Page 1 of 1

Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 07 Feb 2025, 20:11
by Artis12
Beidzot tiku pie youngtimer. :naac:

Stāsts sākās pavisam nevainīgi browzējot telefonā kas notiek pasaulē 1os naktī. :alkofest: :]
Sanācis tā ka džeks importē auto no USA izsolēm uz LV un neplānoti ieķēris W124 Mercedes. Atvedis uz LV, savā publicējis video kur kraujot ārā auto noslāpis un nevarējis vairs piedarbināt. Aizsūtiju ziņu, lai sazinās ar mani ja grib atrisināt.
Pēc dienas atbildēja. Sazvanamies. Simptomi, it kā KE_Jetronic kaut ko čakarējās, iet/neiet, lec/nelec karoč besis un grib atrisināt. Teicu, lai dzen šurp un tad lūkos. Pēc sarunas man bija aizdomas uz aizdedzes moduli vai degvielas sistēmas spiedienu, bet gan jau varēs nodiagnosticēt dzīvē. Pēc kāda laika atdzen pie manis. Nočekoju aizdedzi, pa lielam viss ok, ja neskaita aizvēsturiskas sveces "made in russia", tās samainīju drošības dēļ. Ejam tālāk - degvielas spiediens. Manometrs klāt - griežam - kaaačiing - spiediens slikti kāpj un nav noturīgs sistēmā, kad noslāpē pazūd. Pēc manuāļa spiedienam jābūt uzreiz (elektriskais sūknis) un 2.x bari janotur vismaz divas stundas.
Image

Ceļam augšā, jaucam ārā degvielas sistēmu. Šim mercedes ir divu sūkņu sistēma ar demferi, kas priekš KE-Jetronic amortizē padevi, lai neuzsūc degvielas garaiņus un sistēma neierauj gaisu. Varu nebūt 100% korekts, tur mazliet vēl info jāpalasa, bet īsumā - viņš arī bija beidzies. :-D Sūkņus jaunus, filtru jaunu un demferi pagaidām vienkārši izslēdzu no sistēmas. Visu sainstalējam atpakaļ, griežam....viss zbis. Spiediens ir uzreiz un noturīgs, arī pie izslēgta dzinēja. Izbraucu, lai pārbaudītu visu un notika moments.... :]
Es zināju ka Merc ap 70tajiem - 90tajos gados bija praimā, ražošanas procesos, bet kaut kā likās "kas tur tāds var būt" - viss ir tik zbis - ergonomika, ekstras, šajā gadījumā arī krāsu salikums, braucu un kaifoju. Viss likās tik zbis, ka palika interesanti. Nodomāju ok, pacels uz pacēlāja un sapratīs ko notiek. Tajā brīdī atceros, kad mainot degvielas sistēmu, kaut kā neatceros piefiksējot rūsu, bet hvz, moš nepivērsu uzmanību..
Paceļot auto....mmdaa....rūsa nevis "praktiski nav", bet viena no svaigākajām apakšām ko esmu vispār redzējis nerestaure'tam auto. :emo: Viss ir savās vietās, nekas nav aplauzts, nekādi savilcēji vai stroikas samorezi, karstuma bleķi, nosedzošās plastmasas viss ir tur kur tam jābūt. Pat uz zapaskas grīdas bija palikusi mazliet novalkāta uzlīme ar svītru kodu no rūpnīcas. Karoč paliek interesanti. Ok, izņemam zagluškas un papētam lanžeronus ar endoskopu - kamerā visur dzeltenais rūpnieciskais vasks. Mļec :] Durvju stoikās vadi oriģinālajās zeķēs ar uzlīmēm tā it kā būtu vakar no rūpnīcas izripojis, :] :] Labi, ritošā daļa piepisties būtu grēks, gumijas elementi ir paplaisājuši un dažiem lodbalstiem putekļu gumijas sadalījušās, bet tas viss ir pieejams un mainās easy, bet pilnīgi viss ir vietās... :cool:
Daudz nav ko filozofēt - jāņem. Zvanu īpašniekam, parunājam par cenu un pēc pāris dienām īpašumtiesību maiņa. Lai Andrejs :naac: :naac: nerauj kreņķi, bet uzliku uz sievas vārda. :]

