau…salabot.

Image
Image

Priekšā bremžu diski, kluči, sviras kreisajā pusē, pievilkts gultnis, sveces, vārstu vāka blīves, ksenona spuldzes un varēja gāzt tālāk. Tā kādus 3 mēnešu nobraukājos līdz braucot no darba kārba palika 4tajā robā un kirdik. Tieši bija laiks vilkt ārā E46 un ar mainīgiem panākumiem tika risināta kārbas problēma, līdz nomainot kulisi ar visu pārnesuma indikatoru varēja spolēt tālāk. Tikai tie diski nebija pa ceļam. Stipri korodējuši un lai arī parametri labi, varēja labāk. Ilgi meklēju vēlvienu komplektu, lai uzliktu visus 4 platos, bet ir divi spieķu varianti un sludinājumos, protams, bij tas otrais. Tad uzpeldēja ļoooti lēti dažādplatumu 18nieki no CLS aka banāna. Protams, ka divi bija metināti, bet aizvedot iztaisnot atzina par labiem esot un varēju vēlreiz dzīvē pirkt jaunas riepas. Tradīcijas jāturpina, tāpēc priekšroka ĶTR ražojumam.

Image

Tika sakārtoti vēl daži sīkumi estētikai, sapulēti lukturi un varēja kādu laiku vizināties un lidot prom no luksoforiem. Nekāds tūnings gan nenotika, bet jau pirms kars kāds bija izgriezis gala bundulim iekšas un auto slodzē skanēja psc labi. Ja ne tā skaņa, tad Neste noteikti netiktu apmeklēta tik bieži.

Image
Image

Šis bija ļoti baudāms auto, jo komforta fīčas priekš savas klases te bija vairāk kā prasās, viss strādāja un bedres gandrīz nejuta.

Image

Kārba bija tāda mazliet padumja, bet griezās tas aparāts tiešām labi un braukt mierīgi bija morāli grūti. Un arī nebija jēgas, jo tas auto bija tālu no kolekcijas eksemplāra. Sists, krāsots, notīts, mazliet aplasīts, līdz galam nekopts un ar uzglūnošu rūsu. Tikai pārdots ar 1000 eur mīnusu jaunam krieviņam no Ķengaraga ar spilgti zaļu E38. Pats nodarbojoties ar krāsošanu, tāpēc viņu virsbūves kāši netraucēja, bet tehnika bija kārtībā un tā 2021. gada novembra vakarā viņš aizbrauca ar 1 no 1200 meršiem, bet es 40min gāju mājās ar aploksni kabatā un galvā dzinu cauri atmiņas par V6 izplūdes skaņu virs 3k apgriezieniem.
Par to naudu tas bija absolūti labākais price/performance auto un mantiniekiem varēšu stāstīt kā man bija AMG teh.pase. Tas Tev nav nekādu emku pirkt, dēls!


P.S. Piebilde par W203: pirms dažiem gadiem sanāca 400km stūrēt teju sterilu C220d FL un biju patiesi pārsteigts, cik patīkams šis mazais mersis bija. Konkrētais tieši toreiz taisījās uz pārdošanu, bet es jau biju sācis taisīt pelēko un benzīna BMW mentalitāte bija samaitājusi veselo saprātu. Bet re kā beigās tiku pie sava W203. Tikai 5.6l vidējais patēriņš gan nesanāca. :D
Last edited by krabiz on 11 Nov 2022, 15:44, edited 5 times in total.
"316iA kompakts man ir brīvdienu izbraucieniem"
krabiz
Posts: 317
Joined: 05 Jun 2016, 22:52
Location: LV
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: krabiz braucamie

Post by krabiz »

Īsumā C32 pārdevu, jo tur bija daudz ko darīt, bet vēlme un resursi bija tikai vienam projektam un pelēkais bija tuvāks sirdij. Jā, nepakots prefa E46 automāts > C32 AMG, nu kur vēl tādu cilvēku atrast auto forumā? Je*al.
Pārdot mersi gan bija loģiski vēlviena iemesla dēļ - biju aizstrādājies tiktāl, ka sasniedzu sev uzstādīto mēŗki uzņēmumā - būt pirmajam savā nodaļā ar darba auto.

