Herro
Neilgi pēc topika izveidošanas un jautājumiem par USA nr. vietu uzzināju tieši kāpēc ir uznesta špaktele. Man bija skaidrs ka auto kkad ticis ņurcīts, bet šo gan es negaidīju
Šajās bildēs vel bijis oriģināls
Es kkādus remontus aizmugurē pie apskates redzēju, bet neielīdu tik dziļi, lai saprastu ka ir bijis tik liels šķīliens. Es gan viņu būtu ņēmis jebkurā gadījumā, tik būtu varējis konkrēti kādus 500-700 papildus nokaulēt xD.
Turpināju ar mersi braukt diezgan ilgi, aukstajā laikā brīžiem bija sketchy braukt uz 265 lisselin sekcijas, bija grūti pierast cik viegli salīdzinot ar 160hp e-klasi var salikt šķērsām
Pabraucu biki pa sūdiem
Tā kā rudens beigas bija ļoti slapjas un lietainas, pie senčiem zeme bija ļooooti jēla, bet ar mersi braucot pagalmā(ne pa ceļu, jo tur akmeņains uzbērums ka ar šitādu klīrensu neuzbraukt) pa zālienu nenogrimu ne reizi, kas man lika domāt ka bloķis tik tiešām tur ir.
Kad tika nolikts ziemas miegā varēja sākt inspekciju ar darāmo darbu sarakstu un piečibināt kādus defektus. Liels paldies GG par merša izmitināšanu uz ziemu
Kkāds kolhozs saistīts ar basu kasti
kāda no centralkas līnijām noglušīta
Ātruma pārslēdzējs tā neriktīgi stāvēja pozīcijā un ar uzliktu dekoratīvo uzliku principā +/- nevarēja pakustināt, norāvu uzilku uz sāku pētīt
» Skatīties Youtube
Sāku studēt detaļu katalogus, salīdzināt pārslēgus pēc interneta fotkām. Rezumē - 5G tronic aka 722.6 kārbām ir divas vadības EGS51(līdz ~98) un EGS52 kas gāja visu atlikušo kārbas laiku produkcijā. EGS51 pārslēgs ir vecajs labajs 4-3-2-1
EGS52 ir ar "tiptronic" pārslēgšanos aka +/-(kas sūkā pipeli ja gribas sportiski braukt, man W210 šitas ir)
Bez acīmredzamās pārslēgšanās, arī atšķiras korpusa izmērs, stiprināšanās vietas pie kuzava, tobiš man viņš tā ļurkājas un neatbilst pozīcijas, jo R129 viņš normāli neder. R129 arī tāds pārslēgs nav nācis, pat 1998-2001 modeļiem. Uzlikt EGS51 pārslēgu pie EGS52 bloka nevar, uzlikt EGS51 bloku arī nevar, jo tas nemācēs ar w220 ecu komunicēt

. Bet ir risinājums šai situācijai
https://ultimate-nag52.net/, reverse engineered open-source vadības bloks kas paredzēts tieši stock vadībām un var izmantot principā jebkādas kombinācijas un arī izmantot, piemēram, agility mode kas parādījas FL w211 un gan jau vel kādā citā.
Pa pitaku no jlcpcb dabūju 5gb. plates, jāsasūta vel komponentes, jādabū no w202 4-3-2-1 pārslēgs, jāizprintē tcu kaste, jāizštuko vai pielāgot esošo pravodku pie pārslēga vai varbūt tur var ko nomainīt/uztaisīt pa jaunu.
Pirmais ar ko gribēju sākt - šofera sēdekļa modulis. Kad sāku braukt beņķis bija tādā pozīcijā ka normāli nevarēju pabraukt, man sanāca pārregulēt braucamā, bet ne ērtā pozīcijā un pēc tā muguras daļu vairs nebija iespējams pakustināt, mikro slēdzis bija pilnībā dead
» Skatīties Youtube
Vel neko nemeklējot man bija skaidrs ka šis maksās kosmosu. r129-parts.eu tajā laikā nebija šofera moduļa, tikai pasažieru. Interwebos cenas tajā laikā bija ap 150-300 eiro

, piedevām es nezinu vai no 96+ modeļiem viņš der kā arī diezgan daudzi ir ar atmiņu - manam atmiņas nav, līdz ar to nav caurumu kokā priekš pogām

. Internetā info par remontiem praktiski nav... nuuuu tjip kkas ir, bet ne R129 un ne angliski. Vienu kkādu w124 vidaku atradu par slēdžiem, bet viņam tas modulis galīgi savādāk izskatās. Atjaucu savu moduli, slēdži izskatās līdzīgi kā tam džekam ar w124
Bet [censored] W124 tak pārsvarā ir el manuel beņķi + tāpat tas sūds dārgs. W140 ar tā laikmeta un tjip izskatās līdzīgi, bet, protams, nevar atrast nevienu bildi kur kāds būtu atjaucis, lai saprastu vai varētu derēt

, sāku štukot ka varētu varbūt nopirkt R129 pasažiera puses moduli un pārlodēt slēdžus, bet tas tāpat būtu 50nieks par 30 gadīgiem slēdžiem kuri varētu būt sazin kādā stāvoklī, pat mana bloka galvas balsta slēdzim ir plaisa, lai gan tas visticamāk praktiski netika izmantots

