Tā kā šis tas sadarīts, laiks jaunam apdeitam.
Pagājušās vasaras nogalē samainīju diskus. Jau no pirmās dienas zināju, ka gribu Style 359 Competition diskus, riktīgi cepī kā viņi izskatās plus esošie style 220 dēļ tumšajām iekšām un spīdīgās plaknes atgādināja kaut ko no zviedrudiski.lv kataloga, kas netīrs mētajas uz galda piekurītā servisā.
Jauns OEM sets normāla e90 cenā, lietotu īsti nav. Ja parādās, tad vai nu briesmīga stāvoklī, vai maksā kā jauni. Pagājuša gada Martā izleca 359 sets, kur divi diski bija jauni, divi restaurēti, pa foršu cenu, bet dienu pirms biju sarunājis savākt, man norāva šāles, tāpēc tas atlikās.
Karoče beigās nospļāvos un uzliku šitos . Vismaz nebūs eeemo, ja sanāks apskrāpēt. Izskatās praktiski tāpat (dēļ iznesuma bish mazāks concave) + nav tā kā OEM diski ir nenormāli izturīgi un vispār ne cik neplaisā xD Svara ziņā sanāk pat maķenīt vieglāki kā OEM.
Insert memiiti kur tramps saka CHAINA
Tad novizinājos līdz oktobra beigām un noliku auto ziemas miegā. Tajā brīdī gribējās bish piedzerties no laimes, jo, kas stāv, tam nevar izšķīst dzinējs.
Kā jau vairums zina, man uz šo auto pēc remonta diezgan pamatīgi novīta un radās sajūta, ka nav to izmaksu vērts. Emka ir forši kaut kādam cilvēkam kas visu dzīvi braucis ar dīzeli un izdomājis nopirkt kaut kādu “entuziastu” auto. Savukārt salīdzinoši ar manu e30, tas auto liekas neveikls un smags un nav tā, ka WOW IET LUPATĀS. Plus es negribu izklausīties pēc dRiveTastEfulLy retarda, bet vecā, analogā miskastē var daudz labāk noķert tās sajūtas, pēc kurām mēs dzenamies pērkot nerentablus auto. Emkā svētdienas izbraucienā ir sajūta, ka brauc uz darbu, ja neattaisi logus un nedod ručkā.

Par šo varētu izplūst vēl plašāk, bet ne par to stāsts.
Mēģināju auto patirgot, kopā kādi 30 cilvēki rakstījuši (no ārzemēm, protams), bet visi agri vai vēlu pazūd, līdz apskatei neviens tā arī nav nonācis. Pa visu šo laiku apskatījies auto ir tikai pusotrs cilvēks, tepat no Latvijas. Pirmais bija atbraucis tīrī tūristiņā, pasēdēt iekšā un padomāt vai viņš grib M3, otrs savukārt bija 2x rakstījis “dodu 25000”, ko biju noignorējis un trešajā reizē vienkārši teica, ka grib apskatīt. Beigās arī viņš pazuda.
Negribas nevienu aizvainot, mazums lasīs šo un apvainosies, bet man šī visa rezultāta ir radies pamatīgs riebums tirgot mašīnas.
Tad pienāca 2025. gada marts, sniegs nokusa un nolēmu dzīt auto uz skati. Skate sagāja pa nullēm, bez problēmām. Foršs inspektors bija – mērot atgāzes kkādas 5 minūtes gāzēja, lai uzsildītu kaķikus un atgāzes dabūtu normā.
Next – jau kopš nopriku auto likās, ka viņam kaut kā tizli strādā kārba. Reizēm stājoties pie krustojuma negrib downshiftoties pirmajā robā un ilgi “nespiež sajūgu”. Tur robā līdz pēdējam, kā rezultāta sanāk ģorgāties un grūti apstāties gludi. Kaut kad runāju ar IXT, šis saka, ka visdrīzāk kārbai mehantroniks dead, remontiņš uz 7k

Man tas nelikās ticami – kārba nekādas kļūdas nemet, braucot šiftojas ideāli, sajūgi neslīd utt. Plus mašinai bija kļūdas par DSC moduli (skatīt zemāk). Tā kā kārba signālu par ātrumu ņem no DSC, tad likās, ka iespējams tizlo uzvedību rada nekorekts info par ātrumu. Tobiš man radās teorija, ka auto nezina, ka tulīt apstāsies, tāpēc neizspiež sajūgu.
2B13 DME: Speed recording
CF30 DKG Signal from DSC
CF31 DKG Signal from DSC
5E 19 DSC Engine management interface
5DA6 DSC wheel speed sensor direction of rotation
5D96 DSC wheel speed sensor direction of rotation
Tagad pagājšnedēļ kaut ko gūglēju, skatijos tās kļūdas un pilnīgi netīšām atradu foruma postu no 2017 gada, kur čuvaks apraksta identisku problēmu kā man (neļauj iešifot pirmajā robā, nespiež sajūgu stājoties) ar pilnīgi identiskām kļūdām kā man. Diemžēl nebija rakstīts kā atrisināja problēmu, bet šis bija kā apstirpinājums, ka mana kārbas ģorgāšanās ir patiešām saistīta ar šīm kļūdām.
Nākamais solis, pieslēdzu launchu (bled kā bmvšņikam labākais pirkums ever) skatos live data. Un toch, brīdī kad brauc uz priekšu, priekšējie wheel speed sensori rāda, ka brauc atpakaļgaitā un otrādi – kad brauc zadņikā, rāda, ka brauc uz priekšu.