Mercedes-Benz 1991.gada decembris (build date), 300E 2.6 bencīns. Modelis paredzēts USA tirgum, nācis no Kalifornijas. Krāsu salikums - interjērs - CREAM BEIGE, virsbūve - SMOKE SILVER METALLIC (702U). Krāsu salikums dzīvē liekās ļoti patīkams. :lovs:

Pēc pirmās mazgāšanas varēja arī kaut ko sabildēt. Tāda sajūta ka stāvējis bijis pamatīgi jo krāsa ir jūtamu damage dabūjusi ( bet viss pulējās ) un motortelpa bija visa ar lapām.
Tātad - Mercedes :miiila: :miiila: :miiila:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Vienīgais kas nenormāli besī ka viss tik aizdirsts ka baidos vai ķīmiskā ar visu tiks galā, bet tā ir viena no pirmajām lietām kas plānots.

Ekstras arī būtiski piesaistīja izvērtēšanas brīdī, jo likās vairāk kā vidējam E-Klases merc.
- 4x Elektro logi
- Elektriskie benķi
- Automātiskā klimata kontrole
- Kruiza kontrole (Tempomat)
- Elektriskā lūka
- 6-skaļruņu sistēma ar Becker Grand Prix radio
- Automāts
- Aizmugurē pagalvīši (ar vakuumu nolaižami)
- Airbag
- Priekšā elkoņbalsts
- UV logi ar zaļu tonējumu
- Courtesy lights visās durvīs
- Par cik auto nāk no CA, par lielu ekstru uzskatu nesaplaisājušu priekšējo paneli :)

Kaut ko iespējams aizmirsu. Neesmu bijis Merc specs ekstrās un standarta komplektācijā, palabojiet ja kaut kas ir standartā.

Mīnusi, protams, arī ir, bet viss ir taisāms un uz rūsas neesamības fona liekās sīkumi.

To do lists:

- Salons ir pipec kā aizdirsts, tāpēc arī pirmais sarakstā... - pilna ķīmiskā un pēc tam jāskatās kas jāpāršuj, kopumā salons ir ļoti labā stāvoklī. Nekas nav salauzts, viss ir vietā - benki nesaplēsti, durvju kartes veselas bez liekiem caurumiem.
- Priekšējais un aizmugurējais bamperis jāmaina/jālabo/jākrāso
- Priekšējās lampas jāmaina pret oriģinālām, šobrīd kāds tajā galā ielicis facelift lampas.
- Ritošā daļa jāiet pāri visam. Sākumā jāsataisa, lai nav kur piečakarēties skatē, tad pēc sezonas jāņem viss nost un jāatsvaidzina.
- Stūrei āda jāpāršuj
- Visas koka detaļas tiks atjaunotas, nezinu vai šosezon paspēšu,
- Skaņas sistēmai radio bloks ir beidzies, jāatrod vietā vai jāsataisa esošais. Pagaidām liekās ka bloks nav ceļams
- Motortelpā jāsakārto vizuālais - jāsamazgā/jāsacinko/jānokrāso
- Krāsa nav ideāla, kaut ko mājas apstākļos sāku pulēt, sākumam būs ok
- Aizmugurējais plaukts ir labi dabūjis CA sauli - plastmasas ir uz sadrupšanas robežas, pagalvīši jāpāršuj, trešā bremžu gaisma jāatrod, esošā ir salauzta

Kopumā plāns uz šo sezonu ir iziet VS un TA, lai var braukāt. Pārējo tad uz nākamo sezonu. Vēsturisko statusu gribu iet, lai varētu saglabāt oriģinālos USA gabarītus un, jā, tas ietver arī priekšējās USA style lampas. Tās jau pasūtīju no Kanādas ebay. :emo:

Pēdējā bildē piepīpētājs ar pelnu traku, tāda sajūta ka nav bijis lietots ne reizi.
Image

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 07 Feb 2025, 20:42
by arniks8
Mersedesu invāzija turpinās 8)

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 07 Feb 2025, 22:15
by RaL
Kādreiz tas auto bija pavisam garlaicīgs un neinteresants :D
Tagad dēļ, kā izskatās, labā stāvokļa - prieks skatīties, ka kādam ir izdevies saglabāt tik ilgi šo auto un šobrīd var priecēt cilvēkus ar kaut ko "puslīdz senu"
Lai viegli izdodas savest līdz perfektam stāvoklim ;)

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 07 Feb 2025, 22:52
by Ch.
Nice, lai labi ripo :cool:
Tik no taas kjet pajebacijas ar pieslegto manometru bik ievemu mutee #ptsd

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 08 Feb 2025, 00:22
by Artis12
Tas ir KE-Jetronic ;)
Starp citu, ar šo gadu piedāvāju visas Jetronic u;c degvielas sistēmas 80to-90to gadu auto, tajā skaitā karburatorus, var apkopt un salabot pie manis. Ja ir interese rakstam privati.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 08 Feb 2025, 09:29
by Nordik
:cool:
300E ar 2.6, Eiropas modelim būtu 3.0l?

