xtcola wrote:njaa, biju domaajis ka tikai escorti grab

Bet videejaas klases auto eediis daudz benziina, un pilseetas apstaakljos tas man neder...
Es tagad tieshi svaarstos un nevaru izlemt, vai njemt jaunu vaagji, vai arii savest kaartiibaa esiiti.
nu... cereet, ka teu kaac taa njems un paardos ideaalu auto, kam roqas nebuus jaapieliek, IMHO ir naivi.

ar labdariibu neviens shajaa biznesaa nenodarbojas.

ja tu savu auto kop, tad tu peec kaada laika jau zini un speej paredzeet, kas tagad pliisiis, ko vajadzeetu mainiit. nopeerkot citu auto saakas viss no gala - eljljas, sixnas, amorti, bukses, lalala... taapeec pirkt citu, ~ taadu pashu auto es nesaskatu jeegu. nu ja nu vieniigi stipri jaunaaku, jo veciem auto pienaak taads briidis, ka remonteet vienkaarshi neatmaxaajas. videejaas klases auto eed daudz benziina? nu jaa, komforts prasa upurus.

bet pateerinjsh nekaads kosmiskais nebuus. man ir ford contour svt, 2.5l v6, 200zs, manuaalaa kaarba, kondikjis, kozha-rozha, lalala. eed, nemaz neruupeejoties par ekonomiju, 10-11l/100km, jauktaa ciklaa grunts-asfalts-pilseeta. man tas liekas normaals pateerinjsh shaadam auto.

man bija turbo impreza, kas arii shaadaa pashaa rezhiimaa (pat skarbaak braucot) iekljaavaas preciizi tajos pashos 10-11l/100km. imho pat ljoti norm prieksh turbo awd auto... nu nau 8l un nau arii 6l, bet vismaz tu *BRAUC*, nevis cieties paarvietojoties starp punktu A un B. taapat to ietaupiito naudu kapaa nepanjemsi.

a tie kam bmw320 eed 18l, lai aizbrauc liidz servisam un izdzen no motora dzeni vai lai iegaumee, ka gaazes pedaalim ir vairaak nekaa 2 staavoklji.

normaala degvielas pateerinja pamataa ir a) autovadiitaaja braukshanas stils un b) auto tehniskais staavoklis. piemeers - `85. Jaguar XJ12 5.3l v12 300zs ar kaartiibaa esoshu motoru eed<15l/100km jauktajaa ciklaa. plika shoseja ~10l/100km. peec izdedzinaatiem 2 vaarstiem degvielas pateerinju nekaadaa rezhiimaa nevareeju dabuut zem 30-35l/100km... pateikt, ka kautkas nau labi vareeja tikai servisaa, "uz kaaju" 2 cyl iztruukumu nejuta.

veel viens magjisks vaards - diizelis. nu jau sen ir pagaajushi laiki, kad diizelis noziimeeja tikai smirdonju un to, ka auto knapi kust. pietiekami jauns diizeliitis buus teu gan braukshanas koforts, gan degvielas ekonomija. vieniigi no taa jeegas buus tikai tad, ja tu tieshaam nobrauc lielus ataalumus vai nepaartraukti dirni sastreegumos. diizeljauto saakotneejaa iegaades cena ir krietni augstaaka par liidziigu auto, bet ar benziina dzineeju + apkopes arii nau leetaakas...
xtcola wrote:Un veel man ir taads iespaids ka eskorts baigi aatri nojaajaas

Gadu pabraukaaju un pirms TA ieshanas aizdzinu uz servisu pie pazinjaam un iznaaca detaljas kopaa ar darbu uz ~200ls. Vaitad tas ir normaali? Pirms gada tachu bija izieta TA un viss bija daudz maz ok...
200ls/gadaa? IMHO ljoooooti normaali. es aiz prieka apraudaatos, ja kaadam no maniem auto buutu shaadas remontizmaxas gadaa.

tu tagad taisies pa ~ kaadi 3kLs kauko pirkt. nu labi, par esiiti tu dabuu ~1kls, nu mosh 1.5kls. par 1.5-2kls tu vari savu esiiti (teoreetiski) remnteet 5-10 gadus.

neenu, es saprotu, ka ar laiku remontizmaxas pieaugs, bet vai ir jeegas mainiit pret kautko citu taadu pashu tieshi *tagad*? brauc, kameer esiitis ir remonteejams un peectam havo kauko taadu pashu, tikai stipri jaunaaku...