Kā jau daudzi varbūt atceras E34 pagāšgad aizripoja tālāku ceļu. Skatītāji bija daudz, kaulētāji un stulbi piedāvājumi pret E60 535D arī netrūka, bet pietika ar to, ka vienā dienā atbrauca cilvēks, noskaitīja naudu un auto aizripoja tālāku ceļu. Jau kādu mēnesi bija noskatīts viens cits auto uz kuru jau sen liku acis, jo īpašnieku labi zināju. Vārds pa vārdam, auto tika man aizsists un ātri vien nonāca manās rokās.
![Image](https://i.imgur.com/gaAjXhZ.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/7fzKvDQ.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/ged5HrV.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/fjS7rzr.jpg)
Nu tad šeit ir jaunās kamanas - 2002 BMW E39 525i M-Sport Touring tikko pēc iegādes. Zināju, ka gribu tikai un vienīgi benzīna E39, bet diemžēl dīzelis jau Latvijā ir diezgan liela sērga un viss, kas šeit ir palicis ir tikai nopisteņi vai plikas baznīcas žurkas.
![Image](https://i.imgur.com/otr4GnF.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/dNJbZ2v.jpg)
Komplektācija, salīdzinot ar E34, bija priekš manis ideāla:
*Nav lūkas
*Sportsitzes ar dupša apsildi
*Pilnā M paka
*Parkingi
*Kondicionieris
*Pneima
*Nav dīzelis
![aleluja :aleluja:](./images/smilies/pray.gif)
*M54
*Eisenmann glušaks
*High gloss shadowline
*Elektriski nolokāmie spoguļi
*Modlight2
Pirmajās dienās jau sapratu, ka pašreizējais ķīnas šortsifteris šeit nebūs ilgdzīvotājs, tas ātri vien tika nomainīts pret iepriekš pārbaudīto recepti - OEM E60 short shifter + ZHP kloķis. Ar šo auto arī sapratu, ka šeit nebūs nekādi liekie aftermarket tuningi, nekādas poly bukses, koilas utml. Šeit, lielos vilcienos, tiks saglabāta orģinalitāte jeb kā ražotājs paredzējis.
![Image](https://i.imgur.com/zRToJOL.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/ejZVE3C.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/kykPgzh.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/iuNdEJg.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/dfKS7KO.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/eH0e99c.jpg)
Tad protams jāizmēģina ir unīša privilēģijas - muterei vajag augsni aizvest. Nulle bazara.
![Image](https://i.imgur.com/WOBa6ra.jpg)
Lejot bāku atklājās, ka leju benzīnu uz zemes. Iepriekšējais īpašnieks mainot sūkni bija nedaudz ieplēsis gumijas bākā. Tā, protams, tika operatīvi nomainīta.
![Image](https://i.imgur.com/qqfG7ys.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/9sVzsSv.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/Yv08bx7.jpg)
Pirms garā brauciena uz Valku auto kaut ko sāka spļaudīties un rīstīties, braucot jau ar 21. gadsimta auto sapratu, ka šeit bez datora palīdzības neiztiks, tāpēc piespraudu klāt to, kas bija pa rokai un atklājās kur meklēt problēmu. Nospļāvos un saliku jaunas spoles un sveces un viss bija atpakaļ bumbās.
![Image](https://i.imgur.com/RCtAOKK.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/lk91yvt.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/5iQc2yN.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/WDewV2n.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/NYJXVRI.jpg)
Nedaudz ciemos pie Riepu Garāžas uz savirzi, jo ievēroju, ka riepas pastiprināti ēd.
![Image](https://i.imgur.com/GdxSWqL.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/vHcfbds.jpg)
Sapratu, ka man priekšējā lūpa neder tāpēc tā tika noņemta, izvilktas normāli logu mīzēju trubiņas un ieliktas atpakaļ hromētās nāsis.
![Image](https://i.imgur.com/HDnujzO.jpg)
Sāku ar nelielām apkopītēm un remontdarbiem, pie gāzinieka ciemojoties tika konstatēts, ka ir liesītis uz benzīna - šis saka vai nu sūknis vai filtrs, ieraugot BMW logo un datumu (12.09.02) uz degvielas filtra vairāk jautājumi nebija, filtrs tika nomainīts. Kā arī bremžu šķidrums un stūres past. šķidrums arī bija melnāki par melnu - tie arī tika samainīti.
![Image](https://i.imgur.com/oqrphx7.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/o7fuEJF.jpg)
Tālāk jau tikai braukšanas vaina, izbraukāta Kurzeme un pa lielam izbaudīts auto.
![Image](https://i.imgur.com/i76VG2p.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/lp3jUzB.jpg)
Bagažnieka vāks saka krist uz galvas, noskatoties pāris video sapratu, ka ir iepisiens uz visiem 100%. Lielu kļūdu pieļāvu nopērkot kaut kādus analogos amjus. Šie īsti negrībīgi tika uzlikti, vēlāk tika ievākts info, ka tos amjus ir jāliek tikai un vienīgi OEM, bet nu mūžu dzīvo un mūžu mācies.
