Tad tā tās smadzenes pazūd...
Ch.: 420SE W126
Re: Ch.: 420SE W126
Neliels update, vairāk blogs priekš sevis. Bloga nosaukums varētu būt “Par Pērtiķiem”.
Pirms divām nedēļām ar GG atkal devāmies pie merša, lai turpinātu caurumu aizvārīšanas procesu.
Uzreiz neliels prologs - pēdējās reizēs, kad auto tika darbināts, dzinējs mazliet uzsilstot uzvedās dīvaini. Sāka pārlieties, reizēm pats no sevis noslāpa.
Notīriju sniega čupu, iemetu aķīti, griežu – zāģē, zāģē bet ne vella nelec. Pat neuzsit.
Aizdedzes sistēma, neskaitot pašu aizdedzes moduli salikta jauna, par to īsti šaubu nebija. Par to kas ir KE-Jetronic aka BOSCH CIS-E man nebija ne jausmas, biju dzirdējis tikai nostāstus no visiem ka BLE TA MEHANISKA SPRICE IR PILNIGAS AUZAS. Pārbaudījām, dzirkstele ir (par šo pārliecinājos, kad vienā rokā turot svečvadu un otru atspiestu pret kuzavu domāju čo za fak un GG izdomāja vēlreiz pamēģināt pagriezt ). Degviela it kā arī. Pūšam brake cleaneri ieplūdē, pat neuzsit. Pēc 10 minūšu laistīšānās un masīvas auto pārliešanas (ar ieslegtu aizdedzi virināju gaisa mērītāja lāpstu ) sapratām, ka tas ir kkāds vegānu brake cleaneris, kurs nesūda nedeg. Aizmaucam uz statoel, nopērkam INSTANT POWER START FOR QUICK START ēteri, atbraucam atpakaļ, pūšam iekšā – auto uzreiz pielec. Uzvara.
Nolēmām atstāt tačku bišķi parūkt un pasildīties. Tikko kā temperatūras dačiks pacēlās pa milimetru viss saiet sūdā – tukšgaita paliek nevienmērīga, dzinējs pampst nost mēģinot gāzēt – viss slikti. Iedzinām boksā un GG ķērās pie metināšanas.
Fast forward 6-7h, pulkstens 20:30, tā kā servisā nakšņot negribas, metināšana jāmet pie malas un jāmauc mājās pirms mūs sašauj ar elektrošoku. Uzmetu aķi, giežu – atkal nelec. Šoreiz pat INSTANT QUIC START nepalīdz. Izstūmām āra un noraizējies devos majās.
Visu nedēļu darbadienu vakarus pavadīju lasot, skatoties vidikus un vācot info par to kas tas KE-Jetronic tāds ir un kas pie velna man varētu būt sačakarējies.
Pirmā lieta kas mani pārsteidza, ir tas, cik fakin ģeniāli tas viss ir uztaisīts, ņemot vērā to, pirms cik gadiem Kjets radās. Lai arī sistēma pati par sevi funkcionalitātes ziņā ir samērā komplicēta, katrs mezgls ir relatīvi vienkāršs, mehānisks un lielā mērā, kamēr pērtiķis ar līkām rokām nelien iekšā, bulletproof.
Ņemot vēra auto uzvedību un citu cilvēku pieredzi, uzreiz iezīmējās kkādi potenciālie problēmu cēloņi:
1. Nestrādā OVP (overvoltage protection relejs), līdz ar to kompim nepienāk španis un dzinējs darbojas K-Jetronic režīmā (šis izskaidrotu nevienmērīgo darbību, pampšanu nost utt, bet ne sūdīgo auksto startu
2. Nestrādā CSV (Cold Start Valve) aka degvielas sprausla, kas startējot aukstu dzinēju kādu brīdi špricē degvielu.
3. Nestrādā dzinēja temperatūras dačiks (kopā mersim ir 3 dačiki, šis konkrētais ar informāciju par dzinēja temperatūru baro kompi un aidzedzes moduli).
Jau mājās esot un pētot savas motortelpas bildes pamaniju interesantu gateri motortelpā, tieši pie CSV un temperaturas dačika
Tā nu pienāca kārtējā sestdiena un ķērāmies pie lietas. GG, laipns cilvēks būdams, piekrita paķert līdzi OVP un Degvielas sūkņa releju no sava merša.
