Ļōōōti sens neesmu taisījis te jaunu topiku. Un īsti nav ar par ko, jo kā jau lielākai daļai projekti tiek iesākti un nekur tuvu finiša taisnei tie netuvojas. Pa īsti nekustas gadiem ilgi. Tad nu es nolēmu padalīties ar jums ar savu pieredzi lietojot iegādātu, praktiski, nullīti savu sapņu (no praktiskā viedokļa) auto.
Un tā iepazīsimies:
Peugeot Rifter 2020 (N1 kategorija. Tipa kravinieks)
1.5 dīzelis
8 pakāpju automāts
Adaptīvais kruīzs
Joslu uzturētājs
Webasto
Dibena apsilde
Elektriski spoguļi, apsildāmi un nolokāmi
Apple Play
Parkingi un kamera aizmugurē
Lietus sensors
Tālo gaismu asistents
Atsevišķi atverams bagažnieka logs
Keyless
Auto Start/Stop
Elektriskā rocene
220v rozete
Pilna izmēra rezerves rats. Tikai nez kādēļ uz tā rakstīts ne ātrāk par 80km/h.
![Incomprehension :hvz:](./images/smilies/sm128.gif)
varbūt, vēl kaut kas. Atcerēšos pierakstīšu.
No tā, kas nav, bet varēja būt līdz pilnai laimei:
Aklo zonu asistents. Nu ļoti prasās, jo spoguļi ir ar riktīgi šauru redzes loku. Milzīga aklā zona, salīdzinot ar Kangoo MK1. Šis punkts ietvers sevī arī parkingus pirekšā.
Pašapumšojošais atpakaļ skata spogulis.
Sīkumu novietne zem aizmugurējo kājām. Bet tā laikam nāca ne N1 kategorijas autiņiem.
Piekabes āķis. Šo punktu kaut kādā brīdī būs jāuzliek.
Vēl bija tāda opcija īsajās versijās, kā panorāmas lūka, bet ar šo opciju tiktu zaudēta vieta bagažniekā.
![Image](https://media.peugeot.lv/image/17/5/peugeot-rifter-1802styp038.382175.17.jpg)
Tiesa gan iegūtu vietu priekš visāda hlama, ko vadāt līdzi.
![Mr. Green :D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Image](https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/eurekar-v2/uploads/images/original/riftoot.jpg)
![Image](https://www.honestjohn.co.uk/media/14713375/02_peugeot_rifter_630x420.jpg)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sāksim ar vislabāko ziņu, kas saistīta ar šo auto: TAS IR DARBA AUTO! Darba auto, kas man ir arī ikdienas auto. Jebkurš piekritīs, ka pasaulē nav labāka auto kā darba.
![veesi :]](./images/smilies/icon_smokin.gif)
Auto, kā dēmo eksemplārs, tika iegādāts pie kaimiņiem Igaunijā. Tā kā uz to brīdi, kad bija nobriests iegādāties spēkratu, Stelantis grupa bija pārstājusi ražot normālas komplektācijas pasažieru bulku vāģus, tikai elektriskos, tad nekas cits neatlika to meklēt mazlietotu.
Kā jau zinat, vai arī nezinat, tad šādu auto, ar nelielām kosmētiskām izmaiņām jūs varat iegādāties no pieciem dažādiem ražotājiem:
Citroen Berlingo
Peugeot Rifter/Partner
Opel Combo
Toyota City Ace
Fiat Doblo.
Visi auto ir identiski izņemot vizuāli izņēmumi auto sejā un šofera kokpitā. No visiem šiem pieciem vislielākās vizuālās atšķirības ir tieši Rifter. Ne tikai priekša atšķiras, bet arī aizmugurējie lukturi ir citi un arī šofera pusē panelis. Pārējiem auto, izņemot Opel, ražotāji ir apmierinājušies tikai ar brenda zīmes nomaiņu Citroen vietā. Vēl viena būtiska atšķirība no pārējiem, ir tā, ka Rifter nāca komplektācijā ar paaugstinātu par 16mm klīrensu, kas droši ļauj bez lielām galvassāpēm vadīt auto pa mūsu brīnišķajiem ceļiem.
Auto tika iegādāts 2021.gada augustā. Spidometrs rādīja ~12K km. Braucu ar autobusu pats pakaļ uz Tallinnu, lai pēcāk pats savā gaitā dotos uz Latviju.
Tāds viņš mani gaidīja. Iztīrīts, nomazgāts un galvenais ar pilnu bāku! Tas bija pats jaukākais pārsteigums. Laikam Viking motors Igaunijā ir savi kvalitātes standarti. Atceros, ka pie mums Mollerī, ielej jaunā auto tik daudz degvielas, lai tikai lampiņa nedegtu, bet te lietotam auto ir pilna bāka. Un kā pēcāk izrādījās, arī tikko veikta apkope. Tā lai klients ir 100% apmierināts un vienmēr atceras ar labu domu.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362052_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Tā ar devos no Tallinas uz mājas pusi mēģinot pa ceļam nenokrašoties, jo vajadzēja, taču izspaidīt visas poga, lai saprastu kas kā strādā.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pa ceļam iebraucu kādā piejūras ciematā atrādīt priekšniekam jauno auto un iedot izbraukt. Ilgi nedomājot šis uz kāpām, kur tālu netika. Acīmredzot pieradums pie Subaru tik liels, ka šķiet, ka visi ceļi izbraucami.