![Image](https://i.imgur.com/HsLVtKt.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/bqqnO2o.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/PucxvBy.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/e8wvx5W.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/GfOQYc1.jpg)
Septembrī jau sapratu, ka čota tas auto ar visu savu M piekari liekas nedaudz par cietu, pamanīju, ka amji noeļļojušies un sapratu, ka ir laiks maiņai. Tika izvēlēti OE Sachs M piekares amji (556-834) un jauni M atsitēji.
![Image](https://i.imgur.com/BNy5MAq.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/6ktxVpm.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/HrSXCVA.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/m7azpQQ.jpg)
Iekustināju sen nelietoto aizmugurējā stikla tīrītāja mehānismu un pēc kāda laiciņa arī sāka strādāt mīzējs arī.
![Image](https://i.imgur.com/lJZq56k.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/CtGReBX.jpg)
Tika iegādāti mani pirmie R18 mūžā, diezgan reti sastopams stils uz E39 - Style 85. Diskiem bija ne tikai aizvēsturiskas riepas virsū, bet arī nepareiza izmērs izvēlēts.
![Image](https://i.imgur.com/ihpwntd.jpg)
Sanāca, ka nācās pārvākties uz jaunu garāžu, sākām nedaudz piekārtot un atbrīvot vietu šitajai lielajai govij tieši pirms ziemas uznāciena.
![Image](https://i.imgur.com/OA6aBCA.jpg)
Pirmie darbi, ko zināju, kas bija šim auto jāizdara:
1. Termostats - auto nespēja normāli uzsilt un pēc nelielas sportošanas uz 170km/h auto atdzisa stipri zem savas darba temperatūras.
2. Visco sajūgs jeb termomufta - šo detaļu vispār reti kurš sev nomaina, bet tā ir diezgan svarīga komponente, kas ir periodiski jānomaina. Protams esošais bija vēl rūpnīcas oriģinālais, brīnums, ka nebija uzsprādzis jau.
![Image](https://i.imgur.com/0fJ1Dpe.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/mWcBe00.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/09Yc8j8.jpg)
Biju ievērojis, ka BMW logo smaida man pretī arī uz aizmugurējiem amortizatoriem, tātad biju 99.9% pārliecināts, ka tie arī ir sen savu karjeru beiguši. Ņemam vietā jaunus OE Sachs M piekare + pneima amjus (311-952), kā arī jaunus atbalstus, atsitējus un putekļsargus.
![Image](https://i.imgur.com/E1dpYt3.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/hVNm3QA.jpg)
Jauniegūtie diski sakrāsoti BLAST.LV
![Image](https://i.imgur.com/tY4Lrq7.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/y311sJY.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/CwKoin5.jpg)
Sākam arī nelielus audio uzlabojumus, jo standarta bomžpaket audio skan drausmīgi iekš E39. Priekšējās tumbas negribējās vēl mainīt, jo bail aplauzt klipšus aukstumā. Izvēlējos griestu tumbām Ground Zero GZTF 5.2X.
![Image](https://i.imgur.com/rrschtj.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/2QZ6T5y.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/JxNXVQk.jpg)
Tālāk sapratu, ka vajadzēs ja ne BT tad vismaz AUX, taču tagadējais BM54 bloks to neatbalstīja. Iemainot veco vietā tiku pie jaunāka, restaurēta un nedaudz uzlabota BM54 bloka un tad pietēloju, ka saprotu kaut ko no vadiem. Rezultātā tiku pie strādājošas AUX izejas.
![Image](https://i.imgur.com/V87IklP.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/m2vphX5.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/jOlRHM9.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/w1u6UZI.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/0KRYiYL.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/8xggooL.jpg)
Sākam gatavoties 2024. gada atklāšanai. Pirmā apkopes lieta sarakstā - kārba. Labi vien, ka izlēmu iemest aci tur, jo kārba bija praktiski tukša.
![emo :emo:](./images/smilies/emo.gif)
![Image](https://i.imgur.com/gm4uppO.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/jJGMC9G.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/lK0g7UB.jpg)
Jaunas mizas priekš jaunajiem diskiem, aizmugurē pa labu ciparu sanāca ieķert 265/35 R18 Toyo Proxes Sport.
![Image](https://i.imgur.com/my5IyrA.jpg)
Eļļa un filtrs, gaisa filtrs un salona filtrs apmainīti. Motors vispirms tika izskalots ar Liqui Moly slavēto šņagu. Jaunās riepas un diski virsū. Auto apakša un visi iespējamie dobumi arī nopūsti ar Liqui Moly Seilfett draņķi, lai palēlinātu dauto rūsēšanu. Atsauksmes ir labas par viņu tākā cerēsim uz labāko. Pagaidām visi paredzētie darbi ir izdarīti un tagad tikai gaidīšanas spēle - gaidam to pavasari.
![Image](https://i.imgur.com/wex6nxE.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/CDnFVRG.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/riZaDYX.jpg)
![Image](https://i.imgur.com/tlWh5io.jpg)