Atveru kapotu un skatos, ka gan CSV vadi, gan temperaturas dačika vadi jau ir ar twist-n-tape metodi sakolhozīti. Tātad, es neesmu pirmais pērtiķis, kas saskāries ar šo problēmu.
Pirmais solis, noraujam kompi, pagriežam aizdedzi – kompim barošana pienāk. Značit OVP stādā kā nākas.
Nakamais solis – CSV. Paskrūvēju vaļā degvielas trubiņu, degviela pienāk. Mēram spriegumu uz štekeri brīdī kad auto tiek darbināts – 0.00V. CSV baro degvielas sūkņa relejs. Tā kā GG ir paņēmis līdzi savējo, nolemjam sākt ar to, ka samainām relejus. Vienā rokā GG relejs, vienā manējais – pētu abus un domāju WTF. Manam relejam 7 pini, GG relejam 9. Pēc 2 sekunžu ilgas, ļoti rūpīgas iespējamo risku izvērtēšanas pieņēmu lēmumu poh spraust iekšā, gan jau saies.
Mēram vēlreiz CSV barošanu – IR! Mēģinu darbināt un auto skaisti pielec.
Atkal atstājam parūkt minūtes 20, 30 – viss ideāli. Motors darbojas vienmērīgi, nepampst nost, neraustās, viss akujenchiks. Pēc vairākām stundām darbinot vēlreiz pieleca bez problēmām.
Skaidrs tas, ka gan pie nelekšanas, gan rīstīšanās vainīgs degvielas sūkņa relejs.
Aizbraucu mājās, piesēžos pie kompja, atveru shēmu un skatos diez kam tie extra pini domāti. Viens pins – temperaturas inputs uz releju, otrs pins – izeja CSV darbināšanai
Iemetu kataloga, skatos, ka tas relejs, kas man bija sākotnēji, domāts 380SE/500SE prefiem līdz 85 gadam. Manam auto pēc kataloga un shēmas jābūt tieši tādam pašam 9 pinu relejam kā GG.
Un te nu iezīmējās vēl ainiņa no mersedesa vēstures – acīmredzot kāds, kaut kādā brīdī, kaut kāda iemesla dēļ mainījis degvielas sūkņa releju, aizbraucis uz šrotu, pateicis NU MAN TO SUKNA RELEJ, NU NO TAS TEN VECAA MERSHA S KLASES, nopircis, iespraudis un pat neaizdomājies par tiem 2 extra piniem. Tad drošvien pienāca ziema, aukstums, auto sācis nelekt, saimnieks aizvedis to auto pie cita pērtiķa atrisināt to problēmu un tas kārtīgā LV servisu garā sācis raustīt, graizīt un mainīt visu pēc kārtas. Beigās vai nu to problēmu tā arī neatrisināja un atdeva saimniekam mašīnu, vai gluži vienkārši iestājās siltāks laiks un problēma izgaisa.
Vel gribēju piebilst, ka tas nav gluži relejs klasiskā releja izpratnē. Es teiktu drīzāk, ka tas ir kontrolieris. Vada degvielas sūkņus, lambdas heateri, aukstā starta sprauslu, kickdown limiteri utt.
Šādi izsaktās mans vecais relejs no iekšpuses:
Pagaidām pēc statistikas sanāk, ka viss ar ko es līdz šim esmu cīnijies ir radies pērtiķu darbības rezultātā:
1. Hroma epopeja
2. Nedegošās aizmugures gaismas – to es laikam šeit aizmirsu aprakstīt, bet vārdusakot, kkādus 2 vakarus nočakarējos ar to kāpec man aizmugurē nedeg bremžu gaismas un gabarīti. Beigās sapratu, ka izraujot labās puses elektro logu drošinātāju viss strādā Spriežot pēc tā, ka bagažnieks ir pilns ar kkādiem logu pacēlājiem un elektro logu motoriem, visdrīzāk kāds meistars ir pieslēdzis logus pie gaismu ķēdes. Šo gan vēl neesmu atradis, bet jau pamaniju vairākās vietās twist and tape, kur visdrīzāk arī slēpjas iemesls tam visam.
