
NU KO
Komentārs par to, ka e39 un e46 jau nav TIK SLIKTS AUTO UN NODIRŠ TIKAI TIE, KAM TĀDS NAU BIJIS, mani notrigeroja un izdomāju, ka vajag apdeitiņu manām sūdigajām dzīves izvēlēm.
Teksta būs daudz, tāpēc draudziņi, kuri koncentrēties spēj tikai viena tiktok video ilgumā, pisās dirst jau laicīgi, JO MAN IR, KO TEIKT
Par aizgājējiem.
36 sedans tika pārdots un aizgāja pa rokām, jo tai bundžai nebija absolūti nevienas dzīvas vietas un man arī nepatika tas līdzsvars dzīvē, ka vasaras
projekts ir reliablish, bet ziemas bīteris ir neprognozējams lūznis, kurš periodiski ar pirmo reizi nestartējas. Taisnību sakot, arī vairs nebija spēka tādā apmērā jebīties ar tik daudz vecām miskastēm, kā man tobrīd tika no manis prasīts. Bet šovasar tā auto pašreizējo īpašnieku satiku vienā meetiņā, normāli parunājām, pastāstīju visu, kas tur ir darīts, fujaks paspieda roku un pateica paldies, par to, cik pēc fenšui viss salikts
![veesi :]](./images/smilies/icon_smokin.gif)
2h vēlāk gan viņš to tačku gandrīz nokurināja, jo iegriežot izdedzi līdz trešajam ganģim, sāka gruzdēt izolācija, kas žurekiem nāk virs kārbas samērā tuvu pie izplūdes kolektora (kurš man bija plāns Ķīnas zirneklis, bez termolentas), un to izolāciju šim auto tieši nebiju izrāvis ārā

Fujaks arī stāstīja, kā ar to tačku ir braucis uz Baltkrieviju, iegāzis tur pilnu bāku ar degvielu un atpakaļceļā velkot pa šosse, vienā brīdī ir bijis HUJAKŠKLINGKLANGPEZZDAAA un bāka palikusi uz ceļa, jo izlūza stiprinājumi no bundžas. Pieštropējuši klāt caur salonu un brauca tālāk
Un runājot par manām ex, baklažāns beidzot ir nonācis jēdzīga fujaka rokās un to tačku ir dabūjis līdz samērā cienījamam izskatam un kruizē vasarās

Pēdējos gados tas auto bija ļoooti saskumis.
Tad mūsu vecais, labais, uzticamais e46 ar m54. [censored], es pat nezinu, kāda ir hronoloģiski pareiza secība visiem iepisieniem

Kaut kad 2021. gada vasarā paņēmu trīs nedēļu atvaļinājumu un ar tā brīža dāmu izlēmām braukt uz gejropu, skatīties sapuvušos rietumus un kāpt kalnos. Protams, esmu drusku jebanutijs uz gariem braucieniem un man pietiek lidojumu komandējumos, tādēļ brauksim ar veco, labo, uzticamo behu, bet ir viena nianse.. Jau vairākas nedēļas iepriekš, braucienu laikā aktīvi sekoju līdzi tam, kā strādā motors, ar kompi braucienu laikā un dažādās slodzēs čekojot visas adaptācijas, temperatūras, leņķus un ko tik vēl nē. Nu viss bomba, neskaitot relatīvi augstu ieplūdes temperatūru, ko pseido-atrisināju ieliekot vēl vienu IAT sensoru gaisa filtra kastē un uztaisot piespraužamu/atspraužamu pagarinājumu esošajam IAT sensoram, kurš m54 nāk ieplūdes kolektorā (ignorance is a bliss). Citādi vispār nekādu problēmu, LESS GOOO. Vakarā pirms izbraukšanas aizbraucu uz laukiem sakopt auto, paķert kaut kādas rezerves daļas – ģeneratoru, dažas spoles, kloķvārpstas un sadalenes devējus. Viss, izdarīts, bagūzis pielādēts, kāpju tačkā, šķiļu klāt un jobanij rot, tā miskaste knapi pielec, purinās, smird pēc benzīna un neiet. Nevarētu teikt, ka biju pārsteigts, bet nu [censored]

