Tuvojoties sezonai vajadzēja laicīgi apkopes sīkumus izdarīt
awww yeahhh
Jauni hengst filtri, šoreiz netrāpijās Vācijā ražoti, bet nu vismaz ir EU nevis Ķīna.
Trūkst viena klipša kas notur filtra kasti, vajadzēs kkur dabūt
Tipiskā M113/M112 problēma ar tekošiem vārstu vākiem
Tā kā R129 ir oldschool drošinātāji, iegādājos uzreiz rezervi, jo tā vienkārši bodē uz vietas nenopirkt
Noraujot apšuvumu un gumiju var redzēt kur ticis ievārīts aizmugurē
Bagana lampiņa nebija pievienota, pievienojot sāka strādāt, hmmmm kāpēc gan tā varētu būt xD
Nu skaidrs kāpēc atvienota

, bik sapista daļa, kas piespiež mikroslēdzi un izslēdz, tobiš viņa ir always on. Trūkst arī vāciņš šai funkcijai
https://youtu.be/Xcaoiul98zw?si=l8PXJANmhG9zxJbA&t=1414
Centralka - ar aizdedzes atslēgu swapa dēļ durvis nevar aizslēgt, jo tur jau ir kā w210, w208, w203, u.c. atslēga, kas veic datu apmaiņu or some shit kad ieliec viņu slēdzenē, R129 no rūpnīcas aizdedzes atslēga nāca tikai "switchblade" atslēga, tjip kā mk4 golfam u.c., fun fact, iegādājoties R129 jaunu līdzi nāca ap kādām 5 gandrīz dažādām atslēgām

, lai bomārs kas pie dārgā restorāna parko tavā vietā auto netiktu baganā, un pat faking durvju kabatās un rokubalsta nodalījumā un nenopizģītu dirol košļenes

. Baganam un šofera durvīm kkāda "parastā" atslēga kas nāca līdz neder, fiziski atslēgt/aizslēgt var tikai pasažiera durvi. Ir kkāda pults aftermarket signalizācijai un tā strādā un aizslēdz/atslēdz oem centralku. Tā kā akumulators ir bagāžniekā, šaizes gadījumā varētu nemaz netikt iekšā baganā. Izņēmu bagana slēdzeni, mēģināju atjaukt, bet man neizdevās
Skatos ka var nopirkt setus ar slēdzenēm un atslēgām pa ~300 eiro. Iedevu slēdzeni atslēdzniekam un manu atslēgu, pa 70 eiro(mošk mani appisa, bet [censored], tāpat lētāk

) slēdzeni atvēra un pievīlēja pie manas atslēgas. Tagad šaizes gadījumā es vismaz varu piekļūt gan salonam, gan baganam, kkad vajadzēs arī pievīlēt šofera durvju slēdzeni, protams, izveidota arī rezerves atslēga. Es nesaprotu kāpēc iepriekšējais īpašnieks šito neizdarīja, īpaši tāpēc ka viņam jau bija gadījies ka auto aizslēgts, aķis nosēdās un motortelpā nav piepīpējamiem punkti, tas pats gaterists, kas viņu visu laiku "remontēja" esot pisies un no apakšas kkur 12v licis, lai varot atslēgt

, piepīpēt šito auto nav labi, jo var gadīties ka kāds no blokiem aiziet pie dieviem.
Ņemot vērā ka ir indikācija par diezgan sūdīgu (ne)apkopšanu, tad nu sāku čekot tādas random lietas kā roļikus un skriemeļus
» Skatīties Youtube
» Skatīties Youtube
» Skatīties Youtube
Ok, būs jāmaina spriegotājs, ūdenssūknis, bet to vēlāk.
Pačekoju salona gaisa filtru, protams, kā gan savādāk
Vismaz pirms 100 gadiem piebalgā kko normālu arī uzlika
Fitments gan tāds sūdīgs, paliek sprauga
Noņēmu pa kādai svecei, tās tiešām arī ir tikušas mainītas, bet var redzēt ka eļļa garšo motoram
Sveces pat ir pareizās ieliktas
Svečvadi, protams, izskatās ka ir oriģinālie, bet nu par laimi cik pamērīju, tad ar tiem viss ok. Varbūt vajadzētu kaut kad spoles notestēt profilaksei, bet tā savādāk neredzu iemeslu te pievērst uzmanību.
Uztaisīju priekš diagnostikas tooli, bet, pēc shēmas trūkst kkādi pini kam būtu jābūt, ABS u.c. neko neatbild. Būs ielikts štekeris ar vadiem no w220, respektīvi diagnosticēt varu tikai ECU ar ELM327