3. Grīdas metināšana – iepriekš kāds ir aizlāpijs caurumus uzpļūtot pa virsu ielāpu un nekādīgi neapstrādājot. Tas ar ko GG tagad cīnās ir pārtaisīt gateriskākās un sapuvušākās vietas.
4. Dzinēja čakarēšānās
Diez kas bus nakamais?
Pirms divām nedēļām ar GG atkal devāmies pie merša, lai turpinātu caurumu aizvārīšanas procesu.
Uzreiz neliels prologs - pēdējās reizēs, kad auto tika darbināts, dzinējs mazliet uzsilstot uzvedās dīvaini. Sāka pārlieties, reizēm pats no sevis noslāpa.
Notīriju sniega čupu, iemetu aķīti, griežu – zāģē, zāģē bet ne vella nelec. Pat neuzsit.
Aizdedzes sistēma, neskaitot pašu aizdedzes moduli salikta jauna, par to īsti šaubu nebija. Par to kas ir KE-Jetronic aka BOSCH CIS-E man nebija ne jausmas, biju dzirdējis tikai nostāstus no visiem ka BLE TA MEHANISKA SPRICE IR PILNIGAS AUZAS. Pārbaudījām, dzirkstele ir (par šo pārliecinājos, kad vienā rokā turot svečvadu un otru atspiestu pret kuzavu domāju čo za fak un GG izdomāja vēlreiz pamēģināt pagriezt ). Degviela it kā arī. Pūšam brake cleaneri ieplūdē, pat neuzsit. Pēc 10 minūšu laistīšānās un masīvas auto pārliešanas (ar ieslegtu aizdedzi virināju gaisa mērītāja lāpstu ) sapratām, ka tas ir kkāds vegānu brake cleaneris, kurs nesūda nedeg. Aizmaucam uz statoel, nopērkam INSTANT POWER START FOR QUICK START ēteri, atbraucam atpakaļ, pūšam iekšā – auto uzreiz pielec. Uzvara.
Nolēmām atstāt tačku bišķi parūkt un pasildīties. Tikko kā temperatūras dačiks pacēlās pa milimetru viss saiet sūdā – tukšgaita paliek nevienmērīga, dzinējs pampst nost mēģinot gāzēt – viss slikti. Iedzinām boksā un GG ķērās pie metināšanas.
Fast forward 6-7h, pulkstens 20:30, tā kā servisā nakšņot negribas, metināšana jāmet pie malas un jāmauc mājās pirms mūs sašauj ar elektrošoku. Uzmetu aķi, giežu – atkal nelec. Šoreiz pat INSTANT QUIC START nepalīdz. Izstūmām āra un noraizējies devos majās.
Visu nedēļu darbadienu vakarus pavadīju lasot, skatoties vidikus un vācot info par to kas tas KE-Jetronic tāds ir un kas pie velna man varētu būt sačakarējies.
Pirmā lieta kas mani pārsteidza, ir tas, cik fakin ģeniāli tas viss ir uztaisīts, ņemot vērā to, pirms cik gadiem Kjets radās. Lai arī sistēma pati par sevi funkcionalitātes ziņā ir samērā komplicēta, katrs mezgls ir relatīvi vienkāršs, mehānisks un lielā mērā, kamēr pērtiķis ar līkām rokām nelien iekšā, bulletproof.
Ņemot vēra auto uzvedību un citu cilvēku pieredzi, uzreiz iezīmējās kkādi potenciālie problēmu cēloņi:
1. Nestrādā OVP (overvoltage protection relejs), līdz ar to kompim nepienāk španis un dzinējs darbojas K-Jetronic režīmā (šis izskaidrotu nevienmērīgo darbību, pampšanu nost utt, bet ne sūdīgo auksto startu
2. Nestrādā CSV (Cold Start Valve) aka degvielas sprausla, kas startējot aukstu dzinēju kādu brīdi špricē degvielu.
3. Nestrādā dzinēja temperatūras dačiks (kopā mersim ir 3 dačiki, šis konkrētais ar informāciju par dzinēja temperatūru baro kompi un aidzedzes moduli).
