Page 1 of 3

Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 03 Feb 2012, 02:01
by Melnais
Šeit diksutējam par auto elektroniku, tās problēmām un risinājumiem.
BEZ SPAMA!
Lūgums cietušaiem: lūdzu neko nemainiet uz "čuju" Nereti var būt dārgāk nekā izskatās!
Spoiler
Show
Ch. wrote: Morāle - ja auto raustās, slāpst, neiet, čakarējās utt, nepažēlojiet tos 15ls un aizbrauciet uz normālu diagnostiku, nevis mainiet visu uz savu galvu un labojiet auto internetā (tas protams, attiecās uz parasto cilvēku, nevis tiem, kas patiešām paši ir spečuki).. Sanāks krietni lētāk, ātrāk un vienkāršāk.
Fōruma vārdā, pēc problēmu novēršanas, uzrakstam, kas bija par ķibeli. :) Tas tāpēc, lai nebūtu lieka spama! :)

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 04 Feb 2012, 03:08
by Zazaaks
Seit varu tikai piekrist Ch rakstitajam. Lai jau butu, ka "cienijamais" topika autors pieprasa:
1)
Subjekts - Ex E21 M10B18
Simptomi - Nestabila darbiba gan tuksgaita, gan apgriezienos
Problema - hvz, tika atrisinata ar smago artileriju - parveidojot degvielas padeves sistemu, izmantojot padomju autobuves elementus
2)
Subjekts - Ex B2 KV
Simptomi - nestabila darbiba uzsilusam dzinejam, jaudas zudums
Problema - gandriz visi vadi saplaisajusi, un verojams bezkontakts
3)
Subjekts - ex E34 M50B25
Simptomi - nevienmeriga darbiba, uznemot apgriezienus raustisanas, un jaudas zudums
Problema - bojatas spoles un "pipites"
4)
Subjekts - B5 tdi
Simptomi - totals jaudas zudums briziem
Problema - hvz - kludu nodzesana atrisinaja visu
5)
Subjekts - B2 DS
Simptomi - Gruti iedarbinat, palielinats degvielas paterins, nevienmeriga darbiba neuzsilusam dzinejam
Problema - pagaidam tiek mekleta

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 05 Feb 2012, 10:48
by vēja suns
Tā pati apgriezienu raustīšanās problēma+ silts švaki leca+ trūka jaudas.
Tika iztīrīts tukšgaitas vārsts, zonde- rezultātus nedeva. Diagnostika atklāja vainu- temperatūras devējs. Ja būtu par tādu iedomājies, tad pašdiagnostika- atvienojam temperatūras devēju. Siltu var piedarbināt (aukstu gan neizdevās), apgriezieni nepeld.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 08 Feb 2012, 10:22
by Melnais
Es domāju, ka te var arī runāt par problēmām, kuras vēl nav atrisinātas..

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 08 Feb 2012, 20:07
by vēja suns
Pierunāji :naac:
Kas tas par releju, jeb vai šis var būt virzienrādītāju relejs?
Image
http://www.semicom.lv/Elektroniskas_kom ... _1939.html
Tai taču vajadzētu būt releja vainai, ja vienu brīdi ieslēdzot pagriezienu viņš nemirgoja, bet dega, tad brīžiem darbojās, brīžiem nē, un tad pazuda pavisam. Aizslēdzot/ atslēdzot mašīnu visas gaismas nomirgo.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 14 Feb 2012, 20:44
by vēja suns
Šitādu var atdzīvināt?

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 15 Feb 2012, 02:01
by Melnais
Kā jau mtz teica spamā, var, pārlodējot celiņus ar vadiem. :)

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 15 Feb 2012, 08:33
by vēja suns
Kā jau teicu mtz spamā- paldies :)

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 15 Feb 2012, 19:48
by triangle
latvijas medicinas lielaakaa kluuda- arste sekas,nevis celonus, nav jegaslodet kamer neatrisinasi iemeslu-kapec nopuvija.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 15 Feb 2012, 19:57
by vēja suns
Nu labi, bet kāpēc viņš var nopūt? Elektronika tiešām nav mana stiprākā puse.
Ģenģeris deva spriegumu kā viņam ienāca prātā, izsvilināja gaismas. Gļuks ar releju parādījās tieši pēc ģenģera satīrīšanas.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 15 Feb 2012, 20:35
by Melnais
vēja suns wrote:Nu labi, bet kāpēc viņš var nopūt? Elektronika tiešām nav mana stiprākā puse.
Ģenģeris deva spriegumu kā viņam ienāca prātā, izsvilināja gaismas. Gļuks ar releju parādījās tieši pēc ģenģera satīrīšanas.
Tas nevarēja būt tas iemesls, kāpēc tā shēma aizgāja pa pipeļiem?

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 16 Feb 2012, 00:32
by vēja suns
Melnais wrote:
vēja suns wrote:Nu labi, bet kāpēc viņš var nopūt? Elektronika tiešām nav mana stiprākā puse.
Ģenģeris deva spriegumu kā viņam ienāca prātā, izsvilināja gaismas. Gļuks ar releju parādījās tieši pēc ģenģera satīrīšanas.
Tas nevarēja būt tas iemesls, kāpēc tā shēma aizgāja pa pipeļiem?
vēja suns wrote:Elektronika tiešām nav mana stiprākā puse.
Bet ceru, ka tā :D

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 16 Feb 2012, 13:41
by Melnais
Nu, es tavā vietā aizvestu pie elektriķa, lai pārbauda. :)

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 16 Feb 2012, 20:05
by vēja suns
Melnais wrote:Nu, es tavā vietā aizvestu pie elektriķa, lai pārbauda. :)
Nav jau tik traki- var arī aizbraukt svoim hodom :shura:
Šodien šrotā vienā koijotā atradās relejs (kods gan par vienu ciparu atšķīrās). Pagriezieni deg, pat mirgo- dzīvosim redzēsim.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 18 Feb 2012, 22:18
by Klavz
Problēma ar ģenģeri, nesen tika satīrīts :emo: - uzliktas jaunas oglītes, a vakar parādijās problēma, ka atkal nelādē, iedarbinot rāda 11,7V un visas lampiņas panelī deg konstanti.

