Page 5 of 6
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:20
by Juzix
Locis wrote:
Valdez,tur jau tā lieta,ka katram motoram savādāk

Ko Tu ar to formulu darīsi? Uz slidena segumu arī spiedīsi pedāli tāpat,kā uz sausa,respektīvi,pēc formulas ?

Katram mehanizētam transporta līdzeklim pēc skaņas un paātrinājuma var just,kurā apgriezienu diapozonā labāks paātrinājums.
Jā,jā,Juzik, ar kādu Scania jau jā


Ja tantei būtu riteņi, viņa būtu tramvajs!
Cik mums tad ir šo
slideno seguma dienu? Labi ja pāris nedēļas visa gada garumā. Kālab lai pārējā laikā nepasekotu līdzi ekonomiskai braukšanai :neka:
A par to Scania, varbūt izskaties nevis

, citādi sāk likties ka te mums veidojas konkurents Melajam un DeeCee

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:36
by Locis
Ko tur murgo? Es tā jau, ar piemēru par to slideno segumu,centos vieglāk paskaidrot,to, ka no tādas formulas praksē nav jēga .
Ko es nepareizi par Scaniu pateicu? Kravas auto jau nav tādi apgriezieni kā vieglajiem,tāpēc tāds pārslēgšanās diapozons varētu attiekties uz lielajiem kravas auto.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:39
by Juzix
Labāk neskaidro, Tev nepadodas

Tad tavuprāt, standarta 2.0 benzīnmotors līdz cik būtu jāgriež, lai pa lielam iekļautos terminā "ekonomiska braukšana"?
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:41
by nafnafs
Benzīnmotoram ekonomija beidzaas pie 2,5-3k, dažādos avotos dažāda informācija.
Ir dzirdēta arī teorija, ka ar pirmo robu līdz redlainam atvelkot un pēc tam ripinoties, tiek pamatīgi ekonomēta degviela, bet par reālo izpausmi dzīvē tiešām nemāku spriest.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:51
by Locis
Juzix wrote:Labāk neskaidro, Tev nepadodas

Tad tavuprāt, standarta 2.0 benzīnmotors līdz cik būtu jāgriež, lai pa lielam iekļautos terminā "ekonomiska braukšana"?
Ja godīgi, nevaru pateikt,jāizbrauc ,jājūt.. Bet nu savu benzīnieku, pēc izjūtas braucot, līdz 3tk noteikti sanāk griezt. Domāju arTransit busu,noteikti, nedaudz mazāk stiepju(ap 2.8k ),ar otru busu nezinu,jo,kā jau teicu,vados pēc izjūtām.
Rekur,Emsinjsh iepriekš arī teica,ka kaut kādā eko braukšanas skolā viņam mācīja līdz 3k griezt.
Vairākārt to biju dzirdējis,lasījis. Vēl nesenajā ''Zebrā'', drošas braukšanas ekspers arī minējo tos 3k.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:53
by Locis
Juzix wrote:Labāk neskaidro, Tev nepadodas