![Mr. Green :D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![emo :emo:](./images/smilies/emo.gif)
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362041_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Pabraukāju dažas dienas ar igauņu tranzīta numuriem un tad piereģistrēju CSDD. Nesaprotu, kapēc, CSDD nereklamē, ka ir tāda lieliska iespēja, ka vari tikt pie vecāka gadagājuma numuru kombinācijām. Es par to netīšām uzzināju un nolēmu sev paņemt kaut ko oldskūlīgāku. Vienmēr, ir patikuši numuri ar 3 cipariem. Manuprāt izskatās viss elegantāk.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362063_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362068_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Izbraucot uzreiz pamanīju vienu superīgu lietu, kas nav citām markām: Instrumentu panelis, kuru nenosedz stūres rats! Gan jau ka esat saskārušie ar to, ka ierasti saregulējot stūres ratu, kā būtu ērtāk, jūs vairs īsti neko jēdzīgu panelī neredzat. Tad šajā Peugeot paaudzē, ne tikai Rifter'im tā vairs nav problēma. Stūres rats ar tāds kantains, un šķiet, ka varētu būt neērti. Bet, teikšu jums atklāti, nekādu neērtību nesaskatu. Protams gan, driftā nederēs.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362035_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Kad auto tiek izmantots darba vajadzībām, tad laiku pa laikam vajag kaut ko smagāku aizvest. Tā kā auto kravnesība ir ~600kg, tad reizēm iekrautie 400kg bagažniekā nerada nekādu problēmu pārvietoties. Un no malas izskatās, ka auto ir "normāla" augstuma.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362048_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Lai gan auto ir 130 poniji un 300Nm, tomēr, lai tas būtu elastīgāks gribētos vēl kādus 30 zirdziņus un 100Nm. Pilsētā pārvietojoties vispār nekādu problēmu, bet ārpus, pirms vēlies kādu apdzīt, gan ir jāpadomā. Pašmasa pasē ir 1679kg.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362080_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Man ikdienā sanāk nobraukt vismaz 100km. Plus vēl visādi darba braucieni, tā ka pa nedēļu sanāk aptuveni 1000km, jeb viena bāka nedēļā. Vidēji patēriņš sanāk 5.5-6L šādā režīmā. Ja tikai šoseja, tad, principā, var ierakstīties 5L/100km. Priekš tāda auto galīgi neslikti. Viss straujāk patēriņš pieaug braucot īsus gabalus, kad auto jau paspēj atdzist. To var manīt arī borta kompī. Kamēr nav darba temperatūras, tikmēr patēriņu rāda kādu litru vai pat vairāk augstāku.
Uz doto brīdi pats esmu jau nobraucis 90k km. Nepilnu divu gadu laikā. Un tikko beidzās garantijas periods, kas bija 100k km vai 5 gadi.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362024_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Piekares, vadības ziņā īsti apmierināts neesmu. Vai nu kaut ko inženieri nav līdz galam izdarījuši, jeb arī jānes šis upuris kravnesības un klīrensa vārdā. Auto ļoti cieti atsaucas uz nelīdzenumiem. Arī piekrauts uzvedas līdzīgi, lai gan parasti kraviniekā viskomfortablāk, kad tas ir noslogots. Ja vēl nelīdzenumi gadās līkumā, tad auto mēģina aizlekt nost no trajektorijas. Un tas ar visu to, ka riepa ir 65 profila. Tā kā man pirms tam bija pirmās paaudzes Kangoo, tad ir ar ko salīdzināt. Tas salīdzinoši bija ļoti komfortabls un mīksts. Tiesa gan tur bija savādāka veida piekare gan priekšā, gan aizmugurē.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362048_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Toties, praktiskums atsver visu. Jau ar Kangoo sapratu, ka tas ir tas ko es savā vecumā vēlos! Un tāpēc meklējot aizvietotāju nokalpojušam Kangoo bija tieši bulku vāģis.
Šis augtais klīrenss, augstā durvju aile, bīdāmās aizmugurējās durvis, vietas vairāk nekā nepieciešams 5 pasažieriem, milzīgais bagāžnieks, kurā var ielikt bērnu ratus neizjauktus un vēl paliks daudz vietas un vēl visādas praktiskas lietas ir tas, kas mani saista. Un kā jau redzējāt aprakstā, tad nav īsti tādu opciju, ko ļoti gribētu un nevarētu atrast šīs kategorijas automobīļos mūsdienās.
Ielikt divus pieaugušo velosipēdus un vienu bērnu, turklāt vēl saglabājot divas vietas aizmugurē īsti problēmas nesagādā. Šeit bilde vēl no Kangoo laikiem. Vienīgais kas noskrūvēts ir pedāļi pieaugušo veļļukiem. Jāatzīst, ka šos pašus velosipēdus Rifter'ī ir grūtāk ielikt un bija nepieciešams sagriezt un nolaist zemāk stūres ratus, jo acīmredzot durvju aile Kangoo, lai gan tas ir vizuāli mazāks, tomēr, ir augstāka. Būtu bijis variants ar garo bāzi, tad noteikti būtu to izvēlējies, jo papildus 35cm būtu jau noderējuši vedot garākus priekšmetus.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/10/W0005239/000523897/000052389685_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362061_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Jau ar esošo īso bāzi, esam izmēģinājuši divatā ceļot un gulēt iekšā. Iepirkās pareizā izmēra piepūšamais matracis un saldus sapnīšus. Garums vietai ir 190 un platums ~ 120cm. Griestu augstums 112cm.
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362034_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
![Image](https://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0005237/000523621/000052362032_%23_3_%23_JKjrbad.jpg)
Nakamājā sērijā pastāstīšu, kas bija par problēmām garantijas laikā un to, ka tjūnerim vienmēr niez nagi.
![Mr. Green :D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)