Tā nu man bija 2gab. 2000šās vectras, fwd un 4x4, kas abas stāvēja bez TA, gaidot labākus laikus, kad no divām sastellēšu vienu. Un tad no nevainīgas instagram sarakstes nonācu pie titulētas un youngtimeros ļoti labi zināmas Asconas.

Mašīnu atdzinu mājās no Liepājas, kas ieradās Liepājā tajā pašā vakarā no Rīgas. Pirmā lieta, ko izdarīju nākamajā dienā pēc atdzīšanas uz Ventspili - norāvu visu kaujas krāsojumu, kaut kā biš par zīmīgu mazpilsētai.


Pēc tam, pāris dienas vēlāk, sakārtoju paneli, jo nebija līdz galam skaidrības, ko tas rāda un likās, ka nodarbojas ar kaut kādu h****. Tahometrs raustījās, eļļas spiediens ilgi dzisa un tādā garā. Norāvām visu lielo paneli, tiku skaidrībā, kur mana check engine lampiņa, pievilku trūkstošo masu panelim, tas sāka rādīt pareizi. Diemžēl eļļas spiediena lampiņa tāpat nedzisa. Izvācu gan liekos pulksteņus no viduskonsoles, viņi tāpat neko saturīgu nerādīja


Bija problēma eļļas sūknim uzcelt spiedienu no 0. No sākuma izkašķējos ar redukcijas vārstu, likās, ka tas sprūst, bet beigās izrādījās, ka eļļas sūknis nedaudz bija granti kaut kur dabūjis papumpēt. Tā kā pašam laika nebija vispār, iedevu kolēģim nomainīt eļļas sūkni. Par laimi - pēc šitām operācijām eļļas spiedienam viss kārtībā.



Paralēli - atradu iemeslu, kāpēc motors slodzē raustījās, sakārtoju ieplūdes pusi, likvidēju santehniku un komisko filtru, uzbliezu klusāku izpūtēju, citādāk iztēlojos kaimiņus, kas nevar nedzirdēt, kā 7os no rīta dzenu mašīnu ārā no sētas. Saregulēju pedāļus ērtākai braukšanai un mizāju vasarā ikdienā.

Paspēju pareklamēties Youngtimer Historic Run pasākumā.


Vienu vakaru pamanīju, ka man kaut kur beigusies tālā gaisma šofera pusē, bet tur, likvidējot gateri, viss atradās

Procesā.

Uzmontēju kadetta diskiem 195/45 vietā 195/55, jo 45 bija jau beigušās un uz Asconas krietni par zemu.





Tajā pašā vakarā pēc Youngtimer vācu pasākuma pievīla motora dzesēšanas radiatora ventilatora vadi, pazuda kontakts plusam no drošinātāja, kā rezultātā ventūzis neieslēdzās, dzesēšanas rādījums kosmosā, trubas cietas kā akmens un pilna motortelpa roku. Laimīgā kārtā nekas neuzjobņīja, restomodojām ventilatoru, nodzesējām un i pat nekādu seku no šī pasākuma.
Tad bijām aizbraukuši ar 3 Asconām arī uz 'Opel retro Lithuania' pasākumu Viļņā, arī tur viss džimmi. Lietuvieši solīja bez manējās vēl 2 Irmscher Asconas, bet tās pārējās 2 bija tiešām šausmīgas.


Nedaudz par pašu auto:
*Opel Ascona C Sprint (sondermodell, limited edition), ja var ticēt internetiem, tad 1 no 1399 eksemplāriem, kas oriģināli pametuši rūpnīcu ar šito no bluķīša iztēsto 80to gadu tūninga bodykitu
*1987. gads
*remontētas, bet joprojām veidolu saglabājušas oriģinālās Opel sportsitzes ar Sprint versijai atbilstošo Rallye Twill II krāsojuma lupatu
*abi elektriski regulējami, apsildāmi atpakaļskata spoguļi, kas bija pamanījušies aizstāties ar E30 spoguļiem, jo function>form. Vienu elektrisko esmu samedījis.
*manā laikā no krājumiem uzstādīta Irmscher sporta stūrīte, jo ja ir kāda mašīna, kam tā der, tā ir šī.
*laika gaitā arī iemājojis Kadett E GSI LCD instrumentu panelis
