Ļoti interesanti! Būs ar ko par ko parunāt. Tā kā mans custom made turbo sunday beater nav gatavs.
Tātad arī man ir šīs plašās piecmodeļu ģimenes "lamata" kā darba auto.
Fun fact: Šis viens un tas pats auto, kas oriģināli ir piedzimis kā Citroen Berlingo ir arī:
* Peugeot Rifter/Partner
* Opel Combo
* Toyota City Ace
* Fiat Doblo. (tikko svaigi parādījies)
Viens un tas pats auto tikai ar dažādām sejām un nedaudz savādāku paneli salonā.
Manā gadījumā es izvēlējos Peugeot Rifter, kas manu prāt ir smukākais no visas šīs saimes. 1.5 dīzelis ar 8 pakāpju automātu
Tā kā nez kādu iemeslu dēļ jau pagājušajā gada sākumā nevarēja vairs pasūtīt tādu kombināciju kā dīzelis+automāts, tad bija jāmeklē kaut kas no mazlietotajiem.
Tādu atradu kādā igauņu dīlerī ar 12K km nobraukumu. Pats aizbraucu tam pakaļ un atvedu uz Latviju.
No komplektācijas un pilnas laimes manējam nav parkingi priekšā, pašaptumšojošais aizmugures skata spogulis un Blind spot sistēmas. Pēdējās ļoti pietrūkst, jo šim auto ir ļōōōti liela aklā zona. Respektīvi tizli spoguļi. Tā ka AF uzmanies manevrējot.
Bet viss pārējies, ko šis auto varēja piedāvāt ir:
*Adaptīvā kruīzkontrole. Tiesa gan tās darbība ir tāda diezgan saraustīta salīdzinot ar citiem ražotājiem. Kaitinošais mirklis ir tas, ka neprot tā mierīgi sabremzēties pēc priekšā braucošā auto. Vienmēr sanāk asa bremzēšana.
* CarPlay
* Apsildāmi priekšējie krēsli un spoguļi. Spoguļi ir arī elektriski nolokāmi.
* Webasto ar pulti - superīga lieta. Principā katru rītu to izmantoju.
* Priekšējā loga šofera puses apsilde. Atklāti sakot kaut kāds mēsls. Apsilde tur ir, bet pagaidām neesmu no tās saskatījis jēgu. Tik tiešām nestrādā. Doma tai sekojoša: Nokausēt tajā stūrī savākušos sniegu/ledu. Apmēram pie +1C viss ir ok. Kad aukstāks, tad nekā laba tur nav.
* Aizmugurē kamera + parkingi. Papildus vēl ir tā saucamā 360 grādu redzamība.
* Aizmugurē elektriskie logi
* Aizmugurē trīs pilnās atsevišķās sēdvietas.
* Atsevišķi atverams stikls bagažniekam.
* Lielā konsole ar daudz vietas visādām lietām.
* 220 rozete. Esmu jau vairākas reizes izmantojis un atzīstu par labu esam.
* Divzonu klimatkontrole.
* Lietus sensors. Strādā labi, bet pietrūkst iespējas mainīt tā intervālu.
* Automātiskās tuvās/tālās gaismas. Strādā neslikti. Sliktāk strādā, ja priekšā brauc auto ar kādu izdegušu lukturi. Priekšu vai aizmuguri, tad gan švakāk ar TL atpazīšanu un gaismu pārslēgšanu.
* Elektriskā rocene
* KeyLess
* Start/stop poga un sistēma
* Dzesējams cimdu nodalījums. Viens no diviem.
* Elkoņbalsts. Superīgākā lieta! Vēl no sava pirmā e34 laikiem atceros šo ērtumu.
Tā kā man ir N1 klases auto, tad kravnesība šim ir vairāk nekā pietiekama. Esmu jau dažas reizes vedis kādus 400kg. Auto neiebilst vai neiespringst. Jūtu, ka vēl var iekraut.
Klīrenss augsts, riepas baloni, tā ka var droši maukt kur acis rāda.
Salonā ir pārsteidzoši kluss. Gan jau ka nav salīdzināms ar kādu behu ar dubultiem slikliem, bet priekš manis tas ir pārsteigums ņemot vērā ķieģela aerodinamiku.
Par jaudu runājot, tik tiešām, tā arī ir kā AF raksta: tās pietrūkst ap tiem 100km/h tais brīžos, kad vajag apdzīt. Respektīvi, nebūtu slikti un būtu drošāk, ja tās būtu vairāk. Tā ka meistarojiet čipu un padodied man ar ziņu.
Vēl vēlētos pamatgaismas labākas. Bet toties šim auto miglinieki ir labākie, ko esmu lietojis!
Kā jau minēju, tad atšķirība starp modeļiem ir salona panelī. Peugeot tas ir viss labākais. Un labums ir tajā, ka ir maza un ērta stūre, kas atrodas zem mērinstrumentiem. Līdz ar to tie vienmēr ir redzami pilnā apmērā! Pārējiem auto tā nav. Fīču, ko būtu vēlējies no kāda cita šīs ģimenes auto ir Opel piedāvātā stūres apsilde. Ziemā ļoti noder.
Par komfortu runājot, krēsli nav nekādi baigi ērtie gariem gabaliem. Tā vismaz man šķiet. Ja jau bija sadarbība ar Opel, tad būtu palūguši tiem uztaisīt krēslus. Vēl joprojām uzskatu, ka Opelim arī paši vienkāršākie krēsli ir visērtākie.
Pietrūkst vairāk USB ligzdu. Man tās ir tikai divas. Un vēl divi piepīpētāji.
Esmu jau pats norullējis 30K km tā ka man ir savs viedoklis.

Mainu eļļu ik pa 10K.
Ak jā. Patēriņš manā gadījumā ir ~6L/100km. Ziemā īsti vairāk ar nav. Ja nu vienīgi nedaudz. Un sēņotājs es neesmu.
Auto pašmasa ir 1700kg.