. Šo būs obligāti jāatrisina.
Turn100 u.c. kas braukuši vienu no pirmajām lietām minēja ka gāzes pedālis jocīgs un tā arī bija, kickdown slēdzi vispār nevarēja saprast vai esi nospiedis un bija pedālis ellē indijā jāiespiež, lai tas notiktu. Sēdēju un spaidīju pedāli, štukoju. Beigās nonācu pie šāda secinājuma
pedālis kustās divos virzienos un kājslauķis zem pedāļa neļāva viņam kustēties kā pienākas.
Nu jau ir neizsakāmi labāk, bet tāpat liekas ka kkas nav, uzliku telefonu pie potenciometra un, protams, gājiens nav kā vajag, spiežot kickdown slēdzi visa kustība notiek lokoties bleķiem
» Skatīties Youtube
Pēc interwebu informācijas viņam būtu jāregulējas, bet tas, protams, nav R129 slēdzis un nekas tur neregulējas

, izņēmu slēdzi, lai noņemtu parametrus, pie reizes pārbaudīju
kvalitatīvi
Noņēmu parametrus
Iebāzt atpakaļ viņu gan bija pizģets, dabūju paplēst tepiķi
Un uztaisīju modeli pagarinājumam, ja interesē kā izveides process aptuveni izskatās, tad var spoilerī palasīt sīkāk. Diezgan vienkārši pēc bildes ir uztaisīt gana precīzu modeli visdažādākajām vajadzībām, fusion360 softam(viegli apgūt un strādāt, fīčas arī labas) agrāk varēju piekļūt tikai pateicoties studentu licencei, ko kā students varēju dabūt, bet tagad pat ir iespējams bezmaksas dabūt kontu kamēr tjip netaisi projektus ar kuriem pelni naudu, diezgan ok printerus arī var mūsdienās ieķert pa saprātīgu naudu un to var izmantot dajebkam. Ļoti vērtīgs rīks auto entuziastam. Saprotot pāris konceptus kā var manipulēt ar griezšanas rīkiem uz primitīvām figūrām var ļoti viegli tikt no fotkas līdz gatavai detaļai, it īpaši ja softs ir bezmaksas, pamācības arī ir dahujā, diezgan viegli ielēkt šajā tēmā un sevi apmācīt.
fusion var pievienot attēlus no kā veidot skices, vajag pēc iespējas precīzāk uzfočēt, lai būtu labāks rezultāts. Pēc tam fotkai pamaina mērogu, pozīciju un leņķi, lai čotka sapas ar iepriekš izveidotu skici 1:1 izmēram
Pēc nomērītajiem parametriem var atilkt līnijas utt, lai būtu vieglāk veidot un iekļautos nomērītajos parametros
Pēc 2d skices var izveidot 3d objektu jau ar diezgan precīziem izmēriem, izliekumiem utt.
Tagad mums ir "spogulis" no daļas kurai jāuzliek pagarinājums
Noliekam pozīcijā
Un izgriežam formu kur viņu stiprināt
Parasti vajag paredzēt nedaudz tolerances, jāatstāj arī vieta divpusējai ļozenei/līmei, kā arī virsma nav ideāli plakana, būs vajadzīga vieta kur nogriezt materiālu
Taisam aptuveni skici augšai, šeit vairs nav jābūt tik precīzi, jo te ieguļas pedālis
No skices uztaisam 2d plakni, tas būs griezšanas rīks
Paštukoju par to cik lielu pagarinājumu taisīšu, ja atmiņa neviļ, tad bija ap 5cm. Ja tas nederēs, tad to beigās var gana viegli pielabot. Griežam nost
Sienas nav diez ko biezas, šķiet ap 2mm, SLA printējumi arī neizceļas ar stiprību, noteikti noderēs sānu nostiprināšana
Pačekojam izmērus vai ir ok
Līdzīgi kā iepriekš ar 2d skici izveidojam stirpības ribu
ctrl+c -> ctrl+v, nedaudz izratojam
Sāk jau pēc kaut kā izskatīties
Iekļāvu 0.25mm toleranci uz katru pusi, lai nav tā ka neiet virsū uz slēdža
Izdomāju ka sienu vajag biezāku, to var uz atbalsta rēķina paplašināt
Kārtējā 2d plakne priekš griezšanas
Done, var mēģināt printēt un skatīties kas sanāk/nesanāk, jo bieži vien izprintējot pirmo nākas secināt ka kko jāpamaina, šajā gadījumā hvz vai pietiek ar 5cm, tobiš vai vajadzēs vairāk/mazāk
Sagatavošana printēšanai
Pārbaudām vai pietiek atbalsti, tālāk tik paliek iekurbulēt printeri un pačekot kas sanāk.
Izprintēju
Pielīmīju ar divpusējo 3m līmlenti un aleluja, tagad var kārtīgi uzdot ogles kad vajag