Jau mājās esot un pētot savas motortelpas bildes pamaniju interesantu gateri motortelpā, tieši pie CSV un temperaturas dačika
Tā nu pienāca kārtējā sestdiena un ķērāmies pie lietas. GG, laipns cilvēks būdams, piekrita paķert līdzi OVP un Degvielas sūkņa releju no sava merša.
Atveru kapotu un skatos, ka gan CSV vadi, gan temperaturas dačika vadi jau ir ar twist-n-tape metodi sakolhozīti. Tātad, es neesmu pirmais pērtiķis, kas saskāries ar šo problēmu.
Pirmais solis, noraujam kompi, pagriežam aizdedzi – kompim barošana pienāk. Značit OVP stādā kā nākas.
Nakamais solis – CSV. Paskrūvēju vaļā degvielas trubiņu, degviela pienāk. Mēram spriegumu uz štekeri brīdī kad auto tiek darbināts – 0.00V. CSV baro degvielas sūkņa relejs. Tā kā GG ir paņēmis līdzi savējo, nolemjam sākt ar to, ka samainām relejus. Vienā rokā GG relejs, vienā manējais – pētu abus un domāju WTF. Manam relejam 7 pini, GG relejam 9. Pēc 2 sekunžu ilgas, ļoti rūpīgas iespējamo risku izvērtēšanas pieņēmu lēmumu poh spraust iekšā, gan jau saies.
Mēram vēlreiz CSV barošanu – IR! Mēģinu darbināt un auto skaisti pielec.
Atkal atstājam parūkt minūtes 20, 30 – viss ideāli. Motors darbojas vienmērīgi, nepampst nost, neraustās, viss akujenchiks. Pēc vairākām stundām darbinot vēlreiz pieleca bez problēmām.
Skaidrs tas, ka gan pie nelekšanas, gan rīstīšanās vainīgs degvielas sūkņa relejs.
Aizbraucu mājās, piesēžos pie kompja, atveru shēmu un skatos diez kam tie extra pini domāti. Viens pins – temperaturas inputs uz releju, otrs pins – izeja CSV darbināšanai
Iemetu kataloga, skatos, ka tas relejs, kas man bija sākotnēji, domāts 380SE/500SE prefiem līdz 85 gadam. Manam auto pēc kataloga un shēmas jābūt tieši tādam pašam 9 pinu relejam kā GG.
Un te nu iezīmējās vēl ainiņa no mersedesa vēstures – acīmredzot kāds, kaut kādā brīdī, kaut kāda iemesla dēļ mainījis degvielas sūkņa releju, aizbraucis uz šrotu, pateicis NU MAN TO SUKNA RELEJ, NU NO TAS TEN VECAA MERSHA S KLASES, nopircis, iespraudis un pat neaizdomājies par tiem 2 extra piniem. Tad drošvien pienāca ziema, aukstums, auto sācis nelekt, saimnieks aizvedis to auto pie cita pērtiķa atrisināt to problēmu un tas kārtīgā LV servisu garā sācis raustīt, graizīt un mainīt visu pēc kārtas. Beigās vai nu to problēmu tā arī neatrisināja un atdeva saimniekam mašīnu, vai gluži vienkārši iestājās siltāks laiks un problēma izgaisa.
Vel gribēju piebilst, ka tas nav gluži relejs klasiskā releja izpratnē. Es teiktu drīzāk, ka tas ir kontrolieris. Vada degvielas sūkņus, lambdas heateri, aukstā starta sprauslu, kickdown limiteri utt.
Šādi izsaktās mans vecais relejs no iekšpuses:
Pagaidām pēc statistikas sanāk, ka viss ar ko es līdz šim esmu cīnijies ir radies pērtiķu darbības rezultātā:
1. Hroma epopeja
2. Nedegošās aizmugures gaismas – to es laikam šeit aizmirsu aprakstīt, bet vārdusakot, kkādus 2 vakarus nočakarējos ar to kāpec man aizmugurē nedeg bremžu gaismas un gabarīti. Beigās sapratu, ka izraujot labās puses elektro logu drošinātāju viss strādā Spriežot pēc tā, ka bagažnieks ir pilns ar kkādiem logu pacēlājiem un elektro logu motoriem, visdrīzāk kāds meistars ir pieslēdzis logus pie gaismu ķēdes. Šo gan vēl neesmu atradis, bet jau pamaniju vairākās vietās twist and tape, kur visdrīzāk arī slēpjas iemesls tam visam.