Nākamreiz mēģināšu saudzīgāk

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:56
by Juzix
Es gan vairāk šim piekrītu:
*Sicram wrote:
Man iekš reno eko skolas stāstija, ka benzīnam jāpārsledzas 2,5 rpm, un dīzelim 2k .. :neka:
3K jau tā. kā pa daudz!
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 16:59
by nafnafs
Doma it kā ir tāda, ka līdz 2,5k patēriņš būs relatīvi mazs, bet pēc 3k jau sāk STRAUJI pieaugt.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 17:08
by Locis
Juzix wrote:Es gan vairāk šim piekrītu:
*Sicram wrote:
Man iekš reno eko skolas stāstija, ka benzīnam jāpārsledzas 2,5 rpm, un dīzelim 2k .. :neka:
3K jau tā. kā pa daudz!
Tā kā tajā Reno skolā māca,mācija arī autoskolā,bet,redz,citās eko skolās un citi eksperti saka ,ka līdz 3k aptuveni jāgriež. Tas ir ļoti aptuveni.
Es jau protams,nesaku,ka katram,auto tā ir,piemēram,jau pieminētajiem mazajiem busiem,3k jau ir priekš skriešanās,ne ekonomijas. Vienkārši vajag just to momentu,kad auto ar pēc iespējas mazāku piepūli,iet pēc iespējas raitāk,kā saka,vajag pa griezes līkni sērfot.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 17:17
by *Sicram
Locis wrote:Juzix wrote:Es gan vairāk šim piekrītu:
*Sicram wrote:
Man iekš reno eko skolas stāstija, ka benzīnam jāpārsledzas 2,5 rpm, un dīzelim 2k .. :neka:
3K jau tā. kā pa daudz!
Tā kā tajā Reno skolā māca,mācija arī autoskolā,bet,redz,citās eko skolās un citi eksperti saka ,ka līdz 3k aptuveni jāgriež. Tas ir ļoti aptuveni.
Es jau protams,nesaku,ka katram,auto tā ir,piemēram,jau pieminētajiem mazajiem busiem,3k jau ir priekš skriešanās,ne ekonomijas. Vienkārši vajag just to momentu,kad auto ar pēc iespējas mazāku piepūli,iet pēc iespējas raitāk,kā saka, pa vajag pa griezes līkni sērfot.
Hmm .. UN vēl bij tāds joks ko čaļi mācija / stāstija, ka pēc iespējas ātrāk ir jāpārslēdzas un jāpaatrinās līdz atļautajam.. laikam bija 30sek jābūt maksimālajam pārnesumam un nespiežot vairāk par
limitu nu tie 2,5k rpm un 2k rpm.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 18:22
by Rihy
Tie rpm tak no paša motora atkarīgs

Kad braucu ar fordu, tad gan esmu agresīvs, jo reti sanāk ar viņu braukt. Ar fordu braucu ātri, patīk zīmēties, jo iet tas auto. Ekonomēt arī sanāk, slēdzos tad līdz 3k, turbo iegriežās vēlu, tāpēc easy. Pa šoseju 5.ajā robā 140 vēl ir ekonomiski, jo turbo vēl nepūš pozitīvu

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 19:49
by Toms_Vecais
Atmosfēriskajiem benzīna motoriem, vēlams, pārslēgties līdz 3000 rpm. Tad viss notiek relatīvi ekonomiski un nesanāk
sēņot. Pie kam, izņemot japāņu
gondas, pat 1.6 Škodas motors būs tuvu augstākajai griezes līknei (Max. nm. pie 3800 rpm)
Dīzeļiem/Turbo d. - līdz 2000 rpm.
Benzīna motoriem ar turbo pūti - N/A

Respektīvi, kamēr ļurba pieslēdzas.
Bet, pa pilsētu, braucot 65-70km/h (Nevajag cirst, ka visi brauc ar 50

), mierīgi metam pēc iespējas augstākā pārnesumā (Nez, personīgi, ar piekto mierīgi ripinājos ar 1.6 Škodu). Iztiekam bez liekas bremzēšanas un paātrināšanās, un patēriņš būs

Kā arī, nebūs sēņošana.

Alfa ar 3.0 V6. Normāli ēda 17-18l/100, pa pilsētu. Ar 5/6 robu, ~60-70 km/h, dabūjām 10-11 litrus.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 21 Nov 2009, 22:52
by laurisko
Darba laikā vienmēr steidzos un ārpus darba laika gribas ātrāk mājās!
Cik pārsniedzu HVZ jo spidometrs patrez nerāda

Parsasti CP saka ka virs 20km/h
Viss tiek kontrolēts, jo tā ir ikdiena!
Laba šoseja piemēram Rīga-Ogre, vai Rīga-Jaunolaine 120-140km/h man domāt ka normāls ātrums!
Pārvietojos ar Mk2 1,6TD

