Page 2 of 2

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 02 Sep 2025, 21:32
by Artis12
Cik nu varēju braucu pa teritoriju vai vienkārši pie vārtiem atstāju, lai varbūt izlien kāds kasjaks dzesē, dzinējā, skaņās whataver, lai braucot mazinātu pārsteigumus uz ceļa.
Kad pirmie iespaidi bija pārliecinoši tad sāku mazgāt motortelpu un ķerties daļēji pie vizuālā sakārtošanas.

Sākumā bija šādi.

Image

Image

Image

Image

Tad sāku ņemt nost detaļas, lai var samazgāt.

Komutātoru pirms mazgāšanas noņēmu, sasmērēju ar termopastu no aizmugures un kontaktu smēri (btw visiem kontaktiem izmantoju Liqui Moly battery/poli vai kā viņu sauc. Balts iepakojums ar ziliem burtiem, var iegooglēt. Ļoti laba smērviela. Ir arī pūšamais flakons. )
Image

Kad viss bija nožuvis tad noskrūvēju detaļas kuras vizuāli nepatika.
Bildē piemēram - logu šķidruma bačokam stiprinājums.
Bija vēl daži mazi sīkumi, kurus pārcinkoju vai atdevu uz pulverkrāsu.
Image

Vārstu vāku arī noņēmu - suloja blīve un gribējās sakopt.
Image

Image

Šajā etapā, kaut kur visam pa vidu nomainīju:
- praktiski visas eļļas/šķidrumus. Palika samainīt DOT'u un stūres eļļu;
- gaisa filtru;
- lielo dzesēšanas radiatoru (mazliet sūcās);
- celiņsiksnu ar diviem piedziņas skriemeļiem;
- pasūtīju jaunu oriģinālo tosola izplešanās trauku (ar domu, lai viss svaigāk izskatās), bet tas atnāca precīzi tādā pašā tonī kā esošais. atstāju plauktā pagaidām;
- mainot raģiku, bija nedaudz jāpielej kārbas eļļa, jo dzese iet caur lielo raģiku. pielēju ko vajadzēja - apmēram 0.5 litri, bet tagad nepatīk kā slēdzās :( plāns ir sezonas beigās mēģināt visu šķidrumu nomainīt un ja nepieciešams saregulēt;
- iespējams vēl kas, ko neatceros uzreiz.....

Palika samainīt - lielā dzeses ventilatora sajūgu/muftu un pēc 200km pa šoseju - sāka gaudot rullītis un pāris mazi sīkumi.

Gaisa filtra kasti arī atdevu uz pulveri. Beigās skats palika labāks.
Bildē vēl vecais aķītis, vecais radiators, tas sāka tecēt uz pašām beigām, pusstundu pirms skates...nu kā parasti. :naac:
Image

Kas interesanti - atsvaidzinot motortelpu pievērsu uzmanību iepriekš izmantotajām detaļām un rodas pamatotas aizdomas ka auto bijis apkopts pie dīlera.
Pagaidām viss ko esmu ņēmis nost bijis ar mercedes logo. Pat vārstu vāka blīve bija oriģināla. Visi drošinātāji, gaisa filtrs ( 12 gadus vecs, bet oriģināls), korķi, bačoki motoriņi utt.
Priecē samorezu un sarkanā hermētiķa neesamība. :lol:

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 02 Sep 2025, 21:33
by Artis12
RaL wrote: 02 Sep 2025, 21:24 Ikdienā brauc ar viņu?
Kamēr sezona vēl ir - jā.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 03 Sep 2025, 10:55
by howitzer
Kolektorus sakopt un būs 10/10!
Foršs auto, ļoti patīk salona/auto krāsas kombo. :)

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 03 Sep 2025, 11:12
by arniks8
Nice :cool:, tā ir kāda īpaša vai pavisam parasta koka laka? Pr. amīšu atbalsti nav galīgi izkaltuši un saplaisājuši, tā gan vairāk ir R129 problēma, bet viņi var ieiet kapotā ja ir pamatīgas plaisas.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 03 Sep 2025, 13:16
by Artis12
Kolektorus atstāju uz ziemu. Biju plānojis "EGR'u" noņemt un sakopt vismaz uz sezonu, bet atskrūvējot skrūves viss bija tā saaudzis kopā, ka baigām atstāju kāds ir. Nākamsezon ņems nost strūklos un domās ko darīt.

Kokam parasti liek jahtām paredzētas lakas. Precīzu ražotāju nezinu. Kad pieķeršos tad zināšu smalkāk.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 04 Sep 2025, 19:12
by Artis12
arniks8 wrote: 03 Sep 2025, 11:12 Nice :cool:, tā ir kāda īpaša vai pavisam parasta koka laka? Pr. amīšu atbalsti nav galīgi izkaltuši un saplaisājuši, tā gan vairāk ir R129 problēma, bet viņi var ieiet kapotā ja ir pamatīgas plaisas.

paldies par padomu :beer:
amīšiem vienu atbalstu nomainīju. par cik intercars bija viens uz vietas tad nomainīju trakāko. otrs bija vidējs, varbūt šosezon nomainīšu. sīkāk uzrakstīšu kad apkopošu ritošās info. mainīju abus priekšējos amīšus arī.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 09 Sep 2025, 03:08
by GG.
Paskaties vai Tev nav apkopjamā viskomufta. Vecajām muftām ir štifte kas jāizsit ārā un tad var izskalot un uzpildīt muftu ar svaigu silikona eļļu.