Labi, velku ārā kompi no somas, startēju inpu, pieslēdzos pie ecu un sveiki, labdien, fuel injector cyl5 short circuit vai kaut kas tamlīdzīgs. Karoci farsunka pezda. Kļūst skaidrs, ka tas auto savā gaitā nekur neaizbrauks. Nu neko, štrope rokā un velkamies uz pilsētu pie čomiņa, lai viņa garāžā atrastu kādu m54 sprauslu, kuru iespraust neejošās vietā. Kādā no atkritumu kaudzēm sprauslu arī izdevās atrast, nomainīju un auto aizbrauca. Tagad līdzi ņemamo rezerves daļu saraksts bija: ģenerators, dažas spoles, kloķvārpstas un sadalenes devēji, un degvielas sprauslas

Lai nu kā, līdz kalniem tiku puslīdz normāli, tikai caurbraucot Varšavu un kuļoties cauri sastrēgumiem +35 grādos, ieplūdes temperatūra aizgāja līdz kaut kādiem pāri +80 grādiem

, ECU sāka grozīt aizdedzi un tas auto VISPĀR nebrauca. Tiekot ārā no pilsētas, viss bija +- ok un dažu dienu laikā arī tikām līdz kalniem.
Šajā attēlā var redzēt divus E46 ar VECAJIEM LABAJIEM UZTICAMAJIEM benzīna motoriem. Hint, braucams tajā brīdī bija tikai viens
Tad no 2021.gada vasaras līdz rudenim, kaut kā nebūt kūlos ar to auto un tiešām neatceros visas problēmas, kurām gāju cauri, bet tur bija daudz kas. Atceros miglaini tikai randomā atverošies logi, gan durvju, gan bagāžnieka, kaut kādas dīvainas vibrācijas, periodiski sūdīga startēšanās, zūdoša tukšgaita, pečka pūš siltu, nevis karstu, bet anyhoe tā ir tikai daļa. Bija tik slikti, ka pirms katra brauciena sagatavoju svecīti un panelī noglāstīju trīs ikonas
Sapratu, ka doma par palikšanu uz ceļa ziemā mani neuzbudina un viss bija tik ļoti zajebal, ka kaut kad novembrī aizbraucu uz Lietuvu, kur nopirku no problemo amigo vecajs labajs 81KW 1.9TDI pa 900eur. Un boy oh boy, cik laba sajūta ir dzīvē pieņemt kādu lēmumu, kas UZLABO tavu dzīves kvalitāti, nevis turpina to graut. Bet par šo vēlāk. Man vēl ir ko teikt par vecajiem, uzticamajiem bmw
Karoc, pienāk decembris, svētku laiks, e46 nesen ir bijis pamatīgs overhaul, kura ietvaros novērsti ļoti daudz potenciāli cēloņi dažādām problēmām un ir jābrauc ciemos pie draudzenes radiem uz mazpisāniem Latgalē. Ir divas opcijas, nesen iegādāts vecs dīzelis ar 450k tāfelē (līdz šim man bija 0 pieredzes ar dīzeļiem), vai īpašumā sen esošs vecs BMW ar it kā novērstām visām problēmām un visu zināmu no a līdz z. Tātad, 31.decembra vakars, +-21.00, man ir jābrauc un ir izvēle
Pēc neilgas apdomāšanās, LOĢISKI šķiet braukt ar kaut ko pārbaudītu, pie tam, viss tikko salabots. KAS GAN VARĒTU NOIET GREIZI, NE? Blue pill it is. Izbraucu no Preiļiem, klausos kā Chris Rea brauc uz mājām Ziemassvētkos un ABBA vēl laimīgu Jauno Gadu, izbraucu Stabulniekus, izbraucu Viļānus, pirms Varakļāniem griežos nost no A12, jauks sniegots grants ceļš un man beha kvatra, pirms forša labā līkuma izslēdzu DSC, trešais ātrums, stūre pa labi, strauji pa kreisi un atkal pa labi līkuma virzienā, VARAKĻĀNU FLICK, KUCES, gāze grīdā un līkuma vidū auto pazūd jauda. Savācos, ripoju uz priekšu, it kā rūc, bet it kā nē, izspiežu sajūgu un noģībst. Ripojot ar starteri mēģinu startēt – nekā, nekādu dzīvības pazīmju. Mēģinu piestartēt iemetot otrajā un ļaujot motoram pašam iegriezties – nekā. Ok, auto apstājas. Esmu šeit

un Līvi apdzied eglīti. Atceraties par palikšanu uz ceļa ziemā, doma par ko mani neuzbudināja novembrī?

