Nu ko, ja jau visi šeit aktīvi atjauno savus topikus, tad nekas cits neatliek arī man.
Pie kā mēs palikām? Ir 2022. gads, pavasaris. Neticami, bet auto beidzot rūc! Tas nozīmē, ka vajadzētu viņu legāli dabūt uz ielas.
Ar visiem USA un LT papīriem dodos uz CSDD, lai dabūtu pagaidu numurus, ar kuriem pa LV var pārvietoties 30 dienas un nepieciešamības gadījumā termiņu vēlreiz pagarināt par 30 dienām. Pilnīgi pietiekams laiks, lai visu savestu kārtībā, sertificētu un piereģistrētu.. vai ne? Nevajadzētu rasties absolūti nekādām problēmām.
Numuri rokā, var doties pirmo reizi ar jauno auto izbraukt pa Valmieras ielām.
Bet vispirms jāatbrīvojas no tonējuma. Jāsaka, ka plēve nāca nost ļoti grūti, un biju tik slinks, ka līmes pleķi uz stikla atrodami joprojām.
Pielēju pilnu bāku par vēsturiski augstāko benzīna cenu LV: 2+eur/l
Nu tad beidzot auto ir savā pagalmā. Citādi jau manējie sāka teikt, ka es to auto esmu izdomājis.
Dienas gāja uz priekšu, bija jāsāk risināt sertificēšanas jautājums. Nopriecājos par to, ka LV der arī priekšējie US spec lukturi ar taisno staru. Forši – nebūs priekšā jāpērk dārgi lukturi (kā tad). Bet kaut kā biju piemirsis, ka aizmugurējiem lukturiem pagriezieni ir sarkani.. Cik sapratu, tur neko īsti pārlodēt nevar un nevajag, ja grib lai arī kādu brīdi strādā, tāpēc devos meklēt pareizos lukturus.
Tā nu par nieka 240 eur tiku pie īstajām lampām.
Lai izietu sertifikāciju, nepieciešams arī aizmugurējais miglas lukturis, bet US spec auto nez kāpēc tāda opcija nav pieejama. Par laimi F sērijai nepieciešams tikai gaismu slēdzis ar aizm. miglas lukturu pogu, nekādi vadi nav jāvelk, nekas nav jākodē. Samaini slēdzi un viss. Turpat netālu Mārupē dabūju arī vajadzīgo slēdzi par nieka 80 eur.
Lukturi ielikti, slēdzis samainīts, viss norit gludi un bez aizķeršanās.
Tad vēl no aliexpress pasūtīju jaunu bagāžnieka atvēršanas podziņu un roktura plastmasu, lai samainītu to šausmīgo plastalīna izstrādājumu. Pasažiera pusē rokturim arī jau parādījušās pussabrukšanas pazīmes, bet nav vēl tik traki + man slinkums ņemt nost apšuvumu un mainīt. Bet tas arī pasūtīts un gaida labākus laikus.
Vasaras gaitā pirmo reizi pēc pārdošanas dzīvē sastapu savu ex. Sirsniņa jau notrīcēja, bet esmu ticis tam pāri
Sapratu, ka negribu skatīties uz jūdzēm spidometrā, tāpēc iemetu aci rrr.lt. Un tur man par prieku bija benzīnnieka spido ar pareizām mērvienībām par nieka 50 eur. Tas ir pats vienkāršākais no pieejamajiem spidometriem (kāds ir arī manam auto). Es būtu gribējis nākamo variantu pirms pilnībā digitālās versijas, bet tādu piedāvājumā nebija daudz + cenas uzreiz ir ne visai patīkamas.
Stikls bija pamatīgi saskrāpēts, bet par to neuztraucos, jo pašreizējam spido stikls bija labs un to vienkārši samainīju. Beigās gan varēju to nedarīt, jo Angelz tāpat dabūja visu jaukt ārā un čakarēties, lai jaunais spidometrs darbotos tā, kā jādarbojas (man viņā rādījās sudraba F11, kļūdas par vilkšanas āķi, nerādīja ātrumu + tas viss bija holandiešu valodā). Bet nu gribējās pašam padarboties
Kaut kādā brīdī Angelz sakārtoja spidometra un kodēšanas jautājumu, bet palikām pie tā, ka atgriezīšos, jo bija problēma ar priekšējo lukturi. Tas lukturis īsti nebija vietā (nedaudz dziļāk par otru lukturi) + reizēm negribēja darboties virzienrādītājs, kā arī tam pašam lukturim stars gāja debesīs un nestrādāja līkumu funkcija (par ko meta kļūdu panelī). Es kā optimists domāju, ka varbūt saies tikai ar kodēšanu, jo mazums – kaut kas izregulējies softiski (kā tad).
