Priekšvārds: Dzīves ceļš aizveda uz UK, tāpēc jā, stūre nepareizajā pusē.
Nu ko, pa pēdējiem 9 gadiem braukts ar visādām lamatām, periodiski braukts ar sabiedrisko, jo Londonā ar parkingu bij nereāli liela sāpe un darbs bij turpat. Bet 2 gadi atpakaļ lietas pamainijās, parādijās kur nolikt auto un darbs palika mazliet tālāk, ilgi nedomājot tika nopirkta lamata ar ko braukt, gribējās kko kā nav žēl, un nopirku Ford Mondeo 2001. gada 1.8 benzīnu no viena veca onkuļa kas viņu uzturēja cik varēja no iegādes brīža. 70k km nobraukums un apskate uz gadu par 300 angļu naudām. Laiks gāja uz priekšu un tehniskā apskate tuvojās, kas tika izieta bez aizrādijumiem un iekšā radās sajūta ka varētu uz darbu braukt arī ar kko labāku. Nolemts, jāpārdod fords. Sanāca pārdot 1 dienas laikā pa 2x ko nopirku, un ja skaita ka gada laikā vienīgais kas bij darīts, bij divas apkopes, not bad. Vienu mirkli pat bij doma turpināt atkal braukt par "velti" ar kādu lamatu, beeet nē.
Tātad pagājušā gada novembrī sāku meklēt e93, ļoti sen jau patika, un doma par lietojamu hard-top kabri patika. Protams visiem kolēģiem un draugiem lēmums pirkt kabri valstī kur 90% laika ir vai nu auksti, vai līst, likās debīli.
Bet nu, gribējās. Zināju ka gribu benzīnu, manuāli, melnu, jo nepatika kā visas šuves kur jumts saliekas redzamas uz citām krāsām. Zināju ka negribu iDrive, jo ideja par 10+ gadiem vecu krānu un interfeisu kkā neilkās pievilcīga. Melnu salonu, tas gan vairāk komfortam ar tīrību. Nu un standarta lietas (kas kā izrādijās uk nav nemaz tik standarta) apsildāmi beņķi, parking sensori, u.t.t.
REALITY CHECK: Vairākumam cilvēku UK pie auto pirkšanas patikusi ideja par kabri ar dīzeli, vai automātu...
Pēc vairāk kā mēneša un 8 or so apskatītiem e93, zvana paziņa ka netālu no viņa esot tikko parādijies black on black e93. pēc 2 dienām parādās sludinājums autotraderī, zvanu un pēc stundas dodos 4h braucienā skatīties. Bildes no sludinājuma:
BMW 320i, manuālis, 82k jūdzes nobraukums (132k km), N43B20 170hp ar diemžēl 4 cilindru motoru, bet neskatoties uz palielo masu, kko neko brauc, nav puška raķeta, bet par cik lielākā daļa auto ap Londonu ir trūkum-spec 116i un 1.1 Fiestas, satiksmē nav nekādu problēmu un pie luksaforiem nav daudz konkurences pat 320i nemotoram.
Tika izbraukts, parunāts, un nolemts ka jāņem, cena bij ļoti laba un iedeva garantiju uz 3 mēnešiem. (Spoiler alert: Domāju ka vecis ļoti nožēloja ka iedeva garantiju. )
Jau pie pirkšanas tika sarunāts nomainīs vienu aizmugurēja luktura iekšdaļu kas bij pārdegusi, un mašīnu atdzīs līdz mājām pēc paris dienām. Tiem kas nezin šiem facelift modeļiem tā viena mazā sekcija luktura kas iet uz bagāžnieka iet pa apm 140e, sanāca labi ka nebij pašam jāmaina. Otra bij labi izdegusi saulē, bet tas nu ir pa maksimam sapulēts, un ir ok.