3. Grīdas metināšana – iepriekš kāds ir aizlāpijs caurumus uzpļūtot pa virsu ielāpu un nekādīgi neapstrādājot. Tas ar ko GG tagad cīnās ir pārtaisīt gateriskākās un sapuvušākās vietas.
4. Dzinēja čakarēšānās
Diez kas bus nakamais?
Last edited by Ch. on 19 Jan 2021, 17:44, edited 1 time in total.
Sodit slidgultnus uz spiediena
- Black President
- Spam addicted
- Posts: 15201
- Joined: 11 Nov 2013, 13:11
- Location: Underground
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Juzix
- burnout.lv foto team
- Posts: 17042
- Joined: 11 Apr 2006, 19:52
- Location: LV
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 0
- Contact:
Re: Ch.: 420SE W126
Visas pārējās problēmas gavno, bet šis ir bomba!Ch. wrote: ↑19 Jan 2021, 14:23
2. Nedegošās aizmugures gaismas – to es laikam šeit aizmirsu aprakstīt, bet vārdusakot, kkādus 2 vakarus nočakarējos ar to kāpec man aizmugurē nedeg bremžu gaismas un gabarīti. Beigās sapratu, ka izraujot labās puses elektro logu drošinātāju viss strādā Spriežot pēc tā, ka bagažnieks ir pilns ar kkādiem logu pacēlājiem un elektro logu motoriem, visdrīzāk kāds meistars ir pieslēdzis logus pie gaismu ķēdes. Šo gan vēl neesmu atradis, bet jau pamaniju vairākās vietās twist and tape, kur visdrīzāk arī slēpjas iemesls tam visam.
Un svaršķiks jaunās, baltās botās ir cienijami
"Ja Tu esi lohs, tad tevi izglabt ir grūti" (c) Petka IV2
"Man principā ir P0HUJ" (c) GG IV2.5
Re: Ch.: 420SE W126
Aa jaaa, sestdienaas sanak recigi, es netiiraas bomziigaas ar ellu nosmeretas dreebees atbraucu ar sierru. Meanwhile metinataajs jaunaas baltaas botaas izkaapj no X5 uz paceta un chusku meliteem.
Sodit slidgultnus uz spiediena
- Black President
- Spam addicted
- Posts: 15201
- Joined: 11 Nov 2013, 13:11
- Location: Underground
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- howitzer
- M30
- Posts: 28627
- Joined: 18 Aug 2010, 15:02
- Location: мясо, матюки, убийство и голые сиськи
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ch.: 420SE W126
Es sagaidu, ka Mincīti Tu vārīsi kurpītēs ar bantīti virsū un pūderētā parūkā.
"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"-Unknown
モンク島の戦士 / Monku-jima no senshi
モンク島の戦士 / Monku-jima no senshi
- GG.
- Posts: 15717
- Joined: 30 Oct 2011, 23:05
- Location: Lielā Xadene
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Ch.: 420SE W126
Bet ja par tēmu, tad tā arī ir, ka tās šprices ir diezgan bulletproof, sūdi sākās kad pāķi sāk tur kaut ko regulēt, skrūvēt vaļā utt. Tur lielākā daļa komponentu ir ļoti precīzi izgatavoti ar minimālu toleranci. To pašu šprices lāpstu saliecot vai nevajadzīgi atskrūvējot var iedzīvoties problēmās.
Ne velti Ferrari, Lambo, Porsche, Lotus un kaudze citu auto ar to šprici brauc, bet mūsu platuma grādos Audi un VW, kas ir biežāk sastopamajiem SŪC BLE TA SPRIC SAPROTIES
Ne velti Ferrari, Lambo, Porsche, Lotus un kaudze citu auto ar to šprici brauc, bet mūsu platuma grādos Audi un VW, kas ir biežāk sastopamajiem SŪC BLE TA SPRIC SAPROTIES
- Rii
- Posts: 7585
- Joined: 21 Sep 2008, 17:50
- Location: 200km uz Austrumiem
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Ch.: 420SE W126
Visas tās šprices problēmas var atrisināt ātri, lēti un vienkārši - pajautājiet jebkuram veca 5cyl Audi īpašniekam no Ludzas
NB MX-5 99'
Seat Leon 01'
Seat Leon 01'
Kada sedinasana? Tourings domats prieks R16.Ar normalu kliriensu. Pa grunteni pabraukt ari. Kartupelu maisu iekraut.
