Page 118 of 123

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 28 Mar 2012, 21:02
by Android
rrrainis wrote:Vispār tajā tvnet rakstā pats pirmais teikums boldā līdz komatam jau liekas aplams - "Pagājušajā gadā Latvijā nav izbūvēts neviens jauns ceļu kilometrs". Kā tad ar Gustava Zemgala gatves savienošanu ar Viestura prospektu?
Tur jau ir runa par valsts ceļiem, nevis par pilsētu/pašvaldību ielām/ceļiem.
Par jaunu ceļu būvniecību - LV tas praktiski nav vajadzīgs, jo ceļu tīkls ir ~1km/km2, t.i. blīvāks nekā citās valstīs. Cita lieta - daudzi esošie ceļi būtu jārekonstruē ar augstākiem parametriem.
Kopumā par situāciju LV: mums ir ~20 000km valsts autoceļu, vēl 40k+ ceļu ir pašvaldības/māju/privātie/citi ceļi.
Pēc visām normām ceļu projektē uz 20 gadiem, pēc pirmajiem 10 ekspluatācijas gadiem ir jāmaina ceļa virskārta - t.i. jāieklāj jauna asfalta dilumkārta. 20 gadu laikā arī ceļa nesošās konstrukcijas ir savu nokalpojušas - t.i. šķembas slodzes/berzes ietekmē ir sabirušas putekļos, pamati ir sasēdušies, drenējošais slānis bieži vien arī piesārņots un vairs nedrenē kā vajag.
Tātad, ik gadu būtu pilnībā jārekonstruē 5% ceļu, un periodiskā uzturēšana jātaisa vēl 5%, jeb 1000km gadā jārekonstruē, un periodiskā uzturēšana/dilumkārtas nomaiņa/atjaunošana jāveic vēl 1000km.
Diemžēl jau no "brīvvalsts" sākuma 1991. gadā, nevienu gadu šāds kritērijs nav izpildīts, vienmēr finansējums ir trūcis vai nu ļoti, vai arī ļoti ļoti.
Vēl tas jāpareizina ar tādu faktoru, ka PSRS laikos ceļi tika projektēti tā laika satiksmes intensitātēm, savukārt 90-to gadu sākumā satiksmes intensitāte uz ceļiem palielinājās desmitiem reižu, līdz ar to jau 90-to gadu pirmajā pusē LV esošie ceļi vairs neatbilda jaunajām satiksmes intensitātēm un tika pārslogoti.
Plus vēl pie tā visa - PSRS laikos lielākais kravas transports bija MAZ/Kamaz, kuriem pilna masa pamatā bija līdz 30 tonnām, bija uz nesošajām asīm dubultriteņi. Eiropas mašīnām pilna masa ir 40-50 tonnas (ja neskaita pārkrautos baļķvedējus), un daudzām piekabēm ir asis parastajiem, nevis dubultajiem riteņiem.
Visu šito saskaitot kopā, iegūstam to ainu, kāda ir šobrīd - 90% ceļu nav piemēroti tagadējai satiksmei, 50% ir sabrukuši, finansējuma nav, tirgus ar plāna trūkumu ir sajāts, būvnieki cenšās ieekonomēt kur vien var, lai tikai nebankrotētu, jo šādos apstākļos uzņēmējdarbība normāli attīstīties vai vismaz stabili pastāvēt nevar.
Tā lūk, visai drūma bilde.

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 12 May 2012, 21:25
by DeeCee
DeeCee wrote:
Android wrote:
DeeCee wrote:Ja netiks salabots celja gabals no bergjiem liidz apvadceljam(upesciema ielas galaa) es saakshu braukt pa to stulbo ietvi :|
Pieļauju, ka arī netiks -iela pieder Garkalnes novadam :emo:
veel aizvien tur i pakaljaa, soreiz arii bildes sataisiiju

ps. taa ietve ar pieder tiem meergljiem kam tas celjsh, savaadaak ja paarsitiishu riepu iekaseeshu kompensaacijaa brugji, kaareizi paaris celinjus maajaas vajag uztaisiit :reeka:
beidzot sitais posms tiek remonteets :cool:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 06 Jul 2012, 14:11
by spainis666
https://maps.google.lv/maps/ms?msid=200 ... 7,0.038581

šķembas derētu iekšmalās piemest, pa ziemu ir izbraukātas un tagad sāk jau drupt

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 06 Jul 2012, 14:18
by Android
spainis666 wrote:https://maps.google.lv/maps/ms?msid=200 ... 7,0.038581

šķembas derētu iekšmalās piemest, pa ziemu ir izbraukātas un tagad sāk jau drupt
Tas ir pašvaldības ceļš.
Nodevu ziņu pašvaldības atbildīgajam ceļu džekam, lai rīkojas :)

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 22 Jul 2012, 22:56
by koni4jo
Reinis_m wrote:Kāds pamatojums ir tam, ka uz A7 strarp Rīgu un Ķekavu, kur ir remonts un ierobežojums 70 gandrīz visu ceļu (laikam tāpēc, ka nav pabeigts vēl), ik pa brīdim ir kaut kādi posmi, kuros uz ceļa nekas nemainās, bet ir 50? Ok, es saprotu, ka tur darba laikā varbūt kāds strādā, bet vai tiešām tādu ierobežojumu tur vajag 24/7? Var taču uzvilkt plēvi vai pagriezt tās zīmes pret mežu/pļavu, bet nē.