Image

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 23 Sep 2025, 19:43
by Artis12
Nebija kopjamā. :(
Bet, cik dzirdēju, esot variants kaut kur dot tāpat uz apkopi, ja arī nav tapas. Vini saurbj, izskalo, uzpilda, saurbj vitnes/ieskrūvē skrūves un pēc tam pat izbalansē. Tagad uzliku Febi, strādā loti labi, redzēs kas bus nākamgad.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 23 Sep 2025, 20:37
by Artis12
Ķīnas lampas mersim gribējās likvidēt pie pirmās izdevības. Cik palasot USA forumus, sapratu ka USA spec lampas ir pārāk vājas ikdienas lietošanai, tāpēc daudzi viņas ravē ārā un meklē vai nu EU vai kaut kādu ķīnu. Šim diemžēl bija ķīna un oriģinālās lampas nenāca līdz. Sāku meklēt EU lampas, kaut kādus variantus atradu, bet par laimi, tieši Motormuzējā gāju citam auto VS un sāku runāt ka pavasarī dzīšu mersi uz VS. Tur mani laipni apgaismoja ka ar EU lampām nekāds VS nespīd. Ja USA spec tad USA spec līdz pēdējam. :susnaks: Mans sapnis par svaigām Hellām, kuras biju noskatījis - pagaisa. :emo:
Neko, nācās meklēt USA spec lampas. Iestājos populārākajās facebook grupiņās un sāku hantot lampas. No septiņiem variantiem pieci bija scami :emo: beigās dabūju džeku no Kanādas, kurš uz EU nesūta (jo likās ka es esmu scam :lol: ), tad kaut kā sazimēju caur Pensilvāniju, lai sūta čomam un čoms man. karoč shippingā iztērēju vairāk kā pašas lampas, bet nu vismaz EU perekupi uz mani nenopelnīja. Latvijas lepnums. :lol: Bija arī piedāvājumi EU no instagram aktīvistiem (ne LV), ķipa pērc lamp' viss zbis - 900eur. :] Ar visu shippingu un mahinācijām sanāca uz pusi lētāk kopā ar jaunām uzlikām.

Timings bija gandrīz perfekts, saņēmu jūnija vidu, gribējās uz jūnija sākumu, bet kopumā paspēju.
Lampas arī bija noteicošais vai šosezon paspētu izbraukt vai nē, tāpēc tuvojoties sūtījumam nedaudz stresiņš bija. :cool:
Šosezon paspēju izbraukt, bet lampas bija sliktākas kā domāts.
Īsumā - USA spec lampas nāk ar stikla daļu (tuvie/tālie), kas parasti ir Bosch vai Hella. Apkārt ir plastmasas "lēca" priekš miglas. Lēcas biju uzsūtījis jaunas kopā ar lampām no USA. Izsaiņojot lampas sapratu ka stikls ir psc sliktā stāvoklī. Norāvu besi.

Bildē lampa jau izjaukta, jo gribēju precīzi saprast damage. Karoč, stikla daļa vienai pusei bija uzmatējusies... Bildē tā nevar redzēt, bet bija galīgi slikti.
Image


Tajā pašā vakarā sāku meklēt, variantus, bet kaut kādā forumā palasīju ka stiklus var sapulēt. Pašam nebija vēlme rīt stikla putekļus, tāpēc nākamajā dienā sāku meklēt un izrādās uz Latgales ielas ir džeks kurš to dara. WIN
Nākamajā dienā sazvanu, nosūtu bildi, kas augstāk. Jā, zbis, ved šurp - vsjo budjet. Aizvedu, kaut ko saka ka būs grūti nopulēt un nebūs ideāli, dēļ trīs rūpnieciskajiem lējuma punktiem (ja ieskatās var redzēt - augšā viens, apakšā divi), karoč viss slikti, summa x2. Nav īsti varianti un tāpat summa izauga līdz apmēram 100eur par abiem lukturiem, nekas krimināls, daram.

Kamēr stikla lukturi pucējās, sāku pārēju atsvaidzināt.
Izjaucu cik varēju
Image
Image
Image

Cinkojamās lietas, nostrūkloju un nocinkoju.

Plastmasas samazgāju, vadus kontaktus satīriju un sasmērēju, lēnām var likt kopā.
Image

Viss salikts, gaidu uz stikliem.
Image
Image

Kopumā stiklus pulēja 15dienas, kas visu nobīdija uz jūnija beigām. Mazliet škrobe, bet saliekot rezultāts dikti patika un gaidīšanas laiks nelikās vairs tik škrobīgs.
USA spec lukturi gatavi instalēšanai.