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 08 Feb 2025, 12:06
by rrrainis
Lai izdodas iegūt VS.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 10 Feb 2025, 12:12
by Artis12
Nordik wrote: 08 Feb 2025, 09:29 :cool:
300E ar 2.6, Eiropas modelim būtu 3.0l?
Kāds zinošāks varētu nokomentēt, man pagaidām nav info par šo.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 10 Feb 2025, 13:06
by J.K.jr.bad.
Šai saltajā rītā skatoties uz tiem ādas benķiem pat caur monitoru sajūtu saltumu, ko tie izstaro. :emo:

Ieraugot šo 124to vai 201mo uzreiz atmiņā nāk sajūtas, ka iesēžoties priekšējos beņķos sajūtas tādas, ka esi apsēdies uz finiera dēlīša, kas uzlikts uz atsperēm. Kaut kādas tādas sajūtas man bija par šiem auto. Nesaku, ka tas ir slikti, bet kaut kā tā.

Lai veicas un izdodas! Klasika ir klasika! :yo:

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 10 Feb 2025, 13:29
by tolx
Nais, nais.
Salīdzinot ar vidējo w124 eiropā, šis ir nesūdīgi nopakots.
300E šoreiz ir modeļa kods/aprīkojums, varēja būt ar 2.6 (kā šeit, kas norādīts atsevišķi) un varēja arī būt ar 3.0 (tad papildus nerakstās).
Vārdu sakot, jau tajos laikos mersedess mēdza jaukt galvu ar šo.

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 10 Feb 2025, 16:14
by Artis12
J.K.jr.bad. wrote: 10 Feb 2025, 13:06 Šai saltajā rītā skatoties uz tiem ādas benķiem pat caur monitoru sajūtu saltumu, ko tie izstaro. :emo:

Ieraugot šo 124to vai 201mo uzreiz atmiņā nāk sajūtas, ka iesēžoties priekšējos beņķos sajūtas tādas, ka esi apsēdies uz finiera dēlīša, kas uzlikts uz atsperēm. Kaut kādas tādas sajūtas man bija par šiem auto. Nesaku, ka tas ir slikti, bet kaut kā tā.

Lai veicas un izdodas! Klasika ir klasika! :yo:
Jebkuros ādas benkos šobrīd būtu čābīgi. :D Nekas tā virsbūve mīnusus nepiedzīvos. Šobrīd arī stāv apsildāmās telpās.
Benķi šiem vēl uz atsperēm, kuras vadītāja benkim vienmēr lūst. Šim vadītājs bijis mierīgs braucējs. :susnaks:

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 12 Feb 2025, 12:38
by GirtzB
RaL wrote: 07 Feb 2025, 22:15 Kādreiz tas auto bija pavisam garlaicīgs un neinteresants :D
Tas jau nav mainījies, vienkārši visi e28 un e34 ir sasiti un nopuvuši, un tauta sāk skatīts uz "garlacīgo" versiju
W124 bija interesantas versijas, bet ne šī...

Re: Artis W124 300E-2.6 USA

Posted: 12 Feb 2025, 14:17
by howitzer
GirtzB wrote: 12 Feb 2025, 12:38 [quote=RaL post_id=<a href="tel:1257090">1257090</a> time=<a href="tel:1738955706">1738955706</a> user_id=25508]
Kādreiz tas auto bija pavisam garlaicīgs un neinteresants :D
Tas jau nav mainījies, vienkārši visi e28 un e34 ir sasiti un nopuvuši, un tauta sāk skatīts uz "garlacīgo" versiju
W124 bija interesantas versijas, bet ne šī...
[/quote]
E28 vai e34 ar nemotoru ir tieši tik pat garlaicīgs auto, been there. :aiwa: Tādus auto ir lielāks prieks skrūvēt, nekā ar tiem baigi gasēt apkārt, kad esi pabraucis ar interesantākiem aparātiem.