Mazais/lielais update ģimenes autoparkam. Beidzot ir, par ko rakstīt.
Kad tika novākots e87, tika pieņemts lēmums, ka vajag citu un tā gada decembra beigās pasūtījām jaunu Opel Mokka. 2022.gada jūnijā auto ieradās LV un kļuvām par pirmā jaunā auto īpašniekiem. Nopirkām 1.5 dīzeli ar veseliem 110 Zs, kas uz to B segmenta krosoveru ir pilnībā pietiekama jauda, nepirkām galu galā sporta auto. Divatā ideāls pārvietošanās līdzeklis, kurā, ja vajag var dabūt iekšā veļas mašīnu. Ja jauns auto, tad jātaisa Eirotrips un aizlaidām līdz pat Horvātijai. Bildes slinkums meklēt, bet te pāris kaut kur Austrijā.
Par jauna auto ekspluatāciju baigi nav ko stāstīt, noteiktajā laikā aizbrauc uz apkopi un tik brauc un maksā ikmēneša līzinga maksājumu.
2023. gada pavasarī sapratām, ka uz vasaru vajag otru auto, ar ko pārvietoties un pie viena varētu pēc tam iespējams otro auto notirgot mazliet ar peļņu. Un kā saukts nāca piedāvājums no Vāczemes iegādāties e46 feislita unīti. Tiesa gan 316, bet nu pēc teiktā sakarīgs variants zem tirgus cenas. Tā nu maijā tika atvests uz Latviju un pēc nesekmīgiem rezultātiem TA, tas tika nogādāts Zunda Motors, lai šamie tiek galā ar dažiem divniekiem TA vērtējumā. Kā jau CSDD protokols vēstīja, tad bija dažas nopietnākas problēmas kā gribētos, vajadzēja samainīt lambdu, šur tur eļļas noplūde, izrādījās, ka šim ir bonusā arī nepieciešams aizmetināt divus caurumus. Pateicoties emsinjam, tas tika sakārtots un ar mazjaudas auto nobraucu visu vasaru, kopumā dažus tūkstoši km salasījās. Neilgi pirms auto jau sāka saimniecībā kļūt lieks, siksnas spriegotāja rullītis nolēma doties atvaļinājumā. Te bilde piemiņai no pārdošanas sludinājuma.


Kopējā bilance - izbraucu pa nullēm, pa cik nopirkām un ieguldīju, pa tik tika pārdots.
Šovasar uztaisījām vēl vienu Eirotrip ar Mokku, šoreiz līdz Austrijai. Ar Mokku arvien viss ir forši un turpina vizināt ar mazu degvielas patēriņu.
Lai arī tas auto ir foršs un tiešām patīkami vadās un jauns auto ir jauns auto, pateicoties Puck Futinam, Euribor likme maciņu nesilda un tāpēc nolemjam, ka auto laiks doties uz tirdziņu, lai ikmēneša maksājums paliek ģimenes budžetā. Ja kādam ir vēlme iegādāties mazlietotu auto, welcome.
Bet nu pie stāsta galvenā varoņa. Kad pieņēmām lēmumu, ka arī Mokkai laiks doties jaunu īpašnieku meklējumos, skaidrs bija, ka kājāmgājējos nepaliksim un vajag auto. Dažas nedēļas dzīvojos pa izsolēm, rakņāju lielo sludinājumu portālu, mobili, Igaunijas tirgu, bet nekas saprātīgs auto atvēlētajā budžetā neuzpeldēja. Biju jau gatavs no izsoles ņemt kaut ko uz pārpārdošanu, lai audzētu atvēlēto budžetu, bet tad uzradās atkal Vācijā šis e91 pa saldu ciparu. Pēc bildēm izskatījās ļoti saprātīgs un tehniski ne vaicas, taču skaidrs jau bija, ka vajadzēs šo to investēt un tik un tā kopsummā būs zem tirgus cenas līdzvērtīgiem auto tepat LV, par Vāciju nemaz nerunājot. Tā nu divas nedēļas atpakaļ Latvijā ieradās šis:
2006. gada BMW 330 xd. 308k oriģinālais nobraukums. Ādas elektro salons ar atmiņu, lielais ekrāns, parkingi priekšā un aizmugurē, Xenon.
Lai nebūtu pārsteigumu TA, zvans Krišam un vedam auto uz Zundu, lai taisa diagnostiku. Emsinjam atkal lielais paldies par operatīvo darbu. Jau pērkot zināju, ka būs jārestaurē turbīna, ko caur Emsinju izdarīja Turbomotors.
Papildus tam tika paveikts:
- apkope ar visiem filtriem (izņemot degvielas);
- kartera ventilācijas ar filtru maiņa;
- priekšējo bremžu disku un kluču maiņa;
- priekšējo amorizatoru, atbalstu, putekļsargu maiņa;
- samainītas ieplūdes kolektora blīves;
- haubes amīši samainīti;
- vēl kaut kādi mazie sīkumi.
Vēl jāizdara:
- bagāžas nodalījuma vadu remkoplekts jāuzliek;
- reduktoram apkope jāveic;
- jānopulē lukturi;
- jāpaŗšuj stūre;
- jānopērk bagāžnieka pārsegs, kas trūkst;
- jānomaina vienām durvīm slēdzene, kas neatslēdzas uz centrālo atslēgu;
- pēc ziemas jāpārkrāso bamperi un vadītāja durvīm jāizvelk bukte.
Gan jau vēl visādi mazie sīkumi jāsadara, jāiepērk daži iztrūkstoši plastmasi salonā un uz vasaru jāsagādā R18, lai šie diski kalpo kā ziemas, bet diskus vajadzētu pārkrāsot.
Rīt atsūtīs vadu remkomplektu un tad uz TA. Bet nu šobrīd auto vismaz ir piereģistrēts un saņēmis numurzīmes.