- andrams
- Posts: 401
- Joined: 16 Mar 2010, 22:28
- Location: Ventspils/Rīga
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
-
- Posts: 137
- Joined: 30 Jul 2012, 20:15
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ch.: 420SE W126
Nebrauc Visi tie ekzotik stāv gadiem nedarbināti, lai nedo dies nezūd vērtība pēc hagerty indeks, tad petrolišos piedāvā uzšaut video un nabaga mehs pusgadu mēģina tos štruntus dabūt pie dzīvības. KARBURATORI ir tas, ko meklē cilvēki priekš braukšanas ar ekzotik.GG. wrote: ↑19 Jan 2021, 23:12 Bet ja par tēmu, tad tā arī ir, ka tās šprices ir diezgan bulletproof, sūdi sākās kad pāķi sāk tur kaut ko regulēt, skrūvēt vaļā utt. Tur lielākā daļa komponentu ir ļoti precīzi izgatavoti ar minimālu toleranci. To pašu šprices lāpstu saliecot vai nevajadzīgi atskrūvējot var iedzīvoties problēmās.
Ne velti Ferrari, Lambo, Porsche, Lotus un kaudze citu auto ar to šprici brauc, bet mūsu platuma grādos Audi un VW, kas ir biežāk sastopamajiem SŪC BLE TA SPRIC SAPROTIES
Protams, visu var uztaisīt ja māki lasīt un ir nedaudz smadzenes, bet k-jet komponenti maksā tik cik maksā. Vēl vari izvēlēties pats nečakarēties un dead komponentu sūtīt uz DE kādam no bosch classic partners, kas detaļu nomazgā, pieliek klāt sarakstu, ka ir samainītas visas NLA daļas (kas nav pieejamas jau 20 gadus) un piestāda rēķinu. Un tā katru reizi.
Re: Ch.: 420SE W126
tas pats Ļoņa no Liepājas
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."
Re: Ch.: 420SE W126
Ok, šis izrādijās vēl rēcīgak.Ch. wrote: ↑19 Jan 2021, 14:23
2. Nedegošās aizmugures gaismas – to es laikam šeit aizmirsu aprakstīt, bet vārdusakot, kkādus 2 vakarus nočakarējos ar to kāpec man aizmugurē nedeg bremžu gaismas un gabarīti. Beigās sapratu, ka izraujot labās puses elektro logu drošinātāju viss strādā Spriežot pēc tā, ka bagažnieks ir pilns ar kkādiem logu pacēlājiem un elektro logu motoriem, visdrīzāk kāds meistars ir pieslēdzis logus pie gaismu ķēdes. Šo gan vēl neesmu atradis, bet jau pamaniju vairākās vietās twist and tape, kur visdrīzāk arī slēpjas iemesls tam visam.
Tā kā grīdas vārīšanā lielākā daļa tika pabeigta 6dien un aizmugures daļas sakopšanai tomēr nepieciešams noraut tiltu (kas tiks darīts nākamajā nedēļas nogalē) sanāca laiks pieķerties pie šī elektrogremlina.
