Pārbūvēts spararats
Posted: 09 Feb 2011, 23:35
Pēc otrā nolauztā dzinēja kronšteina savam 328 e36 BMW sapratu, ka nav ko lauzt mašīnu un kaut kas jādara ar savu izbeigušos divmasu spararatu. Noņēmu un secināju, ka demfera darbības vietā ir liela brīvkustība bez jebkādas pretastības.
Tad ķēros pie lietas - jaucu vaļā spararatu izurbjot kniedes

daļa ko izmantos jaunajam spararatam

un demfera daļas, kas ceļos un Liepājas metalurgu

No automātiskās kārbas tika iegūts zobrata vainags, kas nāk spararata vietā automātiem

Tad uz virpas nogriezts vajadzīgais jeb izgriezts nevajadzīgais. Iestatot vainagu virpas žokļos tika secināts, ka no rūpnīcas tam ir radiālā sišana apmēram 0.15 mm un tas labots ar balansēšanu ( kauns BMW) ieliku precīzi pret zobratu aploci un noravēju balnsēšanas atsvarus - bija apmēram 10 garmi.

Alumīnija sagatave - magnija duralumīnijs , stiprākais no duralumīniju saimes ( marka 6082)

Tad daļai, kas tiks atstāta jaunajam spararatam novirpota plānāka pēda, lai sanāk mazāk virpot no alumīnija, visu jāiestata ar indikatoru.


Darba gaitā biju palicis slinks ar fotogrāfēšanu.
Īsumā aprakstot: tika sagatavots vainags un vecā spararata daļa. viss samērīs un savirpots alumīnijs. Skrūves M8 ar smalko vītni zobrata vainagam uz skrūvju līmi.
Alumīnijs un čuguns tika saskrūvēts ar M14 smalko vītni ( smalkā vītne tiek lietota, lai neatskrūvētos pateicoties mazākam kāpes leņķim). Šis savienojums tika veidots ar vītni čugunā, bet tā tur iespējama temperatūra virs 150 C tad, skrūvju līmes vietā tika izmantota vītne ar uzspīlējumu un kakliņš ar uzspīlējumu). Lai panāktu pēc iespējas mazākus izvirpojumus alumīnijam, tad skrūvēm tika novirpota galva no 9 un 6 mm, beigās alumīnijs, kur skrūvējas čuguns sanāca 22 mm ( vairāk nekā pietiekami)
Tad nu viss tika saskrūvēts un nogādāts uz balansēšanu Volksā. Saņemot spararatu no vienas puses jutos piečakarēts, jo vija veikuši divus urbumus ar 5 mm urbi apmēram 3 -4 gramu vērtībā, bet no otras puses tas pierādija, ka viss ir tip top.




Tad nu galarezultāts - divi vienā: spararats no 12 kg kļuvis 7.4 kg un nav izjukušais demferis.
Tagad jau divas dienas braukājos ar jaunu spararatu - ir baigi labi, demferis vajadzīga sievietēm un autoskolu mašīnām
Ja kādam gribas sev tādu spararatu, vai jebko citu uz virpas ražojamu, tad var droši pm vai 28632868
Tad ķēros pie lietas - jaucu vaļā spararatu izurbjot kniedes

daļa ko izmantos jaunajam spararatam

un demfera daļas, kas ceļos un Liepājas metalurgu

No automātiskās kārbas tika iegūts zobrata vainags, kas nāk spararata vietā automātiem

Tad uz virpas nogriezts vajadzīgais jeb izgriezts nevajadzīgais. Iestatot vainagu virpas žokļos tika secināts, ka no rūpnīcas tam ir radiālā sišana apmēram 0.15 mm un tas labots ar balansēšanu ( kauns BMW) ieliku precīzi pret zobratu aploci un noravēju balnsēšanas atsvarus - bija apmēram 10 garmi.

Alumīnija sagatave - magnija duralumīnijs , stiprākais no duralumīniju saimes ( marka 6082)

Tad daļai, kas tiks atstāta jaunajam spararatam novirpota plānāka pēda, lai sanāk mazāk virpot no alumīnija, visu jāiestata ar indikatoru.


Darba gaitā biju palicis slinks ar fotogrāfēšanu.
Īsumā aprakstot: tika sagatavots vainags un vecā spararata daļa. viss samērīs un savirpots alumīnijs. Skrūves M8 ar smalko vītni zobrata vainagam uz skrūvju līmi.
Alumīnijs un čuguns tika saskrūvēts ar M14 smalko vītni ( smalkā vītne tiek lietota, lai neatskrūvētos pateicoties mazākam kāpes leņķim). Šis savienojums tika veidots ar vītni čugunā, bet tā tur iespējama temperatūra virs 150 C tad, skrūvju līmes vietā tika izmantota vītne ar uzspīlējumu un kakliņš ar uzspīlējumu). Lai panāktu pēc iespējas mazākus izvirpojumus alumīnijam, tad skrūvēm tika novirpota galva no 9 un 6 mm, beigās alumīnijs, kur skrūvējas čuguns sanāca 22 mm ( vairāk nekā pietiekami)
Tad nu viss tika saskrūvēts un nogādāts uz balansēšanu Volksā. Saņemot spararatu no vienas puses jutos piečakarēts, jo vija veikuši divus urbumus ar 5 mm urbi apmēram 3 -4 gramu vērtībā, bet no otras puses tas pierādija, ka viss ir tip top.




Tad nu galarezultāts - divi vienā: spararats no 12 kg kļuvis 7.4 kg un nav izjukušais demferis.
Tagad jau divas dienas braukājos ar jaunu spararatu - ir baigi labi, demferis vajadzīga sievietēm un autoskolu mašīnām

Ja kādam gribas sev tādu spararatu, vai jebko citu uz virpas ražojamu, tad var droši pm vai 28632868