Protams, plūsma tur iet cauri uz 70+. Pilnīgi jābrīnās, ka tur nav fotoradari salikti... Būtu lieliem prieki tiem, kas te pukst, ka "vajag braukt pēc noteikumiem".
Nezinu par tiem ierobežojumiem man toč nospļauties :naac: , jo cik braucu visa transporta plūsma tāpat iet ar 80-90 km/h :D , vairāk mani uztrauc kāpēc mazākas nozīmes ceļiem piebrauktuves tiek atstātas ar tik milzīgiem kritumiem un grāvjiem pār visu ceļu.
Par laimi familīvāgens ir ļoti augsts, bet tāpat apakšu ir sanācis vietām paskrāpēt :emo:
Pieļauju, ka 50 zīmes stāv vietās, kur iepriekš bija asfalta kārtas beigas/sākkums un bija segumu maiņa, vienkārsi zīmes nav noņēmuši :hvz:
P.S. Cik esmu ievērojis pats reizēm esi no tiem, kuri citēju:" pukst, ka "vajag braukt pēc noteikumiem" " :reeka:
No offence, protams :roll:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 22 Jul 2012, 23:23
by Alien
Reinis_m wrote:Kāds pamatojums ir tam, ka uz A7 strarp Rīgu un Ķekavu, kur ir remonts un ierobežojums 70 gandrīz visu ceļu (laikam tāpēc, ka nav pabeigts vēl), ik pa brīdim ir kaut kādi posmi, kuros uz ceļa nekas nemainās, bet ir 50? Ok, es saprotu, ka tur darba laikā varbūt kāds strādā, bet vai tiešām tādu ierobežojumu tur vajag 24/7? Var taču uzvilkt plēvi vai pagriezt tās zīmes pret mežu/pļavu, bet nē.

Protams, plūsma tur iet cauri uz 70+. Pilnīgi jābrīnās, ka tur nav fotoradari salikti... Būtu lieliem prieki tiem, kas te pukst, ka "vajag braukt pēc noteikumiem".
ja kaukas sāp, tad var iet un kratīt sirdi dažādās valsts iestādēs
pensionāri arī māk par attiecīgu samaksu izvest jebkuru iestādi :emo:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 23 Jul 2012, 00:15
by *Sicram
Reinis_m wrote:
Alien wrote:
Reinis_m wrote:Kāds pamatojums ir tam, ka uz A7 strarp Rīgu un Ķekavu, kur ir remonts un ierobežojums 70 gandrīz visu ceļu (laikam tāpēc, ka nav pabeigts vēl), ik pa brīdim ir kaut kādi posmi, kuros uz ceļa nekas nemainās, bet ir 50? Ok, es saprotu, ka tur darba laikā varbūt kāds strādā, bet vai tiešām tādu ierobežojumu tur vajag 24/7? Var taču uzvilkt plēvi vai pagriezt tās zīmes pret mežu/pļavu, bet nē.

Protams, plūsma tur iet cauri uz 70+. Pilnīgi jābrīnās, ka tur nav fotoradari salikti... Būtu lieliem prieki tiem, kas te pukst, ka "vajag braukt pēc noteikumiem".
ja kaukas sāp, tad var iet un kratīt sirdi dažādās valsts iestādēs
pensionāri arī māk par attiecīgu samaksu izvest jebkuru iestādi :emo:
Nu šajā topikā līdzīgus jautājumus / pukstus esmu lasījis arī iepriekš. Ne es pirmais, ne pēdējais.
Amm.. vsp viens no iemesliem ir tas, ka jaunuzklāts asfalsts labi slīd ! :)

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 23 Jul 2012, 08:00
by Edmunds
Reinis_m wrote:Ok, skaidrošu vēlreiz...

Es jau teicu - saprotu, kāpēc ir 70, tur viss ir kārtībā un par to man nekādu jautājumu nav. Jautājums ir, kāpēc vairākās vietās ir dažus simtus metru gari posmi ar 50, kur pilnīgi nekas neatšķiras no pārējā ceļa, kur ir 70.
plūsma šorīt tur gāja 100-120 :naac:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 23 Jul 2012, 22:42
by Android
Iemesls, kāpēc tur 50/70 vietām neadekvāti salikts, ir tāds, ka būvniekiem apakšnieki taisa satiksmes organizāciju, un nav diez ko apdāvināti šajā jautājumā.
Viņi tiek diezgan regulāri vizināti uz līgumsodu desiņas par saviem izgājieniem, taču joprojām īstas saprašanas viņiem nav. Bet nu katrā ziņā viņi cenšas - diezgan bieži piestaigā shēmas skaņot un konsultējas ko/kā labāk izdarīt.