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 22 Nov 2009, 01:24
by Locis
Toms_Vecais wrote:Atmosfēriskajiem benzīna motoriem, vēlams, pārslēgties līdz 3000 rpm. Tad viss notiek relatīvi ekonomiski un nesanāk
sēņot. Pie kam, izņemot japāņu
gondas, pat 1.6 Škodas motors būs tuvu augstākajai griezes līknei (Max. nm. pie 3800 rpm)
Dīzeļiem/Turbo d. - līdz 2000 rpm.
Benzīna motoriem ar turbo pūti - N/A

Respektīvi, kamēr ļurba pieslēdzas.
Bet, pa pilsētu, braucot 65-70km/h (Nevajag cirst, ka visi brauc ar 50

), mierīgi metam pēc iespējas augstākā pārnesumā (Nez, personīgi, ar piekto mierīgi ripinājos ar 1.6 Škodu). Iztiekam bez liekas bremzēšanas un paātrināšanās, un patēriņš būs

Kā arī, nebūs sēņošana.

Alfa ar 3.0 V6. Normāli ēda 17-18l/100, pa pilsētu. Ar 5/6 robu, ~60-70 km/h, dabūjām 10-11 litrus.
Par atmo piekrītu..
Citiem dīzeļiem turbo tik pie 2000rpm sāk turbo kārtīgi pūst un diez vai sanāks pēc iespējas ātrāk paātrināties ar turbo bedri.
Un turbo benzīniekiem.. Jaunākiem tā turbina šķiet diezgan ātri sāk kārtīgi pūst,lai var ar netik lieliem apgriezieniem jau dinamiski paātrināties. Ekonomijas/ekoloģijas labad ražotāji,piemēram,VW,Audi tieši spiedīs uz mazlitrāžas turbo benzīniekiem,lai ar samērā nelieliem patēriņiem un dzinējiem panāktu dinamiku,kā lielākiem un netik ekonomiskiem atmosfēriskajiem dzinējiem.
Domāju jāļauj tai turbai pūst,lai ir grieze un,līdz ar to,dinamisks paātrinājums,jo pēc iespējas ātrāk un ,nepārspīlējot,vajag sasniegt vēlamo ātrumu.
Edit: Tikko paskatījos pēc datiem,ka tiem TSi motoriem maksimālā grieze jau zem 2000rpm,protams,pateicoties,turbo.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 22 Nov 2009, 03:42
by *Sicram
Tātad.. Kad tapa šis topiks, tad tik par šo tēmu sāku aizdomāties. Nu lūk, tad pēdējas dienas par cik sanāca visai pavairāk braukt ar auto, tad pasekoju līdzi, kā braucu.
Ievēroju to, ka manu braukšanu maina kāds man pašam ir noskaņojums. Bet pa lielam ir tā, ka līdz atļautajam ātrumam paātrinos visai strauji, kā rezultātā nonāku pie secinājuma, kāpēc pēdējai bākai ir 9 litru patēriņš, rēķinot no nobrauktu km skaita un cik L ieliets. Par ātrumu, pa lielam visu laiku ir + 10km / h, tad ieslēdzu kruīza kontroli un braucu.
Un uz aptaujas jautājumiem, pa lielam var gandrīz visur ielikt to ķeksīti, tik cik kurš punkts attiecīgajā mirklī izpaužas vairāk.
Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 22 Nov 2009, 04:33
by MartinsG
*Sicram wrote:
Ievēroju to, ka manu braukšanu maina kāds man pašam ir noskaņojums.
Nu tas jau pats par sevi saprotams
Arii es, kaut vai naktii, tukshaa pilseetaa - ir vakari kad pa lielaakajaam ielaam braucu ar +20 liidz +30, un, slapjaa laikaa (neaizmirstam, ka man ir pusmotors

) plashaaki liikumi/krustojumi tiek izsliipeeti, bet tajaa pashaa situaacijaa varu arii leeni kruizeet ar atljauto un viss chotka
*Sicram wrote:Par ātrumu, pa lielam visu laiku ir + 10km / h, tad ieslēdzu kruīza kontroli un braucu.
Shis ir labs
lidoshanas probleemas risinaajums.
Kad bija auto ar kruiizu, pa shoseju braucu mieriigaak/leenaak, nekaa shobriid. Iestaadiju 109 km/h un braucu pilniigi neiespringsotot. Braucot bez, biezhaak Atrums mani sakaardina