Pie pirkšanas:
Kabrio nekad nebij bijis, tāpēc neskatoties ka bij novembris un +3 grādi ārā, pie mājas jumts tika virināts vairākas reizes, un pa rajonu izbraukts lai saprastu kas tad tas īsti ir, braukt ar kabri. Auksti, bet forši. Tā nu tika braukāts pāris nedēļas, filozofējot par vasaru, sauli un vēju matos. Beet, tas ir ultimate driving machine...
Šiem N43 motoriem ir viena iedzimta vaina ko BMW nekad oficiāli neatzina, bet ar laiku motora ķēdes celiņš (plastmasas) sāk pa mazam sadalītis temperatūras un vibrāciju rezultātā tieši no apakšējas daļas kuru nekādīgi neredz pie normālas apkopes un sadrupusī plastmasa krājas karterī un aizlipina eļļas sietiņu kas pienāk sūknim. Ir lasīts ka kādam izmet eļļas līmeņa brīdinājumu, bet pa lielam notiekot stage katastrofa un viss. Un nu šī lieta notika arī ar mani. Aizbraucu pie draugiem uz ziemassvētkiem, viss ok, noparkojos, un pēc 2 dienām nelec, likās ka moš starterim kirdik, varbūt drošinātāji. Visu ko paskatoties, domājam, nu pamēģinās iestumt. Katru reizi atlaižot sajūgu mašīna nostājas kā uz rocenes, sākam pētīt, mašīna robā, mēģinam bīdīt, bet no kloķenes 0 reakcijas. Skāāidrs..
Tiek zvanīts kantorim kur pirku, un sākam runāt kas un kā. Respect čalim, nekā nemēģināja izgriezties no tā ka solija garantiju, lai arī tikai mutiski.
Sarunājām ka vinji atdzīs savu evakuātoru un par cik ziemassvētku laiks, atsūtīs man pagaidu auto lai ar ko braukt kamēr "labākas markas" auto tiek remontēts.
3 nedēļas nobraucu ar šo:
Motors aizgāja uz kapitalku, bet par cik ne cik par to nemaksāju, gaidīšana 3 nedēļas dēļ svētkiem vispār nekaitināja. Tā nu saņēmu atpakaļ, uztaisiju obkatku apm 1000km un uztaisiju apkopi. Pēc kāda laika sāka atkrist viens cilindrs periodiski, iekšā biki panika, biki dusmas jau. Sāku meklēt vainu no lētākā gala un atklājās ka veči kas taisija kapitalku remontē visas šī motora versijas, ieksaitot tos kas nāk bmw 116i u.t.t un kļūdas pēc ielika nepareizās sveces, no mazāk jaudīgā motora. Šim 170hp motoram ir tikai viens sveču veids kas paredzēts, NGK ZKBR7A-HTU Sveces nomainītas un viss tip-top.
Pēc īsa brīža sāka niezēt nagi kko paskrūvēt, lūpiņu kādu uzlikt Sāku ar M4 tipa nāsīm lai tiktu vaļā no pēdēja hroma kas bij uz auto palicis:
Atrasts un uzlikts Performance spoileris aizmugurē. Tad uzpeldēja iespēja par 50 mārciņām iegādāties jaunu lūpu un sliekšņu uzlikas, un nodomāju ka nu par tādu cenu toč grēks neuzlikt.
Viss salikts:
Dažas bildes ar kopskatu:
Tika atrasts komplekts ar fake koku, un pašam patīk daudz labāk. Īsti meklēt piano black negribēju jo likās ka būs par tumšu kopumā.
Pēc kāda mēneša sāku just ka sācis viens bremžu suports iet uz beigām un sāka riktīgi čīkstēt garākos braucienos. Varēju atrestaurēt vienu, bet zināju ka būs pāris brīvdienas, uzsūtiju remkomplektus, un izlēmu atrestaurēt visus, pie reizes nokrāsot lai izskatās svaigāki, sarkanus negribēju un pēc kāda laika tika nolemts krāsot kā porsche 918 toxic green. ViSmAz NaV kĀ CiTiEm.
Pirmo reizi ņēmos ar bremzēm, jo tomēr tas tak tāds ne pārāk svarīgs elements.