Atgādinu – mersim nedeg bremžu gaismas un gabarīti aizmugurē. Izraujot drošinātāju “d”, kas atbild par labās puses priekšējo un kreisās puses aizmgurējo elektrisko logu, gaismas sāk strādāt. Sākam ar to, ka iespraužam vietā to drošinātāju un paspaidam logu pogas. Priekšejiem logiem pogas strādā ok, logi virinās, aizmugurējās pogas kaut ko gļučī. Strādā vienā virzienā, nestrādā otrā utt. Plus paši slēdži ir sticky un ķerās. Tas būs jāsakopj. Domāju mozh pašas pogas čakarē prātu. Atvienoju - nē, gabarīti joprojām nedeg. Kamēr kasam pauri saprotu, ka kaut kas spiež celi (sēžu mersī uz grīdas, bez beņķa un tepiķa. Paskatos, tur kkāds šitāds brīnums mētajas:
Skaidrs uzreiz ka tas nav Mercedes OEM. Pasekoju vadiem – yep, vadi aiziet uz kopējo vadu harnessu, kas tieši iet uz aizmuguri. Tad viens vads aiziet kaut kur panelī un otrs vads…. (drumroll)……..pietīts kreisās puses aizmugurējo elektrisko logu pogas vadiem. Atkal ļoti rūpīgi aptuveni sekundi izvērtējot iespējamos riskus norauju nost to vadu no releja un hujaks - aizmugurē gaismas iedegas. Attinu ļozeni no vietas kur relejs pieslēgts lielajam vadu harnessam un bingo – relejs ieskochots tieši aizmugurējo gabarītu un bremžu gaismu ķēdē. Turklāt, labās un kreisās puses gabarīti, kuriem no gaismu kontroles moduļa nāk katram savs vads, satīti kopā vienā. Ar bremzēm tas pats. Izravēju visu to mēslu ārā, savienoju vadus atpakaļ tā kā tiem būtu jābūt un super – viss strādā as it should, gan logi virinās, gan gaismas strādā. Tajā brīdī es biju maksimāli apjucis jenots un domāju wtf, nafig kaut kas tads ir vajadzīgs un kāda loģika tam visam. Tad nolēmām pasekot uz kurieni ved pēdējais vads, kas aiziet iekšā panelī – kā izrādās, tas ir pievienots pie aizmugurējā Dome light pogas (mersim uz paneļa ir podziņa ar ko ieslēdz gaismiņu aizmugurējiem pasažieriem).
Tajā brīdī telpā noskanēja mikroviļņu krāsns zvaniņš un nāca apgaismība.
Mersis no šveices ievests 1996. gadā. Kam deviņdesmitajos Latvijā bija lieli, melni mersedesi? Yess – čuvakiem, kuriem nevajag lai tumsā deg aizmugurējie gabarīti un bremžu gaismas.
Attiecīgi, kāds bija uztjūnējis ar dome light podziņu atslēdzamas aizmugurējās gaismas.
Pārbaudījām ar multimetru un teorija apstiprinājās – pārslēdzot podziņu vads, kas aiziet uz releju saņem zemi un attiecīgi iedarbina releju. Relejam kontroles ķēdē visdrīzāk vienā galā ir dome light pārslēdzamā zeme un otrā galā elektrisko logu slēdža apgaismojums un relejs ir normally closed. Brīdī, kad ir ieslēgtas gaismas un tiek pieslēgta zeme, relejs atveras un aizmugurējās lampas izdziest. Tāpēc arī izraujot logu drošinātaju viss strādāja kā nākas.
Protams savā ziņā žēl, ka to funkciju sapratu, tikai tad kad relejs jau bija izravēts, bet nu, vismaz poltergeists izdzīts un atklāta aizraujoša daļa no mersedesa vēstures.
Sodit slidgultnus uz spiediena
Re: Ch.: 420SE W126
Mēģiniet iztēloties manu mentālo stāvokli meklējot šo problēmu:
- Punktā A pienāk 12V no gaismu moduļa bet lampas nedeg. Pieliekot testa spuldzīti, lampiņa iedegas.
- Mērot pie lampas, 0V.
- Pie izslēgtas aizdedzes izzvanot ķēdi no gaismu moduļa līdz lampām, pārrāvumu nav un pretestība ļoti neliela.
- Punktā A pieliekot 12v no aķīša (attiecigi pats auto ir ar atvienotu aķi), lampas deg.
- Punktā A pievienojot vadu un aizvelkot pa taisno pie lampas, lampas deg.
- Punktā A pienāk 12V no gaismu moduļa bet lampas nedeg. Pieliekot testa spuldzīti, lampiņa iedegas.
- Mērot pie lampas, 0V.
- Pie izslēgtas aizdedzes izzvanot ķēdi no gaismu moduļa līdz lampām, pārrāvumu nav un pretestība ļoti neliela.
- Punktā A pieliekot 12v no aķīša (attiecigi pats auto ir ar atvienotu aķi), lampas deg.
- Punktā A pievienojot vadu un aizvelkot pa taisno pie lampas, lampas deg.
Sodit slidgultnus uz spiediena