Kā redzams, atrodos absolūtā dirsā (burtiski, lol), ielejā, apkārt dzīvu cilvēku nav, pastumt auto nevaru, zonas telefonam nav (shoutouts Bitei) un ir 31.decembra 22.00. Mēģinu startēt auto un nekā, griež, bet pat neuzsit. Mēģinu startēt uz gāzes, arī tas pats. It kā varētu būt sadalenes vai kloķenes devējs (bagāžniekā ir līdzi), bet 1) mīnus hujzin grādos naktī tos mainīt baigi negribas, 2) kompis priekš diagnostikas līdzi nav, 3) ja būtu kāds no devējiem, teorētiski vajadzētu vismaz kaut cik uzsist un paķert, bet šeit griež pilnīgi pa tukšo. Pagaidu, lai auto atdziest un mēģinu vēl, joprojām nekā. Karoci skaidrs, paldies un uz redzēšanos. Izkāpju no auto un eju pakāpties kalnā, lai varu kādu sazvanīt. Sazvanu sencīti, kuru izrauju no rosola gatavošanas un saku, ka ir pezda, brouts man un mazajai pakaļ uz Varakļāniem, un ņem līdzi štropi, jo beha atkal neiet. Aizvilkām behu līdz dāmas laukiem un jūs pat iedomāties nevarat, cik ahujenna ir ierasties pie savas draudzenes VISIEM radiem Jaunā gada svinībās uz štropes un lūgt viesiem palīdzību nostumt behu dziļāk pagalmā, lai citem netraucē. ONCE IN A LIFETIME EXPERIENCE REĀLI, OFFERED BY VECAS BEHAS. Labi, pielieku seju naktī, nākamajā dienā jābrauc pakaļ tai misenei un jādomā, ko darīt. Saprotu, ka ar Ļoņu ziemā trali nepavilkšu un paņemu sencīša Lolvo. Sazīmēju trali, sazīmēju čomu un braucam krauties. Uzkraušana arī bija labs process, kura laikā ganrīz paliku bez pirksta, jo ar rokām stūrēju ratus, kamēr čoms ar vinču vilka augšā tačku un vienā brīdī vinčai nenostrādāja bremze un beha sāka ripot nost no traļa, iespiežot man pirkstu starp disku un suportu

Labi, ka čoms ātri noreaģēja un paliku ar veselu pirkstu, kuram tikai iztrūka neliels gaļas gabals un bija milzīgs zilums
Laika ar to nelaimi pisties man vairs nebija, nometu pie čoma garāžā, lai cīnās. Pēc pāris dienām saņēmu ziņu, ka ir kļūda par visām 6 degvielas sprauslām un iemesls tam ir izsists sprauslu drošinātājs. Kā? Kāpēc? No idea, izgāja cauri visiem vadiem, štekeriem, visam. Viss MINT. Ielika jaunu drošinātāju un tas auto aizbrauca. Sapratu, ka ar to nelaimi vairs negribu nekā tikt saistīts, nometu garāžā līdz pavasarim ar domu, ka tad izdomās, ko darīs. Pavasarī sencītis periodiski ar to auto pabraukāja, lai izkustinātu un vienā sestdienā šis man zvana, ka starteris vairs negriežot. Aizbraucu pie viņa, toč negriež, bet izskatās, ka aķis beigts (auto pirms tam leca un brauca bez problēmām), paņemu vadus un ĪSTAIS VECAIS LABAIS UZTICAMAIS izglāba behu, kurai randomā, gaitā, izbeidzās akumulators? Lādēšana? Es nezinu, bet uzlādējot akumulatoru viss aizgāja un pēc tam vairs nekādu problēmu nebija.
Pēc šī tika pieņemts lēmums no tā auto ASAP tikt vaļā, kas arī puslīdz veiksmīgi izdevās. Pārdot izdevās pa gandrīz tādu pašu ciparu, kā tika nopirkts 2014.gadā, normāls bmwcoins