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 23 Nov 2009, 20:42
by karlis
Pilsētā braucu ar 60-65 un piektajā robā. ja ir zīme 30, tad 45 turu. ja ir priekšā gājēju pārejas, kuras aizsedz automašīnas, tad automātiski samazinu ātrumu (2 reizes ir sanācis konkrēti iesvīst un gandrīz noguldīt sievieti un tanti uz kapota).
ārpus pilsētas vidēji 100-105 km/h faktiskais. ja ir jāsteidzas, tad ir savādāk - atkarībā no tā, cik ilgā laikā jānobrauc ir gabals, izvēlos ātrumu. ar savu auto nesteidzos - ja kavēju, tad pats vainīgs, ka nejēdzu izpendelēties laicīgi.
ar darba auto ir savādāk. ja gadās tomāts, tad neko daudz no tā 1.4 renault clio automāta nespiežu - paātrinos lēni, manevrēju attiecīgi - uzmanīgi. pārējie darba auto ir 1.4 clio un 1.6 megane benzīni. tie tiek patērēti straujāk, bet braukšanas vidējo ātrumu neietekmē. lielā ātrumā nejūtos droši. :neka:
nevaru nepiekrist, ka laika ekanomija ir baigā, ātri apdzenot lēnāk braucošos dalībniekus. kā ar darba, tā ar savu auto, apdzīšanai netaupu degvielu -daru to strauji, lai pēc iespējas ātrāk atgrieztos savā joslā, (man ir kkāda fobija pret pretējo joslu

). uz šosejas trešajā līdz redlainam un tad, ja vajag, tad ceturtais vai, ja pietiek tad piektajā un turpināt kruizēt ar iesākto. nereti gadās, ka ir kāda mašīna starp mani un to, kas izraisa to drūzmēšamos šosejā. arī tādā situācijā, ja ir brīvs un tas pirmais neko nereaģē, gasēju garām neko negaidot.
līdz ar to arī varu noraksturot savu braukšanas stilu - paātrināties man patīk ātrāk ka to mēdz darīt citi, vienmēr. gribu ātri sasniegt savu ātrumu un tad braukt. paātrināšanās īpaši strauja - ja ir slikts garīgais un gribu ātrāk izlekt visiem priekšā, lai mazāk jādoma par satiksmi - varu rēķināties tikai ar sevi. vispār uz ceļa jūtos droši tad, ja citi redz mani un rēķinās ar mani, nevis neredz mani, un man ir jāparedz, ko viņi gribēs darīt..
tās retās reizes, kad uz šoseju braucu kā knīpstanga uz 90 (spidometrā), nevienu mīļu brīdi neliedzu parādīt labo pagriezienu, lai iedrošinātu kādu, kas vēl nav sācis apdzīšanu (protams, ja tiešām ir brīvs).
vēlās naktīs/ļoti agros rītos man ir bail braukt ātrāk par atļauto, jo - pilsētās mēdz būs visādi gonšiki ; ārpus pilsētām - sumbri un citi zvēri biežāk rēgojās.
sevi ķeksēju tur, kur tie sēņotāji maisās, bet es par sēņotājiem neuzskatu dalībniekus, kas brauc ar atļauto. viņi vnk. sanāk lenāki tajā brīdī par mani

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 27 Nov 2009, 20:59
by fade
braucu prātīgi, bet dažreiz vienkārši aizkrit ciet, bet es pie tā neesmu vainīga, bet gan m, jo m vienkarshi ir m.

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 27 Nov 2009, 21:58
by emsinjsh
es paarkaapju visu laiku, jo man vienkaarshi ir [censored] uz visu
P.s ar sieru arii

Re: Iemesls, kāpēc pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu
Posted: 29 Nov 2009, 17:24
by Valdnieks
emsinjsh wrote:es paarkaapju visu laiku, jo man vienkaarshi ir [consored] uz visu
P.s ar sieru arii

+1