Image

2017 Toyota Auris Touring 1.6 CVT
Te nu gan nekas interesants nav, bet pirms ziemas saņemt svaigu auto ar bezlimita degvielu bija ļoti labs jaunums. Un nekas interesants arī nenotika, vienīgi tika patestēts lift off understeer, rocenes spējas, nomainīts AKB un riepas. Ā, negaidīti saslīdot uz šosejas, gandrīz ielidoju CP ekipāžai durvīs, bet roku veiklība sagāja un aizbraucu tālāk neatskatoties. :D Praktisks un ekonomisks braucamais ar paskaļu bet žiperīgu motoru.

Image

Ja neizdomātu mainīt darbu, tad vēl šodien braukātos, bet 2022. gada martā atdevu atslēgas un devos tālāk pasaulē.

Gada sākumā ar mani notika nelaime laimē(nevis otrādi) un radinieku darījumu rezultātā tiku pie dzīvokļa. Par brīvu. Bet ir āķis. Dzīvoklis 40 gadus nav remontēts. Skats bija diezgan krimināls, bet tā kā potenciāls tomēr bija, tad visi sastrādātie eiro bija jāgulda iekšā īpašumā, nevis mazlietota Outback iegādei. Tad vilku ārā E46 un braukājos atkal ikdienā. Draugs piedāvāja aizbraukt uz 333 atvērto trases dienu. Tā kā man jau sen bija sapnis ar pelēko braukt trasē uz laiku un ķivere ar tableti tikai krāja putekļus - bija jābrauc. Kā kārtīgs veca BMW īpašnieks, es regulāri pārbaudīju dzeses un eļļas līmeni, kaut zināju, ka nekur netek, bet mans M54 neatpalika no citiem un ēda eļļu. Torīt gan es līmeni nepārbaudīju un pēc diezgan soft sesijām trasē sāku ievērot jaunu skaņu no motora. Kamēr pārējie izbraukājās un papļāpājām, padzisušais motors jau startējot izmeta dzelteno lampiņu. Hmmm.

Image

Daudz gan neiespringu, nākamajā dienā nopirku pareizo eļļu, pielēju un nobraucu ar jauno skaņu vēl kādus 2000km, arī vadājot smagumus un pāris reizes slodzē iegriežot limiteri.

Image

Labāk no tā nekļuva, bet sliktāk arī nē. :reeka:

Kad aizvedu samainīt jau sen ieplānotos pēdējos piekares detaļas, paprasīju, lai papēta skaņu un kompresiju. Kompresija ok, eļļas spiediens ok, bet skaņa ir no kartera un lai arī turēju īkšķus, ka tās nav šāles...tomēr bija. 10W40 nomainīja 10W60, bet auto tika aizbraukts un nomests pagalmā, bet vēlāk veiksmīgi sarunāta silta vieta pie čoma.

Image

Ap šo laiku nauda bija strauji beigusies un savest auto kārtībā tā, kā es to gribu izdarīt, maksātu tikpat cik nopirkt ikdienas auto, jo ar pelēko tāpat cauri ziemai nebrauktu. Skatījos kautko normālu un iepriekš nebijušu, arī tepat forumā apjautājos.
Un beigās nopirku kārtējo miskasti.

Image

2003 Opel Omega Caravan 2.5DTI
Vienā upē divreiz neiekāpt? A trīsreiz? Watch me.
Meklējot jaunu sakarīgu ikdienas auto un izbesoties par tīkama varianta neesamību es uzdūros pēc apraksta kārtībā savestai Omega ar pietiekami labi virsbūvi, bet ne tik, lai būtu žēl. Ģeniāla doma, nopirkšu lētu vāģi un atlikušo naudu izmantošu remonta pabeigšanai vai pelēkā sataisīšanai. Kā Jums šķiet, sanāca? :D

Iepriekšējais saimnieks tur bija izdarījis tiešām daudz, bet jau testa brauciena laikā bija sajūta, ka kkas tomēr tur nav okei. Protams, shotgun taisnā truba bija diezgan liels sarkanais karogs, bet es piedāvāju savu cenu un kļuvu par šī zilā brīnuma saimnieku. Detaļās mēģināšu neieslīgt, bet kārtējo reizi taisīt defektāciju pēc pirkuma bija acu atvērējs. Taisīt nesapuvušu BMW vai AMG mersi nav baigi žēl, bet random opeli? Fuck me. Savedot kautcik sakarīgā kondīcijā un iztērējot pārāk daudz naudas tam vismaz varēju vasaru novizināties ar kondicionieri, kautkādu komfortu, samērīgu patēriņu un nevajadzēja busiņu, lai pārvāktos. Arī 200x160 matracis ielīda.