Image

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 24 Sep 2025, 08:39
by tomaac2
labs rezultāts. kā plastmasas daļu atjaunoji? augstāk redzams, ka viena saplaisājusi, pēdējā bildē viss pa skaisto

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 24 Sep 2025, 11:01
by ray112
tomaac2 wrote: 24 Sep 2025, 08:39 labs rezultāts. kā plastmasas daļu atjaunoji? augstāk redzams, ka viena saplaisājusi, pēdējā bildē viss pa skaisto
Uzlika jaunas plastmasa lēcas miglām, tur augstākās ir minēts.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 26 Sep 2025, 09:20
by Juzix
USA nāca dzeltenas miglas?

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 13 Oct 2025, 21:04
by Artis12
Hronoloģiski, bamperiem būtu jāiet pirms lampām, bet bamperi parauj līdz virsbūvi un kopskatu, tāpēc nolēmu likt kā pēdējo "topiku".

Ar bamperiem sāku virsbūves jaukšanu, kurā kārtējo reizi apliecinājās, cik viss ir zbis. Bampera stiprinājumu skrūves ar vieglu klikšķi atnāca vaļā un tālāk ar pirkstiem. Pēc visām klasikām, kuras ikdienā iet A-Z projektos, šis likās kaut kas nereāls. Skrūves nebija pat jāpārcinko, tikai kārtīgi jānomazgā, jāsasmērē un jāliek atpakaļ. :)

Ok, noņēmu aizmugurējo bamperu. Sākumā biju naivs, domāju varēs šo pašu salīmēt. :naac: Damage bija tikai vienā pusē, domāju dot, lai bamperu līmētāji salīmē, bet jaucot aizgāja plaisa pa moldinga stiprinājuma vietu un bampers sadalījās tur pat uz galda. Mazliet škrobe, jo bamperis bija mašīnas oriģinālais ar VIN uzlīmi (USA eksemplāriem uz katras detaļas nāk VIN uzlīme).
Sāku meklēt aizmugurējo bamperu un dažu dienu laikā arī atradu, šeit nekādas problēmas... :]

Image

Pēc aizmugurējā bampera epopejas, sapratu ka ar priekšējo arī būs auzas. Sāku meklēt. Pirmais piedāvājums - ar plaisām un saplēstiem stiprinājumiem pa kosmosu. Paldies, nē. Pēc laika sapratu, ka dēļ kondicioniera un MoPF1 paaudzes nebūs tik viegli un aizmugurējais bampers vienkārši labi sakrita, ka bija uzreiz pieejams.. :naac: Nočakarējos divus mēnešus, līdz beidzot ss'ā uzpeldēja viens w124 uz detaļām ar kondišku. Pa telefonu saka viss ideāli, cena 140eur. Nu labi, biš pa dārgu likās, bet variantu tāpat nav, braucu lūkot. :susnaks:

Uz pirmo skatu, no ārpuses, likās apmēram labs.
Image

Gandrīz taisns
Image

Otrā pusē, viss kārtībā, kniedes un drātis. :]
Image

Visi stiprinājumi nopuvuši, jo gulējis zālē vai sazin kur..lab, plastmasai gandrīz vienalga, kā bāze derēs... Pāršķirstīju galvā pārējos variantus kuri ir vienādi ar nulli, sāku runāt par cenu, beigās vienojāmies par 70eur.
Jaucot ārā bamperi nekas neskrūvējās vaļā. Skrūves bija jāurbj, stiprinājumi bija norūsējuši plāni. Labi ka vecajam bamperim šis viss bija ļoti labā stāvoklī, tik cik jānomazgā un jāsasmērē.

Priekšējo bamperi izjaucu un atdevu līmētājiem, pēc nedēļas, apmēram bija gatavs. Nācās no diviem salikt vienu, jo blakussēdētāja stūri tomēr nebija loģiski lipināt no dahuja gabaliņiem. Par gala rezultātu esmu ļoti apmierināts. Nav lēts prieks, bet krāsotāji vismaz var uzelpot.

Image
Image
Image


Krāsošana.
Kopumā bamperus krāsoja trīs nedēļas. Ar kvalitāti esmu apmierināts. Mazliet iesprūdu pie pusmatētās lakas, jo to tāpat vien krāsu veikalā nepārdod. Piedāvāja jaukt uz aci, bet šoreiz neriskēju. Pasūtīju caur labu paziņu, kurš krāso ikdienā, lai atved no LT.

Image
Image

Aizmugurējo nenoturējos un jau tajā pašā dienā sāku likt kopā. Melnās vidusdaļas, arī paprasīju, lai pārpūš ar speciālo bampera "krāsu".
Image

kamēr krāsoja bamperus uzpulēju virsbūvi. Bija pašam interesanti kas reāli zem tā kultūrslāņa notiek. Lai gan jāatzīst ka mašīna ir bijusi krāsota kādreiz un ne tajā kvalitatīvākajā izteiksmē, bet jau pēc pirmajām detaļām varēja redzēt ka virsbūve atdzīvojās. Nav perfekti, bet pagaidām saies.

Image