, uztrāpīju diezgan labi ar izmēriem, neprasās neko mainīt.
Tuvojās 14. marts, diena kad ziemas acajnajam beigsies skate, sāls +/- ar lietu aizskalota - jāvēlk ārā kaupīte un siltākā laikā jāsalabo grāvja sekas, lai var nākošajā ziemā atkal kko salauzt

. Izvilku SL'u, tomēr vienīgai no 5 auto ar skati xD. Braucu, un sāka atgriezties aukstums un sniegs, teikšu pavisam godīgi, 300hp V8 bez traction ap 0-3 grādiem slapjā laikā uz 2mm lisselin vecām sunfull riepām brīžiem bija sketchy, paspēju jau gandrīz iedriftēt fūrē izbraucot no krustojuma
Viena no primajām lietām ko uzreiz vajadzēja izdarīt - eļļas maiņa
Eļļa dahujā
Bija majonēze, bet tas bija kondensāta dēļ, notīrīju korķi un kopš tā laika nekas nav parādījies
[censored]

, neatceros vai šo pa tumsu pirms iegādes kārtīgi pamanīju
Iečekoju apakšu, es jau guļot uz kartona pie pirmās auto apskates redzēju ka izpūtējs kolhoz, bet nu [censored] no cik dažādiem diametriem viņš ir salikts

, šis ir "būvēts" izpūtējs, es pis kā tas gaterists(ex ex īpašnieks un ieprirkšējā īpašnieka Vasījis lasīt megaņix) grillēja čuvaku
Izpūtējs būs jāpārtaisa, pēc Y pipe nav vairāk par 63mm un ir kkāds šķiet 55mm gabals. Pēc google atrodamajām tabulām ar 1 trubu prasās uz ~76mm, stock izplūdes kolektors(lasīt gavno čuguna pagale) savienojuma vietā ar izpūtēju ir ar tikai 40mm iekšējo diametru, uzliekot "shorty" izplūdes kolektoru uz atmo var dabūt +25hp, uz kompresuhām 50+, jaudas guvums esot absolūti visā diapazonā, no čainīzeriem pa lēto var dabūt renntech kopiju, kas esot diezgan labs dizains, rezultātā varētu pat būt m119 jauda.
Cietās līnijas nav sapuvušas
Nedaudz sulo redAktors
Bingo bango, šī ir ASD līnija, tobiš ir saglabājies 320tā LSD reduktors, cik ļoti viņš bloķē salīdzinot ar oem ir labs jautājums, bet manas aizdomas ka kkas tiek bloķēts izrādījās patiesas
Gliemežpārvadam patiešām arī kkas ir ticis darīts, viena no retajām lietām, kas tikusi ok izdarīta
Tipiski ka tek kloķenes saļņiks, kurš gan to maina pirms liek motoru mašīnā
Motora apakša nedaudz mitra, bet ir ok, varētu būt vārstu vāku dēļ
Kopumā apakša izskatījās krietni labāk kā biju guļot uz kartona izčekojis rudenī
Beidzot samainīju salona filtru
Es biju ahujā kad sapratu ka nosedzošo daļu var atjaukt, lai kārtīgi iztīrītu, esmu pārsteigts par to cik daudz visu ko var izjaukt pirmreizinātājos, ir tāda sajūta ka tika padomāts, lai pēc iespējas varētu visādus sīkumus apkopt
Vecais 100ah aķītis knapi ielīda un bija pamatīgs pisaks viņu izcelt, tā kā tas pa ziemu noklājās izdomāju ielikt mazāku, nav tur tik liels vajadzīgs, nopirku 85ah, kronšteins, protams, ka nav, jāuztaisa, nezinu cik maksā, bet droši vien nemaz nav vērts skatīties
Tas pats ZIL durvju gabals no kā metināju passātam sliekšņus
Izskatās pēc ķep ļep sūda, jo tā arī ir, bet [censored], funkciju pilda
Radiatora truba rīvējas
fix'd
Izskatās ka paduškas pezdā
Tas šoreiz viss, bet man vel kontents ir dahujā