Image
Image

Bet gandrīz katru nedēļu auto piemeklēja kāds niķis. Kad kādā rītā konstatēju, ka no vecā saimnieka pārvilktās bremžu trubiņas bija sācis tecēt šķidrums un kārtējo reizi čakarējās sapistie lukturi vadi, es atzinu sakāvi un pēc divām nedēļām Omega jau devās ar jauno sainieku uz Siguldu. Šaubu nav, ka čotka Omega ir čotka mašīna. Bet šis īsti nebija tas gadījums.
Last edited by krabiz on 11 Nov 2022, 15:47, edited 9 times in total.
"316iA kompakts man ir brīvdienu izbraucieniem"
krabiz
Posts: 317
Joined: 05 Jun 2016, 22:52
Location: LV
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: krabiz braucamie

Post by krabiz »

Esam tuvu noslēgumam, vēl mazliet.

To, ka Omega ilgi pie manis nepaliks es sapratu jau pirmajā mēnesī, bet joprojām nekas no budžetā esošajiem piedāvājumiem neuzrunāja. E39 teorētiski nav bijis, kaut braukts ar tiem ir pietiekami un kad jau biju sasparojies vienam zolīdam eksemplāram - tas jau aizgāja citās rokās. Nu ok, ko es gribēju pirms nopirku pelēko? Tieši tā, FL 320d unīti ar paku bez rūsas. Ieeju FB Marketplace un ko es redzu? Šejienietis @Gustiņš ir ielicis savu E46 tirgoties. Iepriekš pazīstami nebijām, bet tā kā pieredze ar forumiešiem iepriekš bija pozitīva, tad braucu lūkoties. Šoreiz izlēmu arī defektāciju veikt pirms pirkšanas :D

Image

Svaigākā finansiālā kļūda šobrīd - 2003 320dA Touring aka melnais.
Pakots, neizjāts, lūka, krēslu apsilde, motora papildus sildītājs, ksenons un PDC. Ir pavisam mazi plankumiņi, bet saies.
Image
Darāmo darbu saraksts beigās sanāca pagarš, bet virsbūve bija pārsteidzoši laba, tā ka pat daži man teica pa ziemu nemaz nebraukt, bet es toties zinu, ka pāris ziemas vismaz toč noies. BBS RK palika pie Gustava, toties dabūju svaigas ziemenes, ko likt uz Style32, kas glabājās no pelēkā. Melni diski uz melna auto? Stils nenormāli, bet uz vasaru centīšos laboties. Šobrīd vairums defektu jau novērsti un auto brauc tiešām patīkami prieks 4cyl dīzeļa.
Samainīti dzinēja spilveni, jauna kartera ventilācija, iztīrīta ieplūde, nomainīta vārstu vāka blīve, restaurēts kardāns, aizmugurējos plauktos poli un samainīti lodbalsti, atjaunots ģenerātors, eļļas maiņa un vēl kāds sīkums.
Tikai patēriņš vēl nezināmu iemeslu dēļ ir aptuveni 2x lielāks kā jābūt :D Un auksta kārba mazliet niķojās arī pēc eļļas maiņas. Bet nu sataisīs. Kautkad.

“Gandrīz viss, vēl tikai šis!” /Gustavo/

Noslēgumā ievadīši turpinājumu, kurš taps kādā vēl man nezināmā dienā un cerams iekļaus pelēkā atgriešanos ielās. Praktiski no pirmā gada, kad man šis auto bija, sāku lolot domu, ka braukšu ar viņu pa Biķeniekiem un uzzināšu, kā tas ir dzīvē, nevis spēlītēs. Tas būs tīri brīvdienu auto, ko mocīt un baudīt vienlaikus, bet ne hardcore trasinieks.
Tam auto arī lēnām ticis gatavots šos gadus. Ir sakārtotas bremzes, ir nomainīta pilnīgi visa piekare ar poli buksēm tiltā un plauktos, tilta pastiprinājums, regulējams glāžu savilcējs priekšā, jauni pr. plaukti utt. Priekšā salīdzinoši pieticīgi Sachs M-piekares amīši un KONI aizmugurē, bet varbūt kādreiz nonāksim līdz koilām. Motora apkarē ir nomainīts praktiski viss un neskaitot šāļu grabēšanu - tas strādā izcili. Nobeidzoties iepriekšējai kārbai neliku manuāli, jo zināju, ka tas notiks tad, kad tiks pārlasīts motors. Un tas būtu noticis tā vai tā, jo jau mainot vārstu vāku un kartera blīvi atklājās, ka viena no ķēdes sliedēm ir sākusi sadalīties. Tas gan man netraucēja tā nobraukt 23000km :D Un, protams, neignorēsim faktu, ka 300k nobraucis M54 ir izdilis un eļļa nepazūd melnajā caurumā jeb izpūtējā tāpat vien.
Problēma ir tajā, ka es gribu, lai viss tiek izdarīts uz maksimumu un pa smuko. Tāpēc, kad eventuāli motors tik celts ārā, tad arī taisīts tiks praktiski netaupot un arī kārba tiks mainīta uz 5 vai cerams, 6 ātrumu ZF.