Esmu dzirdējis par diožu tiltu, kā uzzināt vai tas strādā un vai vispār to ir jēga labot? Kas vēl par vainām varētu būt?
Siksna stingra, pats skriemelis neļurkājas. Kontaktus arī itkā aptīriju, cik nu varēju :hvz:

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 20 Feb 2012, 14:42
by karlis
Novienkāršoju sev dzīvi (vismaz gribēju) - nečakarējos ar veco salona ventilatoru, iegādājos jaunu. Tas protams bija alternatīvs oriģinālam, nedaudz citādāks.
Starpība ir tā, ka no pieejamiem 3 ātrumiem, pirmais ir praktiski tik pat ātrs kā otrais. Īsāk sakot - pirmais režīms ir pārmērīgi ātrs un tas baigi kaitina.
Sistēma ir šāda:
Panelī 4 pozīciju slēdzis (Izslēgts, 1, 2, 3 ātrums) ar 4 vadiem - masa, vads uz reostata pirmo, otro un trešo ātrumu.
Pečkas korpusā ir ielikts ventilators ar motoru un savu reostatu. Klāt tam vairs netikšu un negribu nemaz piedzīvot ķidāšanas to seksu tuvākajā laikā..

Ko es gribētu panākt:
Slēdzis, kuram ir izslēgta pozīcija un otra pozīcija ir ar reostatu grozāma - varu pats regulēt ventilatora ātrumu pēc sirds patikas lēnu līdz maksimumam. Vai tas ir reāli?
Es esmu iedomājies, ka tas ir izdarāms šādi: tikko minētais slēdzis (nezinu kur tādu un vai vispār var nopirkt), reostats, kurš savienots ar ventilatora trešā ātruma vadu, tādējāi maksimālo ātrumu nosaka ventilatora reostats, bet, ja es gribu lēnāk, tad vienkārši padodu caur otro reostatu (nezinu kur arī tādu var nopirkt) lēnāku ātrumu.

Lūdzu komentārus, ieteikumus studijā :roll:



Labots: risinājumu skatīt zemāk.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 20 Feb 2012, 15:12
by Melnais
Pēc būtības vari, jā, tas ir kautkas ļoti līdzīgs grozāmajam skaļuma regulatoram. Viss ir ok, tik problēma ir tāda, ka nu, ej un atrodi tādu grozāmo reostatu, kas spēs izturēt to strāvu.

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 20 Feb 2012, 15:58
by EDX
Paskaties cik ampēru ir tas motors, ja ielien savos 10A, tad mans minējums būtu, ka praktiski jebkurš no šiem der:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... Categories :D
(labi, tie ir led dimmeri, gan jau, ka var atrast kko jaudīgāku)

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 20 Feb 2012, 17:04
by karlis
nu tam motoram klāt es vairs netieku :emo: un veikalā cita nav, lai apskatītu paraparametrrus. Zinu teikt, ka drošinātājs ir 25A :roll: Tas kaut ko pastāsta?
Nu ok, pēc rekomendācijas, griezīšos Argusā un stāstīšu savu sāpi. Ceru, ka būs uz vietas kāds sakarīgs piedāvājums. Pirms tam arī samērīšu, cik man daudz vieta ir zem paneļa un cik lielu to slēdzi es vispār varu atļauties montēt iekšā.

Ļaunakajā gadījumā (ja neatrodu sev pieņemamu risinājumu) vai es varu izmantot rezerves variantu un ventilatora pirmā ātruma vadam ielikt kaut kādu pretestību pa vidu starp slēdzi un ventilatoru, kas vnk. samazina tikai pašu pirmo ātrumu?!
Negribu nekādu gateri te taisīt, gribu konsultēties, varbūt vēl kādu spīdošu ieteikumu uzklausīt. To visu jautāju, jo tiešām interesē arī kaut ko iemācīties (jo skolā to neizdarīju :cc: )



LABOTS, lūk mans risinājums:
Biju Argusā, tur man cietu ģīmi atbildēja, ka man vajadzīgai jaudai nebūs nekā piemērota. Tad nu samērīju katram starp ventilatora masas vadu un katra ātruma vadu no slēdža, ka 1. ātrumam ir 3,2omi pretestība, 2.ātrumam ir 3omi pretestība un 3.ātrumam 1,1 omi pretestība. Pa 2 lati nopirku 1,5omu pretestību un pievienoju starp slēdža 1.ātrumu un ventilatora 1.ātruma vadu. Tiesa gan tā pretestība gan ļoti ļoti uzkarst, tāpēc novietoju to tālu no plastmasiem un citiem elementiem.
Spoiler
Show
Image

Re: Diskusijas par auto elektroniku

Posted: 20 Feb 2012, 17:25
by Melnais
Tur nav nekas sarežģīts, gateri nav jātaisa. Vienīgi tev to reostatu jādabon, kas varētu strādāt līdz 15A. Visticamāk tā motora MAX patērējamā strāva būs 12,5 vai 13A. Tātad vajag reostatu, kuŗs varētu turēt tikpat un vairāk. Atrodi tādu un atliek tik ieinstelēt. :)