Vēl sarežģī visu pasākumu tas, ka objekts tiek taisīts diezgan lielā tempā, un daudzviet darbi notiek vienlaikus, un līdz ar to ir pagrūti visā objektā visu laicīgi un loģiski sakārtot.

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 02 Aug 2012, 18:03
by GG.
Beidzot uz pretīgā tilta K Ulmaņa gatvē uzlikts atbilstošs ātruma ierobežojums. Beidzot man neviens vairs netaurē aizmugurē braucot. Very nice, i like :naac:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 02 Aug 2012, 19:22
by janni
GG. wrote:Beidzot uz pretīgā tilta K Ulmaņa gatvē uzlikts atbilstošs ātruma ierobežojums. Beidzot man neviens vairs netaurē aizmugurē braucot. Very nice, i like :naac:
Figzin. Šodien tur kustība bija ierastajā tempā (pēc vecuvecajām zīmēm). Tā ka droši tuvākajā laikā varam sagaidīt tur fototehniku. :roll:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 02 Aug 2012, 19:40
by ramex
GG. wrote:Beidzot uz pretīgā tilta K Ulmaņa gatvē uzlikts atbilstošs ātruma ierobežojums. Beidzot man neviens vairs netaurē aizmugurē braucot. Very nice, i like :naac:

blejt, pa to tiltu iet paari uz 70 un nekaada vaina - nav ko flekseet atsperes. tagad kaukaads gliemezhtrafiks uz ulmanjgatves :/

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 03 Aug 2012, 17:16
by GG.
ramex wrote: blejt, pa to tiltu iet paari uz 70 un nekaada vaina - nav ko flekseet atsperes. tagad kaukaads gliemezhtrafiks uz ulmanjgatves :/
Lai salej normālu asfaltu, gāzīsim hoķ uz sotaku. Vēl pēc tilta otrajā joslā ir foršs tramplīns :P

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 03 Aug 2012, 20:23
by Android
GG. wrote:
ramex wrote: blejt, pa to tiltu iet paari uz 70 un nekaada vaina - nav ko flekseet atsperes. tagad kaukaads gliemezhtrafiks uz ulmanjgatves :/
Lai salej normālu asfaltu, gāzīsim hoķ uz sotaku. Vēl pēc tilta otrajā joslā ir foršs tramplīns :P
Tur drīz asfaltu varēs jau no tilta apakšas redzēt :emo:

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 03 Aug 2012, 23:48
by Juzix
RDSD jau ziņoja, ka pārvads ir avārijas stāvoklī un tālab tur ir ātruma ierobežojums + transports virs 3,5t drīkst braukt tikai pa kreiso joslu. Kip, nākamvasar remontēšot.

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 04 Aug 2012, 02:36
by Bobcat
ramex wrote:

blejt, pa to tiltu iet paari uz 70 un nekaada vaina - nav ko flekseet atsperes. tagad kaukaads gliemezhtrafiks uz ulmanjgatves :/
Wow, dažam labam jau coiloveri ir "fleksētas atsperes" :emo: Iedod citiem ar uzmēķēt..

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 04 Aug 2012, 07:33
by e30students
GG. wrote:Beidzot uz pretīgā tilta K Ulmaņa gatvē uzlikts atbilstošs ātruma ierobežojums. Beidzot man neviens vairs netaurē aizmugurē braucot. Very nice, i like :naac:
Ko vispār nozīmē tas 40 uz dzeltena fona? Autoskola bija sen :D

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 04 Aug 2012, 09:21
by Focus
jaa es ar tur uz 30 ar golpu braucu... un man pie kaajas ka kaads aizmuguree nervozee :D

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 04 Aug 2012, 10:36
by ramex
Bobcat wrote:
ramex wrote:

blejt, pa to tiltu iet paari uz 70 un nekaada vaina - nav ko flekseet atsperes. tagad kaukaads gliemezhtrafiks uz ulmanjgatves :/
Wow, dažam labam jau coiloveri ir "fleksētas atsperes" :emo: Iedod citiem ar uzmēķēt..

sarkasmu nevar uzrakstiit :P

Re: Braukšanas apstākļi

Posted: 04 Aug 2012, 10:37
by ramex
Focus wrote:jaa es ar tur uz 30 ar golpu braucu... un man pie kaajas ka kaads aizmuguree nervozee :D

es nenervozeeju es braucu tev garaam :)



patiesiiba man vairaak interesee kada veida vinji pamaniijas to tiltu liidz taadai dirsia nolaist :/