Nopirka kaut kāds krieviņš no Purvciema, kurš pirms tam 15 gadus esot nobraucis ar m20 e30, tad motoram pārplīsusi zobsiksna un kaut kāds jaunietis esot par to auto neejošā stāvoklī iedevis 2k, kas esot absolūts kosmoss un tāpēc viņš tagad pērk jaunāku behu, un vienmēr ir gribējis KVATRU, lai var citus pazemot no krustojumiem. Okay.
Auto ģimenē bija 9 gadus un vadoties pēc remontgrāmatas, bez problēmām tas brauca līdz +-320k km (nopirkts tika ar aptuveni 220k pulkstenī), tad sāka pipelēties, un pie aptuveni 370k sākās pilnīga agonija. Pārdodot tāfelē bija nedaudz virs 400k. Jā, nobraukums ir relatīvi liels, bet tas auto VIENMĒR ir ticis pieskatīts, kopts un remontēts preventīvi. Pie tam, ir pilnas ielas ar citiem benzīna auto kuriem pulkstenī ir 300, 400k un viņi vienkārši BROUTS, nevis agonē. Lūdzu, nestāstiet man bullshitu par to, cik uzticams un labs daily ir vecs BMW. Es arī nepazīstu nevienu, kurš ar behām brauc regulāri nepavadot vakarus vai brīvdienas ķerot to auto gļukus. MB ar 500k tāfelē? Poh, brouts, VAG ar 500k tāfelē? Poh, brouts. BMW ar 400k tāfelē? Nekur tu nebrouts, pisies dirsā.
Bet runājot par nepišanos dirsā un braukšanu. Lūk, manā autoparkā ir auto, kurš BROUTS.
Seat Leon, laikam 2001. gada, a.k.a Ļoņa
1.9tdi 81kw, jeb vecajs labajs suknja matrs
AC, kruīzs, visi elektro logi, spoorta salons, spoorta lielās bremzes, elektro nolokāmi spoguļi, protams, ručka un fwd.
Kā jau iepriekš rakstīju, auto tika nopirkts tikai tāpēc, ka biju noguris jāties un apkārt visi neironiski runāja par to, cik 1.9tdi golfs ir labs auto

mk4 golfs man šķiet nejēgā tizls, tāpēc primāri meklēju vai nu Škodiljaku vai Leonu. Biju skatīties vienu 66kw golfu, kas bija totāls mironis, vienu 81kw Škodiljaku, kurai salonā bija baseins, nebija ziemas riepu un cipars bija samērā augsts un tad autoplius bija šis Leons, ar tjip fresh Lietuvas tehaču, divām jaunām ziemenēm, sēdies un brouts, un par kapeikām.
Sazvanīju leiti, sarunāju skatīties, aizbraucu, apskatījos, izbraucu un nopirku. Uzreiz pēc iegādes tika nomainīts termostats un kvēlsveču vadi, protams, standarta apkopīte un tik brouts. Uz vasaru iepirku pusanālus oem R17, uzsēdināju uz Eibach Prokit atsperēm un gatavs.
Mitrajām arī patīk karstasinīgi spāņu izstrādājumi
Braucis, kaut ko regulejis
Uzreguleis lai nau tads kveps
Gejropā arī pabūts un kalnos arī uzbraukts
No 2021.gada novembra esmu nobraucis +-60k km un šī laikā ārpus standarta apkopēm ir izdarīts:
Nomainīti trokšņaini kompensatori
Nomainīti smidzinātāji sprauslām
Jauns MAF
Nomainīts kondiškas radiators 2x
Nomainīta kondiškas maģistrāle
Piekarē kaut kādas bukses, kaut kādi gultņi, kaut kas bremzēm. Bet tas auto brauc, viss maksā tādas kapeikas (izņemot ac maģistrāli, tā bija kaut kādi 140eur or so), ka jebatj maj lajf un viss remontējas tik elementāri

+ neskaitot dilstošās detaļas, tas auto nelūzt, es vienkārši laboju to, kas jau bija salūzis

Šis + degvielas patēriņš pilnībā atsver to, ka auto ir absolūti nebaudāms braukšanā un nesagādā pilnīgi nekādu braukšanas prieku. Bet hei, ir kruīzs, ir ac, ir relatīvi ērti beņķi un es VARU AIZBRAUKT TUR, KUR GRIBU AIZBRAUKT, un dāmai arī patīk stūrēt šo miseni, jo viss ir vienkārši un saprotami. Vienīgi auto vairākus gadus ir dzīvojis Lietuvā, ir šķilts un krāsots, un arī Latvijas ziemas nenāk par labu, tāpēc bundža strauji sāk kļūt samērā bedīga. Saistībā ar šo, ja kādam ir mint 81kw Leons, Octavia vai MK4 golfs ar kruīzu, ac, un elektro logiem, PM, pilnā nopietnībā esmu gatavs atpirkt
Šis bija stāsts par to, kā vīrietis ar veciem bmw mēģina braukt vairāk un ilgāk, nekā ar tiem ir paredzēts braukt, izjūt agoniju, padodas dzīvē un atgūst savu zen nopērkot kustāmu objektu, kas nerada prieku, bet arī nerada agoniju. Paldies par uzmanību, nākamajā postā nedaudz interesantāks auto, kurš rada dažāda spektra emocijas, bet arī brouts