par sherokiju neko daudz neapstaastiishu, bet par fori
bet vispaar tie ir divi pilniigi atshkjiriigi auto - cherokee ir *dzhips*, ar to var excelenti suudus stumdiit purvaa, bet braukt pa celju nevar (jaa, esu braucis - taa nav braukshana). forester ir "impreza uz steroiidiem" - kartings ar pretenzijaam uz sliktu celju un vieglu bezcelju forseeshanu. moderni taadus tagad sauc par SUV.
vecais, SF, foresteris jau buus vismaz 8 gadus, iespeejams pat 13 gadus vecs. tas jau ir vecums, kad diemzheel saak "lociities" pat visizturiigaakie auto, it iipashi, ja tos lieto
po naznacheniju. un ar foresteri parasti nebrauc uz tirgu peec piena.

arii nobraukumi 160kkm ir vairaak no stipri nezinaatniskaas fantastikas plaukta, parasti tie auto jau ir noripojushi vismaz 300-400kkm. no taa visa iipashi baidiities nevajadzeetu, bet to vajag njemt veeraa gan. taa kaa njemam konkreeto exemplaaru un ruupiigi peetam:
* motors. uzsilusham grabeet nevajadzeetu. auksts grabees, nekur neliksies, ja vien peedeejos 100kkm nebuus kaads paarlasiijis to motoru. motoram nevajadzeetu paarmeeriigi riit eljlju. sievas forim ir ~500kkm, eed ~1l uz 5000km. sencha auto ir motors ar ~400kkm, starp 10kkm eljljas mainjaam nau jaauzlej (gandriiz apaksheejais liimenis uz eljljas mainju). pie pirkshanas jaareekjina ~175ls par zobsixnas un ruljlju mainju, nav veerts riskeet - ja truuks sixna, vaarsti lociisies kaa smilgas veejaa. sixna un ruljlji jaamaina ik peec 100kkm, pat ja izskataas, ka sixna ir ok un ruljlji neko sliktu nechivina. sveces jaaliek platiina/iriidija un normaalaa expluataacijaa jaamaina reizee ar sixnu. ja liek parastaas (tm), tad jaamaina reizi 10-15kkm. nomainiit ir sameeraa chakaris un ekonimiskaa efekta nav, taapeec rekomendeeju platiina/iriidija sveces. eljlju lejam sinteetiku, 0w40 liidz 5w50.
* piekare.
bulletproof. visdriizaakais, ka nopirksi auto ar origjinaaliem amjiem/acpereem/bukseem (ja nebuus kautkur kaadu celmu nonesis). jaa, 500kkm noripojis 10-12 gadus vecs auto visbiezhaak buus ar origjinaalu piekari, atskaitot shkjeersstabilizatora atsaites.

bet... kaa jau teicu - laika zobs piebeidz visu. attieciigi visdriizaakais tieshi tu buusi tas, kam tur kautko vajadzees saakt mainiit.

ja ir

komplektaacija, aizmuguree meedz buut pashliimenjojushies amji. jauni 500ls/gab, lietoti 100ls/gab. konvertaacija uz parastiem amjiem / acpereem ~300ls. acperes/amji/bukses - ja vienreiz ko nomainiisi, tad to mezglu vareesi aizmirst vismaz naakamos gadus 5.

kaut cik regulari ir mainaamas tikai prieksheejaas shkjeesstabilizatora atsaites. bet arii tur ir dazhi aftermarketa risinaajumi.

* bundzha. jaapeeta, kur un cik stipri sista.

jaanjem veeraa, ka laika zobs buus arii to apzeleejis, jaaskataas sliekshnji, arkas, prieksheejaa "brille".
* kaarba. EUDM/USDM automaats - sako.

leens, pilnpiedzinja realizeeta tizli, bez diffa. normaalaa veidaa 90/10 F/R, ar izsliidot prieksheejiem ratiem pieraujamu aizmuguri, ~ kaa audi 4motion vai volvo haldexi. dazhiem JDM naaca automaata varianti ar asimetrisku pilnpiedzinju 45/55 F/R griezes sadaliijumu un kompja reguleetu starpasu diffa blokjeeshanas pakaapi. citaadi kaarbai nau ne vainas - ja nelauziisi un kopsi, buus muuzhiiga. manuaalaas kaarbas sameeraa trauslas, slikti panes liidz galam neizspiestus sajuugus sleegaashanas laikaa un vispaar sliktu attiexmi. bet ja pret kaarbu izturas ar sapratni un nelauzh, kalpo ilgi un labi. turbo foriem LSD cik man zinaams ir standarts. manuaalim var arii ljoti labi ietuuciit no STI RA centra diffu "ar rulliiti" un ATB vai LSD blokji priekshtiltam

* salons. grab.

bet taa deelj staavaakaa priekshloga un augstaakaa jumta vietas tajaa ir patiikami vairaak, nekaa imprezaa. foris ir 4vietiigs auto, nevis 2 pieaugushie + 2 studenti.

* apriikojums. standartaa ar elektriskiem logiem / spoguljiem un apsildaamu pakaljlogu. nav retums arii ar apsildaamiem benkjiem, spoguljiem un prieksheejaa loga apakshdalju. kaa opcija ir kondikjis. EUDM/USDM klimas nav. JDM meedz buut arii klima. meedz buut arii panoraamas luuka, aadas saloni, kompasi un auto sasveeruma liimenja deveeji un airbagi kreeslu saanos.

piekabes aakjis meedz buut, bet neko vairaak par mazo 750kg piekabi vilkt nevajadzeetu...