.
Šeit bojātais slēdzis, pēc laika ieplaisājusī plastmasa nolūzt pavisam un slēdzis vairs nefunkcionē, manam blokam ir bojāti absolūti visi slēdži, tikai katrs ir savā pussabrukšanas stadijā

, btw ja tā plaisa ir diezgan liela vai arī viena puse nolūzusi, tad tas slēdzis nav ar foršu "ciešu" klikšķi, jo sūdīgāks jo lielāks izļurkātas kulises fīlings.
Otra puse vesela, sabojājas tieši otrs gals.
GG krieviski meklējot atrada atjauktu W140 moduli drive2.ru, ok šis paplašina meklēšanas iespējas. Mēģināju samedīt vai var jaunus tādus nopirkt, bet neko neatradu. Lai gan RRR w140 slēdži ir jau krietni vairāk kā R129, tāpat aptuveni tas pats vien sanāk izmaksu ziņā un slēdži būs iespējams ar lielāku lietojumu. Sāku štukot ka varbūt arī citiem to gadu meršiem ir tādi paši slēdži, sāku ķemmēt RRR. Ja salīdzinoši par mazu summu varu dabūt, tad var noriskēt, jo hvz vai slēdži derēs(bildes laikam neatradu no citiem) un vel labs jautājums kādā stāvoklī viņi būs

. Galu galā ieraudzīju pa 12 eur kopā ar sūtīšanu W210 slēdzi ar atmiņu, ok sūds jautājums, sūtam augšā.
So far so good, izskatās tieši tāpat. Ir pat tieši tāds pats logo virsū
Kontroles plastmasas arī izskatās diezgan līdzīgi, bada laikos tās arī var izmantot ja vajag
Slēdzi noņemt gan nebija pārāk viegli, dabūju ar plakano skrūģi piepalīdzēt - slēdzī esošie gabali neļauj normāli lodalvu sakausēt, piedevām ir jāsilda 6gb vienlaicīgi, līdz ar to palika pēdas uz plates, nav gan nekāda mirstamā kaite.
Pa kreisi W210, pa labi R129. W210 modulī ir rezistori, tobiš cita darbības loģika kuras dēļ nevajag 6 pinus slēdzim
Pa kreisi R129, pa labi W210
Korpusi ir gandrīz identiski, beeeeeeeet W210 ir papildus plastmasa kur R129 nāk papildus divi kontakti.
Ar mazu metāla vīlīti noņemam skaidu
Ar exacto nazi var paplašināt caurumu
Sakraujam R129 iekšas W210 korpusā, viena puse done
un arī otra
Apgādājos ar lodējamo staciju, izmēģināju uz W210 plates karsto gaisu un sapratu ka šiem slēdžiem tas galīgi nepalīdz. Tikai pēc tam kad plate sabojājusies no karstuma un sāk atlaminēties var smuki bez plēšanas slēdzi noņemt ja pats slēdzis nesakūst(RIP w210 stūres slēdzim, viņš upurējās cēliem zinātniskiem mērķiem

). Ar pirmo slēdzi konstatēju ka viņu pēc tam normāli atpakaļ vairs nevar ielikt, tāpēc mēģināju citu taktiku, sākumā cik vien varēju notīriju lodalvu ar lodāmuru un pēc tam ķeksēju ārā. Ir ķipa kkāds speciāls vara vads/gabals/whatever ko var izmantot, lai lodalvu savāktu vai arī kkāda vakuuma pajebūcija, bet man tādas nebija un bija pajebaķ, gribēju tāpat kā ir tikt galā

.
Kad visi salasītie slēdži bija pielodēti iedomājos ka vajadzētu ar testeri pārbaudīt vai viss ir čotka pirms plati lodēju atpakaļ pie korpusa kontaktiem. Labi vien bija ka pārbaudīju, jo viens slēdzis līdz galam nefukcionēja, lai gan visas kontaktvirsmas pie pārlikšanas notīrīju
Bakstīju, bakstīju un nekādi nevarēju panākt ka veidojas kontakts. Sāku štukot ko darīt, jo nu [censored] tur visam vajadzēja iet, nav tur nekas sadedzis piedevām izskatās ka daļa vel ir apzeltīta - tobiš kontaktam vajadzēja būt uz urrā. Izštukoju pamēģināt uzlikt lodalvu, bija bik jāpačakarējas, lai abās pusēs pieķertos normāls "liels" daudzums un nesaskartos kad slēdzis tiek nospiests, bet nu tagad viss aizgāja
Sanāca gan nedaudz iebraukt ar lodāmuru slēdzī, būtu bijis krietni ērtāk pārbaudot pirms ielikšanas
Slēdži pārlasīti, plate pielodēta atpakaļ, kā arī pielikta svaiga alva, tobiš auksto lodējumu nebūs, principā restaurēts modulis pa 12 eur, nevis 150-300 hvz kādā stāvoklī lietots
Tagad vnk perfekti viss klikšķ un nav sloppy žoppy sajūta nospiežot. Pēc šitā remonta arī atklāju ka sēdekļa augstuma kontrole iepriekš negāja kā vajag, bet tagad ir čotka
» Skatīties Youtube
Šovakar pietiks rakstīt, man vel ir dahujā kontents, negribu 6h no vietas rakstīt