Tajā momenta arī ir kārbas raustīšanās. Meanwhile, kad atvelc, tie sensori kaut kādā randomā sāk rādīt pareizi, tad arī smuki apstājas un ļauj ieslēgt pirmajā. Ātrumu rāda korekti un pareizi.
Sākumā man nebija skaidrs kā sensors saprot rotācijas virzienu, jo likās, ka tas ir prosta impulsa devējs. Apspriedos ar vienu elektriķi, šis saka, ka varētu būt beigts kkāds stūres leņka vai yaw rate sensors un deļ tā rēķina nepareizi. Paskatījos live datus tur viss čotka.
Tas izdomāju TISā palasīt par tiem sensoriem un karoche izrādās tur ir divi loopi, attiecīgi info par rotācijas virzienu nāk no pašiem sensoriem.
Tad sapratu okei, laikam paši sensori jocīgā kārtā izbeigušies un for some reason dsc bloks iespējams kaut kā sinhronizē/izlabo inputus, jo nu [censored] kā var būt ka abi sensori strādā nepariezi identiskā veidā, identiskos momentos.
Nolēmu, ka sūtīšu jaunus sensorus, bet tad aizdomājos diez no kā viņus vajag – no e90 vai no f80, jo bremzes un stupicas priekšā ir no f80. Apskatijos, sensori pēc koda atšķiras un UN UN BLED novietojums atšķiras!!11one

Mazliet sarāvas pukans un ar trīcošiem pirkstiem ātri googlēju kaut kādu DIY tutoriāli priekš f80 bremžu instalēšanas uz e90 un BLE BINGO xD Karoche e90 sensors stāv citā leņķi kā f80 sensors. Attiecīgi ir divas opcijas – vai nu izmanto f80 sensoru un pārtaisi wiringu lai draudzējas ar e90 štekeri vai arī liec e90 sensorus, bet pagrieztus 90 grādu leņķī.
Fiksi norāvu riteni emkai un skatos yesss, štekeris e90, nekādi vadi nav taisiti un sensors stāv ieskrūvēts taisni.
Un ja tā padomā, loģiski – ja sensors stāv 90 grādu leņķī, reizēm viens loops var paķert pirmais, citreiz otrs. Kas arī izskaidro kāpēc reizēm kārba strādā korekti, bet citreiz pisinās.
Uzriez abiem sensoriem nogriezu austiņas, pagriezu pa 90 grādiem, kaut kā piedirsu “pagaidu variantā” lai turas un FAK YESS viss ideāli. xD šobrīd esmu nobraucis kādus 100km un pilnīgi ne reizi nav notikusi tā raustīšanās un vienmēr esmu varējis ieshiftot pirmajā

Vakar nopriku vēlvienu sensoru, izmantojot kuru uzdizainēšu kaut kādu brakcetu/holderīti tam sensoram.
Te arī paris secinājumi.
Pirmkārt, es nekad dzīvē vairs nepirkšu tūnētu auto (sevišķi Latvijā). Viss, ko iepriekšejie mehi ir mēģinājuši tūnēt, ir pilnīgs un galīgs DDM. Uzliek bremzes, kārba sāk raustīties. Apšuj šifteri ar sarkanu dermantīnu, izravē elektroniskās kiškas apgaismojumam un met kļūdu. Liek karbona kitu, piedirš ar samareziem un logu līmi. Remontē motoru, atstāj salveti. Utt
Otrkārt, man gandrīz pārlasīja kārbu dēļ problēmas, ko atrisināju 10 minūtes ar aptuveni 2 centu izmaksām (tik cik divas šaibiņas maksā).
Treškārt, nu KĀA var uztjūnēt kautkādas bremzes un ignorēt to, ka auto sāk hujova braukt un raustīties pie krustojuma un neiedomāties, ka mosh procēsā kaut ko sapisa xD
Kaut kā tā. Tagad kad remonta ciešanas ir aizmirsušās un auto vairs neraustās, man viņs riebjas 80% mazāk kā pagājšgad un sāk pat rasties domas, ka mosh nemazām netirgot.