Augusta sākumā atkal aizvedu auto un pats aizbraucu divu nedēļu atvaļinājumā uz Francijas Alpiem, lai ar Hazaa & co panēsātos ar ričukiem lejā pa kalniem. Plāns jauks – šajā laikā viss tiks savests kārtībā un varēšu mierīgi laist uz sertifikāciju.
Beeeeeeeeeeeeeeet…
… izrādījās, ka tas iespiestais lukturis ir pizdohen. Ir beigts gan virzienrādītāja bloks, gan paša luktura vadības bloks, gan arī motoriņi adaptīvajai regulācijai. Un iespiests uz iekšu viņš bija, jo kāds vienkārši nebija ielicis pareizi vietā un ieskrūvējis visas skrūves. Kā to izdarīt – hvz. Mans minējums ir tāds, ka US galā kāds mēģinājis iestumt to lampu, pilnībā neņemot nost bamperi. Bet kāpēc? Jo šķīliena pazīmju purnam nav. Varbūt kāds gribējis tur dabūt veselu lukturi un vietā ātri iestūmis savu neejošo? Kas to lai zina. Jebkurā gadījumā skaistais plāns par atgriešanos no atvaļinājuma un braukšanu uz sertifikāciju ir vējā.
Skaidrs ir viens – kaut kur jādabū cits lukturis. Var jau it kā remontēt, bet beigās tikpat dārgi kā cits. Seko rrr.lt portāla apmeklējums, nieka 600 eur un lukturis ir klāt.
Beeeeeeeeeeeeeeet…
… klāt ir arī otrās pagaidu atļaujas termiņš, kas nozīmē, ka savā gaitā uz sertifikāciju aizbraukt es nedrīkstu. Sakarā ar zaparu, Alenam nesanāca sadarīt visu tik ātri, cik būtu vajadzējis. Ļaunu prātu neturu, bet bija bišku zaibal tas viss.
Rezultātā uz CSDD nācās braukt ar ejakulatoru.
Pāris dienas efs nomētājās Motormuzeja stāvvietā, līdz pienāca noliktais sertifikācijas datums. Aizminu ar riteni līdz CSDD, nopriecājos, ka auto nav nopizģīts, un pārdzinu pie pārējiem auto, kas gaida rindā uz testiem.
Biju pamatīgā stresā, jo izbesījos jau ar visu steigu un evakuatora čakaru + auto nebija līdz galam formā. Brīžiem negāja A/C + nobraucot kādus 30km iemetās check engine lampiņa (par bākas ventilāciju) + slodzē tas auto pamatīgi raustījās. Bet, lai izietu sertifikāciju, visam ir jādarbojas un nekādi check engine nedrīkst būt.
Beeeeeeeeeeeeeeeeeet…
… tomēr arī manā dārziņā kādreiz iespīd saule – saņēmu ziņu, ka auto ir izgājis sertifikāciju!

Vienīgais komentārs, ka trūkst viena riteņa skrūve
Papīri kabatā, priecīgs devos uz CSDD, lai beidzot piereģistrētu un uzliktu LV numurus. Prieks gan nedaudz beidzās, kad par visu bija jāsamaksā + man vēl uzdeva dažādus jautājumus par auto iegādes procesu, iegādes valsti, cenu.. īsti nebija skaidrs, kāpēc jau šajā fāzē vēl tas ir jāprasa. Bet nu beigu beigās numuri virsū.
Tā nu es ar tādu pašu raustīgu nobraukāju kādus 3k km. Check engine par bākas ventilāciju izrādījās vietām sajaukti identiski štekeri. Parasti jau BMW tā nedara, vismaz vadu kūlis tiek sagarināts tā, lai nepareizi nevarētu iespraust, bet nu jā, bākas korķi un kaut kādas ventilācijas trubiņas varēja mierīgi nemainīt. Piedevām vienu trubiņu vēl prāta aptumsumā pasūtīju tādu, kas vispār nav domāta manam auto. Nieka 60 eur.
Bet nu ar visu raustīšanos sanāca to auto arī nedaudz pabaudīt. Patēriņš stabili zem 10 litriem, gaita forša, dāmām patīk, čaļiem arī. Pukans ventilējas un masējas. Kā pie cilvēkiem.
Ambient apgaismojums gaišajā salonā arī ir tīri forša lieta.
Random snaps. Uzminiet vietu.
Tad vēl pie DevilAngelo uztaisīta otra atslēga un AutoNamā uzstādīts imobilaizers, lai varētu noformēt KASKO (kuram cena ir

).
Iziets arī tehačs, kurā gan pamanījās iestumt vieninieku par eļļas noplūdi (lai gan apakšā viss ir absolūti sauss), kā arī par plaisu kardāna muftā un reduktora buksē (tur gan viņiem taisnība).
Pagaidām tas arī viss, turpinājums kaut kad sekos..