Izjaucu, satīriju un attaukoju lai var krāsot:
Sākam likt visu kopā, jauni bremžu kluči visapkārt, diski palika tie paši, priekšā bij mainīti tieši pirms pirkšanas, tāpēc arī nesavērpa no karstuma. Aizmugurējos diskus nolēmu mainīt vēlāk.
Sanāca visu kārtīgi atgaisot pašam izmantojot motociklam paredzētu šļauku kurai vidū ir vārsts. Rezultāts kkā tā:
Dzīvē izskatās labāk TM
Kādu laiku tika meklēta BMW performance aimugurējā bampera apakšējā daļa jo kaitināja tā pelēkā bampera apakša uz melnas mašīnas, negribējās pirkt sūdīgas kvalitātes šķiedras kopiju, bet orģinālās atsevišķi bez bamperu uzpeld retu un pa kosmosu. Tad netālu no manis parādijās viens e92 uz jaukšanu pēc avārijas un tika veiksmīgi iepirkts. Stāvoklis bij paslikts, bet tāpēc sanāca pa kapeikām. Atkal brīvdienas, braucu pēc krāsas baloniem, smilšpapīriem. Nolēmu krāsot virsbūves krāsā, jo all black everything.
Kopā 2 kārtas grunts, 3 kārtas krāsas un 3 kārtas lakas. Sanāca diezgan ok, ir mazi kasjaki, bet par cik atrodas mašīnas apakšā, nevar pamanīt neko. Montējam:
Pašam patīk. Tagad tikai vajadzētu kko atrisināt ar to izpūtēju kas ļoti griežas acīs.
Nesen sāka gaudot aizmugurējais gultnis, un tika nolemts nomainīt uzreiz abus, pie reizes nomainīti aizmugurējie bremžu diski, jo kad tika noņemti pavērās šāds skats no iekšpuses:
Viss salikts un spīdīgs, līdz pirmajam lietum:
Nākošā lieta bij audio, no rūpnīcas šis izripoja ar base audio, kas ir maigi sakot vājš, tāpēc vajadzēja risinājumu.
Kopš lietotājs HaL atrada sev alpine retrofit kitu, sāku interesēties, lasīt, un sapratu ka tas ir way to go. pirms kāda mēneša viens uzpeldēja ebay par sakarīgu cenu un tieši priekš facelift (pref kits nāca bes štekeriem, būtu jāgraiza vadi.)
Tika meklēti Logic7 subji, bet šķiet ka uk viņi ir zelta cenā, un no US dēļ breksita sanāktu tāpati cena. Bet tika atrasti paši subji no e65 un ielikti orģinālajās basic audio kastēs ar mazām modifikācijām:
Tad viss ielikts iekšā, process ļoti viegls un pat sanāca nevienu plastmasas stiprinājumu apšuvumiem nesalauzt
Kopumā daudz labāk. Tagad vajadzētu vadu un pamēģināt kā izmainītos ja pārkodē no base audio uz Hi-Fi stereo, kas noņem smago equalizeri no magnetolas. Cilvēki forumos runā ka paliek vēl labāk, bed parking sensoru skaņa paliek super klusa, bet jāpamēģina.
Pagaidām tas arī viss, nobraukti apm 15k km un smaids līdz ausīm katru reizi kad izlien saule, un visi kas runāja par to cik dumji ir pirkt kabri anglijā nervozi pīpē ēnā. Tagad būs jātrisina jautājums ar ABS sensoriem kas sākuši randomā slēgt iekšā traction control braucot 100km/h+ Visticamāk ka ABS riņķi sarusējuši un sāk skarties pret sensoru.
Nākotnes To-Do list:
-Izpūtējs, vismaz pēdējais bundulis ar normāliem galiem.
-Prasās flanci, nekas mega, domāju uzsūtīt 10mm visapkārt
-Sakārtot ABS sensoru problēmu
-Jāizvalcē Diski
-Jābrauc
Paldies par uzmanību!
Vēl pāris random snapi no izbraucieniem un moikām