Lai arī pa gadiem, kārtējo defektu ēnā, esmu to auto 3 vai 4 reizes nopietni apsvēris pārdot, tad salabojot un izbracot jau pēc dažām minūtēm tās domas aizmirstās. Pa šiem laikiem ir daudz piedzīvots un pārdzīvots, ir vests viss loģiskais un neloģiskais, arī kartupeļi no laukiem kā kārtīgā universāli, apceļota teju visa Latvija, bet tuvākie draugi, bieži iesmejot jautā, kā ta klājas manam bembim.

Šī brīža stāvoklī vērtība ir diezgan necila un tā kā ieguldīts tur jau sen ir vairāk par gatavu 330i, tad jācīnās vien tālāk. Dzīvokļa remonts ir teju noslēgts un varēs lēnām sākt kasīt kopā šim mērķim.

Nu kautkā tā šobrīd, ja izturējāt tik ilgi, tad esmu pārsteigts, bet ja TLDR: nopirka E34 lūzni; izjauca E34 lūzni; nopirka ārzemēs japāņu auto un turpat pardeva; nopirka pelēku E46; nopirka un pārdeva spaiņa mersi; pabraukāja ar darba mašīnu; nokāva pelēko E46; nopirka opeli un pārdeva, jo lūznis; nopirka melnu E46.

Turpinājums sekos.

Adios!

Image
Last edited by krabiz on 08 Nov 2022, 12:53, edited 2 times in total.
These users thanked the author krabiz for the post:
Teorētiķis (09 Nov 2022, 13:56)
Rating: 25%
"316iA kompakts man ir brīvdienu izbraucieniem"
User avatar
kars
Posts: 3416
Joined: 10 Jan 2010, 00:24
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: krabiz braucamie

Post by kars »

Skaņa bija tik tiešām episki laba tam c32, izpūtēju Nikolassa Bertāna fāteris 'sačinija', nēsmu pārliecināts vai cat's bija vietā jo atgāzes knapi izgāja (gandrīz uz robežas), bet decibilos iekļāvās.
Кто разбирается тот разбирается...
User avatar
VuskansDavis
Posts: 2227
Joined: 29 Apr 2014, 23:03
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: krabiz braucamie

Post by VuskansDavis »

Stāsts mega labs :cool:
:latvija:
User avatar
Juzix
burnout.lv foto team
Posts: 16813
Joined: 11 Apr 2006, 19:52
Location: LV
Has thanked: 16 times
Been thanked: 0
Contact:

Re: krabiz braucamie

Post by Juzix »

C32 + omega > viss pārējais :naac:
Stāsts bomba, bija forši lasīt.
Image :latvija:
"Ja Tu esi lohs, tad tevi izglabt ir grūti" (c) Petka IV2
"Man principā ir P0HUJ" (c) GG IV2.5
User avatar
Ch.
Posts: 10251
Joined: 01 Jul 2006, 23:26
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: krabiz braucamie

Post by Ch. »

Aaaahujenijs topiks :cool: izlasiju visu, tagad jutos kā filmu noskatijies :D
Sodit mazlitrazhas uz dambreta
User avatar
howitzer
M30
Posts: 28380
Joined: 18 Aug 2010, 15:02
Location: мясо, матюки, убийство и голые сиськи
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: krabiz braucamie

Post by howitzer »

Ch. wrote: 09 Nov 2022, 11:01 Aaaahujenijs topiks :cool: izlasiju visu, tagad jutos kā filmu noskatijies :D
Šitais! :D
"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"-Unknown

Image
モンク島の戦士 / Monku-jima no senshi
User avatar
J.K.jr.bad.
Posts: 1161
Joined: 09 Jul 2004, 21:22
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: krabiz braucamie

Post by J.K.jr.bad. »

Sen nebija nekas patīkams lasīts. :cool:
J.K.jr.bad.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:offtopic:
Post Reply